ΑΠΙΣΤΕΥΤΕΣ ΑΠΟΚΑΛΥΨΕΙΣ για Καλογρίτσα! Χωρίς πτυχίο αλλά με συμβάσεις έργων 180 εκατ. ευρώ!

wpid-wp-1475668274930.jpeg

Χωρίς ενημερότητα πτυχίου έχει μείνει η κατασκευαστική εταιρεία Τοξότης (η οποία είναι 6ης τάξης) του γνωστού εργολάβου Χρήστου Καλογρίτσα, ο οποίος αναδείχτηκε προφάτως μειοδότης σε τρεις εργολαβίες του οδικού άξονα Πάτρα – Πύργος ύψους 180 εκατ. ευρώ.

Όπως προκύπτει από τα στοιχεία του Μητρώου Εργοληπτικών Επιχειρήσεων (ΜΕΕΠ), το πτυχίο της κατασκευαστικής εταιρείας Τοξότης έχει λήξει από τον Ιούνιο του 2016, χωρίς μέχρι σήμερα να έχει ανανεωθεί.

Αν και συνήθως υπάρχει τρίμηνη παράταση για την υποβολή των σχετικών δικαιολογητικών για την ανανέωση της λήξης του εργοληπτικού πτυχίου μιας εταιρείας, εντούτοις το διάστημα αυτό έχει παρέλθει χωρίς να υπάρξει κάποια κινητικότητα όπως τουλάχιστον αποτυπώνεται στα στοιχεία του Μητρώου.

Να σημειωθεί ότι η αίτηση για τακτική αναθεώρηση υποβάλλεται στην Υπηρεσία τήρησης του ΜΕΕΠ εντός του τελευταίου τριμήνου πριν την ημερομηνία λήξης ισχύος του πτυχίου και στην περίπτωση αυτή ως έναρξη ισχύος της νέας βεβαίωσης θεωρείται ο χρόνος λήξης της προηγούμενης, ανεξάρτητα από το χρόνο λήψης της απόφασης της επιτροπής.

Αν δε, η απόφαση εκδοθεί μετά την λήξη ισχύος της παλαιάς βεβαίωσης παρατείνεται η ισχύς της μέχρι την έκδοση της απόφασης και όχι πέραν των 90 ημερών από τη λήξη ισχύος της.

Το ερώτημα που προκύπτει είναι αν η Τοξότης έχει υποβάλλει αίτηση για την ανανεώση του εργοληπτικού της πτυχίου καθώς σε διαφορετική περίπτωση δημιουργείται μείζον θέμα καθώς δεν μπορεί να αναλάβει ή να εκτελέσει δημόσια έργα.

Υπενθυμίζεται ότι η Τοξότης έχει αναδειχτεί μειοδότης σε τρεις εργολαβίες του οδικού άξονα Πάτρα – Πύργος (ο οποίος έσπασε σε 8 κομμάτια προκειμένου να ευνοηθούν οι μικροί εργολάβοι σύμφωνα με τον Υπουργό Υποδομών Χρ. Σπίρτζη).
Η τελευταία εργολαβία και η πιο πρόσφατη είναι το τμήμα Δουνέικα – Πύργος του αυτοκινητόδρομου Πατρών – Πύργου, προϋπολογισμού 67,2 εκατ. ευρώ.

Η προηγούμενη ήταν στις 17 Μαϊου όταν δημοπρατήθηκε το δεύτερο τμήμα από την Αμαλιάδα μέχρι τα Δουναίικα με μειοδότη την Τοξότης προύπολογισμού 58,4 εκατ. ευρώ ενώ στις 28 Μαϊου δημοπρατήθηκε το τρίτο τμήμα από την Κυλλήνη μέχρι την Αμαλιάδα με τον ίδιο μειοδότη με ποσοστό έκπτωσης 57% και προϋπολογισμό έργου 53,25 εκατ. ευρώ.

Οι εκπτώσεις του κ. Καλογρίτσα έχουν προκαλέσει την έντονη συζήτηση στον κατασκευαστικό κλάδo, καθώς είναι ακόμη πολύ νωπές οι μνήμες από έργα που οι ανάδοχοι τους έδιναν μεγάλες εκπτώσεις και αυτά ποτέ δεν ολοκληρώθηκαν.

Να σημειωθεί ότι το έργο άρχισε να δημοπρατείται, παρότι εκκρεμεί η έγκριση του φακέλου μεγάλου έργου από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ενώ έφτασε στη Βουλή η «σαλαμοποίησή» του (με ερωτήσεις του βουλευτή του ΠαΣοΚ Γιάννη Κουτσούκου), καθώς πρόκειται περί πρακτικής που είχε εγκαταλειφθεί εδώ και πολλά χρόνια από όλες τις κυβερνήσεις, έπειτα από σφοδρότατες αντιδράσεις των Βρυξελλών.

Στο στόχαστρο όμως έχει βρεθεί μί ακόμη συμπληρωματική εργολβία που ανατέθηκε στην Τοξότης ύψους 12,8 εκατ. ευρώ για την κατασκευή και αναβάθμιση του οδικού άξονα Καλλονής – Σιγρίου, στη Λέσβο, και η οποία εγκρίθηκε από το υπουργείο Υποδομών στις 4 Αυγούστου, λίγες ημέρες πριν από τον διαγωνισμό για τις τηλεοπτικές άδειες.


bankingnews.gr

Πηγή