Ο Φίλης «διαλύει» την εθνική Παιδεία και κάνει πειράματα στις πλάτες των μαθητών

wpid-wp-1470114325881.jpeg

Αυτή η κακή συνήθεια, βάσει της οποίας ο εκάστοτε υπουργός Παιδείας προτείνει κι από μία εκπαιδευτική μεταρρύθμιση, όπου όλα γίνονται «στην κεφαλή του κασίδη», αποτελεί, δυστυχώς, μάστιγα για τη χώρα μας και δεν μπόρεσε να ξεφύγει από αυτή ούτε και ο Νίκος Φίλης.
Μετά τις αλήστου μνήμης απαγορεύσεις για τους «πρίγκηπες» και τις «πριγκηπισσούλες», τους όρκους τιμής, την κατάργηση της προσευχής και των παρελάσεων, ο ερίτιμος κ. Φίλης ετοιμάζει διάφορες… εκπλήξεις με το χτύπημα του πρώτου κουδουνιού στις 12 Σεπτεμβρίου, τόσο για τα «πρωτάκια» που θα αντικρίσουν για πρώτη φορά σχολική αίθουσα και τα παιδιά του Δημοτικού όσο και για τα παιδιά που θα βρίσκονται από φέτος στο Γυμνάσιο.

Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «Έθνος», μερικές από τις πρώτες αλλαγές είναι:

μειώσεις ωρών διδασκαλίας
μειώσεις εξεταζόμενων μαθημάτων
περιγραφική αξιολόγηση μαθητών (πιλοτική εφαρμογή φέτος)
ενιαίο τύπο δημοτικού σχολείου
μελέτη των μικρών μαθητών στο σχολείο
Βάσει των προωθούμενων μεταρρυθμίσεων, προβλέπεται πως το καθημερινό ωρολόγιο πρόγραμμα στα Δημοτικά θα λήγει στις 13:15, ενώ το ωράριο του ολοήμερου θα ξεκινάει 13:15 και θα τελειώνει στις 16:00.

Και μπορεί το Υπουργείο να διατείνεται πως οι αλλαγές αυτές θα ανακουφίσουν τους μαθητές των Δημοτικών σχολείων, επειδή θα έχουν περισσότερο ελεύθερο χρόνο, ωστόσο εκφράζονται ήδη αντιδράσεις και αμφιβολίες για τα πραγματικά κίνητρα του κ. Φίλη. Και υπάρχει και συνέχεια κι αυτή αφορά στο Γυμνάσιο.

Οι αλλαγές στα Γυμνάσια

Τα «σπασμένα» και το μεγαλύτερο βάρος της μεταρρύθμισης Φίλη, όμως, αναμένεται να πληρώσουν οι μαθητές του Γυμνασίου, που θα δουν το πρόγραμμα διδασκαλίας του να αλλάζει άρδην.

Ενδεικτικά, προβλέπονται τα εξής:

Το σχολικό έτος του γυμνασίου διαιρείται σε δύο τετράμηνα, αντί σε τρία τρίμηνα που ισχύει τώρα, με παράλληλη διαφοροποίηση του τρόπου αξιολόγησης των μαθητών.
Την επόμενη σχολική χρονιά θα εφαρμοστεί πιλοτικά σε ορισμένα γυμνάσια η εξατομικευμένη περιγραφική αξιολόγηση των μαθητών από τους καθηγητές τους, η οποία θα συνοδεύει την αριθμητική.
Θα αυξηθεί ο αριθμός των εβδομάδων που αφιερώνεται στη διδασκαλία, με περιορισμό του χρόνου που διατίθεται στις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις (λήξη των μαθημάτων τέλος Μαΐου).
Θα περιοριστούν τα μαθήματα που θα εξετάζονται στο τέλος του χρόνου στις προαγωγικές ή απολυτήριες εξετάσεις.
Η αξιολόγηση των μαθητών στα μη εξεταζόμενα τον Ιούνιο μαθήματα θα στηρίζεται στους βαθμούς των τετραμήνων.
Για όλα τα μαθήματα θα προβλέπεται ένα υποχρεωτικό ωριαίο διαγώνισμα στο 1ο τετράμηνο ανά γνωστικό αντικείμενο.
Τι αλλάζει για τους εκπαιδευτικούς

Σημαντικά θέματα, ωστόσο, εγείρονται και ως προς τον τρόπο που θα κληθούν να διαχειριστούν την ύλη των μαθημάτων οι εκπαιδευτικοί.

Σύμφωνα, πάντα, με το «Έθνος», ετοιμάζονται σχετικές οδηγίες διαχείρισης της ύλης, διάφορα εναλλακτικά σενάρια διδασκαλίας, καθώς και προτάσεις για δραστηριότητες μαθητών.

Σε κάθε περίπτωση, σε αυτή τη «νέα μεταρρύθμιση» όλα είναι ρευστά, ενώ ήδη εκφράζονται σοβαρές αμφιβολίες για τα μαθήματα που θα προτείνει τόσο στην πρωτοβάθμια όσο και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση το Υπουργείο Παιδείας, τα οποίο δεν θέλει σε καμία περίπτωση την παρουσία οιουδήποτε στοιχείου που να εκφράζει την ορθόδοξη χριστιανική πίστη.


Πηγή