Τότε Luftwaffe, τώρα Lufthansa

sel_0501381939947
Αναστάτωση έχει προκαλέσει η είδηση ότι η Lufthansa ούσα απλώς μία ιδιωτική αεροπορική εταιρεία, πλην όμως… γερ­μανική, μαζί με Γερμανούς συμβούλους της κυβέρνησης έχει «προτείνει» σε βαθμό πίεσης στην ελληνική κυβέρνηση να μπει «λουκέτο» σε 22 αεροδρόμια της χώρας. Η εισήγηση αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που γίνεται, αφού την ίδια πρό­ταση είχαν καταθέσει και την άνοιξη του 2013, την οποία φέρεται να υιοθετεί και η τρόικα.Η απάντηση του υπουργείου Μεταφορών αλλά και της ελληνικής πολιτειακής ηγεσίας ήταν αρνη­τικήόμως οι Γερμανοί επιστρέφουν ξανά θέτο­ντας επί τάπητος την ίδια πρόταση.

Πρόκειται για τα αεροδρόμια που καλύπτουν άγονες και απομακρυσμένες περιοχές, αλλά και κρίσιμους από πλευράς εσόδων τουριστικούς προορισμούς, τα οποία έχουν ενταχθεί στην Ανώνυμη Εταιρεία διαχείρισης Αεροδρομίων (ΑΕΔΑ), ιδιο­κτησίας του ελληνικού Δημοσίου. Μέσα σε αυτά φέρεται να συμπεριλαμβάνονται και όλα τα αε­ροδρόμια των Κυκλάδων (τέσσερα τον αριθμό), πλην των διεθνών αεροδρομίων Μυκόνου και Σαντορίνης, για τα οποία υπάρχει μελλοντικό σχέδιο ιδιωτικοποίησης. Συγκεκριμένα, τα 22 αεροδρόμια είναι: Αλεξανδρούπολης, Αράξου, Καλαμάτας, Νέ­ας Αγχιάλου, Λήμνου, Χίου, Καστοριάς, Κοζάνης, Ιωαννίνων, Σκύρου, Σύρου, Ικαρίας, Λέρου, Καρ­πάθου, Νάξου, Πάρου, Μήλου, Κυθήρων, Αστυπά- λαιας, Καστελόριζου, Σητείας και Κάσου.

Σύμφωνα με καταγγελίες του προέδρου της Ομοσπονδίας Συλλόγων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας Βασί­λη Αλεβιζόπουλου, στελέχη του υπουργείου Μεταφορών έχουν δεχθεί εισήγηση από διευθυντικά στελέχη της Lufthansa, που χωρίς καμιά θεσμική ιδιότητα και υπερβαίνοντας τον ρόλο τους ως ιδιωτικής αεροπορικής εταιρείας και ως άτυπων συμ­βούλων του Δημοσίου, εισηγήθηκαν να κλείσουν τα 22 αεροδρόμια.

Η πρόταση, όσο σοβαρά και να ληφθεί υπόψη, δεν είναι εύκολο να υλοποιηθεί. Οι αντιδράσεις θα είναι πολύ μεγάλες, γι’ αυτό και η ελληνική κυβέρ­νηση έχει εκφράσει την κάθετη άρνησή της στο εγχείρημα. Ωστόσο όσο οι Γερμανοί επανέρχονται, και μάλιστα με τις ευλογίες της τρόικας, ο κίνδυνος θα είναι πάντα ορατός.

Βέβαια, όπως ήταν αναμενόμενο, η διάψευση από το ΤΑΙΠΕΔ ήταν κάθετη:«Ουδέποτε έχει τεθεί έως τώρα και ούτε πρόκειται να τεθεί στο μέλλον ζήτημα κλεισίματος των 22 περιφερειακών αερο­δρομίων της χώρας».

Σύμφωνα με το ΤΑΙΠΕΔ, τα δημοσιεύματα αυτά διαψεύδονται κατηγορηματικά, ενώ υπενθυμίζεται ότι, αντίθετατο ταμείο διε­νεργεί διεθνή ανοιχτό διαγωνισμό για την αξιοποί­ηση δύο ομάδων που απαρτίζονται από 14 έως 20 περιφερειακά αεροδρόμια, μέσω παραχώρησης της εκμετάλλευσής τους σε ιδιώτες.

ΤΟ ΠΟΝΤΙΚΙ.