-
ΡΟΗ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ
-
Ενα μοναδικό φαινόμενο: «Εξαφανίστηκε» η θάλασσα στο Ναύπλιο (ΕΙΚΟΝΕΣ & ΒΙΝΤΕΟ)
Δεκεμβρίου 10, 2015 By pitsiriki1 -
Έλληνα μετανάστη για γαμπρό αναζητούν πια οι Eλληνίδες
Δεκεμβρίου 10, 2015 By pitsiriki1 -
Ανέβα για να δεις την Πατρίδα
Δεκεμβρίου 10, 2015 By pitsiriki1 -
Ζορμπάς
Δεκεμβρίου 10, 2015 By pitsiriki1 -
Το Νόμπελ του Γιώργου Σεφέρη
Δεκεμβρίου 10, 2015 By pitsiriki1 -
Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ
Δεκεμβρίου 10, 2015 By pitsiriki1 -
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ…10 Δεκεμβρίου
Δεκεμβρίου 10, 2015 By pitsiriki1 -
ΖΩΗ ΓΙΑ ΕΙΔΟΜΕΝΗ: »ΣΚΟΥΠΑ» ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ ΚΑΙ ΠΡΟΣΑΓΩΓΕΣ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΩΝ…
Δεκεμβρίου 09, 2015 By pitsiriki1 -
Σκατόφατσα της Χρονιάς
Δεκεμβρίου 09, 2015 By pitsiriki1 -
Το Ποτάμι δεν χωράει πουθενά.
Δεκεμβρίου 09, 2015 By pitsiriki1 -
Mε υπογραφή Τσακαλώτου το ΔΝΤ!
Δεκεμβρίου 09, 2015 By pitsiriki1 -
Θα πεθάνεις εάν δεν σκοτώσεις το συντεχνιακό κράτος
Δεκεμβρίου 09, 2015 By pitsiriki1 -
Έντονη φημολογία περί παραίτησης Άδωνι Γεωργιάδη
Δεκεμβρίου 09, 2015 By pitsiriki1 -
Αποσύρεται η διάταξη για τη συγκέντρωση αποδείξεων για το 2015
Δεκεμβρίου 09, 2015 By pitsiriki1 -
Τα …καλυτερότερα της συνέντευξης Τσίπρα
Δεκεμβρίου 09, 2015 By pitsiriki1 -
Πρόσωπο της Χρονιάς η Άνγκελα Μέρκελ σύμφωνα με το Time
Δεκεμβρίου 09, 2015 By pitsiriki1 -
Εφορία: Τέρμα οι αποδείξεις από την πρωτοχρονιά – Πώς θα πιάσετε το αφορολόγητο
Δεκεμβρίου 09, 2015 By pitsiriki1 -
Πυρηνική βόμβα στα ΜΜΕ
Δεκεμβρίου 09, 2015 By pitsiriki1 -
Η απόδραση των φωτεινών μυαλών και το Άουσβιτς των φορολογουμένων
Δεκεμβρίου 09, 2015 By pitsiriki1 -
Σας ΜΕΤΑΔΙΔΟΥΜΕ σοβαρή προειδοποίηση !! Μακάρι Θεέ μου να ήταν ψέμα…
Δεκεμβρίου 09, 2015 By pitsiriki1 -
Το ΚΚΕ τιμά τον Νίκο Μπελογιάννη
Δεκεμβρίου 09, 2015 By pitsiriki1 -
ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ Δειτε που καταληγουν τα γραμματα που στελνουν τα παιδακια στον Αι Βασιλη
Δεκεμβρίου 09, 2015 By pitsiriki1 -
Σοκαριστική η απειλή Πούτιν> Εύχομαι να μην χρειαστούν πυρηνικά!
Δεκεμβρίου 09, 2015 By pitsiriki1 -
Καταπληκτικό ταινιάκι, από σπάνια συνέντευξη του Τζον Λέννον σε 14χρονο θαυμαστή του (ΒΙΝΤΕΟ)…
Δεκεμβρίου 09, 2015 By pitsiriki1 -
ΠΩΣ ΔΙΑΜΟΡΦΩΝΟΝΤΑΙ ΟΙ ΝΕΟΙ ΜΙΣΘΟΙ ΣΕ ΔΗΜΟΣΙΟ ΚΑΙ ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΤΟΜΕΑ…
Δεκεμβρίου 09, 2015 By pitsiriki1 -
Ακροδεξιά: «Σοκ» και ψεύδος
Δεκεμβρίου 09, 2015 By pitsiriki1 -
Εγώ ο Μινώταυρος
Δεκεμβρίου 09, 2015 By pitsiriki1 -
Την άρση ασυλίας Κύρτσου και Κούλογλου αποφάσισε το Ευρωκοινοβούλιο
Δεκεμβρίου 09, 2015 By pitsiriki1 -
Σκοτεινή ήπειρος, νεκρή χώρα..*
Δεκεμβρίου 09, 2015 By pitsiriki1 -
Απίστευτη ατάκα Μητρόπουλου σε Φλαμπουράρη- Να πας να γ…!
Δεκεμβρίου 09, 2015 By pitsiriki1 -
Προειδοποιήσεις για λουκέτο στα ΤΕΙ Αθήνα-Πειραιά εντός του 2016
Δεκεμβρίου 09, 2015 By pitsiriki1 -
«ΑΡΙΣΤΕΡΟ» ΚΟΥΡΕΜΑ σε επικουρικές, εφάπαξ, μερίσματα και ΕΚΑΣ!
Δεκεμβρίου 09, 2015 By pitsiriki1 -
Aριστερά και Ιστορία
Δεκεμβρίου 09, 2015 By pitsiriki1 -
Στους 11 οι νεκροί στο Φαρμακονήσι – Ανάμεσά τους 5 παιδιά
Δεκεμβρίου 09, 2015 By pitsiriki1 -
ΛΥΠΑΜΑΙ ΣΥΝΤΡΟΦΟΙ, ΑΝ ΣΑΣ ΧΑΛΑΜΕ ΤΟ ΟΝΕΙΡΟ, ΑΛΛΑ ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ Η ΑΡΙΣΤΕΡΑ!
Δεκεμβρίου 09, 2015 By pitsiriki1 -
Bρώμικο ΄89;
Δεκεμβρίου 09, 2015 By pitsiriki1 -
Θίχτηκαν οι Γερμανοί με την … «ακυβέρνητη Ελλάδα» της welt.
Δεκεμβρίου 09, 2015 By pitsiriki1 -
Ε όχι ρε πούστη. Κεντροδεξιός με τον χουντοΒορίδη υπαρχηγό;
Δεκεμβρίου 09, 2015 By pitsiriki1 -
Θύμωσες; Πιες άλλο ένα φραπέ απολαμβάνοντας την… ανάπτυξη .
Δεκεμβρίου 09, 2015 By pitsiriki1 -
τζακπότ
Δεκεμβρίου 09, 2015 By pitsiriki1 -
Απίθανοι πολιτικοί σαλτιμπάγκοι
Δεκεμβρίου 09, 2015 By pitsiriki1 -
Ξύπνησες… Αύριο Ξανά λαθραία…Μέσα στου φεγγαριού το φως
Δεκεμβρίου 09, 2015 By pitsiriki1 -
Ελευθερία πουτάνα με το ζόρι
Δεκεμβρίου 09, 2015 By pitsiriki1 -
Για αυτή την χούφτα χώμα Για ένα λουλούδι
Δεκεμβρίου 09, 2015 By pitsiriki1 -
ΗΠΑ και Ε.Ε. πιέζουν την Ελλάδα να εκδώσει νέες ταυτότητες στις οποίες θα αναγράφεται και το θρήσκευμα
Δεκεμβρίου 09, 2015 By pitsiriki1 -
Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ
Δεκεμβρίου 09, 2015 By pitsiriki1 -
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ…9 Δεκεμβρίου
Δεκεμβρίου 09, 2015 By pitsiriki1 -
Οι μπάτσοι κατασκευάζουν ειδήσεις και οι δημοσιοκάφροι τις παπαγαλίζουν
Δεκεμβρίου 08, 2015 By pitsiriki1 -
Eθνική γκάφα Μπαλτά: Δεν θα διεκδικήσουμε δικαστικά τα γλυπτά του Παρθενώνα
Δεκεμβρίου 08, 2015 By pitsiriki1 -
Η επιχείρηση εξαπάτησης της κοινής γνώμης συνεχίζεται. Κοινό μέτωπο Τσίπρα – Σόιπλε: Λαέ φάε τα μνημόνια γιατί θα έρθει ο Σόιμπλε.
Δεκεμβρίου 08, 2015 By pitsiriki1 -
Η «Μέδουσα»
Δεκεμβρίου 08, 2015 By pitsiriki1 -
ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟ
Δεκεμβρίου 08, 2015 By pitsiriki1 -
Έρχεται “τσιπάκι” μαζί με τα τέλη κυκλοφορίας αυτοκινήτων!
Δεκεμβρίου 08, 2015 By pitsiriki1 -
Κωνσταντοπούλου: Η Γερμανία μας χρωστάει περισσότερα, από όσα της χρωστάμε εμείς
Δεκεμβρίου 08, 2015 By pitsiriki1 -
Ενεργειακό «χαράτσι» σε όλα τα σπίτια
Δεκεμβρίου 08, 2015 By pitsiriki1
-
Το ναυάγιο του «Ηράκλειον»
Το ναυάγιο του «Ηράκλειον»: Μία από τις μεγαλύτερες ναυτικές τραγωδίες στις ελληνικές θάλασσες. Συνέβη τις πρώτες πρωινές ώρες της 8ης Δεκεμβρίου 1966, κοντά στην βραχονησίδα Φαλκονέρα…
Μία από τις μεγαλύτερες ναυτικές τραγωδίες στις ελληνικές θάλασσες. Συνέβη τις πρώτες πρωινές ώρες της 8ης Δεκεμβρίου 1966, κοντά στην βραχονησίδα Φαλκονέρα (23 ν.μ. βορειοδυτικά της νήσου Μήλου), όταν το επιβατηγό – οχηματαγωγό πλοίο «Ηράκλειον», που εκτελούσε το δρομολόγιο Χανιά – Πειραιάς, βυθίστηκε, λόγω μετατόπισης φορτίου, με αποτέλεσμα να βρουν το θάνατο 224 άνθρωποι.
Το πλοίο είχε ναυπηγηθεί στη Γλασκόβη το 1949 ως δεξαμενόπλοιο με το όνομα «Λέστερσαϊρ», για λογαριασμό αγγλικής εταιρείας. Είχε χωρητικότητα 8.922 κόρων, μήκος 498 πόδια, πλάτος 60 πόδια, βύθισμα 36 πόδια και ανέπτυσσε ταχύτητα 17 κόμβων. Το 1964, μετά τη μετασκευή του σε οχηματαγωγό, περιήλθε στην κραταιά εταιρεία των Αδελφών Τυπάλδου («Typaldos Lines») και από το 1965 δρομολογήθηκε στις ακτοπλοϊκές γραμμές της Κρήτης, με δυνατότητα μεταφοράς 1.000 επιβατών και 300 αυτοκινήτων.
Για τη μετατροπή του σε οχηματαγωγό είχε απαιτηθεί η αφαίρεση των υποκαταστρωμάτων και έρματος βάρους 200 τόνων για να γίνει το γκαράζ, με αποτέλεσμα την ανύψωση του μεσοκεντρικού βάρους και τη μείωση της ευστάθειάς του. Πάντως, είχε πάρει άδεια πλοϊμότητας από το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας.
Το «Ηράκλειον» επρόκειτο να αποπλεύσει στις 7 το βράδυ της 7ης Δεκεμβρίου 1966 από το λιμάνι της Σούδας, με προορισμό τον Πειραιά. Το δρομολόγιο καθυστέρησε περίπου 20 λεπτά, εξαιτίας της καθυστερημένης άφιξης στο λιμάνι ενός φορτηγού ψυγείου, βάρους 25 τόνων, το οποίο μετέφερε εσπεριδοειδή. Ο λιμενάρχης Χανίων εξέφρασε επιφυλάξεις για την είσοδο του φορτηγού στο πλοίο, λόγω του βάρους του. Ακολούθησαν διαβουλεύσεις και οι αντιρρήσεις του κάμφθηκαν. Το μοιραίο, όπως αποδείχθηκε, ψυγείο-φορτηγό φορτώθηκε βιαστικά, χωρίς να τηρηθούν οι προβλεπόμενοι κανόνες ασφαλείας. Το πλοίο αναχώρησε για τον προορισμό του στις 7:20 το βράδυ, με καπετάνιο των Εμμανουήλ Βερνίκο. Μετέφερε 206 ταξιδιώτες και 65 μέλη του πληρώματος.
Ο καιρός ήταν βροχερός και στο Αιγαίο έπνεαν άνεμοι 8 έως 9 μποφόρ, σύμφωνα με το σήμα που έφθασε στο Λιμεναρχείο Χανίων στις 8 το βράδυ. Το πλοίο συνέχισε το ταξίδι του κάτω από δύσκολες συνθήκες, μέχρι τις 2 τα ξημερώματα της 8ης Δεκεμβρίου. Την ώρα αυτή βρισκόταν κοντά στη βραχονησίδα Φαλκονέρα, στα όρια του Κρητικού με το Μυρτώο Πέλαγος, και ο κλυδωνισμός του πλοίου έγινε έντονος.
Το βαρύ φορτηγό – ψυγείο, που ήταν λυμένο, παλινδρομεί εγκάρσια και συγκρούεται με δύναμη με τα πλευρικά τοιχώματα και την πόρτα εισόδου, μέχρι που με ένα δυνατό χτύπημα σπάει τη μία από τις δύο μπουκαπόρτες, δημιουργώντας ένα ρήγμα 17 τ.μ. Τα νερά εισβάλουν ορμητικά και ο ασυρματιστής μόλις που προλαβαίνει να εκπέμψει σήμα κινδύνου στις 2:06 π.μ: «SOS, από Ηράκλειον, στίγμα μας 36° 52′ B., 24° 08 A., Βυθιζόμαστε.» Και μετά η σιγή. Το πλοίο βυθίζεται μέσα σε λίγα λεπτά σε βάθος 600 – 800 μέτρων. Πολλοί παγιδεύονται στις καμπίνες, μερικές δεκάδες πέφτουν στη θάλασσα.
Το σήμα κινδύνου κινητοποιεί πολεμικά και εμπορικά πλοία, αλλά φτάνουν αργοπορημένα στο σημείο του ναυαγίου, λόγω της θαλασσοταραχής. Γύρω στις 10 το πρωί μια «Ντακότα» με συγκυβερνήτη τον βασιλιά Κωνσταντίνο υπερίπταται του σημείου του ναυαγίου και εντοπίζει το μοιραίο φορτηγό – ψυγείο να επιπλέει. Ο Τύπος θα μιλήσει για κίνηση εντυπωσιασμού του βασιλιά, αλλά υπάρχει και η εκδοχή ότι πήγε αυτοπροσώπως στο σημείο για να καταρρίψει τους ισχυρισμούς της Τουρκίας, ότι η Ελλάδα αδυνατεί να παράσχει βοήθεια σε κινδυνεύοντα σκάφη στο Αιγαίο. Τα συνεργεία διάσωσης και τα πλοία που έσπευσαν στον τόπο του ναυαγίου χτενίζουν την ευρύτερη περιοχή και κατορθώνουν να περισυλλέξουν μόνο 47 επιζώντες και 25 σορούς.
Γύρω στις 12 το μεσημέρι, όλη η Ελλάδα γνωρίζει για το τραγικό συμβάν και δεκάδες άνθρωποι συρρέουν στα γραφεία της εταιρείας Τυπάλδου σε Χανιά και Πειραιά για να μάθουν για την τύχη των αγαπημένων τους προσώπων. Η κυβέρνηση Στεφανόπουλου (3η κυβέρνηση «Αποστατών») κηρύσσει πένθος για μία εβδομάδα.
Τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων εκείνης της ημέρας αναφέρονταν στην αποδοκιμασία του Γεώργιου Παπανδρέου προς τον Ανδρέα για τη στάση του σε σχέση με τους Λαμπράκηδες, στη δίκη του «Ασπίδα», στις απολογίες των Εμμανουηλίδη και Κοτζαμάνη για τη δολοφονία του Γρηγόρη Λαμπράκη και τα μεγαλεπίβολα σχέδια της κυβέρνησης για τη μετατροπή της Ελευσίνας σε βιομηχανικό λιμάνι. Αμέσως, όλες σχεδόν οι εφημερίδες κυκλοφορούν έκτακτα παραρτήματα για το τραγικό συμβάν.
Η βύθιση του σκάφους, σύμφωνα με τους ειδικούς, υπήρξε ακαριαία, λόγω παραλείψεων στους όρους ασφαλείας: κακή φόρτωση των αυτοκινήτων, ελλιπής κατασκευή του συστήματος ασφάλειας της «μπουκαπόρτας», έλλειψη συστήματος εκροής των εισερχομένων υδάτων και υψηλή ταχύτητα του πλοίου πάρα τη θαλασσοταραχή, για τη διατήρηση της φήμης του ως του ταχύτερου οχηματαγωγού της γραμμής Κρήτης.
Το ναυάγιο του «Ηράκλειον» αφύπνισε το ελληνικό κράτος, που προχώρησε στη δημιουργία του θαλάμου επιχειρήσεων έρευνας και διάσωσης στο Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας και τη θεσμοθέτηση του απαγορευτικού απόπλου για τα επιβατηγά πλοία. Το ναυάγιο προκάλεσε την κατάρρευση της Typaldos Lines, που κυριαρχούσε τότε στην εγχώρια ακτοπλοΐα, ενώ μπήκαν οι πρώτες ιδέες για τη δημιουργία των Ναυτιλιακών Εταιρειών Λαϊκής Βάσης.
Η δίκη των κατηγορουμένων άρχισε στις 19 Φεβρουαρίου 1968 στο Κακουργιοδικείο Πειραιά. Είχε προηγηθεί μια σειρά αποκαλύψεων σχετικά με βαρύτατες ευθύνες του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας στην έκδοση πλαστογραφημένων πιστοποιητικών αξιοπλοΐας του σκάφους. Στο εδώλιο κάθισαν τέσσερα στελέχη της πλοιοκτήτριας εταιρίας.
H απόφαση του δικαστηρίου εξεδόθη στις 21 Μαρτίου του ιδίου έτους. Με ποινές φυλάκισης από πέντε ως και επτά έτη τιμωρήθηκαν ο εκ των ιδιοκτητών του «Ηράκλειον» Xαράλαμπος Τυπάλδος, ο διευθυντής της εταιρείας Παναγιώτης Κόκκινος και δύο αξιωματικοί του πλοίου. Οι ποινές ξεσήκωσαν αντιδράσεις από την πλευρά των συγγενών, οι οποίοι τις θεώρησαν πολύ επιεικείς. Στις 9 Ιανουαρίου 1969 ο δικαστικός φάκελος της υπόθεσης έκλεισε οριστικά, καθώς ο Άρειος Πάγος απέρριψε την αίτηση αναίρεσης των τεσσάρων, οι οποίοι είχαν καταδικασθεί και σε δεύτερο βαθμό για το δυστύχημα.
Η 8η Δεκεμβρίου είναι ημέρα διπλού πένθους για τα Χανιά. Τρία χρόνια αργότερα, στις 8 Δεκεμβρίου 1969, ένα αεροπλάνο της Ολυμπιακής, προερχόμενο από τα Χανιά, κατέπεσε στην Κερατέα, με αποτέλεσμα να σκοτωθούν και οι 90 επιβαίνοντες.
http://feedproxy.google.com/~r/sansimeragr/frontpage/~3/iQcp2T_NIas/361