-
-
Δεν ντρέπεται κανένας πούστης για ότι συμβαίνει;
Αυγούστου 22, 2016 By pitsiriki1 -
Άρση του απορρήτου των επικοινωνιών τώρα ..
Αυγούστου 22, 2016 By pitsiriki1 -
Κούγιας: Γιατί δεν πήραν δακτυλικά αποτυπώματα από το τιμόνι του ταχύπλοου; – ΒΙΝΤΕΟ
Αυγούστου 22, 2016 By pitsiriki1 -
Προσοχή! Προειδοποίηση προς ναυτιλλομένους!
Αυγούστου 22, 2016 By pitsiriki1 -
Αποκαλύπτουμε… Ούτε τα προσχήματα; Αναβρασμός για την πρωτοφανή ανάρτηση της ΕΕ
Αυγούστου 22, 2016 By pitsiriki1 -
H συγκλονιστική δήλωση του Πύρρου Δήμα που άφησε άφωνο το σκεπτόμενο κομμάτι του διαδικτύου
Αυγούστου 22, 2016 By pitsiriki1 -
ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ: Ο 77χρονος της τραγωδίας στην Αίγινα είναι… ανθρωπιστής ARISTEROS και έχει ΜΚΟ για μικρά παιδιά!
Αυγούστου 22, 2016 By pitsiriki1 -
Το σκίτσο της ημέρας 22/8/16
Αυγούστου 22, 2016 By pitsiriki1 -
Το σούργελο κυκλόφορεί ελεύθερη και το παίζει κι ωραία…
Αυγούστου 22, 2016 By pitsiriki1 -
THN ΩΡΑ ΠΟΥ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΕΙΝΑΝΕ.. Δύο δις θα βγουν από την τσέπη μας για τα hotspot!
Αυγούστου 22, 2016 By pitsiriki1 -
Μπράβο στους «φωστήρες»!! Αύξησε ο Τσίπρας τον ΦΠΑ και τα έσοδα του κράτους μειώθηκαν!
Αυγούστου 22, 2016 By pitsiriki1 -
Φλαμπουράρης, Σταθάκης και Δρίτσας κάνουν μήνυση σε ιστοσελίδα για ψευδή στοιχεία στην τραγωδία της Αίγινας
Αυγούστου 22, 2016 By pitsiriki1 -
Aλησμόνητα VIDEO από τους πανηγυρισμούς των οπαδών του ΣΥΡΙΖΑ
Αυγούστου 22, 2016 By pitsiriki1 -
Θρίλερ με τα 620.000.000 εκατομμύρια ευρώ δάνεια των Μπόμπολα-Ψυχάρη
Αυγούστου 22, 2016 By pitsiriki1 -
Tα σπάταλα κορίτσια της εξουσίας
Αυγούστου 22, 2016 By pitsiriki1 -
Κόψτε το ρεύμα με τέτοιο τρόπο ώστε να μην μπορούν να το επανασυνδέσουν!
Αυγούστου 22, 2016 By pitsiriki1 -
Χαμός με το τελευταίο σκίτσο του Αρκά! (φωτό)
Αυγούστου 22, 2016 By pitsiriki1 -
Μας κυβερνάει μιά πολιτική μαφία
Αυγούστου 22, 2016 By pitsiriki1 -
Σωτηρία Μπέλλου
Αυγούστου 22, 2016 By pitsiriki1 -
Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ
Αυγούστου 22, 2016 By pitsiriki1 -
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ…22 Αυγούστου
Αυγούστου 22, 2016 By pitsiriki1 -
Ηχηρή απάντηση της Στεφανίδη στα δημοσιογραφικά παρακμιακά κομματόσκυλα της συμφοράς
Αυγούστου 21, 2016 By pitsiriki1 -
Μια νυχιά, έτσι είναι το φεγγάρι απόψε.
Αυγούστου 21, 2016 By pitsiriki1 -
Ιδρύουν ροκ συγκρότημα για τα χρέη του MEGA!
Αυγούστου 21, 2016 By pitsiriki1 -
ΠΡΟΣΟΧΗ .. Ερχεται ΕΝΦΙΑ-ΦΟΝΙΑΣ!
Αυγούστου 21, 2016 By pitsiriki1 -
ΤΟ ΑΡΘΡΟ-ΦΩΤΙΑ ΤΗΣ Σ. ΓΙΑΝΝΑΚΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ: Ο πρίγκιπας που συναγελάζεται με τον βασιλιά!
Αυγούστου 21, 2016 By pitsiriki1 -
Eγκαταλείπει τον ΣΥΡΙΖΑ ο Γιώργος Κουρής;
Αυγούστου 21, 2016 By pitsiriki1 -
ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ .. Ποια ήταν τα 2 σκάφη που παρέλαβαν τους επιβάτες του ταχύπλοου
Αυγούστου 21, 2016 By pitsiriki1 -
Κόψε Και Φύλαξε Αυτό Το Άρθρο Για Να Το Έχεις Ως Αποδεικτικό Στοιχείο
Αυγούστου 21, 2016 By pitsiriki1 -
Το σκίτσο της ημέρας 21/8/16
Αυγούστου 21, 2016 By pitsiriki1 -
Έβλεπα φωτιές στο δρόμο έβλεπα παντού φωτιές
Αυγούστου 21, 2016 By pitsiriki1 -
Σαν σήμερα- Τα σημαντικότερα γεγονότα της 21ης Αυγούστου
Αυγούστου 21, 2016 By pitsiriki1 -
«Άμα πιάσεις το μηχανισμό…»! Έτσι δεν είναι, κύριε Τσίπρα;
Αυγούστου 21, 2016 By pitsiriki1 -
ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΣ ΘΡΗΝΟΣ: «Έφυγε» ο αδελφός του 5χρονου Ομράν που συγκλόνισε τον πλανήτη
Αυγούστου 21, 2016 By pitsiriki1 -
Αντί για γιούχα, γιαούρτια και ντομάτες… στήνουν φιέστες για τους προδότες
Αυγούστου 21, 2016 By pitsiriki1 -
Μιχάλης Μενιδιάτης
Αυγούστου 21, 2016 By pitsiriki1 -
Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ
Αυγούστου 21, 2016 By pitsiriki1 -
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ…21 Αυγούστου
Αυγούστου 21, 2016 By pitsiriki1 -
ΘΕΡΙΖΕΙ Η ΕΛΟΝΟΣΙΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ: 12 δήμοι σε «καραντίνα»
Αυγούστου 20, 2016 By pitsiriki1 -
ρε γαμ@μένε πουστόγερε πες την αλήθεια..
Αυγούστου 20, 2016 By pitsiriki1 -
Βόμβα! Σύμβουλος του πρωθυπουργού, έπαιρνε χρήματα από τον… Σόρος
Αυγούστου 20, 2016 By pitsiriki1 -
Έξω ξεφτιλισμένος… Μέσα αδίστακτος
Αυγούστου 20, 2016 By pitsiriki1 -
Η μουσική της νύχτας
Αυγούστου 20, 2016 By pitsiriki1 -
Ο διαγωνισμός με μαφιόζικες προδιαγραφές που ταιριάζουν γάντι στην Κολομβία των Βαλκανίων
Αυγούστου 20, 2016 By pitsiriki1 -
Οι κυβερνήσεις Καραμανλή έκαναν όργια!
Αυγούστου 20, 2016 By pitsiriki1 -
Το σκίτσο της ημέρας 20/8/16
Αυγούστου 20, 2016 By pitsiriki1 -
Ν. Άσιμος:«Την ψυχή μου δεν πουλάω και το δρόμο μου τραβάω»
Αυγούστου 20, 2016 By pitsiriki1 -
Hρωικός Γερμανός τουρίστας αρνήθηκε να πληρώσει Ελληνα ταξιτζή στην Κρήτη
Αυγούστου 20, 2016 By pitsiriki1 -
H ηρωίδα, η γαλανόλευκη και ο πολιτικός υπόκοσμος
Αυγούστου 20, 2016 By pitsiriki1 -
«ΧΡΥΣΗ»Η ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΣΤΕΦΑΝΙΔΗ ΠΕΤΑΞΕ ΣΤΑ 4.85 ΚΑΙ ΣΗΚΩΣΕ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΣΤΑ ΟΥΡΑΝΙΑ!!
Αυγούστου 20, 2016 By pitsiriki1 -
ΣΟΚ .. Στη φυλακή ο καστανάς για μη έκδοση αποδείξεων
Αυγούστου 20, 2016 By pitsiriki1 -
Σαν σήμερα- Τα σημαντικότερα γεγονότα της 20ης Αυγούστου
Αυγούστου 20, 2016 By pitsiriki1 -
Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ
Αυγούστου 20, 2016 By pitsiriki1 -
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ…20 Αυγούστου
Αυγούστου 20, 2016 By pitsiriki1 -
Νέο βίντεο από την τραγωδία στην Αίγινα – Δευτερόλεπτα μετά τη σύγκρουση
Αυγούστου 19, 2016 By pitsiriki1 -
O Φλαμπουράρης ρουφούσε τον φραπέ με το καλαμάκι πάνω στο ταχύπλοο
Αυγούστου 19, 2016 By pitsiriki1
-
Κάρολος Κουν 1908 – 1987
Δημιουργός τέχνης και παιδαγωγός του θεάτρου. Γεννήθηκε στις 13 Σεπτεμβρίου 1908 στην Προύσα. Ο πατέρας του, Ερρίκος Κοέν, πάμπλουτος έμπορος και κοσμοπολίτης, ήταν κατά το ήμισυ έλληνας χριστιανός και κατά το άλλο ήμισυ γερμανοπωλονοεβραίος. Η μητέρα του, Μελπομένη Παπαδοπούλου, ήταν ελληνίδα χριστιανή ορθόδοξη.
Οι γονείς του απουσίαζαν συχνά από το σπίτι, κάποια στιγμή χώρισαν και πολύ αργότερα η μητέρα του ξαναπαντρεύτηκε ένα μακρινό συγγενή της. Μοναχικό παιδί, ο Κάρολος μεγάλωσε σ” ένα αστικό σπίτι, με πρωσογερμανίδα γκουβερνάντα, μ” έναν παπά και μια καθηγήτρια πιάνου ανάμεσα στους κατ” οίκον διδασκάλους.
Από πολύ μικρός άρχισε να ξεδιπλώνει τα καλλιτεχνικά του χαρίσματα. Σχημάτιζε μελωδίες στην πιανόλα του σαλονιού. Έκοβε τα μοντέλα από τα περιοδικά μόδας της μητέρας του κι έκανε θέατρο. Τα έπιπλα του σαλονιού ήταν το σκηνικό που έπλαθε η φαντασία του. Οι πολυθρόνες γίνονταν βράχοι και τα χαλιά θάλασσα. Πιο πολύ, όμως, του άρεσε να ζωγραφίζει με νερομπογιές.
Τα χρόνια της εφηβείας του τα πέρασε εσώκλειστος στην αμερικανική Ροβέρτειο Σχολή της Κωνσταντινούπολης, με παιδιά από τα Βαλκάνια. Μετά τη Μικρασιατική Καταστροφή, η ελληνική μειονότητα της Ροβερτείου Σχολής στερήθηκε τη διδασκαλία της μητρικής γλώσσας. Στον θεατρικό όμιλο Robert College Ρlayers Οfficers, ο Κάρολος εκτελούσε χρέη γραμματέα και συμμετείχε στις παραστάσεις, διαπρέποντας κυρίως στους γυναικείους ρόλους. Όταν αποφοίτησε το 1928, όλα είχαν αλλάξει στην Πόλης. Ακόμη και οι συγγενείς του δεν έμεναν πια εκεί.
Τον ίδιο χρόνο ο Κουν έφυγε για να σπουδάσει Αισθητική στη Σορβόννη και το 1929 εγκαταστάθηκε με τη μητέρα του στην Ελλάδα. Έπιασε δουλειά ως καθηγητής Αγγλικών στο Κολέγιο Αθηνών, όπου άρχισε να κάνει τις πρώτες θεατρικές παραστάσεις με τους μαθητές του, με μικρά σκετς που έγραφε ο ίδιος. Παράλληλα, τα βράδια παρέδιδε μαθήματα αγγλικών στο σύλλογο Εθνικής Τραπέζης για να ενισχύει τα οικονομικά του. Μετά τον πόλεμο, ο πατέρας του είχε καταστραφεί οικονομικά.
Στο μεταξύ, καθοριστική για τον Κουν υπήρξε η γνωριμία του με τον Φώτη Κόντογλου. Όπως έλεγε ο ίδιος, τον βοήθησε να γνωρίσει την Ελλάδα, να νιώσει το ξάνοιγμα προς κάθε τι το Ελληνικό…
Μπέρτολτ Μπρεχτ, Ο τρόμος και η αθλιότητα του Γ΄ Ραϊχ, 1975. Πρόβα. Σε μια προσπάθεια να μεταφέρει επί σκηνής το αίτημα της επιστροφής στο ρωμαίικο, τον χειμώνα του 1933 ιδρύει, μαζί με τον Γιάννη Τσαρούχη και τον δημοσιογράφο Διονύσιο Δεβάρη, τη Λαϊκή Σκηνή. Από τη δραματική σχολή που στεγάζεται σ” ένα εγκαταλελειμμένο καμαρίνι του Δημοτικού Θεάτρου, θα προκύψει ο βασικός πυρήνας του θιάσου.
Στην εναρκτήρια παράσταση της Ερωφίλης του Χορτάτση, στις 20 Απριλίου ’34 στο Θέατρο Ολύμπια, ο Κουν τοποθετεί τους ηθοποιούς σύμφωνα με τις αγιογραφίες του Κόντογλου και τους φωτίζει σαν από φως καντηλιού. Στα δύο χρόνια της λειτουργίας της η «Λαϊκή Σκηνή» θα παρουσιάσει ακόμη τα έργα: «Άλκηστη», «Πλούτος», «Ο κατά φαντασίαν ασθενής» και τα «Παντρολογήματα».
Το 1938 εγκαταλείπει το Κολέγιο και συνεργάζεται με τους θιάσους της Κυρίας Κατερίνας και της Μαρίκας Κοτοπούλη. Όμως, το όνειρο του ήταν να δημιουργήσει τη δική του μόνιμη, αφοσιωμένη ομάδα, να φτιάξει ηθοποιούς που να βλέπουν το θέατρο ως λειτούργημα και όχι ως επαγγελματική ενασχόληση. Το όνειρό του αυτό έγινε πραγματικότητα το 1942, ιδρύοντας μέσα στο σκοτάδι της γερμανικής κατοχής το Θέατρο Τέχνης.
Στο δωμάτιο μιας αυλής της οδού Ζωοδόχου Πηγής 9 ξεκίνησε τις πρόβες στην «Αγριόπαπια» του Ίψεν, με μαθητές της Σχολής το Β. Διαμαντόπουλο, το Δ. Καλλέργη, τον Π. Ζερβό, τη Β. Μεταξά, την Κ. Λαμπροπούλου και με τον ίδιο σκηνοθέτη και ηθοποιό. Τις παραστάσεις του τις έδινε σε διάφορα θέατρα, κυρίως στο θέατρο Κώστα Μουσούρη και το καλοκαίρι σε διάφορα θερινά που του παραχωρούσαν.
Οι οικονομικές δυσχέρειες τον ανάγκασαν να αναστείλει τις δραστηριότητες του Θεάτρου Τέχνης το 1950. Τότε κλήθηκε να σκηνοθετήσει στο Εθνικό Θέατρο, όπου ανέβασε πέντε έργα: «Ερρίκος Δ’», «Άνθρωποι και ποντίκια», «Οι τρεις αδερφές», «Όνειρο καλοκαιρινής νυκτός», «Ο θείος Βάνιας».
Το 1959 παρουσίασε στο Φεστιβάλ Αθηνών τους «Όρνιθες», στο Ηρώδειο. Η παράσταση διακόπηκε από τις έξαλλες διαμαρτυρίες και τα γιουχαΐσματα του κοινού, ενώ η κυβέρνηση επενέβη δραστικά. Τρία χρόνια αργότερα, στο Φεστιβάλ των Εθνών στο Παρίσι, οι «Όρνιθες» του βέβηλου Κουν μοιράστηκαν το πρώτο βραβείο με το Εθνικό Θέατρο της Ελλάδας. Οι κριτικές ήταν διθυραμβικές.
Παρότι κέρδισε την εκτίμηση και την αποδοχή στην Ευρώπη, ενώ στο τόπο του εισέπραττε την περιφρόνηση και το χλευασμό, αρνήθηκε όλες τις προτάσεις που του έγιναν για να σκηνοθετήσει στα μεγαλύτερα θέατρα της Ευρώπης και της Αμερικής. Η μοναδική φορά που δέχτηκε ήταν το 1967, που σκηνοθέτησε στο Στράτφορντ «Ρωμαίος και Ιουλιέττα». Η πρόσκληση ήταν από το Βασιλικό Σαιξπηρικό θέατρο της Αγγλίας. Ήταν ο δεύτερος σκηνοθέτης μέσα σε τριάντα χρόνια που τον καλούσαν να σκηνοθετήσει σ” αυτό το θέατρο. Η αγγλική κριτική χαρακτήρισε την παράσταση ως την καλύτερη Σαιξπηρική της τελευταίας δεκαετίας.
Ο Κάρολος Κουν στις πρόβες για την «Ορέστεια»Η Μεγάλη Πορεία άρχισε από το 1954, οπότε ξανάστησε το θέατρο Τέχνης, στη δική του πια μόνιμη στέγη στο κυκλικό Υπόγειο της Στοάς Ορφέως. Μέσα από το «Υπόγειο των θαυμάτων», κάτω από τη σοφή, εμπνευσμένη καθοδήγηση του, βγήκαν ηθοποιοί, σκηνοθέτες, συγγραφείς, μουσικοί, σκηνογράφοι. Το ελληνικό θέατρο είναι σπαρμένο με πνευματικά του τέκνα: Διαμαντόπουλος, Χατζηαργύρη, Καλλέργης, Ζερβός, Ζαβιτσιάνου, Λυμπεροπούλου, Φερτής, Μιχαλακόπουλος, Καρακατσάνης, Πιττακή, Κοταμανίδου, Χρυσομάλλης, Αρμένης, Μπάκας, Λαζάνης, Γκιωνάκης, Κουγιουμτζής. Παιδιά του ήταν οι στενοί του συνεργάτες, ο Πλωρίτης, ο Χατζηδάκης, ο Τσαρούχης, ο Σταματίου, ο Σεβαστικόγλου. Δικά του παιδιά είναι και οι περισσότεροι ηθοποιοί του Κυπριακού Θεάτρου.
Το ελληνικό κοινό, χάρη στον Κουν, γνώρισε τα σύγχρονα ξένα θεατρικά ρεύματα, το θέατρο του «Παραλόγου», Ιονέσκο, Μαξ Φρις, Μπέκετ, Άλμπυ, Βάις, Πίντερ, Αραμπάλ, ενώ επανήλθε συχνά στους Ουίλλιαμς, Πιραντέλλο, Τσέχωφ, Μπρεχτ, Μίλλερ, Σαίξπηρ. Πρόβαλε το ελληνικό έργο μέσα από τον Βυζάντιο, Κορομηλά, Καπετανάκη, Ξενόπουλο και δημιούργησε νέους συγγραφείς: τον Καμπανέλλη, την Αναγνωστάκη, τον Κεχαΐδη, τον Σκούρτη, τον Μουρσελλά, τον Αρμένη.
Στη δεκαετία 1974-1983 δημιούργησε για πρώτη φορά και Β” σκηνή, τη «Λαϊκή», που λειτούργησε στο Θέατρο Βεάκη.
Η ερευνά του πάνω στην αναβίωση του Αρχαίου Δράματος θεωρείται από τις εγκυρότερες. Οι παραστάσεις των «Ορνίθων» και των «Περσών» ήταν οριακά γεγονότα στην ιστορία της ερμηνείας του Αρχαίου Δράματος κι έγιναν πρότυπα για τους νεότερους σκηνοθέτες. Ο ίδιος, όμως, ο Κουν έλεγε πως δε φτάνουν δυο ζωές για να ασχοληθεί κανείς σοβαρά με την ερμηνευτική προσέγγιση του Αρχαίου Δράματος.
Το 1980 το θέατρο Τέχνης μπήκε στην Επίδαυρο με τη μεγαλειώδη παράσταση της τριλογίας «Ορέστεια» του Αισχύλου. Με παραστάσεις αρχαίου δράματος όργωσε την Ευρώπη και γύριζε πάντα στην Ελλάδα θριαμβευτής. Στις αρχές του 1985 απέκτησε και δεύτερη θεατρική αίθουσα στην Πλάκα, με τη βοήθεια της Πολιτείας.
Όταν άρχισε να ανασαίνει οικονομικά και να απολαμβάνει τους καρπούς των κόπων 50 χρόνων, η υγεία του είχε πλέον κλονιστεί. Στις 8 Φεβρουαρίου 1987 εισήχθη στο νοσοκομείο «Υγεία» με έντονους πόνους στο στήθος. Άφησε την τελευταία του πνοή το βράδυ της 14ης Φεβρουαρίου, την ώρα ακριβώς που θα δινόταν η πρεμιέρα του έργου «Ο ήχος του όπλου» της Λουλας Αναγνωστάκη, που λίγο καιρό πριν είχε αρχίσει να σκηνοθετεί στο «Υπόγειο», στο Θέατρο Τέχνης.
http://feedproxy.google.com/~r/sansimeragr/frontpage/~3/x8ZgXg7p5Os/115