Αποκλειστικό ρεπορτάζ από το βαθύ κράτος της Εκκλησίας_τι συνέβη στον Μητροπολίτη Αρτης

wpid-wp-1475530069656.jpeg

Ο αρχιεπίσκοπος με τον πρωθυπουργό έχουν συμφωνήσει ανεπίσημα για τα θρησκευτικά. Αύριο θα περασει στη σύνοδο ένα μέρος.
Η πρόσφατη κρίση στις σχέσεις πολιτείας -Εκκλησίας είναι η κορυφή ενός παγόβουνου που καταρρέει και διαλύεται αργά, σταθερά αλλά και επώδυνα.
O Tσίπρας τα βρήκε με τον Ιερώνυμο μια και αυτό επιτάσσει το κοινό συμφέρον των δύο εξουσιαστών.

Για τους δύο ηγέτες ο έλεγχος του ποιμνίου και των ψηφοφόρων εκτός από αφροδιασιακός είναι και μεγάλη μπίζνα.

Ακόμη και χρεοκοπημένο το ελληνικό κράτος αποτελεί εργαλείο πλουτισμού για τους παροικούντες του Μαξίμου και εκείνων που λαμβάνουν μέρος στα εκάστοτε πάρε δώσε της διαπλοκής, ανεξαρτήτως πρωθυπουργού.

Όσο για την Εκκλησιαστική περιουσία δεν έχετε παρά να πάτε μια βόλτα στη Βουλιαγμένη για να δείτε για τι μπίζνα μιλάμε.

Γι΄αυτό και κάθε φορά που έχουμε εκλογή νέου Αρχιεπισκόπου γίνεται μακελειό στο βαθύ κράτος της Εκκλησίας.

Αντίστοιχα και ο υπουργός παιδείας δεν διακρίνεται από έλλειψη πίστης. Επειδή είναι εύσωμος ανησυχεί μην τον καλέσει αιφνιδιώς ο Κύριος γι΄αυτό και παρουσιάζεται συχνά και ξαφνικά σε εσπερινούς και σε λειτουργίες πέρα από κάθε πρωτόκολλο.
Επομένως δεν πρόκειται για σύγκρουση δύο ανθρώπων αλλά δύο διαφορετικών αντιλήψεων για τον Θεό, τον άνθρωπο και την Εκκλησία.
Η κρίση αυτή, όπως και προηγούμενες, φανερώνουν πως η εντολή του Χριστού για την σαφή διάκριση της σχέσης του χριστιανού με τον Καίσαρα και τον Θεό δεν ενδιαφέρει, στην πλειοψηφία τους, τους χριστιανούς. Αυτή η μερίδα των χριστιανών, όπως περιγράφει ο Ντοστογέφσκι, εάν συναντούσε τον Χριστό στη γη, θα ήταν αυτή που θα τον έκαιε, όπως ο μέγας ιεροεξεταστης, διότι δεν έχουν τίποτα το κοινό με το πνεύμα του χριστού.

Η κρίση αυτή έχει να κάνει με την κατανομή της εξουσίας, με το ποιός θα έχει το “πάνω χέρι”.

Τον μεσαίωνα η εκκλησία στην Δύση ποινικοποιήσε ακόμα και την επιστημονική έρευνα, ο ηγεμόνας ήταν υποτελής στον Πάπα. Με την αναγέννηση και τον διαφωτισμό η πολιτεία έθεσε στο περιθώριο την εκκλησία.

Στην κάθ´ ήμας Ανατολή με την απελευθέρωση ’21 και μετά ο ηγεμόνας θεσμοθέτησε την θεωρία της νόμω κρατούσης πολιτείας. Καθυπέταξε την εκκλησία. Αυτός ο εναγκαλισμός είναι μέχρι σήμερα τόσο σφικτός που κατά βάθος ο ρόλος της εκκλησίας και της πολιτείας ταυτίζονται: Tους θρέφει εξίσου ο φόβος, το σκότος και η άγνοια του ποιμνίου-ψηφοφόρων.
Επειδή ο θεός δεν φαίνεται να έχει καμία σχέση με τα δύο αυτά σχήματα αλλά να έχει περισσότερη σχέση με τους αμαρτωλούς τους “χρησιμοποιεί” ώστε να διασώζει τη “μαγιά” Του.

Η πίεση που ασκούν οι “αμαρτωλοί” κυρίως ως πολίτες ωθεί την πολιτεία σε επαναπροσδιορισμό της σχέσης με την εκκλησία μέχρι ενός σημείου, γιατί και η πολιτεία δεν θέλει επουδενί να εγκαταλείψει τον έλεγχο της εκκλησίας.
Γιατί, εάν ήταν ξεκάθαρη και η πολιτεία θα πρότεινε το μάθημα των Θρησκευτικών να είναι προαιρετικό και την ευθύνη των αναλυτικών προγραμμάτων να την έχει η εκκλησία. Όμως θέλει και η πολιτεία και να έχει τον τελευταίο λόγο και την ευθύνη των αναλυτικών προγραμμάτων και να είναι ικανοποιημένη και η εκκλησία. Πράγμα αδύνατον.

Το ευτύχημα είναι οτι η κρίση θα παραπεμφθεί στις επιτροπές, όπως ψυθιρίζεται! Την Τρίτη 27/9/2916, κατά την επίσκεψη του πρωθυπουργού στη Αρχιεπισκοπή στις 11.30μμ, ουδέν κρυπτόν για τον “Θεόν” φαίνεται να συμφωνήθηκε ότι το νέο πρόγραμμα για τα θρησκευτικά θα εφαρμοστεί δοκιμαστικά αυτή την χρονιά και η εκκλησία θα καταθέσει τις απόψεις της.

Για τον λόγο αυτό φαίνεται να συμφωνήθηκε ο αρχιεπίσκοπος να προτείνει στην ιεραρχία που από σήμερα συνεδριάζει να συσταθεί μια επιτροπή που θα συζητά με τον υπουργό παιδείας …και ζήσανε αυτοί καλά και εμείς ( κυρίως οι αμαρτωλοί) καλύτερα!
Αλλά δυνατό είναι να σκεφτεί κανείς τη μεγαλη συσπείρωση που η κρίση αυτή έφερε και στη Εκκλησία και στο κυβερνών κόμμα. Κρίση που είναι απαραίτητη ώστε να εξυπηρετηθούν τρέχουσες ανάγκες και των δύο πλευρών.

Ακούγεται επίσης ότι κυκλοφορεί επιστολή στους Μητροπολίτες που αναφέρεται σε ατασθαλίες στη Μητρόπολη Άρτης με διορισμούς συγγενών σε ιδρύματα αλλά και το έντονο παρασκήνιο για τον τρόπο και τις αιτίες παραίτησης του Μητροπολίτη Άρτης.

Ο Μητροπολίτης Άρτης παραιτήθηκε υπέρ του πρωτοσυγκέλου του, ο οποίος στηρίζεται σθεναρά απο τη γνωστή Αγιορείτικη Μονή καθώς ο δεύτερος κατά την τάξη της Μονής κατάγεται απο την περιοχή.

Απο την περιοχή κατάγεται και ο ηγούμενος φιλικής Μονής της Μεγίστης καθώς όλοι τους επισκέπτονται συχνά την περιοχή. Τα δώρα πολλά και εκλεκτά. Η συγκεκριμένη εκλογή του Άρτης θα προσθέσει έναν ακόμη ψήφο στη συλλογή του νεαρού υποψήφιου για τον Αρχιεπισκοπικό θρόνο που κινεί γη και ουρανό με τις ευλογίες των Πατέρων του. Η εκλογή θα γίνει τις επόμενες ημέρες.
Τα λόγια μπορεί να είναι σκληρά για το θέμα των θρησκευτικών και τις σχέσεις Εκκλησίας-Πολιτείας αλλά το θέμα έχει “επιλυθεί” εκ των προτέρων.

Πηγή