Γιώργος Προβόπουλος: Έκανα έλεγχο το 2012 στο ΤΤ… αλλά δεν ήταν δικιά μου δουλειά να κάνω έλεγχο!!!

tobouloglou_id28689818_dvd.original

Η ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ ΝΑ ΠΑΡΕΜΒΕΙ ΑΜΕΣΑ!

ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΣΤΗΝ ΑΡΜΟΔΙΑ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ! ΣΤΟΥΣ ΕΚΛΕΓΜΕΝΟΥΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΥΣ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΛΑΟΥ ΔΗΛΑΔΗ, ΚΑΙ ΜΟΝΟΝ Ο ΚΑΜΜΕΝΟΣ ΤΟΝ ΚΑΤΑΚΕΡΑΥΝΩΣΕ.

ΑΠΕΚΡΥΨΕ ΠΩΣ “ΝΟΜΙΜΟΠΟΙΗΣΕ” με επίσημη επιστολη της ΤτΕ θαλασσοδάνειο του Ταχυδρομικου Ταμιευτηρίου: ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΒΟΜΒΑ! ΠΡΟΒΟΠΟΥΛΟΣ – ΚΛΕΩΝ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ “ΚΑΘΑΡΙΖΑΝ” ΤΑ ΘΑΛΑΣΣΟΔΑΝΕΙΑ ΚΟΝΤΟΜΗΝΑ!

Διαπίστωσε τα “θαλασσοδάνεια” το 2009, αλλά έκανε “έλεγχο” το 2012! Μετά το πανηγύρι!

Ομολογεί ότι το Ταχυδρομικο Ταμιευτήριο είχε την μικρότερη έκθεση σε θαλασσοδάνεια, αλλά το “έκλεισε” γιατί δεν έδινε αρκετά δάνεια ώστε να εξασφαλίσει κέρδη!

Αλλά είπε και το αμίμητο: “Δεν είναι δουλειά μου να ελέγχω τα δάνεια”!

Δεν είπε κουβέντα για τα αποτελέσματα που ΔΕΝ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕ το ΤΤ επί Κλέωνος Παπαδόπουλου, ενέργεια βεβαίως που έγινε δόλια για να καταρρεύσει το ίδρυμα…

Μίλησε για “Επενδύσεις του ΤΤ για πολύπλοκα παράγωγα – προϊόντα”, χωρίς όμως να τα κατονομάσει! Εμείς γνωρίζουμε το περιβόητο αμοιβαίο στην “Πράσινη Ανάπτυξη”… ξέρετε κάποιο άλλο κύριε Προβόπουλε;

Αναλυτικότερα, ο Διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος Γιώργος Προβόπουλος, μιλώντας στην Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής έκανε λόγο για «σκιές» και ερωτηματικά που γεννήθηκαν όταν ο δείκτης εκτιμώμενων ζημιών στα επιχειρηματικά δάνεια που χορηγούσε το Τ.Τ. έφτασε το 33,2%, σε μικρό μάλιστα χρονικό διάστημα, πριν ακόμα ωριμάσουν τα δάνεια.

Δίνοντας απαντήσεις στις ερωτήσεις βουλευτών για τις εξελίξεις στο Τ.Τ., ο κ. Προβόπουλος επιχείρησε ένα χρονικό των εποπτικών ενεργειών της ΤτΕ στο θέμα του Τ.Τ. αρχίζοντας από το 2006, οπότε δόθηκε άδεια λειτουργίας τραπεζικού συστήματος στο Τ.Τ., κάνοντας λόγο για ένα σχέδιο που προέβλεπε τη δραστηριοποίησή του στον τομέα πίστης ιδιωτών. Σε περίπτωση που το Τ.Τ. προτίθετο να επεκταθεί πέραν αυτού, θα έπρεπε να ενημερώσει, είπε. Έως το 2006, το Τ.Τ. λειτουργούσε ως δημόσια υπηρεσία, παρέχοντας στεγαστικά δάνεια σε δημοσίους υπαλλήλους και όχι ως τράπεζα, είπε, σημειώνοντας ότι είχε περιορισμένους κινδύνους. Άρα, το σύστημα εσωτερικού ελέγχου δεν ήταν προσαρμοσμένο, δεν διαπνεόταν από τραπεζική κουλτούρα, όπως εξήγησε.

Η ΤτΕ έκανε τότε δύο επιτόπιους ελέγχους, ορίζοντας δείκτη κινδύνου μεγαλύτερο από τις άλλες τράπεζες, στο 10% έναντι 8% που ίσχυε για τις άλλες.

«Όταν ανέλαβα τη διοίκηση της ΤτΕ, υποχρεώσαμε το Τ.Τ. να σταθμίζει τις κινήσεις του με υψηλότερο δείκτη κινδύνου, αντί 100, να είναι 150 και ζητήσαμε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου», είπε, σημειώνοντας ότι στις αρχές του 2009 διαπίστωσαν κίνηση του Τ.Τ. στη χρηματοδότηση επιχειρήσεων χωρίς να ενημερωθούν. Έτσι, απαγόρευσαν την συνέχισή τους αν δεν υιοθετούνταν πρώτα τα κατάλληλα εργαλεία. Εν συνεχεία, τον Ιούνιο, το Τ.Τ. ενημέρωσε για κινήσεις που είχε κάνει και για την πρόθεσή του να επεκταθεί στην χρηματοδότηση επιχειρήσεων, κάτι που η ΤτΕ ζήτησε να γίνει μετά από νέο επιτόπιο έλεγχο και αφού θα διαπίστωνε επάρκεια διορθωτικών ενεργειών. Στον έλεγχο, όμως, διαπιστώθηκαν ελλείψεις και αδυναμίες. Έτσι, το 2010 επιβλήθηκε περιορισμός, που προέβλεπε ότι τα επιχειρηματικά δάνεια μπορούσαν να δίνονται, αλλά αφού τα συστήματα κινδύνου δεν βρίσκονταν στον κατάλληλο βαθμό, θα μπορούσαν να δίνονται μόνο σε επιχειρήσεις με υψηλή πιστοληπτική διαβάθμιση ή στο πλαίσιο κοινοπρακτικών δανείων. Από την Black Rock εκτιμήθηκαν οι πιθανές ζημιές, όπως είπε και από τον έλεγχο εκτιμήθηκαν στο 7% που είναι χαμηλό ποσοστό. Αυτό όμως εξηγείτο, όπως είπε, γιατί το Τ.Τ. είχε μεγάλο χαρτοφυλάκιο στεγαστικών δανείων σε δημοσίους υπαλλήλους και αρκετά δάνεια με εγγύηση του ελληνικού δημοσίου, άρα ήταν σε μεγάλο βαθμό ακίνδυνα. Όμως, αν επικεντρωνόταν η συζήτηση στον δείκτη εκτιμώμενων ζημιών για τα επιχειρηματικά δάνεια που χορηγούσε το Τ.Τ., το ποσοστό έφτανε το 33,2 % που είναι πολύ υψηλότερο της αγοράς, ενώ είχε διαμορφωθεί σε μικρή χρονική περίοδο, από τα τέλη του 2008, χωρίς να έχουν ωριμάσει τα δάνεια».

«Συνήθως, όταν μία τράπεζα δίνει δάνειο, δεν σκάει. Αν με το καλημέρα γίνεται κόκκινο, υπάρχουν ερωτηματικά», είπε, σημειώνοντας ότι η Black Rock χαρακτήρισε επιθετική την πολιτική του ΤΤ στα επιχειρηματικά δάνεια.

Συνεχίζοντας, ο κ. Προβόπουλος έκανε λόγο για νέο έλεγχο στα τέλη του 2012 και νέα ερωτηματικά και «σκιές» που προέκυψαν από αυτόν, οδηγώντας την ΤτΕ να ενημερώσει την Αρχή Ξεπλύματος Χρήματος. Αυτή διαβίβασε με τη σειρά της τα πορίσματά της στην εισαγγελία πρωτοδικών και ακολούθησαν οι γνωστές εξελίξεις. Λέγοντας αυτά, θέλησε να δείξει ότι η ΤτΕ έπραξε τα δέοντα, με τη διερεύνηση τώρα να ανήκει στις αρμόδιες αρχές.

Ο ίδιος διέψευσε πάντως ότι το Τ.Τ. ήταν ισχυρό πριν από το PSI. Υποστήριξε ότι δεν επεδείκνυε αξιόλογη υπηρεσία στο διάστημα 2006-2010, την χρυσή δηλαδή εποχή για τις τράπεζες, οπότε η κερδοφορία του ήταν οριακά θετική, όπως είπε. Υποστηρίζοντας ότι πριν το PSI εμφάνιζε υψηλό δείκτη κεφαλαιακής επάρκειας, με δεδομένη την χαμηλή αποδοτικότητα του χαρτοφυλακίου του, υποστήριξε ότι ήταν εξαιρετικά αμφίβολη η διαμόρφωση των μελλοντικών εσόδων. Αναφέρθηκε όμως σε επενδύσεις του ΤΤ σε πολύπλοκα παράγωγα προϊόντα, σημειώνοντας σημαντικές απώλειες τη διετία 2007-2008, και καθιστώντας αναγκαία την κεφαλαιακή του ενίσχυση από το Δημόσιο το 2009.

«Κατόπιν τούτων, δεν υπάρχουν φαντάζομαι απορίες γιατί κρίθηκε μη βιώσιμο από εμάς. Αν έπαιρνε και άλλη βοήθεια δεν θα μπορούσε να αποπληρώσει σε μικρό διάστημα. Διότι αν έχεις υποτυπώδη κερδοφορία τις καλές μέρες, πώς θα έχεις κερδοφορία τις κακές;», αναρωτήθηκε.

Υποστήριξε, λοιπόν, ότι τεκμηριώνεται πως η ΤτΕ είχε υπό στενή παρακολούθηση το ΤΤ και εξήντλησε τις δυνατότητες που της παρείχε το θεσμικό πλαίσιο, με επαφές, επιστολές, επικοινωνία, συναντήσεις με στελέχη τους σε τακτική βάση κ.ο.κ. Ο κ. Προβόπουλος αρνήθηκε τα περί ελλιπούς συνεργασίας που του είχε καταλογίσει ο Πάνος Καμμένος, σημειώνοντας ότι η ΤτΕ δεν πρέπει και δεν μπορεί να υποκαταστήσει τις δικαστικές αρχές. Σημείωσε, άλλωστε ότι το θεσμικό πλαίσιο στο οποίο κινείται, είναι ευρωπαϊκό, αν όχι διεθνές και σε καμία περίπτωση πάντως ελληνικό. Σκοπός του, δε, δεν είναι να μηδενίζει τον κίνδυνο των τραπεζών όταν παρέχουν δάνεια, καθώς «δεν υπάρχει ακίνδυνο δάνειο»…

Εξήγησε άλλωστε, πως σε κάθε περίπτωση η ΤτΕ δεν εμπλέκεται στις αποφάσεις χορήγησης τραπεζικών δανείων, ούτε αποτελεί ενδιάμεση αρχή έγκρισής τους, απαντώντας τρόπον τινά και στα περί τελευταίας δανειοδότησης δύο μεγάλων μιντιακών ομίλων που υπέδειξε ο πρόεδρος των Ανεξάρτητων Ελλήνων Πάνος Καμμένος. «Δική μας δουλειά είναι μέσα από δειγματοληπτικούς ελέγχους να διαπιστώνουμε αν εφαρμόζεται το εποπτικό πλαίσιο», είπε. Συνέστησε δε, μεμονωμένες περιπτώσεις που βρίσκονται υπό δικαστική κρίση σήμερα να μην γίνονται αφορμή για σχόλια γενίκευσης που δίνουν την εντύπωση ενός σαθρού τραπεζικού συστήματος. «Τέτοια σχόλια είναι αβάσιμα και άκρως επικίνδυνα», είπε, τονίζοντας ότι ακυρώνουν τις δυνατότητες χρηματοδότησης της πραγματικής οικονομίας.

Εξηγώντας το υψηλό ποσοστό κόκκινων δανείων σήμερα, το απέδωσε στη βαθειά και παρατεταμένη ύφεση, που μείωσε το ΑΕΠ κατά 25% στη χώρα μας και εκτόξευσε την ανεργία στα ύψη. Παράλληλα, έκανε λόγο για εντυπωσιακή πρόοδο παρά το δυσχερές περιβάλλον, χαρακτηρίζοντας «έγκλημα» τυχόν υπονόμεσυη της χρηματοδοτικής σταθερότητας με αβάσιμες γενικεύσεις εντυπωσιασμού.

Πέραν του Τ.Τ., υποστήριξε ότι η ΤτΕ έχει κάνει επιπλέον 160 επιτόπιους ελέγχους και άλλες επαφές και συναντήσεις με τράπεζες στο πλαίσιο των ασκήσεων ανακεφαλαιοποίησης. Εξηγώντας ότι παρά το πόρισμα της Black Rock που έχει παραδοθεί, για να μεταφραστεί αυτό σε πραγματικές κεφαλαιακές ανάγκες, χρειάζονται στρες τεστ, οπότε περιμένει αυτόν τον προσδιορισμό των αναγκών στα τέλη Ιανουαρίου. «Αν δεν ξέρουμε τις κεφαλαιακές ανάγκες για τις ελληνικές τράπεζες πώς θα γίνει ανακεφαλαιοποίηση;», αναρωτήθηκε άλλωστε.

Απαντώντας σε ερώτηση για το απόθεμα του ΤΧΣ, υποστήριξε ότι αυτές οι κεφαλαιακές ανάγκες που θα προκύψουν θα μπορούν να ικανοποιηθούν από το υπάρχον κεφαλαιακό απόθεμα που προσδιόρισε σήμερα μεταξύ 8-9 δισ., κατι που χαρακτήρισε «ικανοποιητικό μαξιλάρι», σημειώνοντας παράλληλα την «προσεκτική διαχείριση» των πόρων 50 δισ. από την ΤτΕ, που οδήγησε όχι μόνο στην κάλυψη των αναγκών, αλλά και στην ύπαρξη του μαξιλαριού αυτού για τις επόμενες ανάγκες, δεδομένου ότι η νέα περίοδος φτάνει ως τα τέλη του 2016.   olympiada