-
-
Στέλλα
Νοεμβρίου 21, 2017 By pitsiriki1 -
Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ
Νοεμβρίου 21, 2017 By pitsiriki1 -
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ…21 Νοεμβρίου
Νοεμβρίου 21, 2017 By pitsiriki1 -
Στον Έρωτα μιλάω
Νοεμβρίου 20, 2017 By pitsiriki1 -
Ιδού η νέα Αλλαγή με το «Θείο Βρέφος» σε ρόλο… big boss
Νοεμβρίου 20, 2017 By pitsiriki1 -
Mόνον 15 βουλευτές του Σύριζα έχουν 476 διαμερίσματα και 50 εκατομμύρια καταθέσεις
Νοεμβρίου 20, 2017 By pitsiriki1 -
Αντίστροφη μέτρηση: Εικόνα διάλυσης στην Κυβέρνηση – Καζάνι έτοιμο να εκραγεί ο ΣΥΡΙΖΑ
Νοεμβρίου 20, 2017 By pitsiriki1 -
ΣΕ ΓΕΝΙΚΗ ΛΑΪΚΗ ΕΞΕΓΕΡΣΗ Η ΛΕΣΒΟΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΑΘΡΑΙΟΥΣ
Νοεμβρίου 20, 2017 By pitsiriki1 -
ΚΑΛΗΝΥΧΤΑ ΕΛΛΑΔΑ
Νοεμβρίου 20, 2017 By pitsiriki1 -
«Την οργή των νεκρών να φοβάστε…»
Νοεμβρίου 20, 2017 By pitsiriki1 -
Η «ιδεολογική» παρακρατική μαφία δολοφονεί τον αναρχισμό και ματώνει τα Εξάρχεια
Νοεμβρίου 20, 2017 By pitsiriki1 -
Η ολίγιστη Μέρκελ στη δύση της καριέρας της
Νοεμβρίου 20, 2017 By pitsiriki1 -
“Είσαι τσόλι, θηλαστικό της μπόχας, άντε γαμ..”, είπε ο Καρανίκας σε γυναίκα επιχειρηματία της Μυκόνου!
Νοεμβρίου 20, 2017 By pitsiriki1 -
Θέλεις να αποφύγεις το σιδέρωμα; Διάβασε αυτό…
Νοεμβρίου 20, 2017 By pitsiriki1 -
Το σκίτσο της ημέρας 20/11/17
Νοεμβρίου 20, 2017 By pitsiriki1 -
Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ
Νοεμβρίου 20, 2017 By pitsiriki1 -
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ…20 Νοεμβρίου
Νοεμβρίου 20, 2017 By pitsiriki1 -
Μεγάλε μου έρωτα με αγαπούν, γιατί το επιτρέπεις;
Νοεμβρίου 19, 2017 By pitsiriki1 -
Κωλοελληνες…
Νοεμβρίου 19, 2017 By pitsiriki1 -
Αποκαλυψη.. Σάλος στο διαδίκτυο από διαρροή επιστολής Τσίπρα στον Γιουνκέρ
Νοεμβρίου 19, 2017 By pitsiriki1 -
ΝΙΚΗ ΤΗΣ ΓΕΝΝΗΜΑΤΑ: Επικράτησε ξεκάθαρα έναντι του Ανδρουλάκη στις εκλογές της Κεντροαριστεράς
Νοεμβρίου 19, 2017 By pitsiriki1 -
ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΗ ΒΟΜΒΑ ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ. ΔΕΝ ΘΑ ΞΑΝΑΠΙΕΙΤΕ ΝΕΡΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΒΡΥΣΗ
Νοεμβρίου 19, 2017 By pitsiriki1 -
Νέος εφιάλτης για Μαξίμου – Kαι δεύτερος «περίεργος» μεσάζων για τα Εξοπλιστικά
Νοεμβρίου 19, 2017 By pitsiriki1 -
Να θάψουμε τα πτώματα!
Νοεμβρίου 19, 2017 By pitsiriki1 -
Νίκος Γόδας: «…με την φανέλα του Ολυμπιακού, για την πατρίδα και τα ιδανικά μου»
Νοεμβρίου 19, 2017 By pitsiriki1
-
Μάνος Κατράκης 1909 – 1984
Ο Μάνος Κατράκης, κορυφαίος πρωταγωνιστής και θιασάρχης, γεννήθηκε στις 14 Αυγούστου του 1909 στο Καστέλι Κισσάμου των Χανίων Κρήτης. Ήταν το μικρότερο από τα πέντε παιδιά του εμπόρου Χαράλαμπου Κατράκη και της Ειρήνης.
Το 1919 η οικογένειά του μετακόμισε στην Αθήνα, όπου ο Μάνος, που από μικρός είχε δείξει το υποκριτικό ταλέντο του, εμφανίστηκε για πρώτη φορά σε θεατρική σκηνή. Έκανε το ντεμπούτο του σε ηλικία μόλις 18 ετών, με το θίασο Οι Νέοι στο έργο Για την αγάπη της. Το μπρίο και η δυναμικότητά του ενθουσίασαν τον σκηνοθέτη Κώστα Λελούδα κι έτσι ένα χρόνο αργότερα, το 1928, έπαιξε στην πρώτη βουβή ταινία Το λάβαρο του ’21.
Την ίδια περίοδο εντάχθηκε στο Θίασο της Ελευθέρας Σκηνής της Μαρίκας Κοτοπούλη, του Σπύρου Μελά και του Μήτσου Μυράτ, παίζοντας σε έργα όπως Η λύρα του γερο-Νικόλα, Οι άθλιοι και Στέλλα Βιολάντη. Το 1930 συνεργάστηκε με το Λαϊκό Θέατρο του Β. Ρώτα και το 1932 προσλήφθηκε στο νεοϊδρυόμενο Εθνικό Θέατρο, όπου ερμήνευσε μεταξύ άλλων τον Κορυφαίο στον Αγαμέμνονα και τον Κρητικό στη Βαβυλωνία.
Το 1934 συνεργάστηκε με τον Β. Αργυρόπουλο και το 1935 ξανά με τη Μ. Κοτοπούλη, για να επιστρέψει, την ίδια χρονιά στο Εθνικό Θέατρο. Το 1943 ανέλαβε Πρόεδρος του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών και από τη θέση αυτή συνέβαλε τα μέγιστα στην ίδρυση του Κρατικού Θεάτρου Θεσσαλονίκης όπου και έπαιξε μέχρι το 1946, οπότε επέστρεψε στο Εθνικό. Εκδιώχθηκε, όμως, ένα χρόνο αργότερα, λόγω των αριστερών πεποιθήσεών του. Αρνούμενος να υπογράψει «δήλωση μετανοίας», εξορίστηκε στην Ικαρία, στη Μακρόνησο και τον Αϊ-Στράτη.
Επέστρεψε στην Αθήνα το 1952, διοργανώνοντας «ποιητικές απογευματινές» στο θέατρο Μουσούρη. Ξανανέβηκε στη σκηνή με το θίασο της Κατερίνας Ανδρεάδη, λίγο αργότερα με τον θίασο του Αδαμάντιου Λεμού και αμέσως μετά με τον Θυμελικό Θίασο του Λίνου Καρζή (Προμηθεύς Δεσμώτης). Στη συνέχεια και μέχρι το 1955 εμφανίστηκε με την Κυβέλη και αμέσως μετά συγκρότησε δικό του θίασο με την Ασπασία Παπαθανασίου (Ευγενία Γκραντέ, Βαθιές είναι οι ρίζες, Το κορίτσι με το κορδελάκι κ.ά).
Το 1955 ίδρυσε το Ελληνικό Λαϊκό Θέατρο και εγκαταστάθηκε στον υπαίθριο χώρο του Πεδίου του Άρεως, τον οποίο εγκαινίασε με τον Αγαπητικό της Βοσκοπούλας. Σ” αυτό το θέατρο, με μεγάλη συμμετοχή κοινού και καλλιτεχνική επιτυχία, συνέχισε ως το 1967, υποστηρίζοντας συστηματικά το ελληνικό έργο (Ο μονοσάνδαλος, Το κορίτσι με το κορδελάκι, Η Αντιγόνη της Κατοχής, Ο Πατούχας και διασκευές από έργα του Καζαντζάκη όπως Ο Χριστός ξανασταυρώνεται και Ο Καπετάν Μιχάλης). Σποραδικά ανέβασε και κλασικό ρεπερτόριο (Ιούλιος Καίσαρ, Φουέντε Οβεχούνα). Τους χειμώνες, το ΕΛΘ φιλοξενείτο σε διάφορα θέατρα ή περιόδευε στην επαρχία, την Κύπρο και την Κωνσταντινούπολη.
Καθώς το 1968 του έγινε έξωση από το Πεδίο του Άρεως, ο Κατράκης συνέχισε την πρωταγωνιστική του πορεία, πότε με το θίασό του, πότε με άλλους πρωταγωνιστές. Το 1972 επέστρεψε στο Εθνικό Θέατρο και πρωταγωνίστησε στον Οθέλλο και τον Δον Κιχώτη, και στην Επίδαυρο στον Οιδίποδα Τύραννο (1973) και στον Προμηθέα Δεσμώτη (1974).
Αργότερα, συνεργάστηκε με την Αλίκη Βουγιουκλάκη, το ΚΘΒΕ, για να επανιδρύσει το 1977 το ΕΛΘ, ανεβάζοντας έργα Αρμπούζοφ (Φθινοπωρινή ιστορία με την Έλλη Λαμπέτη), Γκόρκι (Οι Τελευταίοι), Μπρεχτ (Συντροφιά με τον Μπρεχτ, με τη Μελίνα Μερκούρη), Λέοναρντ (Ντα), Μασάρι (Ταμπού) και τη Λειτουργία κάτω από την Ακρόπολη του Νικηφόρου Βρεττάκου. Η τελευταία του εμφάνιση έγινε το 1984 στο Ηρώδειο, με το μουσικό έργο του Θόδωρου Αντωνίου Προμήθεια.
Συνεργάστηκε με πολύ σημαντικούς καλλιτέχνες (Δ. Ροντήρη, Π. Κατσέλη, Τ. Μουζενίδη, Μ. Βολανάκη, Σπ. Ευαγγελάτο, Μ. Θεοδωράκη, Σπ. Βασιλείου, Α. Κατσέλη, Τ. Καρούσο, Ελ. Χατζηαργύρη, Αν. Βαλάκου) και συμμετείχε σε εκατοντάδες εκδηλώσεις, όπου με την ανεπανάληπτη φωνή του δικαίωνε το νεοελληνικό ποιητικό λόγο. Οι αναγνώσεις του σε κείμενα νεοελληνικής λογοτεχνίας παρέμειναν κλασικές.
Ο Κατράκης έπαιξε και σε πολλές ταινίες στον κινηματογράφο. Αξιόλογες είναι οι ερμηνείες του στο Μαρίνο Κοντάρα του Γιώργου Τζαβέλα (1948), στη Συνοικία το όνειρο του Αλέκου Αλεξανδράκη (1961) στην Ηλέκτρα του Μιχάλη Κακογιάννη (1962), στο Ένας Ντελικανής του Μανόλη Σκουλούδη (1963). Βραβεύτηκε στο Διεθνές Φεστιβάλ του Σαν Φρανσίσκο, για την ερμηνεία του στον ρόλο του Κρέοντα στην Αντιγόνη του Γ. Τζαβέλλα, και στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης για τη συμμετοχή του στο Συνοικία το όνειρο.
Λίγο μετά την ολοκλήρωση των γυρισμάτων της τελευταίας ταινίας Ταξίδι στα Κύθηρα, με σκηνοθέτη το Θόδωρο Αγγελόπουλο, άφησε την τελευταία του πνοή, στις 2 Σεπτεμβρίου του 1984, χτυπημένος από καρκίνο των πνευμόνων.
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
ΤΟ ΠΙΤΣΙΡΙΚΙ ΕΙΝΑΙ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΚΑΙ ΒΑΣΙΖΕΤΑΙ ΜΟΝΟ ΣΤΟΥΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ ΤΟΥ. ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΤΕ ΤΙΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΕΙΣ ΤΗΣ GOOGLE ΠΑΤΩΝΤΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΙΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΚΟΝΕΣ. ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
Follow @https://twitter.com/pitsiriki1