-
-
Μικροί κακομοίρηδες «θεοί»..
Ιουλίου 28, 2016 By pitsiriki1 -
Ξεφτίλες της κυβέρνησης… Έκοψαν 200, δίνουν 50…
Ιουλίου 28, 2016 By pitsiriki1 -
Με… ασπιρίνες τρέχει να μπαλώσει ο Τσίπρας τα μνημονιακά μέτρα -«Παυσίπονα» αντί ΕΚΑΣ
Ιουλίου 28, 2016 By pitsiriki1 -
Beach party στην Πάρο δίνουν Τσίπρας-Καμμένος με 54 άτομα συνοδεία
Ιουλίου 28, 2016 By pitsiriki1 -
ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΕ… ΠΙΝΟΚΙΟ
Ιουλίου 28, 2016 By pitsiriki1 -
Σαν σήμερα- Τα σημαντικότερα γεγονότα της 28ης Ιουλίου
Ιουλίου 28, 2016 By pitsiriki1 -
Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ
Ιουλίου 28, 2016 By pitsiriki1 -
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ…28 Ιουλίου
Ιουλίου 28, 2016 By pitsiriki1 -
ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ .. Το δικαίωμα να φηφίσουν (ΣΥΡΙΖΑ) ετοιμάζεται να δώσει η κυβέρνηση σε 250.000 μετανάστες!
Ιουλίου 27, 2016 By pitsiriki1 -
Σάλος με νέα (ν)τροπολογία που πέρασε στα ψιλά για τα ταξίδια του πρωθυπουργού
Ιουλίου 27, 2016 By pitsiriki1 -
Ακόμη και 79χρονος δικηγόρος μεταφέρει την έδρα του εκτός Ελλάδος, συγκλονιστικό ρεπορτάζ
Ιουλίου 27, 2016 By pitsiriki1 -
Κατάγματα στην λογική μας προσπαθεί να επιφέρει ο ΣΥΡΙΖΑ
Ιουλίου 27, 2016 By pitsiriki1 -
Φοβούνται τα τραγούδια μας μην τους τσακίσουν…
Ιουλίου 27, 2016 By pitsiriki1 -
Στο Δημοσίων Εργων ο Λεβέντης, επιστρέφει στο ΥΠΕΞ ο Παπανδρέου
Ιουλίου 27, 2016 By pitsiriki1 -
Πραξικόπημα βουλευτών της Ενωσης Κεντρώων, διώχνουν τον Λεβέντη!
Ιουλίου 27, 2016 By pitsiriki1 -
Kαταρρέει η Deutsche Bank και μαζί της η Μέρκελ
Ιουλίου 27, 2016 By pitsiriki1 -
Για δέστε έναν ηλίθιο
Ιουλίου 27, 2016 By pitsiriki1 -
ουάου … κατεβαίνει στις εθνικές εκλογές
Ιουλίου 27, 2016 By pitsiriki1 -
Το σκίτσο της ημέρας 27/7/16
Ιουλίου 27, 2016 By pitsiriki1 -
Το ΔΝΤ ζητά περισσότερο «αίμα»: Έρχεται κατώτατος μισθός πείνας
Ιουλίου 27, 2016 By pitsiriki1 -
Εθνική Ημέρα Υπναράδων (Φινλανδία)
Ιουλίου 27, 2016 By pitsiriki1 -
Παύλος Σιδηρόπουλος
Ιουλίου 27, 2016 By pitsiriki1 -
Τζένη Καρέζη
Ιουλίου 27, 2016 By pitsiriki1 -
Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ
Ιουλίου 27, 2016 By pitsiriki1 -
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ…27 Ιουλίου
Ιουλίου 27, 2016 By pitsiriki1 -
Αντιπρόεδρε, είσαι ψεύτης!
Ιουλίου 26, 2016 By pitsiriki1 -
Σε beach bar της Πάρου παρέα με τον Καρανίκα ο Τσίπρας αντί να ακούει τον Μητσοτάκη
Ιουλίου 26, 2016 By pitsiriki1 -
Όλα τα όμορφα, όσα αξίζει να ζεις, είναι νόστιμα.
Ιουλίου 26, 2016 By pitsiriki1 -
Το τερμάτισε .. Υπουργός έσκασε στην Βουλή με παντόφλες παραλίας
Ιουλίου 26, 2016 By pitsiriki1 -
ΕΚΤΑΚΤΟ – ΠΑΝΙΚΟΣ στη Βουλή! Έγινε της κακομοίρας! Απορρίφθηκε η πρόταση για Εξεταστική για το τρίτο Μνημόνιο (ΒΙΝΤΕΟ)
Ιουλίου 26, 2016 By pitsiriki1 -
Για τα πανηγύρια .. Η κυβέρνηση παρήγγειλε μία ακόμη άδεια από το Πανεπιστήμιο της Φλωρεντίας!
Ιουλίου 26, 2016 By pitsiriki1 -
Δεν θα εμφανιστεί στη Βουλή ο ολίγιστος Τσίπρας που φέσωσε τον ελληνικό λαό με 90 δις ;
Ιουλίου 26, 2016 By pitsiriki1 -
Παπαντωνίου .. ο φίλος ο Άκης σε περιμένει
Ιουλίου 26, 2016 By pitsiriki1 -
Από μέρα σε μέρα ο Λεβέντης στην κυβέρνηση!
Ιουλίου 26, 2016 By pitsiriki1 -
«Μπαμπά μη με αφήνεις» (Video)
Ιουλίου 26, 2016 By pitsiriki1 -
ΡΑΓΙΖΟΥΝ ΚΑΙ ΟΙ ΒΡΑΧΟΙ! Η συγκινητική επιστολή στον Κύπριο πρόεδρο: «Τα πόδια μου άρχισαν και λυγίζουν κε Πρόεδρε…»
Ιουλίου 26, 2016 By pitsiriki1 -
ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ: Ποσό μαμούθ από Σαββίδη για τηλεοπτική άδεια
Ιουλίου 26, 2016 By pitsiriki1 -
ΜΗΝ ΑΓΓΙΖΕΤΕ ΤΟΥΣ ΚΗΦΗΝΕΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ
Ιουλίου 26, 2016 By pitsiriki1 -
Εναν διάδρομο που κόστισε 45 εκατομμύρια ευρώ εγκαινιάζει ο Τσίπρας!
Ιουλίου 26, 2016 By pitsiriki1 -
Με απευθείας ανάθεση στον Κόκκαλη η κατασκευή των 14 περιφερειακών αεροδρομίων
Ιουλίου 26, 2016 By pitsiriki1 -
Μπάφους κάτω από τον πλάτανο και συνταγματική αναθεώρηση
Ιουλίου 26, 2016 By pitsiriki1 -
το Κάθαρμα της Τράπεζας της Ελλάδος
Ιουλίου 26, 2016 By pitsiriki1 -
«ΚΑΛΗΝΥΧΤΑ, Πόλη ΜΟΥ!» – Η συγκλονιστική ιστορία Έλληνα καθηγητή που γλίτωσε από το πραξικόπημα στην Τουρκία
Ιουλίου 26, 2016 By pitsiriki1 -
Το παρασκήνιο με το πρωτοφανές κυβερνητικό φιάσκο του ΕΝΦΙΑ στα αγροτεμάχια
Ιουλίου 26, 2016 By pitsiriki1 -
Στα τέλη Αυγούστου ο «γάμος» Φώφης – Θεοδωράκη
Ιουλίου 26, 2016 By pitsiriki1 -
Σαν σήμερα- Τα σημαντικότερα γεγονότα της 26ης Ιουλίου
Ιουλίου 26, 2016 By pitsiriki1 -
Σφίγγει ο κλοιός γύρω από 4 πρόσωπα που βρίσκονται στην καρδιά της εξουσίας
Ιουλίου 26, 2016 By pitsiriki1 -
Το σκίτσο της ημέρας 26/7/16
Ιουλίου 26, 2016 By pitsiriki1 -
Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ
Ιουλίου 26, 2016 By pitsiriki1 -
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ…26 Ιουλίου
Ιουλίου 26, 2016 By pitsiriki1 -
Χωρίς τέλος ο ηθικός ξεπεσμός του Πάνου Καμμένου (photos)
Ιουλίου 25, 2016 By pitsiriki1 -
όταν καπνίζει ο Λουλάς – Φύσα ρούφα τράβα τονε πάτα τονε κι άναφτονε
Ιουλίου 25, 2016 By pitsiriki1 -
Ατολμος ο Τσίπρας για αλλαγές στο Σύνταγμα -Τι πρότεινε
Ιουλίου 25, 2016 By pitsiriki1 -
ΠΟΣΑ ΑΚΟΜΗ ΣΤΟΥΣ ΤΡΑΠΕΖΙΤΕΣ ΡΕ ΑΛΗΤΕΣ.
Ιουλίου 25, 2016 By pitsiriki1 -
ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ”ΦΑΓΟΠΟΤΙ” ΕΝΟΣ ΣΑΠΙΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ: ΣΤΑ 240 ΕΚΑΤ. € ΤΑ ΔΑΝΕΙΑ ΑΤΕ ΣΕ ΝΔ-ΠΑΣΟΚ
Ιουλίου 25, 2016 By pitsiriki1 -
Φύγετε όσο είναι καιρός
Ιουλίου 25, 2016 By pitsiriki1
-
Η ιστορία του Ισθμού της Κορίνθου
Η ιστορία του Ισθμού της Κορίνθου: Ο Ισθμός της Κορίνθου υπήρξε ένα κατασκευαστικό όνειρο – πρόκληση που κράτησε 2.300 χρόνια…
Ο Ισθμός της Κορίνθου υπήρξε ένα κατασκευαστικό όνειρο – πρόκληση που κράτησε 2.300 χρόνια. Λόγω της γεωγραφικής της θέσης, η «Άφνειος Κόρινθος» αναδείχθηκε από την αρχαιότητα σε σπουδαίο ναυτικό, εμπορικό και πολιτιστικό κέντρο. Η δυσκολία στη μεταφορά των εμπορευμάτων δια ξηράς ώθησε τον Τύραννο της Κορίνθου Περίανδρο να κατασκευάσει τον περίφημο δίολκο, ένα πλακόστρωτο διάδρομο, «ντυμένο» με ξύλα, πάνω στον οποίο γλιστρούσαν τα πλοία της εποχής αλειμμένα με λίπος για να περάσουν τον Ισθμό από τη μια ακτή στην άλλη. Τα πανάκριβα τέλη (διόδια) που καταβάλλονταν στην Κόρινθο ήταν και το πιο σημαντικό έσοδο της πόλης.
Από μαρτυρίες αρχαίων συγγραφέων προκύπτει ότι ο Περίανδρος ήταν ο πρώτος που σκέφθηκε και τη διάνοιξη του Ισθμού, γύρω στο 602 π.Χ. Γρήγορα, όμως, εγκατέλειψε το σχέδιο του, από το φόβο ότι θα προκαλούσε την οργή των Θεών, έπειτα από το χρησμό της Πυθίας που έλεγε: «Ισθμόν δε μη πυργούτε μήδ” ορύσσετε. Ζευς γαρ έθηκε νήσον η κ” εβούλετο». Το πιθανότερο είναι ότι ο χρησμός προκλήθηκε από τους ιερείς των διαφόρων ναών, που φοβήθηκαν ότι διανοίγοντας τον Ισθμό θα έχαναν τα πλούσια δώρα και αφιερώματα των εμπόρων, που δεν θα είχαν πια λόγο να μένουν στην Κόρινθο.
Ο βασικός, όμως, λόγος που ανάγκασε τον Περίανδρο να εγκαταλείψει το σχέδιό του δεν ήταν η θεϊκή οργή αυτή καθαυτή, αλλά οι τεράστιες τεχνικές δυσκολίες εκτέλεσης του έργου και τα οικονομικά συμφέροντα της Κορίνθου, που επιθυμούσε να διατηρήσει την προνομιούχο θέση της ως «κλειδούχος» του διαμετακομιστικού εμπορίου της Μεσογείου. Άλλωστε, η συνέχιση του «περάσματος» των πλοίων δια της «διόλκου» δεν παρουσίαζε ιδιαίτερα προβλήματα στην Κόρινθο, διότι τα τότε πλοία ήταν μικρών διαστάσεων (τριήρεις) και η μυϊκή δύναμη των δούλων και των ζώων ήταν επαρκής για το σκοπό αυτό.
Από τη διάνοιξη της διώρυγας το 1886
Τρεις αιώνες αργότερα, το 307 π.Χ., ο Δημήτριος ο Πολιορκητής επιχείρησε να θέσει σ” εφαρμογή το ίδιο σχέδιο, αλλά εγκατέλειψε την ιδέα, όταν οι Αιγύπτιοι Μηχανικοί που έφερε γι” αυτό το σκοπό τον διαβεβαίωσαν ότι η διαφορά της στάθμης του Κορινθιακού από τον Σαρωνικό ήταν τέτοια που με την τομή του Ισθμού τα νερά του Κορινθιακού που θα χύνονταν στον Σαρωνικό θα τον πλημμύριζαν, με συνέπεια την καταπόντιση της Αίγινας και των γειτονικών νησιών και ακτών.
Κατά τη ρωμαϊκή εποχή, ο Ιούλιος Καίσαρ το 44 π.Χ. και ο Καλιγούλας το 37 π.Χ. έκαναν ανάλογα σχέδια, τα οποία όμως εγκαταλείφθηκαν για πολιτικούς και στρατιωτικούς λόγους. Στα σχέδια αυτά βασίσθηκε ο Νέρωνας, όταν αποφάσισε το 66 μ.Χ. να πραγματοποιήσει το έργο. Οι εργασίες άρχισαν το 67 μ.Χ. και από τις δυο άκρες (Κορινθιακό – Σαρωνικό), και χρησιμοποιήθηκαν τότε χιλιάδες εργάτες. Την έναρξη των εργασιών έκανε ο ίδιος ο αυτοκράτορας, στις 28 Νοεμβρίου, δίδοντας το πρώτο χτύπημα στη γη του Ισθμού με χρυσή αξίνα.
Οι εργασίες εκσκαφής είχαν προχωρήσει σε μήκος 3.300 μ., σταμάτησαν όμως, όταν ο Νέρωνας αναγκάστηκε να γυρίσει στη Ρώμη για να αντιμετωπίσει την εξέγερση του στρατηγού Γάλβα. Τελικά, με το θάνατο του Νέρωνα -που συνέβη λίγο μετά την επιστροφή του- το έργο εγκαταλείφθηκε. Το πόσο σοβαρή και μελετημένη ήταν η προσπάθειά του αποδεικνύεται κι από το γεγονός ότι κατά την οριστική διάνοιξη της διώρυγας, στους νεότερους χρόνους, βρέθηκαν 26 δοκιμαστικά πηγάδια βάθους 10 μέτρων το καθένα και διάφοροι τάφροι της εποχής του.
Ο επόμενος που επιχείρησε να διανοίξει τη διώρυγα ήταν ο Ηρώδης ο Αττικός, αλλά οι προσπάθειες του σταμάτησαν σχεδόν αμέσως, όπως και αυτές των Βυζαντινών που ακολούθησαν. Αιώνες αργότερα, οι Ενετοί προσπάθησαν να διανοίξουν τον ισθμό ξεκινώντας, αυτή τη φορά, τις εκσκαφές από τον Κορινθιακό. Οι μεγάλες, όμως, δυσκολίες που συνάντησαν οδήγησαν και πάλι στη διακοπή των εργασιών.
Το τέλος της οθωμανικής κυριαρχίας βρήκε την Ελλάδα στο κατώφλι της βιομηχανικής εποχής. Οι συνθήκες ήταν πιο ευνοϊκές και ο κυβερνήτης Ιωάννης Καποδίστριας, προβλέποντας τη μεγάλη σημασία που θα είχε γενικότερα για την ανάπτυξη της χώρας η κατασκευή της διώρυγας, ανέθεσε τη σχετική μελέτη σε ειδικό μηχανικό. Το κονδύλι, όμως, των 40 εκατομμυρίων χρυσών φράγκων που κρίθηκε αναγκαίο σύμφωνα με τον προϋπολογισμό δαπάνης για την εκτέλεση του έργου, δεν μπορούσε να εξευρεθεί από τη διεθνή χρηματαγορά, πολύ περισσότερο δε να διατεθεί από τον ελληνικό προϋπολογισμό. Έτσι, η προσπάθεια του κυβερνήτη εγκαταλείφθηκε.
Με τη Βιομηχανική Επανάσταση του 19ου αιώνα, η τεχνολογική εξέλιξη επέτρεψε την υλοποίηση της πανάρχαιας ιδέας διόρυξης του Ισθμού. Η πραγματοποίηση του έργου κρίθηκε αναγκαία από τη μελέτη των συνθηκών του διεθνούς εμπορίου και της ναυτιλίας στη Μεσόγειο. Έτσι, άρχισε η προσπάθεια εξεύρεσης κεφαλαίων από τη διεθνή χρηματαγορά. Η δια του Ισθμού οδός παρείχε δυο σημαντικά πλεονεκτήματα στη διεθνή ναυτιλία και κατ” επέκταση στο διεθνές εμπόριο: Ασφάλεια και Οικονομία. Η παράκαμψη των επικίνδυνων ακρωτηρίων Κάβο Μαλέα και Κάβο Ματαπά δεν θα μείωνε μόνο τους κινδύνους από ναυτικά ατυχήματα, αλλά και το κόστος μεταφοράς (ασφάλιστρα, καύσιμα, χρόνος).
Μετά τη διάνοιξη της διώρυγας του Σουέζ, η Κυβέρνηση Ζαΐμη έλαβε την απόφαση τομής του Ισθμού και το Νοέμβριο του 1869 ψήφισε το νόμο της «περί διορύξεως του Ισθμού της Κορίνθου». Με το νόμο αυτό είχε δικαίωμα να παραχωρήσει σε εταιρεία ή ιδιώτη το προνόμιο κατασκευής και εκμετάλλευσης της Διώρυγας. Το ελληνικό δημόσιο κατακύρωσε το έργο το 1881 στον στρατηγό Στέφανο Τύρρ, μαζί με το προνόμιο εκμετάλλευσης της διώρυγας για 99 χρόνια.
Τα εγκαίνια του Ισθμού της Κορίνθου
Οι εργασίες διάνοιξης ξεκίνησαν στις 23 Απριλίου 1882. Η μελέτη του έργου έγινε από τον Ούγγρο Β. Gerfer, αρχιμηχανικό της διώρυγας Φραγκίσκου στην Ουγγαρία, και ελέγχθηκε από τον μηχανικό Daujats, αρχιμηχανικό της διώρυγας του Σουέζ. Για την τελική κατάληξη έγιναν μελέτες τριών χαράξεων. Ως η πιο σωστή και οικονομική, προκρίθηκε η χάραξη που είχε εφαρμόσει ο Νέρωνας. Υστερα, όμως, από 8 χρόνια, η εταιρεία αυτή διέκοψε τις εργασίες της -εξαιτίας της εξάντλησης όλων των κεφαλαίων της- και τελικά διαλύθηκε.
Τη συνέχιση του έργου ανέλαβε ελληνική εταιρεία με την επωνυμία «Εταιρεία της Διώρυγας της Κορίνθου» υπό τον Ανδρέα Συγγρό, που ανέθεσε την εκτέλεση των εργασιών στην εργοληπτική εταιρεία του Α. Μάτσα, η οποία και αποπεράτωσε το έργο. Αυτό το οικονομικό τόλμημα, αυτός ο τεχνικός άθλος, με τη χρησιμοποίηση 2.500 εργατών και των τελειότερων μηχανικών μέσων της εποχής, ολοκληρώθηκε μετά 11 χρόνια. Τα εγκαίνια έγιναν με ιδιαίτερη μεγαλοπρέπεια στις 25 Ιουλίου 1893, από το πρωθυπουργό Σωτήριο Σωτηρόπουλο.
Η διώρυγα κόβει σε ευθεία γραμμή τον Ισθμό της Κορίνθου σε μήκος 6.346 μ. Το πλάτος της στην επιφάνεια της θάλασσας είναι 24,6 μ. και στο βυθό της 21,3 μ., ενώ το βάθος της κυμαίνεται μεταξύ 7,50 έως 8 μ. Ο συνολικός όγκος των χωμάτων που εξορύχτηκαν για την κατασκευή της έφθασε τα 12 εκατομμύρια κυβικά μέτρα.
Η γεωλογική σύσταση των πρανών της Διώρυγας είναι ανομοιόμορφη, με ποικιλία γεωλογικής συστάσεως εδαφών. Μία ιδιομορφία, που κατά καιρούς είχε ως συνέπεια την κατάπτωση μεγάλων χωμάτινων όγκων και κατά συνέπεια το κλείσιμο του καναλιού. Συνολικά, από την έναρξη λειτουργίας της έως το 1940, η Διώρυγα παρέμεινε κλειστή για διάστημα τεσσάρων χρόνων. Μεγάλη διακοπή της λειτουργίας της έγινε και το 1944, όταν οι Γερμανοί, κατά την αποχώρησή τους, ανατίναξαν τα πρανή, προκαλώντας την κατάπτωση 60.000 κυβικών μέτρων χωμάτων. Οι εργασίες εκφράξεως διήρκεσαν πέντε χρόνια (1944-1949).
Σήμερα, η Διώρυγα της Κορίνθου αποτελεί διεθνή κόμβο θαλάσσιων συγκοινωνιών και εξυπηρετεί περί τα 12.000 πλοία ετησίως, όλων των εθνικοτήτων.