BLACK FRIDAY.. Οταν οι Ψεκασμένοι βγαίνουν για ψώνια!

wpid-wp-1479924257362.jpeg

Σκηνές αλλοφροσύνης έξω κα μέσα σε καταστήματα του εξωτερικού σίγουρα όλοι έχετε παρακολουθήσει από την τηλεόρασή σας. Κοπέλες να πιάνονται στα χέρια για ένα ρούχο, άνδρες να παίζουν ξύλο για το ποιος θα προλάβει έναν υπολογιστή.Αυτές οι εικόνες βγαίνουν κάθε χρόνο την Παρασκευή μετά την ημέρα Ευχαριστιών στην Αμερική, σηματοδοτώντας και την έναρξη της εορταστικής περιόδου!

Όμως τι ακριβώς είναι η «Μαύρη Παρασκευή»;

Είναι μια αμερικανική παράδοση, η οποία ξεκίνησε το 1932. Οι πωλητές λιανικής προσφέρουν τα προϊόντα τους με τεράστιες εκπτώσεις που φτάνουν και το 80%, σε μία προσπάθεια στην ουσία να πείσουν το κοινό να κάνει ψώνια και πριν από τις χριστουγεννιάτικες γιορτές.

Εκεί που πραγματικά δημιουργείται παροξυσμός είναι στα καταστήματα με ηλεκτρικά είδη και gadgets.

Πλέον αυτή η παράδοση έχει περάσει και από την άλλη μεριά του Ατλαντικού. Από το 2013 και έπειτα στην Βρετανία, η Black Friday αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες ημέρες δαπανών από τους καταναλωτές στο ημερολογιακό έτος της χώρας.

Χώρες όπως το Μεξικό, η Ρουμανία, η Γαλλία, η Γερμανία, η Δανία, η Ιταλία, η Ισπανία, η Αυστρία, η Φινλανδία, η Πολωνία, η Ινδία, η Ιαπωνία και ο Καναδάς (οπού εκεί η αρχή έγινε το 2008, για να μην χρειάζεται οι Καναδοί να ταξιδεύουν στις Ηνωμένες Πολιτείες για τις αγορές τους και να μην υπάρχει επιπλέον κυκλοφοριακή συμφόρηση στους δρόμους) έχουν υιοθετήσει την Black Friday.

Γιατί ονομάστηκε «Μαύρη Παρασκευή»;

Εδώ οι απόψεις διίστανται και κανείς δεν ξέρει να απαντήσει με σιγουριά. Οι εναλλακτικές που επικρατούν είναι πολλές.

Ότι οι τροχονόμοι της Φιλαδέλφειας των ΗΠΑ την βάφτισαν έτσι, ως όρο που περιέγραφε την υπερβολική κίνηση στους δρόμους λόγο των εκπτώσεων.

Κάποιοι άλλοι το αποδίδουν «λογιστικά», τότε που ακόμα τα λογιστικά φύλλα ήταν χειρόγραφα και είχαν δύο χρώματα μελάνι για την καταγραφή των στοιχείων. Με το κόκκινο χρώμα σημειώνονταν οι ζημίες μιας επιχείρησης και με μαύρο αποδίδονταν τα κέρδη. Η ημέρα αυτή συγκέντρωνε υψηλά κέρδη, έχοντας «μαύρο» το τελικό αποτέλεσμα του ισολογισμού τους.

H Ελλάδα στην απ’ έξω;

Φυσικά η γιορτή του καταναλωτή δεν γινόταν να μην καταφθάσει και στην χώρα μας. Με καθυστέρηση πολλών ετών μεν, οι Έλληνες καταναλωτές γνωρίζουν από κοντά αυτόν τον εμπορικό θεσμό.

Πέρσι το δοκίμασε το εκπτωτικό χωριό στα Σπάτα με μεγάλη επιτυχία, καθώς είδε τα έσοδα του να αυξάνονται κατακόρυφα. Φέτος όλο και περισσότερα καταστήματα όπως τα Public, Media Markt και εμπορικά κέντρα όπως το Athens Metro Mall και το River West κ.ά έχουν ανακοινώσει τη συμμετοχή τους για την Παρασκευή 25 Νοεμβρίου.

Πως βίωσα αυτή την ημέρα σαν καταναλωτής πέρσι…

Πέρσι είχα την τύχη ή την ατυχία, όπως το πάρει κανείς να βρεθώ εκείνη την ημέρα στο Eκπτωτικό Xωριό. Δεν γνώριζα τίποτα για την ημέρα και πήγα «απροετοίμαστη», ώστε να αγοράσω ένα δώρο.

Μία φρίκη… Δεν υπήρχε χώρος στάθμευσης ούτε για δείγμα και ήταν μόλις 10 το πρωί. Μέχρι να μάθω πίστευα ότι κάποιο μαγαζί ξεπουλάει σχεδόν τσάμπα… Hταν αδιανόητο.

Σε όλα τα καταστήματα επικρατούσε το αδιαχώρητο, οι ουρές ατελείωτες σε σχήμα σαλιγκαριού, δοκιμαστήρια μέσος όρος αναμονής μισή ώρα τουλάχιστον και αν ήθελες να βρεις ένα συγκεκριμένο νούμερο ή σχέδιο έπρεπε να μετατραπείς σε … Κολόμβο.

Εντάξει για να μην παραπονιέμαι για όλα, το μόνο θετικό ήταν ότι πράγματι κάποια καταστήματα είχαν επιπλέον εκπτώσεις 20-30% και αγόρασα κάτι παραπάνω από αυτά που είχα υπολογίσει.

Μπήκα και εγώ στον καταναλωτικό πειρασμό που σου δίνουν λίγη έκπτωση παραπάνω σαν τυράκι, για να τσιμπήσεις και τσίμπησα, όπως και οι 60.000 άνθρωποι που επισκέφθηκαν τον χώρο εκείνη την ημέρα…

Με τους μισθούς και τις συντάξεις να έχουν συρρικνωθεί σε μεγάλο βαθμό και με βάση ότι πολλές οικογένειες μπορούν να κάνουν έξοδα σχεδόν μόνο για τα απαραίτητα, με μία ηλεκτρική συσκευή ή ένα ρούχο ή ακόμα ένα ζευγάρι παπούτσια να αποτελούν πλέον πολυτέλεια, ίσως είναι μια μεγάλη ευκαιρία αυτή η ημέρα και να φέρνει κάποια χαμόγελα στους καταναλωτές, όπως έφερε και σε μένα άλλωστε.

Το ίδιο ισχύει και για τα καταστήματα και τους εμπόρους που πράγματι βλέπουν την τελευταία Παρασκευή του Νοεμβρίου να ζεσταίνονται τα ταμεία τους, θυμίζοντας εποχές προ κρίσης και να παίρνουν μια ανάσα από τους προηγούμενους μήνες , που το λιανεμπόριο υφίσταται εξαιρετικά μεγάλες απώλειες.

Για ποια καταστήματα όμως μιλάμε; Και εδώ ξεκινάει ένας φαύλος κύκλος και ο πόλεμος των μικρών επιχειρήσεων με τα πολυκαταστήματα και τις αλυσίδες καταστημάτων. Τα κέρδη πάνε στους «μεγάλους» γιατί εκείνοι μπορούν να υποστηρίξουν οικονομικά αλλά και λειτουργικά την αυξημένη ζήτηση. Μην φανταστείτε ότι το ωράριο είναι διευρυμένο στα πρότυπα του εξωτερικού, ενώ εξαιτίας και της νομοθεσίας που υπάρχει οι προσφορές δεν μπορούν να ξεπεράσουν το 50 %.

Ωστόσο για ακόμα μια φορά πλήττονται οι «μικροί» που παλεύουν να κρατηθούν ζωντανοί στην αγορά με νύχια και με δόντια. Και τι ωραία που θα ήταν να πλημμύριζαν και τα δικά τους μαγαζιά από κόσμο και να έβλεπαν και αυτοί μια άσπρη μέρα.

Καλό είναι να κυλάει το χρήμα στην αγορά αλλά για όλους…

Και σίγουρα μπορούμε να δημιουργήσουμε μία τέτοια μέρα που να εξυπηρετεί τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις.

Μια συμβουλή για το τέλος: Όσοι από εσάς επισκεφθείτε τα καταστήματα που συμμετέχουν στην «Μαύρη Παρασκευή» προμηθευτείτε με πολύ υπομονή και διάθεση για αγορές. Να προσέξετε γιατί δεν είναι όλα τα καταστήματα υποχρεωμένα να έχουν Βlack Friday και καλό θα ήταν να είχατε κάνει πρώτα μια έρευνα αγοράς για να δείτε τιμές , ώστε να συγκρίνεται, αλλά και τα κομμάτια που προτιμάτε.

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
<< ΤΟ ΠΙΤΣΙΡΙΚΙ ΕΙΝΑΙ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΚΑΙ ΒΑΣΙΖΕΤΑΙ ΜΟΝΟ ΣΤΟΥΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ ΤΟΥ. ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΤΕ ΤΙΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΕΙΣ ΤΗΣ GOOGLE ΠΑΤΩΝΤΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΙΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΚΟΝΕΣ. ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ >>
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°









Πηγή