Η απίθανη ιστορία της… κότας στο γραφείο του Τσίπρα

wpid-wp-1453295004574.jpeg

Η κότα του Μαξίμου είναι το δεύτερο ορνιθοειδές που απασχολεί την πολιτική ζωή. Η …πρώτη ήταν η κότα του Προεδρικού μεγάρου, ένας υπουργός που μετέπειτα έγινε πρόεδρος της Δημοκρατίας. Ο Κωνσταντίνος Τσάτσος έμεινε στην ιστορία σαν κότα, καθώς ο κορυφαίος γελοιογράφος της εποχής Φωκίων Δημητριάδης ή Φώκος τον ζωγράφιζε πάντα με μία κότα στο πλευρό του.

Η ιστορία με αφορμή το ευτράπελο είχαμε στο Μαξίμου λίγο πριν τη συνάντηση του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα με τον πρόεδρο της Νέας Δημοκρατίας, Κυριάκο Μητσοτάκη. Μια κυρία που περνούσε από το σημείο πέταξε μια… κότα στο χώρο και απομακρύνθηκε. Η γυναίκα που την πέταξε, την είχε μέσα σε κουτί. Πέρασε μπροστά από τους αστυνομικούς και την πέταξε μέσα. Οι αστυνομικοί την πήγαν στο απέναντι πεζοδρόμιο. Η γυναίκα φορούσε μια μαύρη μπλούζα που έγραφε: «Παριστάνετε τους κόκορες, αλλά είστε κότες». Η γυναίκα προσήχθη και αφέθηκε ελεύθερη.

Πάμε τώρα στην κότα του Κωνσταντίνου Τσάτσου. Η …ταυτοποίηση είχε σχέση με την απόφασή του να κατέβει από το Ηρώδειο μια παράσταση των «Ορνίθων» του Αριστοφάνη, επειδή λόγω της αθυροστομίας της ενόχλησε τους θρησκόληπτους και τον κλήρο.

Κάποια στιγμή, οι δύο άνδρες βρέθηκαν σε μία εκδήλωση, οπότε ο αείμνηστος Ακαδημαϊκός και Πρόεδρος της Δημοκρατίας ρώτησε τον δημοσιογράφο: «Καλά κ. Δημητριάδη, γιατί με ζωγραφίζετε πάντα με μια κότα;» και ο Δημητριάδης του απάντησε: «Ένα μυστήριο πράγμα υπουργέ μου, το ίδιο ακριβώς με ρωτά και η κότα».

Η απαγορευμένη παράσταση δόθηκε τον Αύγουστο του 1959.

Το Θέατρο Τέχνης έδινε την πρώτη του παράσταση στο Θέατρο Ηρώδου του Αττικού με τις «Όρνιθες», συμμετέχοντας για πρώτη φορά στο Φεστιβάλ Αθηνών, το οποίο έως τότε μονοπωλούσαν παραστάσεις του Εθνικού Θεάτρου.

Η πρεμιέρα ερεθίζει μερίδα θεατών, κυρίως στο μουσικό της μέρος, στη σκηνή όπου ο Πεισθέταιρος θυσιάζει στους θεούς έναν τράγο και εμφανίζεται ο ιερέας ντυμένος με ράσο παπά, ο οποίος απαγγέλλει το κείμενο ψέλνοντας σε τόνο εκκλησιαστικής ψαλμωδίας. Με το «Αμήν» που λέει, ακούγονται και οι πρώτες αποδοκιμασίες «Αίσχος», «Ντροπή», «Σταματήστε».

Από το πάνω όμως διάζωμα δυναμώνουν οι επευφημίες και τα «Μπράβο». Από κείνη τη στιγμή και μετά άρχισε να κλιμακώνεται ο εκνευρισμός. Επήλθε οχλαγωγία. Στον χαιρετισμό των συντελεστών της παράστασης τα δύο στρατόπεδα συναγωνίζονταν επί δέκα λεπτά ποιο θα ακουστεί πιο καθαρά.

Φανερά ενοχλημένος ο Κωνσταντίνος Τσάτσος ο οποίος παρακολουθούσε την παράσταση από τον θώκο των επισήμων- ανάμεσά τους η Μπεγκούμ, σύζυγος του Αγά Χαν – κάλεσε τους υπεύθυνους του Φεστιβάλ, τους επιτίμησε ζωηρά και έκλεισε το Ηρώδειο για μία μέρα, με προπωλημένα τα εισιτήρια της Κυριακής.

Από το πρωί της ημέρας εκείνης ακουγόταν από το κρατικό ραδιόφωνο η ανακοίνωση: «Κατ΄ εντολήν του υπουργού Προεδρίας Κυβερνήσεως κ. Κωνσταντίνου Τσάτσου, ματαιούται η παράστασις των Ορνίθων του Αριστοφάνους».

http://www.zougla.gr/o-apoditiriakias/article/i-api8ani-istoria-tis-kotas-sto-grafio-tou-tsipra