-
-
«Δε γίνεται σεξ χωρίς να ξεκινήσεις με στοματικό»!
Απριλίου 16, 2016 By pitsiriki1 -
«Τα προσφυγοπουλα της βουλής». Αυτά δεν τα πήρε ο… Πάπας .Τα άφησε στην κυρά Τασία.
Απριλίου 16, 2016 By pitsiriki1 -
«τα προσφυγοπούλα της βουλής». Αυτά δεν τα πήρε ο… Πάπας .Την άφησε στην κυρά Τασία.
Απριλίου 16, 2016 By pitsiriki1 -
ΚΛΕΦΤΕΣ ΜΕΧΡΙ ΚΟΚΚΑΛΟ – ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΤΕ ΤΟ ΠΑΝΤΟΥ
Απριλίου 16, 2016 By pitsiriki1 -
Χαμός στο Διαδίκτυο από την «Πλεύση» της Ζωής – Δείτε χαρακτηριστικά tweets
Απριλίου 16, 2016 By pitsiriki1 -
ΔΗΛΩΣΗ ΒΟΜΒΑ! Απειλεί με παραίτηση ο Τσίπρας αν δεν κλείσει η αξιολόγηση – Όλο το παρασκήνιο στην συζήτηση με τον Ολάντ
Απριλίου 16, 2016 By pitsiriki1 -
Πάρτε βαθειά ανάσα … Μάιος έρχεται
Απριλίου 16, 2016 By pitsiriki1 -
Θανατηφόρο χτύπημα στα πορτοφόλια του Μπόμπολα,του Βαρδινογιάννη κι άλλων
Απριλίου 16, 2016 By pitsiriki1 -
Τρόμος από συμμορία Γεωργιανών στην νέα γειτονιά της Ελένης Μενεγάκη
Απριλίου 16, 2016 By pitsiriki1 -
Η Αυτοκρατορία Αντεπιτίθεται
Απριλίου 16, 2016 By pitsiriki1 -
Καταγγελία-»Φωτιά» από Έφεδρο Ανθυπολοχαγό των Ειδικών Δυνάμεων:»Είμαστε σε πόλεμο από το 2009»
Απριλίου 16, 2016 By pitsiriki1 -
Πανούλη για πές μας από που πήρες την στολή σου;
Απριλίου 16, 2016 By pitsiriki1 -
ΣΟΚ .. Mακελειό στην Ουάσιγκτον
Απριλίου 16, 2016 By pitsiriki1 -
Tράβα στην Συρία, Αγιότατε για να σταματήσεις τον πόλεμο
Απριλίου 16, 2016 By pitsiriki1 -
Κανένας Έλληνας δεν πρέπει να πάει να πάρει το σπίτι κάποιου που χρωστάει σε τράπεζα
Απριλίου 16, 2016 By pitsiriki1 -
H Ραχήλ Μακρή στο κόμμα της Ζ. Κωνσταντοπούλου; Τι λέει η ίδια…
Απριλίου 16, 2016 By pitsiriki1 -
Πώς έβαλαν τη χώρα στα Μνημόνια μέσα από μια κουζίνα ξενοδοχείου
Απριλίου 16, 2016 By pitsiriki1 -
Βαρθολομαίε, Ιερώνυμε, πάπα, Τσίπρα… υπάλληλοι της «νέας τάξης»… Δημοσιογραφικές πόρνες…
Απριλίου 16, 2016 By pitsiriki1 -
Επι ποδός «πολέμου» η Λέσβος για την επίσκεψη του Πάπα
Απριλίου 16, 2016 By pitsiriki1 -
Άγαμοι κληρικοί που δίνουν συμβουλές γάμου.
Απριλίου 16, 2016 By pitsiriki1 -
Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ
Απριλίου 16, 2016 By pitsiriki1 -
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ..16 Απριλίου
Απριλίου 16, 2016 By pitsiriki1 -
ΡΑΓΔΑΙΕΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΣΤΟΝ ΣΥΡΙΖΑ! «Αυτονομείται» η ομάδα των «53» με δικό της site και εξαπολύει επίθεση σε Κυβέρνηση και Τσίπρα
Απριλίου 15, 2016 By pitsiriki1 -
H «σκηνοθετημένη εξαπάτηση» ως ηγεμονεύουσα πολιτική πρακτική
Απριλίου 15, 2016 By pitsiriki1 -
Δάκρυσε η εικόνα της Χατζηβασιλείου!
Απριλίου 15, 2016 By pitsiriki1 -
Ο Αρκάς «ξαναχτυπά» και σκορπά χαμόγελα: Πώς ορίζεται η «πολιτική ικανότητα»
Απριλίου 15, 2016 By pitsiriki1 -
ΤΡΟΜΟΣ ΣΤΟ ΜΑΞΙΜΟΥ από το σενάριο που θέλει την Ελλάδα εκτός ευρώ με 300.000 λαθρομετανάστες στο εσωτερικό της
Απριλίου 15, 2016 By pitsiriki1 -
Απίστευτοι διάλογοι στη Βουλή: «Μήπως με γουστάρεις;» – «Άντε γ@@@σου!»
Απριλίου 15, 2016 By pitsiriki1 -
ΧΑΜΟΣ ΣΤΗΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ! Έβαλαν τον Εσταυρωμένο σε αφίσα για γκέι παρέλαση – Θύελλα αντιδράσεων!
Απριλίου 15, 2016 By pitsiriki1 -
ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ-ΒΟΜΒΑ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ! Ο ΣΥΡΙΖΑ είχε πάρει δάνειο 1,5 εκατ. ευρώ το 2014
Απριλίου 15, 2016 By pitsiriki1 -
Είναι κουρασμένα τα παιδιά, μια χώρα… γκρέμισαν!
Απριλίου 15, 2016 By pitsiriki1 -
«Με σημάδεψε ο Δημήτρης Μητροπάνος», λέει η Πέγκυ Ζήνα – ΒΙΝΤΕΟ
Απριλίου 15, 2016 By pitsiriki1 -
Την Τρίτη η Ζωή Κωνσταντοπούλου παρουσιάζει το κόμμα της «Πλεύση Ελευθερίας»
Απριλίου 15, 2016 By pitsiriki1 -
Μια πολυτελής θαλαμηγός για τους Τσίπρα, Γεννηματά και Θεοδωράκη
Απριλίου 15, 2016 By pitsiriki1 -
Απόφαση ΒΟΜΒΑ! Άκυρος ο ΕΝΦΙΑ…
Απριλίου 15, 2016 By pitsiriki1 -
Ό,τι πληρώνεις, παίρνεις!..
Απριλίου 15, 2016 By pitsiriki1 -
Ψάχνουν νέους φόρους για ΙΧ
Απριλίου 15, 2016 By pitsiriki1 -
Τα μεγάλα κόλπα με το γάλα- «Έκρηξη» στις εισαγωγές από Βαλκάνια και Κεντρική Ευρώπη
Απριλίου 15, 2016 By pitsiriki1 -
Ομολογία-σοκ: Η κυβέρνηση δεν ξέρει πόσα χρωστούν οι εφοπλιστές στην εφορία!
Απριλίου 15, 2016 By pitsiriki1 -
Τελειώστε, ρε. Έρχεται Πάσχα!
Απριλίου 15, 2016 By pitsiriki1 -
«Κρίμα, μια τόσο όμορφη χώρα…»
Απριλίου 15, 2016 By pitsiriki1 -
Ο Τσίπρας στο ίδιο τραπέζι με τον Γερμανό… Ψυχάρη (photo)
Απριλίου 15, 2016 By pitsiriki1 -
Επιλέγει την όξυνση για να συσπειρώσει τους βουλευτές του
Απριλίου 15, 2016 By pitsiriki1 -
Καμιά Πατρίδα για τους Μελλοθάνατους*…
Απριλίου 15, 2016 By pitsiriki1 -
Σταύρος Παράβας
Απριλίου 15, 2016 By pitsiriki1 -
Γκρέτα Γκάρμπο
Απριλίου 15, 2016 By pitsiriki1 -
Τιτανικός
Απριλίου 15, 2016 By pitsiriki1 -
Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ
Απριλίου 15, 2016 By pitsiriki1 -
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ…15 Απριλίου
Απριλίου 15, 2016 By pitsiriki1 -
Η «Αυγή» ειρωνεύεται τους 450 απολυμένους της Ηλεκτρονικής…η αριστερα χλευαζει γιατι αυτη ειναι η ιδεολογια της υπερ των λιγων της νομενκλατουρας της!!!
Απριλίου 14, 2016 By pitsiriki1 -
Κάποιοι θησαύρισαν με την «πτώχευση» της ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ.
Απριλίου 14, 2016 By pitsiriki1 -
ΑΝΘΡΩΠΑΚΙΑ … Πήρε πίσω την παραίτησή του βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ
Απριλίου 14, 2016 By pitsiriki1 -
Αεραααααααα !!!!!
Απριλίου 14, 2016 By pitsiriki1 -
Μήπως έχει πληρώσει ο Πολάκης, Πρετεντέρη, Τρέμη και Προτοσάλτε να του κάνουν διαφήμιση; (Βίντεο)
Απριλίου 14, 2016 By pitsiriki1
-
Κάρολος Κουν 1908 – 1987
Δημιουργός τέχνης και παιδαγωγός του θεάτρου. Γεννήθηκε στις 13 Σεπτεμβρίου 1908 στην Προύσα. Ο πατέρας του, Ερρίκος Κοέν, πάμπλουτος έμπορος και κοσμοπολίτης, ήταν κατά το ήμισυ έλληνας χριστιανός και κατά το άλλο ήμισυ γερμανοπωλονοεβραίος. Η μητέρα του, Μελπομένη Παπαδοπούλου, ήταν ελληνίδα χριστιανή ορθόδοξη.
Οι γονείς του απουσίαζαν συχνά από το σπίτι, κάποια στιγμή χώρισαν και πολύ αργότερα η μητέρα του ξαναπαντρεύτηκε ένα μακρινό συγγενή της. Μοναχικό παιδί, ο Κάρολος μεγάλωσε σ” ένα αστικό σπίτι, με πρωσογερμανίδα γκουβερνάντα, μ” έναν παπά και μια καθηγήτρια πιάνου ανάμεσα στους κατ” οίκον διδασκάλους.
Από πολύ μικρός άρχισε να ξεδιπλώνει τα καλλιτεχνικά του χαρίσματα. Σχημάτιζε μελωδίες στην πιανόλα του σαλονιού. Έκοβε τα μοντέλα από τα περιοδικά μόδας της μητέρας του κι έκανε θέατρο. Τα έπιπλα του σαλονιού ήταν το σκηνικό που έπλαθε η φαντασία του. Οι πολυθρόνες γίνονταν βράχοι και τα χαλιά θάλασσα. Πιο πολύ, όμως, του άρεσε να ζωγραφίζει με νερομπογιές.
Τα χρόνια της εφηβείας του τα πέρασε εσώκλειστος στην αμερικανική Ροβέρτειο Σχολή της Κωνσταντινούπολης, με παιδιά από τα Βαλκάνια. Μετά τη Μικρασιατική Καταστροφή, η ελληνική μειονότητα της Ροβερτείου Σχολής στερήθηκε τη διδασκαλία της μητρικής γλώσσας. Στον θεατρικό όμιλο Robert College Ρlayers Οfficers, ο Κάρολος εκτελούσε χρέη γραμματέα και συμμετείχε στις παραστάσεις, διαπρέποντας κυρίως στους γυναικείους ρόλους. Όταν αποφοίτησε το 1928, όλα είχαν αλλάξει στην Πόλης. Ακόμη και οι συγγενείς του δεν έμεναν πια εκεί.
Τον ίδιο χρόνο ο Κουν έφυγε για να σπουδάσει Αισθητική στη Σορβόννη και το 1929 εγκαταστάθηκε με τη μητέρα του στην Ελλάδα. Έπιασε δουλειά ως καθηγητής Αγγλικών στο Κολέγιο Αθηνών, όπου άρχισε να κάνει τις πρώτες θεατρικές παραστάσεις με τους μαθητές του, με μικρά σκετς που έγραφε ο ίδιος. Παράλληλα, τα βράδια παρέδιδε μαθήματα αγγλικών στο σύλλογο Εθνικής Τραπέζης για να ενισχύει τα οικονομικά του. Μετά τον πόλεμο, ο πατέρας του είχε καταστραφεί οικονομικά.
Στο μεταξύ, καθοριστική για τον Κουν υπήρξε η γνωριμία του με τον Φώτη Κόντογλου. Όπως έλεγε ο ίδιος, τον βοήθησε να γνωρίσει την Ελλάδα, να νιώσει το ξάνοιγμα προς κάθε τι το Ελληνικό…
Μπέρτολτ Μπρεχτ, Ο τρόμος και η αθλιότητα του Γ΄ Ραϊχ, 1975. Πρόβα.
Σε μια προσπάθεια να μεταφέρει επί σκηνής το αίτημα της επιστροφής στο ρωμαίικο, τον χειμώνα του 1933 ιδρύει, μαζί με τον Γιάννη Τσαρούχη και τον δημοσιογράφο Διονύσιο Δεβάρη, τη Λαϊκή Σκηνή. Από τη δραματική σχολή που στεγάζεται σ” ένα εγκαταλελειμμένο καμαρίνι του Δημοτικού Θεάτρου, θα προκύψει ο βασικός πυρήνας του θιάσου.
Στην εναρκτήρια παράσταση της Ερωφίλης του Χορτάτση, στις 20 Απριλίου ’34 στο Θέατρο Ολύμπια, ο Κουν τοποθετεί τους ηθοποιούς σύμφωνα με τις αγιογραφίες του Κόντογλου και τους φωτίζει σαν από φως καντηλιού. Στα δύο χρόνια της λειτουργίας της η «Λαϊκή Σκηνή» θα παρουσιάσει ακόμη τα έργα: «Άλκηστη», «Πλούτος», «Ο κατά φαντασίαν ασθενής» και τα «Παντρολογήματα».
Το 1938 εγκαταλείπει το Κολέγιο και συνεργάζεται με τους θιάσους της Κυρίας Κατερίνας και της Μαρίκας Κοτοπούλη. Όμως, το όνειρο του ήταν να δημιουργήσει τη δική του μόνιμη, αφοσιωμένη ομάδα, να φτιάξει ηθοποιούς που να βλέπουν το θέατρο ως λειτούργημα και όχι ως επαγγελματική ενασχόληση. Το όνειρό του αυτό έγινε πραγματικότητα το 1942, ιδρύοντας μέσα στο σκοτάδι της γερμανικής κατοχής το Θέατρο Τέχνης.
Στο δωμάτιο μιας αυλής της οδού Ζωοδόχου Πηγής 9 ξεκίνησε τις πρόβες στην «Αγριόπαπια» του Ίψεν, με μαθητές της Σχολής το Β. Διαμαντόπουλο, το Δ. Καλλέργη, τον Π. Ζερβό, τη Β. Μεταξά, την Κ. Λαμπροπούλου και με τον ίδιο σκηνοθέτη και ηθοποιό. Τις παραστάσεις του τις έδινε σε διάφορα θέατρα, κυρίως στο θέατρο Κώστα Μουσούρη και το καλοκαίρι σε διάφορα θερινά που του παραχωρούσαν.
Οι οικονομικές δυσχέρειες τον ανάγκασαν να αναστείλει τις δραστηριότητες του Θεάτρου Τέχνης το 1950. Τότε κλήθηκε να σκηνοθετήσει στο Εθνικό Θέατρο, όπου ανέβασε πέντε έργα: «Ερρίκος Δ’», «Άνθρωποι και ποντίκια», «Οι τρεις αδερφές», «Όνειρο καλοκαιρινής νυκτός», «Ο θείος Βάνιας».
Το 1959 παρουσίασε στο Φεστιβάλ Αθηνών τους «Όρνιθες», στο Ηρώδειο. Η παράσταση διακόπηκε από τις έξαλλες διαμαρτυρίες και τα γιουχαΐσματα του κοινού, ενώ η κυβέρνηση επενέβη δραστικά. Τρία χρόνια αργότερα, στο Φεστιβάλ των Εθνών στο Παρίσι, οι «Όρνιθες» του βέβηλου Κουν μοιράστηκαν το πρώτο βραβείο με το Εθνικό Θέατρο της Ελλάδας. Οι κριτικές ήταν διθυραμβικές.
Παρότι κέρδισε την εκτίμηση και την αποδοχή στην Ευρώπη, ενώ στο τόπο του εισέπραττε την περιφρόνηση και το χλευασμό, αρνήθηκε όλες τις προτάσεις που του έγιναν για να σκηνοθετήσει στα μεγαλύτερα θέατρα της Ευρώπης και της Αμερικής. Η μοναδική φορά που δέχτηκε ήταν το 1967, που σκηνοθέτησε στο Στράτφορντ «Ρωμαίος και Ιουλιέττα». Η πρόσκληση ήταν από το Βασιλικό Σαιξπηρικό θέατρο της Αγγλίας. Ήταν ο δεύτερος σκηνοθέτης μέσα σε τριάντα χρόνια που τον καλούσαν να σκηνοθετήσει σ” αυτό το θέατρο. Η αγγλική κριτική χαρακτήρισε την παράσταση ως την καλύτερη Σαιξπηρική της τελευταίας δεκαετίας.
Ο Κάρολος Κουν στις πρόβες για την «Ορέστεια»
Η Μεγάλη Πορεία άρχισε από το 1954, οπότε ξανάστησε το θέατρο Τέχνης, στη δική του πια μόνιμη στέγη στο κυκλικό Υπόγειο της Στοάς Ορφέως. Μέσα από το «Υπόγειο των θαυμάτων», κάτω από τη σοφή, εμπνευσμένη καθοδήγηση του, βγήκαν ηθοποιοί, σκηνοθέτες, συγγραφείς, μουσικοί, σκηνογράφοι. Το ελληνικό θέατρο είναι σπαρμένο με πνευματικά του τέκνα: Διαμαντόπουλος, Χατζηαργύρη, Καλλέργης, Ζερβός, Ζαβιτσιάνου, Λυμπεροπούλου, Φερτής, Μιχαλακόπουλος, Καρακατσάνης, Πιττακή, Κοταμανίδου, Χρυσομάλλης, Αρμένης, Μπάκας, Λαζάνης, Γκιωνάκης, Κουγιουμτζής. Παιδιά του ήταν οι στενοί του συνεργάτες, ο Πλωρίτης, ο Χατζηδάκης, ο Τσαρούχης, ο Σταματίου, ο Σεβαστικόγλου. Δικά του παιδιά είναι και οι περισσότεροι ηθοποιοί του Κυπριακού Θεάτρου.
Το ελληνικό κοινό, χάρη στον Κουν, γνώρισε τα σύγχρονα ξένα θεατρικά ρεύματα, το θέατρο του «Παραλόγου», Ιονέσκο, Μαξ Φρις, Μπέκετ, Άλμπυ, Βάις, Πίντερ, Αραμπάλ, ενώ επανήλθε συχνά στους Ουίλλιαμς, Πιραντέλλο, Τσέχωφ, Μπρεχτ, Μίλλερ, Σαίξπηρ. Πρόβαλε το ελληνικό έργο μέσα από τον Βυζάντιο, Κορομηλά, Καπετανάκη, Ξενόπουλο και δημιούργησε νέους συγγραφείς: τον Καμπανέλλη, την Αναγνωστάκη, τον Κεχαΐδη, τον Σκούρτη, τον Μουρσελλά, τον Αρμένη.
Στη δεκαετία 1974-1983 δημιούργησε για πρώτη φορά και Β” σκηνή, τη «Λαϊκή», που λειτούργησε στο Θέατρο Βεάκη.
Η ερευνά του πάνω στην αναβίωση του Αρχαίου Δράματος θεωρείται από τις εγκυρότερες. Οι παραστάσεις των «Ορνίθων» και των «Περσών» ήταν οριακά γεγονότα στην ιστορία της ερμηνείας του Αρχαίου Δράματος κι έγιναν πρότυπα για τους νεότερους σκηνοθέτες. Ο ίδιος, όμως, ο Κουν έλεγε πως δε φτάνουν δυο ζωές για να ασχοληθεί κανείς σοβαρά με την ερμηνευτική προσέγγιση του Αρχαίου Δράματος.
Το 1980 το θέατρο Τέχνης μπήκε στην Επίδαυρο με τη μεγαλειώδη παράσταση της τριλογίας «Ορέστεια» του Αισχύλου. Με παραστάσεις αρχαίου δράματος όργωσε την Ευρώπη και γύριζε πάντα στην Ελλάδα θριαμβευτής. Στις αρχές του 1985 απέκτησε και δεύτερη θεατρική αίθουσα στην Πλάκα, με τη βοήθεια της Πολιτείας.
Όταν άρχισε να ανασαίνει οικονομικά και να απολαμβάνει τους καρπούς των κόπων 50 χρόνων, η υγεία του είχε πλέον κλονιστεί. Στις 8 Φεβρουαρίου 1987 εισήχθη στο νοσοκομείο «Υγεία» με έντονους πόνους στο στήθος. Άφησε την τελευταία του πνοή το βράδυ της 14ης Φεβρουαρίου, την ώρα ακριβώς που θα δινόταν η πρεμιέρα του έργου «Ο ήχος του όπλου» της Λουλας Αναγνωστάκη, που λίγο καιρό πριν είχε αρχίσει να σκηνοθετεί στο «Υπόγειο», στο Θέατρο Τέχνης.
ΠΗΓΗ: http://www.sansimera.gr