-
-
FAZ>Θέλει ο Σόιμπλε να κυβερνήσει ο Μητσοτάκης;
Φεβρουαρίου 14, 2017 By pitsiriki1 -
Το ΘΡΑΣΟΣ των Νερουλάδων
Φεβρουαρίου 14, 2017 By pitsiriki1 -
Κρανίου (άμυαλου) Τόπος
Φεβρουαρίου 14, 2017 By pitsiriki1 -
Καλημέρα με ανέκδοτο..11 x 5
Φεβρουαρίου 14, 2017 By pitsiriki1 -
Από την γη της καρδιάς μας, χαιρετούμε τους μελλοθάνατους
Φεβρουαρίου 14, 2017 By pitsiriki1 -
Τα σημαντικότερα γεγονότα σαν σήμερα 14 Φεβρουαρίου
Φεβρουαρίου 14, 2017 By pitsiriki1 -
Κάρολος Κουν 1908 – 1987
Φεβρουαρίου 14, 2017 By pitsiriki1 -
Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ
Φεβρουαρίου 14, 2017 By pitsiriki1 -
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ… 14 Φεβρουαρίου
Φεβρουαρίου 14, 2017 By pitsiriki1 -
Βγάλε μια φωτογραφία, θα γελάσω
Φεβρουαρίου 13, 2017 By pitsiriki1 -
Ήρθες και μαζί σου έφερες τον έρωτα
Φεβρουαρίου 13, 2017 By pitsiriki1 -
Δημοσκόπηση-ΚΟΛΑΦΟΣ για τον ΣΥΡΙΖΑ, αγωνία για ΚΟΥΡΕΜΑ ΚΑΤΑΘΕΣΕΩΝ
Φεβρουαρίου 13, 2017 By pitsiriki1 -
ΠΑΓΩΣΕ την Ελλάδα ο νέος ΒΑΡΟΥΦΑΚΗΣ!
Φεβρουαρίου 13, 2017 By pitsiriki1 -
ΣΟΚ – Περιμένουμε 100.000 λαθρομετανάστες & πρόσφυγες – Πως έγινε γνωστό το μυστικό
Φεβρουαρίου 13, 2017 By pitsiriki1 -
Να γιατί θυμώνω…
Φεβρουαρίου 13, 2017 By pitsiriki1 -
«Απλώνει» το σεντόνι του έρωτα
Φεβρουαρίου 13, 2017 By pitsiriki1 -
Οι συγκυβερνήσεις και το χρήμα δεν έχουν οσμή
Φεβρουαρίου 13, 2017 By pitsiriki1 -
Αποκάλυψη-φωτιά: Ο Σόιμπλε είχε πείσει 15 Ευρωπαίους ΥΠΟΙΚ για το Grexit το 2015
Φεβρουαρίου 13, 2017 By pitsiriki1 -
Λοιπόν τομάρια της Βολής …
Φεβρουαρίου 13, 2017 By pitsiriki1 -
Σήκω, Ζήκο, να μας δεις
Φεβρουαρίου 13, 2017 By pitsiriki1 -
Το τριαντάφυλλο που δε του έδωσε ποτέ κανείς
Φεβρουαρίου 13, 2017 By pitsiriki1 -
Ποιος είναι περισσότερο άστεγος;
Φεβρουαρίου 13, 2017 By pitsiriki1 -
Χρόνια
Φεβρουαρίου 13, 2017 By pitsiriki1 -
ΜΟΝΟ… ΠΙΚΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ! Λαγκάρντ: «Δεν θα σας δώσουμε μια γλυκιά συμφωνία»
Φεβρουαρίου 13, 2017 By pitsiriki1 -
Σε κρίσιμη κατάσταση η Αρλέτα
Φεβρουαρίου 13, 2017 By pitsiriki1 -
H Mοna Lisa του ΧΑΟΥΣ
Φεβρουαρίου 13, 2017 By pitsiriki1 -
Ηλικιωμένος καίει χαρτιά για να ζεσταθεί και τα μνημονιακά καθάρματα μιλάνε για… «αιθαλομίχλη»!
Φεβρουαρίου 13, 2017 By pitsiriki1 -
Έσκασε βόμβα μεγατόνων: Ένωση της Κύπρου με την Ελλάδα – Πώς επανήλθε στην ατζέντα – Σφοδρές αντιδράσεις στην Τουρκία
Φεβρουαρίου 13, 2017 By pitsiriki1 -
Και όμως το ΠΟΤΑΜΙ φουσκώνει…
Φεβρουαρίου 13, 2017 By pitsiriki1 -
Nέα ΠΛΟΚΗ στο μυστηριώδες ταξίδι του πρωθυπουργού στο Παρίσι
Φεβρουαρίου 13, 2017 By pitsiriki1 -
Ψεύτικα νέα, αληθινοί ψεύτες..
Φεβρουαρίου 13, 2017 By pitsiriki1 -
Τελεσίγραφο: Ως την Τετάρτη δίνουν περιθώριο οι θεσμοί στην Αθήνα
Φεβρουαρίου 13, 2017 By pitsiriki1 -
Το σκίτσο της ημέρας 13/02/17
Φεβρουαρίου 13, 2017 By pitsiriki1 -
ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΗ-ΣΟΚ ΤΟΥ ΠΟΛ ΤΟΜΣΕΝ Τις λεπτομέρειες θα τις πληροφορηθείτε σύντομα..
Φεβρουαρίου 13, 2017 By pitsiriki1 -
Τα έχουν υπογράψει όλα!
Φεβρουαρίου 13, 2017 By pitsiriki1 -
To ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΚΡΑΧ της Κυριακής και οι τράπεζες που κλαίνε τα 2,3 δις ευρώ
Φεβρουαρίου 13, 2017 By pitsiriki1 -
Να πεις στην Μέρκελ να ρίξει τον Τσίπρα, όπως έκανε με την κυβέρνησή μας!
Φεβρουαρίου 13, 2017 By pitsiriki1 -
Καλημέρα με ανέκδοτο..Άστα αυτά
Φεβρουαρίου 13, 2017 By pitsiriki1 -
Η αναρχική ποιήτρια των Εξαρχείων
Φεβρουαρίου 13, 2017 By pitsiriki1 -
Λευκό σατέν ριγμένο στης νύχτας μου το σώμα
Φεβρουαρίου 13, 2017 By pitsiriki1 -
Φωταγωγήθηκε ο ιστός της πρώτης πειραματικής εκπομπής τηλεόρασης στη Θεσσαλονίκη
Φεβρουαρίου 13, 2017 By pitsiriki1 -
Τα σημαντικότερα γεγονότα σαν σήμερα 13 Φεβρουαρίου
Φεβρουαρίου 13, 2017 By pitsiriki1 -
Γεώργιος Παπανδρέου 1888 – 1968
Φεβρουαρίου 13, 2017 By pitsiriki1 -
Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ
Φεβρουαρίου 13, 2017 By pitsiriki1 -
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ… 13 Φεβρουαρίου
Φεβρουαρίου 13, 2017 By pitsiriki1 -
Σκληρή γραμμή μέχρι τέλους από τις Τράπεζες απέναντι στις χρεοκοπημένες εκδοτικές επιχειρήσεις
Φεβρουαρίου 12, 2017 By pitsiriki1 -
Εβδομάδα με τσουχτερό κρύο
Φεβρουαρίου 12, 2017 By pitsiriki1 -
Η υιοθεσία είναι η ύψιστη πράξη αγάπης
Φεβρουαρίου 12, 2017 By pitsiriki1 -
Είχαμε υποσχεθεί να μη μεγαλώσουμε
Φεβρουαρίου 12, 2017 By pitsiriki1 -
Και μετά ήρθε η καταιγίδα…
Φεβρουαρίου 12, 2017 By pitsiriki1 -
Η Αθήνα στους τέσσερις κορυφαίους ευρωπαϊκούς προορισμούς
Φεβρουαρίου 12, 2017 By pitsiriki1 -
Ο Ν.Τραμπ καλεί Ελλάδα: Επέβαλλε πρωινή προσευχή στο Λευκό Οίκο και «καρατόμησε» την προτομή της Χίλαρι Κλίντον στους Άγιους Σαράντα
Φεβρουαρίου 12, 2017 By pitsiriki1 -
Tα τινάζουν όλα Ποντάρουν στο Σουλτς ενώ τα ποσοστά του ΣΥΡΙΖΑ εξατμίζονται λόγω Ασφαλιστικού
Φεβρουαρίου 12, 2017 By pitsiriki1 -
Οι 11 καλύτερες φωτογραφίες της εβδομάδας
Φεβρουαρίου 12, 2017 By pitsiriki1 -
«ΘΑ ΤΙΝΑΖΕ ΤΟ ΚΟΡΔΕΛΙΟ ΣΤΟΝ ΑΕΡΑ»! Τι αποκαλύπτει για την βόμβα συνταγματάρχης του ΓΕΣ
Φεβρουαρίου 12, 2017 By pitsiriki1 -
O Mητσοτάκης χωρίς το ΚΙΝΗΤΟ του στο ραντεβού με την Μέρκελ λόγω Κοριών!
Φεβρουαρίου 12, 2017 By pitsiriki1 -
Συγγνώμη που αρρώστησα
Φεβρουαρίου 12, 2017 By pitsiriki1 -
Συγκλονιστικές αποκαλύψεις από τον Β. Πούτιν: «Οι περισσότερες τρομοκρατικές επιθέσεις είναι False Flag επιχειρήσεις»
Φεβρουαρίου 12, 2017 By pitsiriki1
-
Κάρολος Κουν 1908 – 1987
Δημιουργός τέχνης και παιδαγωγός του θεάτρου. Γεννήθηκε στις 13 Σεπτεμβρίου 1908 στην Προύσα. Ο πατέρας του, Ερρίκος Κοέν, πάμπλουτος έμπορος και κοσμοπολίτης, ήταν κατά το ήμισυ έλληνας χριστιανός και κατά το άλλο ήμισυ γερμανοπωλονοεβραίος. Η μητέρα του, Μελπομένη Παπαδοπούλου, ήταν ελληνίδα χριστιανή ορθόδοξη.
Οι γονείς του απουσίαζαν συχνά από το σπίτι, κάποια στιγμή χώρισαν και πολύ αργότερα η μητέρα του ξαναπαντρεύτηκε ένα μακρινό συγγενή της. Μοναχικό παιδί, ο Κάρολος μεγάλωσε σ” ένα αστικό σπίτι, με πρωσογερμανίδα γκουβερνάντα, μ” έναν παπά και μια καθηγήτρια πιάνου ανάμεσα στους κατ” οίκον διδασκάλους.
Από πολύ μικρός άρχισε να ξεδιπλώνει τα καλλιτεχνικά του χαρίσματα. Σχημάτιζε μελωδίες στην πιανόλα του σαλονιού. Έκοβε τα μοντέλα από τα περιοδικά μόδας της μητέρας του κι έκανε θέατρο. Τα έπιπλα του σαλονιού ήταν το σκηνικό που έπλαθε η φαντασία του. Οι πολυθρόνες γίνονταν βράχοι και τα χαλιά θάλασσα. Πιο πολύ, όμως, του άρεσε να ζωγραφίζει με νερομπογιές.
Τα χρόνια της εφηβείας του τα πέρασε εσώκλειστος στην αμερικανική Ροβέρτειο Σχολή της Κωνσταντινούπολης, με παιδιά από τα Βαλκάνια. Μετά τη Μικρασιατική Καταστροφή, η ελληνική μειονότητα της Ροβερτείου Σχολής στερήθηκε τη διδασκαλία της μητρικής γλώσσας. Στον θεατρικό όμιλο Robert College Ρlayers Οfficers, ο Κάρολος εκτελούσε χρέη γραμματέα και συμμετείχε στις παραστάσεις, διαπρέποντας κυρίως στους γυναικείους ρόλους. Όταν αποφοίτησε το 1928, όλα είχαν αλλάξει στην Πόλης. Ακόμη και οι συγγενείς του δεν έμεναν πια εκεί.
Τον ίδιο χρόνο ο Κουν έφυγε για να σπουδάσει Αισθητική στη Σορβόννη και το 1929 εγκαταστάθηκε με τη μητέρα του στην Ελλάδα. Έπιασε δουλειά ως καθηγητής Αγγλικών στο Κολέγιο Αθηνών, όπου άρχισε να κάνει τις πρώτες θεατρικές παραστάσεις με τους μαθητές του, με μικρά σκετς που έγραφε ο ίδιος. Παράλληλα, τα βράδια παρέδιδε μαθήματα αγγλικών στο σύλλογο Εθνικής Τραπέζης για να ενισχύει τα οικονομικά του. Μετά τον πόλεμο, ο πατέρας του είχε καταστραφεί οικονομικά.
Στο μεταξύ, καθοριστική για τον Κουν υπήρξε η γνωριμία του με τον Φώτη Κόντογλου. Όπως έλεγε ο ίδιος, τον βοήθησε να γνωρίσει την Ελλάδα, να νιώσει το ξάνοιγμα προς κάθε τι το Ελληνικό…
Μπέρτολτ Μπρεχτ, Ο τρόμος και η αθλιότητα του Γ Ραϊχ, 1975. Πρόβα. Σε μια προσπάθεια να μεταφέρει επί σκηνής το αίτημα της επιστροφής στο ρωμαίικο, τον χειμώνα του 1933 ιδρύει, μαζί με τον Γιάννη Τσαρούχη και τον δημοσιογράφο Διονύσιο Δεβάρη, τη Λαϊκή Σκηνή. Από τη δραματική σχολή που στεγάζεται σ” ένα εγκαταλελειμμένο καμαρίνι του Δημοτικού Θεάτρου, θα προκύψει ο βασικός πυρήνας του θιάσου.
Στην εναρκτήρια παράσταση της Ερωφίλης του Χορτάτση, στις 20 Απριλίου ’34 στο Θέατρο Ολύμπια, ο Κουν τοποθετεί τους ηθοποιούς σύμφωνα με τις αγιογραφίες του Κόντογλου και τους φωτίζει σαν από φως καντηλιού. Στα δύο χρόνια της λειτουργίας της η «Λαϊκή Σκηνή» θα παρουσιάσει ακόμη τα έργα: «Άλκηστη», «Πλούτος», «Ο κατά φαντασίαν ασθενής» και τα «Παντρολογήματα».
Το 1938 εγκαταλείπει το Κολέγιο και συνεργάζεται με τους θιάσους της Κυρίας Κατερίνας και της Μαρίκας Κοτοπούλη. Όμως, το όνειρο του ήταν να δημιουργήσει τη δική του μόνιμη, αφοσιωμένη ομάδα, να φτιάξει ηθοποιούς που να βλέπουν το θέατρο ως λειτούργημα και όχι ως επαγγελματική ενασχόληση. Το όνειρό του αυτό έγινε πραγματικότητα το 1942, ιδρύοντας μέσα στο σκοτάδι της γερμανικής κατοχής το Θέατρο Τέχνης.
Στο δωμάτιο μιας αυλής της οδού Ζωοδόχου Πηγής 9 ξεκίνησε τις πρόβες στην «Αγριόπαπια» του Ίψεν, με μαθητές της Σχολής το Β. Διαμαντόπουλο, το Δ. Καλλέργη, τον Π. Ζερβό, τη Β. Μεταξά, την Κ. Λαμπροπούλου και με τον ίδιο σκηνοθέτη και ηθοποιό. Τις παραστάσεις του τις έδινε σε διάφορα θέατρα, κυρίως στο θέατρο Κώστα Μουσούρη και το καλοκαίρι σε διάφορα θερινά που του παραχωρούσαν.
Οι οικονομικές δυσχέρειες τον ανάγκασαν να αναστείλει τις δραστηριότητες του Θεάτρου Τέχνης το 1950. Τότε κλήθηκε να σκηνοθετήσει στο Εθνικό Θέατρο, όπου ανέβασε πέντε έργα: «Ερρίκος Δ’», «Άνθρωποι και ποντίκια», «Οι τρεις αδερφές», «Όνειρο καλοκαιρινής νυκτός», «Ο θείος Βάνιας».
Το 1959 παρουσίασε στο Φεστιβάλ Αθηνών τους «Όρνιθες», στο Ηρώδειο. Η παράσταση διακόπηκε από τις έξαλλες διαμαρτυρίες και τα γιουχαΐσματα του κοινού, ενώ η κυβέρνηση επενέβη δραστικά. Τρία χρόνια αργότερα, στο Φεστιβάλ των Εθνών στο Παρίσι, οι «Όρνιθες» του βέβηλου Κουν μοιράστηκαν το πρώτο βραβείο με το Εθνικό Θέατρο της Ελλάδας. Οι κριτικές ήταν διθυραμβικές.
Παρότι κέρδισε την εκτίμηση και την αποδοχή στην Ευρώπη, ενώ στο τόπο του εισέπραττε την περιφρόνηση και το χλευασμό, αρνήθηκε όλες τις προτάσεις που του έγιναν για να σκηνοθετήσει στα μεγαλύτερα θέατρα της Ευρώπης και της Αμερικής. Η μοναδική φορά που δέχτηκε ήταν το 1967, που σκηνοθέτησε στο Στράτφορντ «Ρωμαίος και Ιουλιέττα». Η πρόσκληση ήταν από το Βασιλικό Σαιξπηρικό θέατρο της Αγγλίας. Ήταν ο δεύτερος σκηνοθέτης μέσα σε τριάντα χρόνια που τον καλούσαν να σκηνοθετήσει σ” αυτό το θέατρο. Η αγγλική κριτική χαρακτήρισε την παράσταση ως την καλύτερη Σαιξπηρική της τελευταίας δεκαετίας.
Ο Κάρολος Κουν στις πρόβες για την «Ορέστεια»Η Μεγάλη Πορεία άρχισε από το 1954, οπότε ξανάστησε το θέατρο Τέχνης, στη δική του πια μόνιμη στέγη στο κυκλικό Υπόγειο της Στοάς Ορφέως. Μέσα από το «Υπόγειο των θαυμάτων», κάτω από τη σοφή, εμπνευσμένη καθοδήγηση του, βγήκαν ηθοποιοί, σκηνοθέτες, συγγραφείς, μουσικοί, σκηνογράφοι. Το ελληνικό θέατρο είναι σπαρμένο με πνευματικά του τέκνα: Διαμαντόπουλος, Χατζηαργύρη, Καλλέργης, Ζερβός, Ζαβιτσιάνου, Λυμπεροπούλου, Φερτής, Μιχαλακόπουλος, Καρακατσάνης, Πιττακή, Κοταμανίδου, Χρυσομάλλης, Αρμένης, Μπάκας, Λαζάνης, Γκιωνάκης, Κουγιουμτζής. Παιδιά του ήταν οι στενοί του συνεργάτες, ο Πλωρίτης, ο Χατζηδάκης, ο Τσαρούχης, ο Σταματίου, ο Σεβαστικόγλου. Δικά του παιδιά είναι και οι περισσότεροι ηθοποιοί του Κυπριακού Θεάτρου.
Το ελληνικό κοινό, χάρη στον Κουν, γνώρισε τα σύγχρονα ξένα θεατρικά ρεύματα, το θέατρο του «Παραλόγου», Ιονέσκο, Μαξ Φρις, Μπέκετ, Άλμπυ, Βάις, Πίντερ, Αραμπάλ, ενώ επανήλθε συχνά στους Ουίλλιαμς, Πιραντέλλο, Τσέχωφ, Μπρεχτ, Μίλλερ, Σαίξπηρ. Πρόβαλε το ελληνικό έργο μέσα από τον Βυζάντιο, Κορομηλά, Καπετανάκη, Ξενόπουλο και δημιούργησε νέους συγγραφείς: τον Καμπανέλλη, την Αναγνωστάκη, τον Κεχαΐδη, τον Σκούρτη, τον Μουρσελλά, τον Αρμένη.
Στη δεκαετία 1974-1983 δημιούργησε για πρώτη φορά και Β” σκηνή, τη «Λαϊκή», που λειτούργησε στο Θέατρο Βεάκη.
Η ερευνά του πάνω στην αναβίωση του Αρχαίου Δράματος θεωρείται από τις εγκυρότερες. Οι παραστάσεις των «Ορνίθων» και των «Περσών» ήταν οριακά γεγονότα στην ιστορία της ερμηνείας του Αρχαίου Δράματος κι έγιναν πρότυπα για τους νεότερους σκηνοθέτες. Ο ίδιος, όμως, ο Κουν έλεγε πως δε φτάνουν δυο ζωές για να ασχοληθεί κανείς σοβαρά με την ερμηνευτική προσέγγιση του Αρχαίου Δράματος.
Το 1980 το θέατρο Τέχνης μπήκε στην Επίδαυρο με τη μεγαλειώδη παράσταση της τριλογίας «Ορέστεια» του Αισχύλου. Με παραστάσεις αρχαίου δράματος όργωσε την Ευρώπη και γύριζε πάντα στην Ελλάδα θριαμβευτής. Στις αρχές του 1985 απέκτησε και δεύτερη θεατρική αίθουσα στην Πλάκα, με τη βοήθεια της Πολιτείας.
Όταν άρχισε να ανασαίνει οικονομικά και να απολαμβάνει τους καρπούς των κόπων 50 χρόνων, η υγεία του είχε πλέον κλονιστεί. Στις 8 Φεβρουαρίου 1987 εισήχθη στο νοσοκομείο «Υγεία» με έντονους πόνους στο στήθος. Άφησε την τελευταία του πνοή το βράδυ της 14ης Φεβρουαρίου, την ώρα ακριβώς που θα δινόταν η πρεμιέρα του έργου «Ο ήχος του όπλου» της Λουλας Αναγνωστάκη, που λίγο καιρό πριν είχε αρχίσει να σκηνοθετεί στο «Υπόγειο», στο Θέατρο Τέχνης.
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
ΤΟ ΠΙΤΣΙΡΙΚΙ ΕΙΝΑΙ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΚΑΙ ΒΑΣΙΖΕΤΑΙ ΜΟΝΟ ΣΤΟΥΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ ΤΟΥ. ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΤΕ ΤΙΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΕΙΣ ΤΗΣ GOOGLE ΠΑΤΩΝΤΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΙΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΚΟΝΕΣ. ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°