Με απευθείας ανάθεση στον Κόκκαλη η κατασκευή των 14 περιφερειακών αεροδρομίων

wpid-wp-1469535195563.jpeg

Από την Siemens στην Fraport. Oι κυβερνήσεις πέφτουνε αλλά ο Σωκράτης Κόκκαλης συνεχίζει άχαστος να κάνει μπίζνες με τους Γερμανούς. Πριν στεγνώσει το μελάνι για την αιώνια αναβολή στην δίκη της Siemens o Σωκράτης Κόκκαλης με την Intrakat αναλαμβάνει με απευθείας ανάθεση από την γερμανική Fraport την κατασκευή των 14 περιφερειακών αεροδρομίων. Kατά τ΄ άλλα οι Γερμανοί ως δανειστές κόπτονται δήθεν για τις μεταρρυθμίσεις στο κράτος. Τεράστιο ψεύδος. Το θέλουν πελατειακό και του χεριού τους.

Ιδού το σχετικό ρεπορτάζ της Ελένης Μπότα από το bankingnews.gr.

Με απευθείας ανάθεση – χωρίς σχετικό διαγωνισμό – ανέθεσε η Fraport στην Intrakat του Ομίλου Κόκκαλη την κατασκευή των 14 περιφερειακών αεροδρομίων.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η Intrakat θα αναλάβει την ανακατασκευή των υπαρχόντων κτιρίων αλλά και την επέκταση των εγκαταστάσεων στα αεροδρόμια αυτά και όπου αυτό προέβλέπεται.
Πάντως, σύμφωνα με στελέχη της κατασκευαστικής αγοράς, τα κτίρια σε κάποια από τα αεροδρόμια είναι σε πολύ κακή κατάσταση με αποτέλεσμα κάποιες από τις μελέτες που έχει ξεκινήσει η Fraport να παγώσουν, προκειμένου να δοθεί έμφαση στην κατασκευή.
Οι εργασίες ανακατασκευής των αεροδρομίων αναμένεται να ξεκινήσουν στις αρχές του νέου έτους.
Tα αεροδρόμια που βρίσκονται στην ηπειρωτική χώρα είναι του Ακτίου (PVK), της Καβάλας (KVA) και της Θεσσαλονίκης (SKG).
Τα υπόλοιπα 11 αεροδρόμια βρίσκονται σε νησιά και είναι της Κέρκυρας (CFU), των Χανίων/ Κρήτης (CHQ), της Κεφαλονιάς (EFL), της Κω (KGS), της Μυτιλήνης (MJT), της Μυκόνου (JMK), της Ρόδου (RHO), της Σάμου (KGS), της Σαντορίνης (JTR), της Σκιάθου (JSI) και της Ζακύνθου(ZTH).
Η κυριότητα των αεροδρομίων θα παραμείνει στο Ελληνικό Δημόσιο για όλη τη διάρκεια της παραχώρησης. Πέραν της προκαταβολής του τιμήματος παραχώρησης, θα καταβάλλεται κάθε χρόνο τίμημα 22,9 εκατ. ευρώ, αναπροσαρμοζόμενο ετησίως.
Η κοινοπραξία Fraport- Κοπελούζου θα επενδύσει συνολικά 330 εκατομμύρια ευρώ σε αερολιμενικές υποδομές μέχρι το 2020, ενώ κατά τα επόμενα χρόνια της παραχώρησης θα ακολουθήσουν επενδύσεις συντήρησης, αναβάθμισης και επέκτασης των αεροδρομίων καθοριζόμενες από την εξέλιξη της επιβατικής κίνησης.
Η γερμανική πλευρά, με τον Όμιλο Κοπελούζου, εμφανίζεται έτοιμη για την ανάληψη του ελέγχου των αεροδρομίων.
Οι δύο επιχειρηματικοί όμιλοι φέρεται ότι έχουν εξασφαλίσει ήδη χρηματοδότηση 600 εκατ. ευρώ από τις τρεις θεσμικές τράπεζες (EBRD, IFC και ΕΙΒ), ενώ το ποσό δεν αποκλείεται να αυξηθεί στα 750 εκατ. ευρώ, εφόσον αυτό κριθεί απαραίτητο. Ο δανεισμός θα εξαρτηθεί από το ύψος των ιδίων κεφαλαίων που θα αξιοποιήσουν οι δύο πλευρές. Στη συμφωνία δανειοδότησης της Fraport Greece αναμένεται να συμμετάσχουν και εμπορικές τράπεζες από την Ελλάδα.
Στόχος της κοινοπραξίας είναι με την περαιτέρω αναβάθμιση των υποδομών των περιφερειακών αερολιμένων να υπάρχει και σταδιακή αύξηση της επιβατικής κίνησης και των αφίξεων.
Μόνο στους χώρους εξυπηρέτησης του αεροδρομίου «Μακεδονία» στην πρώτη πενταετία της παραχώρησης, θα προστεθούν πάνω από 35.000 τ.μ.
Eπίσης η κοινοπραξία έχει δεσμευτεί για την κατασκευή των απαραίτητων υποδομών, οι οποίες θα εξασφαλίσουν υψηλό επίπεδο εξυπηρέτησης και μάλιστα θα υπάρχει point system με ποινές, ενώ θα ελέγχονται από διεθνείς φορείς κύρους.
Βάσει του business plan του παραχωρησιούχου, θα δημιουργηθούν περίπου 1.700 νέες θέσεις εργασίας.


πηγη