-
-
Το «αντίο» των Ράδιο Αρβύλα στον Στάθη Ψάλτη – ΒΙΝΤΕΟ
Απριλίου 25, 2017 By pitsiriki1 -
Ανθρωποκεντρικός κανιβαλισμός
Απριλίου 25, 2017 By pitsiriki1 -
Οι «αληθινοί» μου φίλοι
Απριλίου 25, 2017 By pitsiriki1 -
Τα σημαντικότερα γεγονότα σαν σήμερα 25 Απριλίου
Απριλίου 25, 2017 By pitsiriki1 -
Γεώργιος Γεννηματάς 1939 – 1994
Απριλίου 25, 2017 By pitsiriki1 -
Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ
Απριλίου 25, 2017 By pitsiriki1 -
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ… 25 Απριλίου
Απριλίου 25, 2017 By pitsiriki1 -
Απόψε η ζωή σου θα κοιμηθεί κάτω από τον ουρανό
Απριλίου 24, 2017 By pitsiriki1 -
ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ 100 Χρόνια Πρωθυπουργός αφού έδωσε το λιμάνι σε Γερμανούς, Γάλλους και Ρώσους!
Απριλίου 24, 2017 By pitsiriki1 -
Η σύγκρουση δεν είναι μεταξύ δεξιών ή αριστερών αλλά μεταξύ συστημικών και αντισυστημικών
Απριλίου 24, 2017 By pitsiriki1 -
Τρίπλες μέσα στις τρύπες
Απριλίου 24, 2017 By pitsiriki1 -
Με χουντικές σημαίες έκανε πρεμιέρα ο Σφακιανάκης – ΦΩΤΟ
Απριλίου 24, 2017 By pitsiriki1 -
Η συγκλονιστική δήλωση του Στάθη Ψάλτη για τον θάνατο
Απριλίου 24, 2017 By pitsiriki1 -
Το τελευταίο χειροκρότημα στον Στάθη Ψάλτη
Απριλίου 24, 2017 By pitsiriki1 -
Ποιος θα τραγουδήσει τη «Μασσαλιώτιδα»;
Απριλίου 24, 2017 By pitsiriki1 -
Τεράστια ερωτηματικά για τις νέες αποκαλύψεις στην υπόθεση «Γιακουμάκη»
Απριλίου 24, 2017 By pitsiriki1 -
Το σκίτσο της ημέρας 24/4/17
Απριλίου 24, 2017 By pitsiriki1 -
ΕΡΧΕΤΑΙ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΚΑΤΑΡΡΕΥΣΗ» «ΓΥΡΩ ΣΤΟΝ ΙΟΥΝΙΟ, ΙΟΥΛΙΟ ΤΟ ΜΠΑΧΑΛΟ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΑΝΕΥ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟΥ»
Απριλίου 24, 2017 By pitsiriki1 -
ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΙΔΗΣΗ.. Στη πρώτη γραμμή με δικό του κόμμα
Απριλίου 24, 2017 By pitsiriki1 -
Je suis France..
Απριλίου 24, 2017 By pitsiriki1 -
ΦΡΙΚΗ.. Η Ελλάδα έχει ανάγκη 100 δις ευρώ έκτακτης βοήθειας!
Απριλίου 24, 2017 By pitsiriki1 -
Στα σκαριά η συντεταγμένη χρεοκοπία της Ελλάδος από Σόιμπλε και Bundesbank
Απριλίου 24, 2017 By pitsiriki1 -
Στον Κορυδαλλό οδηγείται Ο Γιάννος Παπαντωνίου
Απριλίου 24, 2017 By pitsiriki1 -
Στις 15:00 το «τελευταίο αντίο» στον Στάθη Ψάλτη
Απριλίου 24, 2017 By pitsiriki1 -
Σοκ! Υπογράφονται δύο μνημόνια σε λιγότερο από 10 ημέρες
Απριλίου 24, 2017 By pitsiriki1 -
Μέρκελ, Μακρόν και Σόιμπλε αφήνουν την Ελλάδα να χρεοκοπήσει
Απριλίου 24, 2017 By pitsiriki1 -
FORBES .. Η Ελλάδα είναι καμμένο χαρτί, αφήστε τους επιτέλους να χρεοκοπήσουν!
Απριλίου 24, 2017 By pitsiriki1 -
Θέλω να ζήσω
Απριλίου 24, 2017 By pitsiriki1 -
Καλημέρα με ανέκδοτο… Γιατί ρουφάς την κοιλιά σου;
Απριλίου 24, 2017 By pitsiriki1 -
το δικό μου τριαντάφυλλο μύριζε έρωτα…
Απριλίου 24, 2017 By pitsiriki1 -
Τα σημαντικότερα γεγονότα σαν σήμερα 24 Απριλίου
Απριλίου 24, 2017 By pitsiriki1 -
Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ
Απριλίου 24, 2017 By pitsiriki1 -
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ… 24 Απριλίου
Απριλίου 24, 2017 By pitsiriki1
-
Κατίνα Παξινού 1900 – 1973
Η Κατίνα Παξινού υπήρξε η πρώτη ελληνίδα ηθοποιός που κατάφερε να σταθεί στο Χόλιγουντ και μάλιστα με δικούς της όρους, να διαπρέψει θεατρικά και κινηματογραφικά στην Ευρώπη, να ξεχωρίσει ως τραγωδός παγκοσμίου βεληνεκούς.
Γεννήθηκε στις 17 Δεκεμβρίου του 1900 στον Πειραιά. Σπούδασε στο Ωδείο της Γενεύης, καθώς και σε σχολές του Βερολίνου και της Βιέννης. Πρωτοεμφανίστηκε στη Σκηνή του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά ως ηθοποιός του λυρικού θεάτρου, στην όπερα «Αδελφή Βεατρίκη» του Δημήτρη Μητρόπουλου.
Το 1928, εμφανίζεται για πρώτη φορά στο θέατρο πρόζας ως μέλος του θιάσου της Μαρίκας Κοτοπούλη, παίζοντας στο έργο του Ανρί Μπατάιγ «Γυμνή Γυναίκα». Το 1931, προσχωρεί μαζί με τον Αλέξη Μινωτή, στον Συνεταιρικό Θίασο του Αιμίλιου Βεάκη, που παρουσιάζει σημαντικά έργα του διεθνούς ρεπερτορίου, όπως: «Πόθοι κάτω από τις λεύκες» του Ευγένιου Ο” Νιλ, «Ο Πατέρας του Αυγούστου» του Στρίντμπεργκ, «Ο θείος Βάνιας» του Τσέχωφ.
Από το 1932 έως το 1940, εμφανίζεται στο Εθνικό Θέατρο, όπου ερμηνεύει ρόλους που την καταξιώνουν ως κορυφαία ηθοποιό της ελληνικής σκηνής. Με τη Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου θα εμφανιστεί στο Λονδίνο, τη Φρανκφούρτη και το Βερολίνο, ερμηνεύοντας το ρόλο της Ηλέκτρας στο ομώνυμο έργο του Σοφοκλή, την Γερτρούδη στον «Άμλετ» του Σαίξπηρ, την Κυρία Άλβινγκ στους «Βρικόλακες» του Ίψεν. Την περίοδο του πολέμου εγκαθίσταται στις ΗΠΑ, όπου εμφανίζεται στο θέατρο Μπρόντγουεϊ και ερμηνεύει σπουδαίους ρόλους στον κινηματογράφο, με τους οποίους κερδίζει τη διεθνή αναγνώριση.
Το 1950 επιστρέφει στην Ελλάδα και εμφανίζεται πάλι μαζί με τον Αλέξη Μινωτή στη σκηνή του Εθνικού Θεάτρου, με το οποίο περιοδεύει στις ΗΠΑ και την Ευρώπη. Ξαναπαίζει στη Νέα Υόρκη στο «Σπίτι της Μπερνάρντα Άλμπα» του Λόρκα, έργο που επαναλαμβάνει στην Αθήνα στο Θέατρο Κοτοπούλη. Μετά το 1957, εμφανίζεται μόνιμα στη Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου, ερμηνεύοντας έργα του αρχαίου Θεάτρου και του σύγχρονου διεθνούς ρεπερτορίου. Ανάμεσα σ” αυτά, η «Εκάβη», η «Μήδεια», οι «Φοίνισσες» και οι «Βάκχες» του Ευριπίδη, ο «Πατέρας» του Στρίντμπεργκ, «Η επίσκεψις της γηραιάς κυρίας» του Ντίρενματ, «Το Ταξίδι μακριάς μέρας μέσα στη νύχτα» του Ο” Νιλ, «Η τρελή του Σαγιό» του Ζαν Ζιροντού, ο «Μάκβεθ» του Σαίξπηρ.
Το 1968 η Κατίνα Παξινού και ο Αλέξης Μινωτής, συγκροτούν θίασο που εμφανίζεται στο Θέατρο «Αυλαία» της Θεσσαλονίκης, και στο Θέατρο «Διάνα» της οδού Ιπποκράτους. Στο «Σινεάκ», το κινηματοθέατρο που αργότερα θα μετονομαστεί σε «Θέατρο Παξινού», παίζει στα έργα «Η Ήρα και το παγώνι» του Σον Ο” Κέιζι, «Οι παλαιστές» του Στρατή Καρρά, οι «Βρικόλακες» του Ίψεν, «Ματωμένος Γάμος» του Λόρκα, ενώ την περίοδο 1971 – 1972 ερμηνεύει στο Θέατρο «Πάνθεον», την τελευταία μεγάλη επιτυχία της, ως «Μάνα Κουράγιο» στο ομώνυμο έργο του Μπέρτολντ Μπρεχτ.
Στις κινηματογραφικές επιλογές της υπήρξε εκλεκτική, εξ ου και οι μόλις 11 ταινίες της. Μεταξύ άλλων, συνεργάστηκε με τον Όρσον Γουέλς («Ο κύριος Αρκάντον», 1955), τον Λουκίνο Βισκόντι («Ο Ρόκο και τ” αδέλφια του», 1960) και φυσικά τον Σαμ Γουντ της «Καμπάνας», όπου έπαιξε τη δυναμική αντάρτισσα του ισπανικού εμφυλίου που μπορούσε να προβλέπει το μέλλον. Για την ερμηνεία της στο έργο «Για ποιον χτυπά η καμπάνα», της απενεμήθη το 1944 το βραβείο Όσκαρ Β” Γυναικείου Ρόλου, ενώ το 1949 τιμήθηκε με το Βραβείο Κοκτώ στο Φεστιβάλ Μπιάριτς για την ερμηνεία της στην ταινία «Το πένθος ταιριάζει στην Ηλέκτρα».
Εκτός από τις αξέχαστες ερμηνείες της στο Θέατρο και τον κινηματογράφο, η Κατίνα Παξινού έκανε μεταφράσεις θεατρικών έργων του Ευγένιου Ο” Νιλ και έγραψε τη μουσική για την παράσταση «Οιδίπους Τύραννος» του Σοφοκλή, που ανέβασε το Εθνικό Θέατρο, σε σκηνοθεσία Φώτου Πολίτη το 1933 και σε σκηνοθεσία Αλέξη Μινωτή το 1952.
Παρασημοφορήθηκε με τον Χρυσό Ανώτερο Ταξιάρχη Γεωργίου Α” και με τον Ανώτερο Ταξιάρχη της Δυτικής Γερμανίας. Τιμήθηκε ακόμη με τον τίτλο της Αξιωματούχου Γραμμάτων και Τεχνών της Γαλλίας και με το Βραβείο «Ιζαμπέλλα Ντ” Εστέ».
Πέθανε στις 22 Φεβρουαρίου του 1973.
ΠΗΓΗ: http://www.sansimera.gr/biographies/35#ixzz3uWTm9Rju