-
ΡΟΗ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ
-
Επιστημονικό επίπεδο μεσαίωνα – πολιτικό επίπεδο χούντας
Οκτωβρίου 26, 2013 By pitsiriki1 -
Δεν Είναι Δικτατορία, Μάτια Μου !!!
Οκτωβρίου 26, 2013 By pitsiriki1 -
O Μουρούτης ανέβασε στο twitter άρθρο της Αυγής για τον κίνδυνο πασοκοποίησης του ΣΥΡΙΖΑ!
Οκτωβρίου 26, 2013 By pitsiriki1 -
Όλα γίνονται για τον μπεζαχτά.
Οκτωβρίου 26, 2013 By pitsiriki1 -
Βίντεο: Τι σημαίνει να είσαι Έλληνας
Οκτωβρίου 26, 2013 By pitsiriki1 -
Δείτε βίντεο από τον σεισμό των 7,3 Ρίχτερ στην Ιαπωνία
Οκτωβρίου 26, 2013 By pitsiriki1 -
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ … 26 Οκτωβρίου
Οκτωβρίου 26, 2013 By pitsiriki1 -
Σάλος στο διαδίκτυο με τον γιο του Μπαλτάκου!
Οκτωβρίου 25, 2013 By pitsiriki1 -
Οι χρυσαυγίτες αλλάζουν δέρμα
Οκτωβρίου 25, 2013 By pitsiriki1 -
«Έφυγε» από τη ζωή η Άννα Μπόμπολα
Οκτωβρίου 25, 2013 By pitsiriki1 -
ΝΤΟΚΟΥΜΕΝΤΟ: Η ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΠΑΤΕΡΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΗΡΩΪΚΟ ΘΑΝΑΤΟ ΤΟΥ ΓΙΟΥ ΤΟΥ.
Οκτωβρίου 25, 2013 By pitsiriki1 -
Αυτά είναι τα επαγγέλματα με τη μεγαλύτερη ζήτηση στην Ελλάδα μέχρι το 2020
Οκτωβρίου 25, 2013 By pitsiriki1 -
Κυβενητικές πηγές: Είμαστε σε διαπραγμάτευση και όχι σε πόλεμο – Θα πάρουμε μέτρα αλλά όχι οριζόντια
Οκτωβρίου 25, 2013 By pitsiriki1 -
Πόσο τυφλός μπορεί να είσαι;…(Ένα θαυμάσιο βίντεο!)
Οκτωβρίου 25, 2013 By pitsiriki1 -
Οι Γάλλοι ξύπνησαν και ψάχνουν τον…Καραμανλή! Εδώ, η συμμορία Παπανδρέου ακόμα κυβερνά.
Οκτωβρίου 25, 2013 By pitsiriki1 -
Η ΑΠΥΘΜΕΝΗ ΜΙΚΡΟΨΥΧΙΑ ΤΟΥ Α. ΣΑΜΑΡΑ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΟΝ Κ. ΚΑΡΑΜΑΝΛΗ
Οκτωβρίου 25, 2013 By pitsiriki1 -
ΤΟ ΠΙΤΣΙΡΙΚΙ ΓΡΑΦΕΙ … μην υποτιμάτε τη γιορτή
Οκτωβρίου 25, 2013 By pitsiriki1 -
Θα γίνουμε εμείς οι προδότες του Έθνους ή θα αντιδράσουμε;
Οκτωβρίου 25, 2013 By pitsiriki1 -
Δημοκρατία της Σιωπής !!!
Οκτωβρίου 25, 2013 By pitsiriki1 -
Οι δίδυμοι πύργοι Δένδια !!!
Οκτωβρίου 25, 2013 By pitsiriki1 -
Προαναγγέλλει νέα μέτρα ο Γιάννης Στουρνάρας
Οκτωβρίου 25, 2013 By pitsiriki1 -
Νέα «πόρτα» Μέρκελ σε Σαμαρά για χαλάρωση του προγράμματος
Οκτωβρίου 25, 2013 By pitsiriki1 -
Ο Άδωνις, ο Σαμαράς και οι… βλάκες
Οκτωβρίου 25, 2013 By pitsiriki1 -
Πόρισμα “φωτιά” του ΣΔΟΕ για το Γιάννο Παπαντωνίου
Οκτωβρίου 25, 2013 By pitsiriki1 -
Το ξανθό αγγελούδι μάς βγήκε γυφτάκι…
Οκτωβρίου 25, 2013 By pitsiriki1 -
Τα λεφτά της Ελληνικός Χρυσός στην Αστυνομία και οι συνομιλίες με τους δημοσιογράφους.
Οκτωβρίου 25, 2013 By pitsiriki1 -
Έπεσαν ψηφιακώς υπέρ πατρίδος
Οκτωβρίου 25, 2013 By pitsiriki1 -
Οι αναμνήσεις ξαναγυρίζουν…
Οκτωβρίου 25, 2013 By pitsiriki1 -
Η ΜΕΤΑΛΛΑΞΗ ΤΟΥ ΝΟΙΚΟΚΥΡΗ..
Οκτωβρίου 25, 2013 By pitsiriki1 -
Ρουσφέτι στο Μαξίμου: Πώς ο γενικός γραμματέας της κυβέρνησης Τάκης Μπαλτάκος διόρισε το γιό του
Οκτωβρίου 25, 2013 By pitsiriki1
-
Μάνος Χατζιδάκις (1925 – 1994)
Η μεγαλύτερη μουσική ιδιοφυΐα της Ελλάδας, ο Μάνος Χατζιδάκις, γεννήθηκε στις 23 Οκτωβρίου του 1925 στην Ξάνθη, «τη διατηρητέα κι όχι την άλλη, τη φριχτή, που χτίστηκε μεταγενέστερα από τους εσωτερικούς της ενδοχώρας μετανάστες», όπως έλεγε και ο ίδιος.
Ήταν γιος του δικηγόρου Γεωργίου Χατζιδάκι και της Αλίκη Αρβανιτίδου. Μετά τον χωρισμό των γονιών του, το 1932, ο Μάνος Χατζιδάκις με τη μητέρα του και την αδελφή του εγκαθίστανται οριστικά στην Αθήνα.
Εν τω μεταξύ, από τα τέσσερά του χρόνια έχει αρχίσει μαθήματα πιάνου με δασκάλα την Αλτουνιάν, γνωστή μουσικό της Ξάνθης, αρμενικής καταγωγής. Παράλληλα διδασκόταν βιολί και ακορντεόν.
Παγοπώλης και φορτοεκφορτωτής
Στα δύσκολα χρόνια της κατοχής και της απελευθέρωσης, ο Μάνος Χατζιδάκις εργάζεται ως φορτοεκφορτωτής στο λιμάνι του Πειραιά, παγοπώλης στο εργοστάσιο του Φιξ, υπάλληλος στο φωτογραφείο του Μεγαλοοικονόμου, βοηθός νοσοκόμος στο 401 Στρατιωτικό Νοσοκομείο.
Συγχρόνως αρχίζει ανώτερα θεωρητικά μαθήματα μουσικής με τον Μενέλαο Παλλάντιο, σημαντική μορφή της ελληνικής εθνικής μουσικής σχολής, και σπουδές Φιλοσοφίας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, τις οποίες ποτέ δεν ολοκλήρωσε.
Την εποχή εκείνη γνωρίζεται με καλλιτέχνες και διανοούμενους (Γκάτσος, Σεφέρης, Ελύτης, Τσαρούχης, Σικελιανός) της γενιάς του μεσοπολέμου, οι οποίοι θα συμβάλλουν ουσιαστικά στη διαμόρφωση των προσανατολισμών και της σκέψης του. Ο Νίκος Γκάτσος, με τον οποίο γνωρίστηκε το 1943, θα παραμείνει μέχρι το τέλος της ζωής του, ο μεγάλος δάσκαλος και ο ακριβός του φίλος.
Γνωριμία με τον Κουν
Η πρώτη του εμφάνιση στα μουσικά πράγματα της χώρας γίνεται το 1944 με τον «Τελευταίο Ασπροκόρακα» του Αλέξη Σολωμού στο Θέατρο Τέχνης του Κάρολου Κουν. Η γόνιμη συνεργασία του με το Θέατρο Τέχνης θα διαρκέσει 15 χρόνια, με μουσικές για παραστάσεις όπως: «Γυάλινος Κόσμος» (1946), «Αντιγόνη» (1947), «Ματωμένος Γάμος» (1948), «Λεωφορείον ο Πόθος» (1948), «Ο θάνατος του Εμποράκου» (1949) κ.ά.
Εν τω μεταξύ, το 1949 με μια διάλεξη του για το ρεμπέτικο τραγούδι θα ξεσηκώσει θύελλα αντιδράσεων στη συντηρητική ελληνική αστική κοινωνία.
Από το 1950 αρχίζει να γράφει μουσική για αρχαίες τραγωδίες και κωμωδίες. Ο Μάνος Χατζιδάκις έχει «ντύσει» μουσικά την Ορέστεια, τη Μήδεια, τις Βάκχες, τις Εκκλησιάζουσες, τη Λυσιστράτη, τον Πλούτο, τις Θεσμοφοριάζουσες, τους Βατράχους και τις Όρνιθες.
Το 1959 παρουσιάζει στο αθηναϊκό κοινό τον Μίκη Θεοδωράκη, ενορχηστρώνοντας και ηχογραφώντας ο ίδιος το έργο του «Επιτάφιος» με τη Νάνα Μούσχουρη.
Χατζιδάκις και σινεμά
Με τη Μελίνα Μερκούρη
Μεγάλο κεφάλαιο αποτελούν και οι μουσικές που συνέθεσε για σπουδαίες ταινίες του ελληνικού και του διεθνούς κινηματογράφου. Αναφέρουμε ενδεικτικά την «Κάλπικη Λίρα» (Γ. Τζαβέλλα 1954), τη «Στέλλα» (Μ. Κακογιάννη, 1955), το «Δράκο» (Ν. Κούνδουρου, 1956), το «America-America» (Ελ. Καζάν, 1962), «Sweet Movie» (Ντ. Μακαβέγιεφ, 1974), κ.ά.Το 1960 κερδίζει το βραβείο Όσκαρ για το τραγούδι «Τα παιδιά του Πειραιά» από την ταινία του Ζιλ Ντασέν «Ποτέ την Κυριακή», τραγούδι το οποίο θα συμπεριληφθεί στα δέκα εμπορικότερα του 20ού αιώνα.
Ωστόσο, η μουσική του για τον ελληνικό κινηματογράφο και μια σειρά ελαφρών τραγουδιών τού χαρίζει μια «λαϊκότητα ανεπιθύμητη», την οποία δεν θα αποδεχθεί ποτέ και θα τη μάχεται μέχρι το τέλος της ζωής του.
Πνεύμα ανήσυχο, ο Μ. Χατζιδάκις χρηματοδοτεί το Διαγωνισμό Πρωτοποριακής Σύνθεσης «Μάνος Χατζιδάκις» του Τεχνολογικού Ινστιτούτου Δοξιάδη. Το βραβείο απονέμεται στον Ιάννη Ξενάκη, άγνωστο τότε στο ελληνικό κοινό.
Το 1966 ο Μάνος Χατζιδάκις πηγαίνει στις ΗΠΑ, όπου ανεβάζει στο Μπρόντγουεϊ με τον Ζιλ Ντασέν και τη Μελίνα Μερκούρη τη θεατρική διασκευή του «Ποτέ την Κυριακή» με τον τίτλο «Illya Darling». Στην Αμερική θα παραμείνει μέχρι το 1972 και η μουσική του αντίληψη θα επηρεαστεί σημαντικά από την pop music. Αποτέλεσμα αυτής της επίδρασης είναι ο κύκλος τραγουδιών «Reflections» με το συγκρότημα New York Rock and Roll Ensemble.
Τo 1972, τον πιο σκοτεινό χρόνο της χούντας, επιστρέφει στην Αθήνα και ιδρύει το μουσικό καφεθέατρο «Πολύτροπο», μέσα από το οποίο επιχειρεί να ανοίξει εκφραστικές διόδους στο μουσικό τέλμα της εποχής.
Η γέννηση του «Τρίτου»
Το 1975 αρχίζει η χρυσή εποχή του «Τρίτου». Γίνεται διευθυντής του κρατικού ραδιοσταθμού «Τρίτο Πρόγραμμα» (1975-81) τον οποίο, σε συνεργασία με μια ομάδα νέων και ταλαντούχων δημιουργών, γίνεται σημείο αναφοράς.
Το 1989-93 ιδρύει την «Ορχήστρα των Χρωμάτων», για να παρουσιάσει «πρωτότυπα προγράμματα που συνήθως δεν καλύπτονται από τις συμβατικές συμφωνικές ορχήστρες», την οποία διηύθυνε μέχρι το τέλος της ζωής του. Η Ορχήστρα των Χρωμάτων με μαέστρο τον Χατζιδάκι έδωσε 20 συναυλίες και 12 ρεσιτάλ ελληνικού και διεθνούς ρεπερτορίου με Έλληνες και ξένους σολίστ.
Στη διάρκεια όλων αυτών των χρόνων ο Μάνος Χατζιδάκις ήταν διαρκώς παρών στην ελληνική δισκογραφία, με δεκάδες δίσκους που θεωρούνται πια κλασικοί: Ο Κύκλος με την Κιμωλία (1956), Παραμύθι χωρίς Όνομα (1959), Πασχαλιές μέσα απ” τη νεκρή γη (1961), Δεκαπέντε Εσπερινοί (1964), Μυθολογία (1965), Καπετάν Μιχάλης (1966), Τα Λειτουργικά (1971), Αθανασία (1975), Τα Παράλογα (1976), Σκοτεινή Μητέρα (1985), Τα Τραγούδια της Αμαρτίας (1992) κ.ά.
Μοναδικός, ιδιοφυής και αεικίνητος, ο Μάνος Χατζιδάκις «έφυγε» από κοντά μας στις 15 Ιουνίου 1994.