-
ΡΟΗ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ
-
Βρες καλύτερους
Νοεμβρίου 01, 2014 By pitsiriki1 -
Η ΝΕΡΙΤ των νταβατζήδων έκοψε τον Εθνικό Ύμνο! Ειλικρινής επιλογή, όσο και ο “πατριωτισμός” των πατριδοκάπηλων που καρατόμησαν την ΕΡΤ.
Νοεμβρίου 01, 2014 By pitsiriki1 -
Λείπει το φαγητό στο ένα στα είκοσι ελληνόπουλα!
Νοεμβρίου 01, 2014 By pitsiriki1 -
Η Γιάννα, η 17Ν, το όραμα Κλίντον και η γοητεία του Αλέξη
Νοεμβρίου 01, 2014 By pitsiriki1 -
ΗΤΑΝ Η ΠΙΟ ΝΕΑ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΑ ΕΞΟΥΣΙΟΜΑΝΗ ΓΕΡΟΝΤΟΠΑΛΙΚΑΡΑ
Νοεμβρίου 01, 2014 By pitsiriki1 -
Στην Ελλάδα μόνο αποτεφρωμένος αυτονομείσαι από την Εκκλησία
Νοεμβρίου 01, 2014 By pitsiriki1 -
Τι θα γίνεις Γιαννάκη όταν μεγαλώσεις; -Γραμματέας συλλόγου κύριε(!) ….όπως ο μπαμπάς μου!
Νοεμβρίου 01, 2014 By pitsiriki1 -
Αγνοούμενος ο Μητσάρας κι όχι Νεκρός ;;;
Νοεμβρίου 01, 2014 By pitsiriki1 -
Η Αργεντινή ΔΙΕΓΡΑΨΕ το χρέος! Που ειναι οι νταβατζηδες και οι ψεκασμένοι τηλεκλόουν να μας “ενημερώσουν” για τις εξελίξεις;
Νοεμβρίου 01, 2014 By pitsiriki1 -
Τέτοια αναπτυξη…
Νοεμβρίου 01, 2014 By pitsiriki1 -
Γεώργιος Παπανδρέου 1888 – 1968
Νοεμβρίου 01, 2014 By pitsiriki1 -
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ …1 Νοεμβρίου
Νοεμβρίου 01, 2014 By pitsiriki1 -
ραντεβού στο όνειρο
Οκτωβρίου 31, 2014 By pitsiriki1 -
Έχω μια υπέροχη ανατολή να υποδεχθώ..
Οκτωβρίου 31, 2014 By pitsiriki1 -
ΘΑΝΑΤΟΣ ΣΤΟΥΣ ΔΟΛΟΦΟΝΟΥΣ ΜΑΣ
Οκτωβρίου 31, 2014 By pitsiriki1 -
Το Πασόκ που όλοι αγαπήσαμε.
Οκτωβρίου 31, 2014 By pitsiriki1 -
Κακουργηματική δίωξη στους “Εθνικούς εργολάβους” για το σκανδαλο ΟΣΕ – Siemens και Προαστιακού!
Οκτωβρίου 31, 2014 By pitsiriki1 -
ΜΑΣ «ΚΟΙΜΙΖΟΥΝ» ΜΕ ΜΠΑΡΟΥΦΕΣ …
Οκτωβρίου 31, 2014 By pitsiriki1 -
Ντροπή σου ρε αλήτη!…
Οκτωβρίου 31, 2014 By pitsiriki1 -
Τα άλλοτε περήφανα γηρατειά του Αντρέα Παπανδρέου
Οκτωβρίου 31, 2014 By pitsiriki1 -
Ρωτάνε οι τουρίστες
Οκτωβρίου 31, 2014 By pitsiriki1 -
VIDEO>Mε κομμένη ανάσα η Ελλάδα παρακολουθεί τoυς δικαστές
Οκτωβρίου 31, 2014 By pitsiriki1 -
ΜΕΓΑΛΗ ΠΑΙΧΤΟΥΡΑ Ο ΚΑΛΑΜΑΤΙΑΝΟΣ.
Οκτωβρίου 31, 2014 By pitsiriki1 -
Ξυπνάτε ρε μαλάκες
Οκτωβρίου 31, 2014 By pitsiriki1 -
ΟΛΑ ΟΣΑ ΘΑ ΖΗΣΕΙΣ ΤΟ ΕΠΟΜΕΝΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ!
Οκτωβρίου 31, 2014 By pitsiriki1 -
Τι είναι τελικά το ΚΚΕ;
Οκτωβρίου 31, 2014 By pitsiriki1 -
Πανίδα..
Οκτωβρίου 31, 2014 By pitsiriki1 -
Κατινιές..
Οκτωβρίου 31, 2014 By pitsiriki1 -
ΣΤΟΙΧΕΙΑ “ΣΟΚ” απο τον Ψυχαρη: Τα λαμόγια δημόσιοι υπάλληλοι, ολοι μαζί έφαγαν 1,5 δις. Τα υπόλοιπα 298,5 δις λοιπον;
Οκτωβρίου 31, 2014 By pitsiriki1 -
Δώστε κι άλλη ανάπτυξη! Αφαίμαξαν τον κόσμο για να έχουμε πρωτογενές πλεόνασμα
Οκτωβρίου 31, 2014 By pitsiriki1 -
Μπράβο Αλέξη. Αυτός ειναι και ο τελευταίος που θα σου κουνά το μαντήλι όταν θα φεύγεις με το ελικοπτερο.
Οκτωβρίου 31, 2014 By pitsiriki1 -
DIGEA – το μεγαλο σκανδαλο: Με 19 χιλιάρικα τον χρόνο, λυμαίνονται τις δημόσιες συχνότητες, αξίας δισεκατομμυρίων!
Οκτωβρίου 31, 2014 By pitsiriki1 -
Παραίτησαν” τον προϊστάμενο της Εισαγγελίας Εφετών Αθήνας… με προαγωγή
Οκτωβρίου 31, 2014 By pitsiriki1 -
Τρέμουν στον ΟΠΑΠ μην και παίξει Τζόκερ στο Τζακποτ ο θρυλικός Χρήστος Στόιλος!
Οκτωβρίου 31, 2014 By pitsiriki1 -
Πουλησαμε ΔΗΜΟΣΙΑ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ στην ΠΑΝΓΑΙΑ και τώρα πληρώνουμε ενοίκιο 792.000 το χρονο για το δημόσιο!
Οκτωβρίου 31, 2014 By pitsiriki1 -
Μόνο σε ξένους
Οκτωβρίου 31, 2014 By pitsiriki1
-
Ο Γκάντι, ο Μαντέλα και άλλοι «εραστές της βίας»
Οσοι καταδικάζουν τη βία απ’ όπου και αν προέρχεται αναζητούν συνήθως τα πρότυπά τους στους ηγέτες των «ειρηνικών επαναστάσεων» της Iστορίας. Πόσο καλά έχουν καταλάβει όμως τι πραγματικά δίδαξαν;
«Διδάσκω την άμεση δράση. Δεν είπα ποτέ ότι θα μείνουμε ακίνητοι και δεν θα κάνουμε τίποτα. Υπάρχει μεγάλη διαφορά ανάμεσα στη μη βία και τη μη αντίσταση»
Μάρτιν Λούθερ Κινγκ
Οι παρανοήσεις για τους αποστόλους της μη βίας ξεκινούν όπως φαίνεται ήδη από την εποχή του Χριστού, αφού κάθε θρησκεία επιθυμεί να παρουσιάζει τον Μεσσία της ως κομιστή της αγάπης και της αδελφοσύνης κρατώντας για τους αντιπάλους της την εικόνα της βίας και του μίσους. Μια αναφορά του ευαγγελιστή Λουκά όμως έρχεται να ανατρέψει τα πάντα.
Ο Ιησούς σύμφωνα με τον Λουκά προειδοποίησε τους μαθητές του ότι «τα πράγματα αλλάζουν» και πρέπει να είναι συνετοί και προνοητικοί, διότι θα συναντήσουν δυσκολίες. «Εκείνος που έχει βαλάντιον» φέρεται να είπε ο Ιησούς «ας το πάρη μαζή του. Το ίδιο ας κάμη και εκείνος που έχει σακκίδιο. και εκείνος που δεν έχει μάχαιραν ας πωλήση το ένδυμά του, διά να αγοράση». Εκτοτε, στρατιές θεολόγων επιχειρούν να ερμηνεύσουν με διαφορετικούς τρόπους τη σημασία της λέξης «μάχαιραν». Το βέβαιο είναι ότι για τη ρωμαϊκή αυτοκρατορία, όπως και για τα αυταρχικά καθεστώτα του σήμερα, ένας σάκος και ένα μαχαίρι αποτελούν επαρκή «πειστήρια» για να κατηγορηθείς από σύσταση και συμμορία έως απόπειρα ανατροπής πολιτεύματος.
Στη διάρκεια του 20ού αιώνα οι υποστηρικτές του εκάστοτε status quo θα εντοπίσουν νέους αποστόλους της μη βίας στα πρόσωπα του Μαχάτμα Γκάντι, του Μάρτιν Λούθερ Κινγκ και του Νέλσον Μαντέλα. Απομονώνοντας συγκεκριμένες δηλώσεις ή αποκρύπτοντας μεγάλες ιστορικές περιόδους του έργου τους καταφέρνουν να δημιουργήσουν μια στρεβλή εικόνα που θυμίζει απόσπασμα του Καβάφη σε αθηναϊκό λεωφορείο.
Ο Γκάντι, λόγου χάρη, είχε σπεύσει να να ξεκαθαρίσει ότι θεωρεί τη χειρότερη μορφή βίας τη φτώχεια – θέση την οποία αρνούνται μετά βδελυγμίας οι φιλελεύθεροι αναλυτές και πολιτικοί της εποχής μας, ακόμη και όταν τοποθετούν φωτογραφίες του μεγάλου Ινδού επαναστάτη στο γραφείο τους για εντυπωσιασμό των τηλεοπτικών συνεργείων. Μεταξύ άλλων ο Γκάντι θεωρούσε ως πηγές της βίας «τον πλούτο που δεν προέρχεται από την εργασία σου… το εμπόριο χωρίς ηθική… και την πολιτική χωρίς αρχές».
Ο ίδιος μάλιστα προχωρούσε και ένα βήμα περισσότερο θέτοντας το πλαίσιο μέσα στο οποίο η άσκηση βίας, με τη μορφή άμυνας, είναι όχι μόνο αποδεκτή αλλά και επιβεβλημένη: «Οταν αναφέρομαι στη μη βία» έλεγε «δεν εννοώ να εγκαταλείπουμε τη μάχη αφήνοντας απροστάτευτους αυτούς που αγαπάμε. Ανάμεσα στη βία και τη φυγή του δειλού επιλέγω τη βία».
Ενας από τους σημαντικότερους μαθητές του Γκάντι, ο Μάρτιν Λούθερ Κινγκ, θα κληθεί πολλές φορές από τα Μέσα Ενημέρωσης να δώσει πιστοποιητικά κοινωνικών φρονημάτων κατά της βίας όταν ο μαύρος πληθυσμός εξεγείρεται στα γκέτο των αμερικανικών μεγαλουπόλεων. Ο μαύρος ηγέτης όμως αποδίδει πάντα τη βία στη λειτουργία του κυρίαρχου οικονομικού συστήματος συνδέοντας τις φυλετικές διακρίσεις με την οικονομική ανισότητα. «Δεν πιστεύω» έλεγε χαρακτηριστικά «ότι υπάρχει κάποιο οργανωμένο σχέδιο (για την πρόκληση επεισοδίων). Οι ταραχές είναι γέννημα των συνθηκών στις οποίες ζούμε. Και όσο διατηρούνται αυτές οι συνθήκες και οι μαύροι ζουν σε αυτό το οικονομικό καθεστώς ύφεσης κάθε πόλη θα μετατρέπεται σε μια πυριτιδαποθήκη έτοιμη να εκραγεί με την παραμικρή αφορμή».
Ισως πάντως ο «χειρότερος» αυτοχαρακτηριζόμενος μαθητής του Γκάντι να υπήρξε ο Νέλσον Μαντέλα. Παρά το γεγονός ότι η επίσημη Ιστορία θέλει να θυμάται μόνο την παραμονή του στη φυλακή και τη μετριοπάθεια που τον χαρακτήρισε στα χρόνια της προεδρίας, ο ίδιος είχε παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο σε ορισμένες από τις πιο βίαιες ενέργειες του απελευθερωτικού αγώνα των μαύρων της Νότιας Αφρικής.
Ηδη από τα τέλη της δεκαετίας του ΄40 ο Νέλσον Μαντέλα αφιερώνει τη ζωή του απέναντι στο φιλοφασιστικό καθεστώς του Απαρτχάιντ, ενώ τη δεκαετία του ΄50 τον βρίσκουμε να διαβάζει τα κείμενα του Μαρξ, του Λένιν αλλά και του Μάο. Το 1961 συνεργάζεται με το κομμουνιστικό κόμμα της Νότιας Αφρικής για να δημιουργήσουν μαζί την οργάνωση Umkhonto We Sizwe (το δόρυ του έθνους)– ουσιαστικά δηλαδή το στρατιωτικό σκέλος του Αφρικανικού Εθνικού Κογκρέσου.
Αρκετά χρόνια αργότερα καλούμενος να απαντήσει για τις εξαιρετικά βίαιες πρακτικές του κινήματος θα εξηγήσει ότι «χωρίς βία δεν υπάρχει δρόμος για την επιτυχία του λαού της Αφρικής απέναντι στην κυριαρχία των λευκών. Μας είχαν αποκλείσει όλες τις νόμιμες μορφές έκφρασης, με ειδικές νομοθετικές ρυθμίσεις και βρεθήκαμε σε μια θέση όπου έπρεπε είτε να αποδεχθούμε μια διαρκή κατάσταση υποταγής ή να αμφισβητήσουμε την κυβέρνηση. Αποφασίσαμε λοιπόν να αμφισβητήσουμε τον νόμο».
Χωρίς ίσως να το γνωρίζει ένας άλλος μαχητής της ελευθερίας, ο Γεώργιος Αλέξανδρος Μαγκάκης, επαναλάμβανε τα λόγια του Νέλσον Μαντέλα σε συνέντευξή του στην Ελληνική Υπηρεσία του BBC το 1973:
«Γιατί θαυμάζουμε όλους τους ανθρώπους που αντιστέκονται; Ολοι μας οι ήρωες ήταν ήρωες που αντιστάθηκαν απέναντι σε καθεστώτα αυθαιρεσίας και παρεβίασαν βεβαίως, νομικιστικά κοιταγμένο, κάποιο νόμο. Μα πολεμάνε ένα καθεστώς που έχει καθιερώσει τη βία. Πώς αλλιώς θα αντιμετωπιστεί αυτό το καθεστώς; Βεβαίως και με μέσα που μπορεί να συνιστούν βία. Αλλά δεν είναι πρωτογενής αυτή η βία. Είναι άμυνα».
πηγή RAMNOUSIA