-
-
Πως ο ΓΙΩΡΓΟΣ ΤΣΙΠΡΑΣ παρέδωσε τον ΔΟΛ στον ΠΟΥΤΙΝ
Ιανουαρίου 18, 2017 By pitsiriki1 -
Απόπειρα δολοφονίας του προέδρου της Ρωσίας, Βλαντιμίρ Πούτιν!
Ιανουαρίου 18, 2017 By pitsiriki1 -
Γιάννης Παπαϊωάννου
Ιανουαρίου 18, 2017 By pitsiriki1 -
Βασίλης Τσιτσάνης 1915 – 1984
Ιανουαρίου 18, 2017 By pitsiriki1 -
Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ
Ιανουαρίου 18, 2017 By pitsiriki1 -
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ… 18 Ιανουαρίου
Ιανουαρίου 18, 2017 By pitsiriki1 -
Το σκίτσο της ημέρας 17/1/17
Ιανουαρίου 17, 2017 By pitsiriki1 -
ΦΡΙΚΗ>”Τσιμεντωμένοι” στο βυθό του Σουνίου οι ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ του ΣΥΡΙΖΑ που συνέταξαν το αρχικό πόρισμα για τα ΔΑΝΕΙΑ ΚΟΜΜΑΤΩΝ και ΜΜΕ!
Ιανουαρίου 17, 2017 By pitsiriki1 -
ΜEGA BOOM!!!
Ιανουαρίου 17, 2017 By pitsiriki1 -
Τα σημαντικότερα γεγονότα της 17ης Ιανουαρίου
Ιανουαρίου 17, 2017 By pitsiriki1 -
Πως κατάφεραν τα αιώνια τρωκτικά, να τετραγωνίσουν τον κύκλο.
Ιανουαρίου 17, 2017 By pitsiriki1 -
Ο χρόνος του χρόνου, και του χρόνου(;)
Ιανουαρίου 17, 2017 By pitsiriki1 -
ΜΟΝΑΚΡΙΒΟ ΜΟΥ ΑΤΜ – Τι αλλάζει στα μηχανήματα – Υπόσχονται λιγότερη ταλαιπωρία στις τράπεζες
Ιανουαρίου 17, 2017 By pitsiriki1 -
ΑΛΛΑΖΟΥΝ ΟΛΑ ΣΤΑ ΠΡΟΣΤΙΜΑ ΚΟΚ: Δείτε τις νέες τιμές για παραβίαση STOP, χρήση κινητού, κράνος κ.λ.π
Ιανουαρίου 17, 2017 By pitsiriki1 -
Η ιστορία του ανθρώπου που έψαχνε μανιωδώς για το τέλειο κοχύλι
Ιανουαρίου 17, 2017 By pitsiriki1 -
Βασίλης Τσιβιλίκας
Ιανουαρίου 17, 2017 By pitsiriki1 -
Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ
Ιανουαρίου 17, 2017 By pitsiriki1 -
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ… 17 Ιανουαρίου
Ιανουαρίου 17, 2017 By pitsiriki1 -
Εκτακτο: Οι τουρκικές Αρχές συνέλαβαν τον μακελάρη της επίθεσης στο κλαμπ Reina
Ιανουαρίου 17, 2017 By pitsiriki1 -
Αρχαία Θαυματουργή συνταγή: Αφαιρεί το φλέγμα από τους πνεύμονες και σταματάει το βήχα μια και καλή!
Ιανουαρίου 16, 2017 By pitsiriki1 -
ΕΚΘΕΣΗ – ΣΟΚ ΤΟΥ ΔΝΤ! Τι θα φέρει η προεδρία Τραμπ για τις ΗΠΑ και τον κόσμο
Ιανουαρίου 16, 2017 By pitsiriki1 -
ΝΕΚΡΟΣ Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΦΥΛΑΚΩΝ ΜΑΛΑΝΔΡΙΝΟΥ: Το περίεργο τροχαίο αφήνει υποψίες για δολιοφθορά – Τι ερευνά η τροχαία
Ιανουαρίου 16, 2017 By pitsiriki1 -
Εμείς να δεις πόσο ντρεπόμαστε που δηλώνεις…. Έλληνας.
Ιανουαρίου 16, 2017 By pitsiriki1 -
Ρε πο@στη και ο ΠΑΧΤΑΣ ο δολοφόνος της Χαλκιδικής, στην μάζωξη της Φωφης.
Ιανουαρίου 16, 2017 By pitsiriki1 -
Οπισθεν ΣΥΡΙΖΑ: Καμία ευθύνη πολιτικού προσώπου για δάνεια κομμάτων-ΜΜΕ
Ιανουαρίου 16, 2017 By pitsiriki1 -
ΠΡΟΟΙΜΙΟ ΕΚΛΟΓΩΝ; Γιατί «σαρώθηκαν» από το ΚΥΣΕΑ οι τρεις Αρχηγοί Στρατού, Ναυτικού και Αεροπορίας
Ιανουαρίου 16, 2017 By pitsiriki1 -
ΠΗΡΑΝ ΦΩΤΙΑ ΤΑ ΒΑΛΚΑΝΙΑ. ΤΟ ΜΠΟΥΡΛΟΤΟ ΣΤΗΝ ΠΟΡΤΑ ΜΑΣ. ΣΕ ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ ΣΕΡΒΙΑ ΚΑΙ ΚΟΣΟΒΟ
Ιανουαρίου 16, 2017 By pitsiriki1 -
ΜΕΣΑΝΥΧΤΑ στο σπίτι του Πρωθυπουργού
Ιανουαρίου 16, 2017 By pitsiriki1 -
ΡΑΓΔΑΙΕΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΣΤΗ ΓΕΙΤΟΝΙΑ ΜΑΣ! Ο ΣΕΡΒΙΚΟΣ ΣΤΡΑΤΟΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΕΤΑΙ ΠΡΟΣ ΤΟ ΚΟΣΣΥΦΟΠΕΔΙΟ – ΣΕ ΕΤΟΙΜΟΤΗΤΑ Η ΡΩΣΙΚΗ 150Η ΤΕΘΩΡΑΚΙΣΜΕΝΗ ΜΕΡΑΡΧΙΑ
Ιανουαρίου 16, 2017 By pitsiriki1 -
Γούρλωσαν τα ματάκια μας…. ΤΟ ΝΕΟ ΑΙΜΑ» της ΝΕΑΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
Ιανουαρίου 16, 2017 By pitsiriki1 -
«Η ΕΥΡΩΠΗ ΘΑ ΔΙΑΛΥΘΕΙ… ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΜΕ ΠΟΛΕΜΟ…»
Ιανουαρίου 16, 2017 By pitsiriki1 -
Θέμα στο Spiegel «ο δήθεν σωτήρας των Ελλήνων Σώρρας»
Ιανουαρίου 16, 2017 By pitsiriki1 -
ΠΟΣΑ ΨΕΜΑΤΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΧΩΡΕΣΟΥΝ ΣΕ ΜΙΑ ΑΠΟΧΑΙΡΕΤΙΣΤΗΡΙΑ ΟΜΙΛΙΑ;
Ιανουαρίου 16, 2017 By pitsiriki1 -
O TRUMP δείχνει στον Τσίπρα την ΔΡΑΧΜΗ ενώ ο Καμμένος βλέπει Bannon, Τζιτζίκο, Πρίμπους
Ιανουαρίου 16, 2017 By pitsiriki1 -
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ WOLFGANG SCHÄUBLE ΣΤΗ WSJ – Εάν διώξετε το ΔΝΤ ετοιμασθείτε να γυρίσετε στη πανίσχυρη ΔΡΑΧΜΗ σας!
Ιανουαρίου 16, 2017 By pitsiriki1 -
Κι όσο σαν δούλοι εμείς μένουμε σιωπηλοί,…
Ιανουαρίου 16, 2017 By pitsiriki1 -
ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΙΔΗΣΗ – Εάν διώξετε το ΔΝΤ ετοιμασθείτε να γυρίσετε στο πανίσχυρο νόμισμα της Δραχμής σας!
Ιανουαρίου 16, 2017 By pitsiriki1 -
Mind the gap..
Ιανουαρίου 16, 2017 By pitsiriki1 -
AΠΟΤΥΧΗΜΕΝΟΣ και σαν μετεωρολόγος ο Καλλιάνος!
Ιανουαρίου 16, 2017 By pitsiriki1 -
Καλημέρα με ανέκδοτο.. Ανατομία
Ιανουαρίου 16, 2017 By pitsiriki1 -
ΕΚΤΑΚΤΟ Πτώση Τουρκικού αεροπλάνου με 32 νεκρούς
Ιανουαρίου 16, 2017 By pitsiriki1 -
ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΟ ΡΕΠΟΡΤΑΖ.. Oι FALCIANI των «ελληνικών» Κόκκινων Δανείων
Ιανουαρίου 16, 2017 By pitsiriki1 -
Δημήτρης Χορν
Ιανουαρίου 16, 2017 By pitsiriki1 -
Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ
Ιανουαρίου 16, 2017 By pitsiriki1 -
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ… 13 Ιανουαρίου
Ιανουαρίου 16, 2017 By pitsiriki1 -
ΣΠΑΕΙ ΤΗ ΣΙΩΠΗ ΤΟΥ Ο ΚΟΥΡΑΣΜΕΝΟΣ.. Όλα όσα είπε για Τσίπρα, εκλογές, ευρώ και διεθνείς εξελίξεις
Ιανουαρίου 15, 2017 By pitsiriki1 -
Το σκίτσο της ημέρας 15/1/17
Ιανουαρίου 15, 2017 By pitsiriki1 -
Στα λόγια των ποιητών
Ιανουαρίου 15, 2017 By pitsiriki1 -
Εκείνο το γαμημενο «σ’αγαπώ». Εκείνο το είδωλο στον καθρέφτη..
Ιανουαρίου 15, 2017 By pitsiriki1 -
Βάλε την ημερομηνία γέννησής σου και δες τι θα σου συμβεί το 2017
Ιανουαρίου 15, 2017 By pitsiriki1
-
Βασίλης Τσιτσάνης 1915 – 1984
Συνθέτης, στιχουργός, δεξιοτέχνης του μπουζουκιού και τραγουδιστής· από τις σημαντικότερες φυσιογνωμίες του ρεμπέτικου και γενικά της ελληνικής λαϊκής μουσικής του 20ου αιώνα.
Ο Βασίλης Τσιτσάνης γεννήθηκε στα Τρίκαλα της Θεσσαλίας στις 18 Ιανουαρίου 1915. Οι γονείς του ήταν Ηπειρώτες κι εκτός από τον Βασίλη είχαν άλλα τέσσερα παιδιά, τρία αγόρια κι ένα κορίτσι. Αργότερα, οι φίλοι του οι ρεμπέτες του κόλλησαν το παρατσούκλι «Ο Βλάχος», επειδή ήταν ο μόνος ρεμπέτης με στεριανή προέλευση.
Ο πατέρας του, τσαρουχάς στο επάγγελμα, είχε ένα μαντολίνο, με το οποίο έπαιζε κλέφτικα τραγούδια. Αυτά ήταν τα πρώτα ακούσματα του μικρού Βασίλη, μαζί με τις βυζαντινές ψαλμωδίες που άκουγε στην εκκλησία. Παρότι τον συνέπαιρνε η μουσική, πρωτόπιασε όργανο στα χέρια του μετά το θάνατο του πατέρα του το 1926. Ήταν ένα μαντολίνο, που κάποιος ντόπιος οργανοποιός είχε μετατρέψει σε μπουζούκι.
Στα γυμνασιακά του χρόνια άρχισε να αποκτά κάποιες γνώσεις μουσικής, μαθαίνοντας βιολί. Με αυτό συμμετείχε και σε κάποιες τοπικές εκδηλώσεις, προκειμένου να συνεισφέρει οικονομικά στην οικογένειά του. Αν και δεν είχε εμφανιστεί ακόμα δημοσίως με το μπουζούκι, καθώς ήταν απαγορευμένο και χωρίς καμία κοινωνική καταξίωση, έγραψε τα πρώτα του τραγούδια πάνω σ’ αυτό, σε ηλικία μόλις 15 ετών.
Με τη Καίτη ΓκρέυΤο φθινόπωρο του 1936 κατέβηκε στην Αθήνα για να σπουδάσει Νομική και προκειμένου να συμπληρώσει το εισόδημά του έπιασε δουλειά στο νυχτερινό κέντρο «Μπιζέλια». Τον επόμενο χρόνο γνώρισε τον τραγουδιστή Δημήτρη Περδικόπουλο, ο οποίος τον πήγε στη δισκογραφική εταιρεία «Οντεόν», όπου ηχογράφησε το πρώτο του τραγούδι «Σ’ έναν τεκέ μπουκάρανε» (1937). Η «Αρχόντισσα», από τα σπουδαιότερα τραγούδια στην ιστορία της ελληνικής μουσικής, ήταν ένα από τα δεκάδες που ακολούθησαν. Την ίδια περίοδο, τραγούδια του, όπως «Να γιατί γυρνώ», «Παλάτια Χρυσοστόλιστα», «Ό,τι κι αν πω δεν σε ξεχνώ» και «Γι” αυτά τα μαύρα μάτια σου», ερμήνευσαν ο Στράτος Παγιουμτζής, ο Στελλάκης Περπινιάδης, ο Στέλιος Κερομύτης, αλλά και ο Μάρκος Βαμβακάρης.
Βρισκόμαστε στον αστερισμό της δικτατορίας Μεταξά και η εποχή επιβάλλει εμβατήρια, ενώ απαγορεύει τόσο τα προϋπάρχοντα τραγούδια του ρεμπέτικου περιθωρίου, όσο και τις εμφανείς ανατολίτικες μελωδίες. Ο Τσιτσάνης απαντά με το μπόλιασμα του ρεμπέτικου με δυτικά μελωδικά στοιχεία κι έτσι προσεγγίζει τις ευρύτερες μάζες. Τον Μάρτιο του 1938 υπηρετεί τη στρατιωτική θητεία του στο Τάγμα Τηλεγραφητών, στη Θεσσαλονίκη. Παίρνει άδειες και ποτέ δεν γυρνά στην ώρα του, γεγονός που εξοργίζει τους διοικητές του. Περνά πολλές μέρες στο πειθαρχείο, όπου γράφει ένα από τα ωραιότερα τραγούδια του, την «Αρχόντισσα». Στη Θεσσαλονίκη θα γνωρίσει και τη μελλοντική σύζυγό του, τη Ζωή Σαμαρά, με την οποία θα αποκτήσει δύο παιδιά, τη Βικτωρία και τον Κώστα.
Τα χρόνια της Κατοχής τα περνά στη Θεσσαλονίκη, όπου ανοίγει ένα δικό του κουτούκι, το «Ουζερί Τσιτσάνη», στην οδό Παύλου Μελά 22. Παράλληλα, γράφει ορισμένες από τις μεγάλες επιτυχίες του («Αχάριστη», «Μπαξέ τσιφλίκι», «Τα πέριξ», «Νύχτες μαγικές», «Ζητιάνος της αγάπης», «Ντερμπεντέρισσα», «Συννεφιασμένη Κυριακή»), που θα ηχογραφήσει μετά τον πόλεμο, όταν θα ανοίξουν και πάλι τα εργοστάσια δίσκων.
Με τη Μαρίκα ΝίνουΤο 1946 κατεβαίνει ξανά στην Αθήνα. Η εποχή του εμφυλίου αποτελεί άλλη μία πηγή έμπνευσης για τον Τσιτσάνη. Τα τραγούδια του, όμως, λογοκρίνονται και πάλι. Ορισμένα καταφέρνει και τα εκδίδει, επινοώντας διάφορα τεχνάσματα, πολλά κυκλοφόρησαν αρκετά χρόνια μετά, ενώ κάποια δεν εκδόθηκαν ποτέ. Το τέλος του εμφυλίου σημαίνει ταυτόχρονα και την πλήρη αποδοχή του Βασίλη Τσιτσάνη. Μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του ‘50 μεσουρανεί στο μουσικό στερέωμα. Μερικά από τα τραγούδια αυτής της περιόδου είναι τα: «Χωρίσαμε ένα δειλινό», «Όμορφη Θεσσαλονίκη», «Αντιλαλούνε τα βουνά», «Καβουράκια», «Ξημερώνει και βραδιάζει».
Φέρνει στο προσκήνιο νέες φωνές, που δένονται μαζί του, όπως η Μαρίκα Νίνου, η Σωτηρία Μπέλλου και ο Πρόδρομος Τσαουσάκης. Ακόμα, ο Στέλιος Καζαντζίδης, ο Γρηγόρης Μπιθικώτσης, ο Πάνος Γαβαλάς, ο Μανώλης Αγγελόπουλος, η Καίτη Γκρέυ, η Πόλυ Πάνου, η Χαρούλα Λαμπράκη, ο Σταμάτης Κόκοτας κ.ά. ερμηνεύουν τα διαχρονικά τραγούδια του: «Ίσως αύριο» (1958), «Τα λιμάνια» (1962), «Τα ξένα χέρια» (1962), «Μείνε αγάπη μου κοντά μου» (1962), «Κορίτσι μου όλα για σένα» (1967), «Με παρέσυρε το ρέμα» «Απόψε στις ακρογιαλιές» (1968), «Κάποιο αλάνι» (1968), «Της Γερακίνας γιος» (1975), «Δηλητήριο στη φλέβα» (1979).
Το 1980, με πρωτοβουλία της ΟΥΝΕΣΚΟ, ηχογραφείται ένας διπλός δίσκος με τίτλο «Χάραμα», όπως λεγόταν το μαγαζί στο οποίο ο Τσιτσάνης εμφανιζόταν τα τελευταία 14 χρόνια της καριέρας και της ζωής του. Σ’ αυτό το δίσκο παίζει μία σειρά από κλασικά του τραγούδια, αλλά και πολλά αυτοσχεδιαστικά κομμάτια στο μπουζούκι. Με την έκδοσή του στη Γαλλία, το 1985, παίρνει το βραβείο της Μουσικής Ακαδημίας «Σαρλ Γκρο». Όμως, στο μεταξύ, ο κορυφαίος δημιουργός έχει φύγει για πάντα…
Ο Βασίλης Τσιτσάνης άφησε την τελευταία του πνοή ανήμερα των γενεθλίων του, στις 18 Ιανουαρίου 1984, στο νοσοκομείο «Μπρόμπτον» του Λονδίνου, έπειτα από επιπλοκές μιας εγχείρησης στους πνεύμονες. Μέχρι και λίγες ημέρες πριν από το θάνατό του εμφανιζόταν κανονικά στο «Χάραμα» και δούλευε καινούργια τραγούδια.
Ο Βασίλης Τσιτσάνης έβαλε τη δική του ανεξίτηλη σφραγίδα στην ελληνική λαϊκή μουσική. Μπόλιασε το ρεμπέτικο με δυτικά μελωδικά στοιχεία και το έβγαλε από το περιθώριο, που το είχαν τάξει τα «αντικοινωνικά» και ανατολίτικα στοιχεία του. Εμπλούτισε τη λαϊκή ορχήστρα με νέα ηχοχρώματα, προσθέτοντας το πιάνο κι επιβάλλοντας το ακορντεόν ως όργανο της κομπανίας. Καινοτόμησε στο στίχο, με την απομάκρυνσή του από τις παραδοσιακές φόρμες του δίστιχου και της ομοιοκαταληξίας και επισημοποίησε και γενίκευσε το ρόλο του ρεφρέν. Με τον Τσιτσάνη, το ρεμπέτικο γίνεται «τέχνη» και η ρήξη με την παράδοση αρχίζει να γίνεται ορατή.
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
<< ΤΟ ΠΙΤΣΙΡΙΚΙ ΕΙΝΑΙ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΚΑΙ ΒΑΣΙΖΕΤΑΙ ΜΟΝΟ ΣΤΟΥΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ ΤΟΥ. ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΤΕ ΤΙΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΕΙΣ ΤΗΣ GOOGLE ΠΑΤΩΝΤΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΙΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΚΟΝΕΣ. ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ >>
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°