-
-
ΠΡΕΠΕΙ να το δείτε ΟΛΟΙ! Όλη η «ΞΕΦΤΙΛΑ» της Πόπης Τσαπανίδου σε ένα ΒΙΝΤΕΟ!!!
Μαρτίου 05, 2017 By pitsiriki1 -
ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ Η ΠΟΡΣΕ ΗΛΙΘΙΕ! – ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΟ ΟΛΟΙ!
Μαρτίου 05, 2017 By pitsiriki1 -
ΒΟΜΒΕΣ ΚΑΡΟΥΖΟΥ Ενεπλάκη και το όνομα του ΒΑΓΓΕΛΗ ΜΕΙΜΑΡΑΚΗ στην Δίκη Καρούζου-Σκαφτούρα
Μαρτίου 05, 2017 By pitsiriki1 -
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΟ DOCUMENTO – O Mητσοτάκης έπαιξε κι έχασε.Θα βγάλω την Ελλάδα από τη κρίση!
Μαρτίου 05, 2017 By pitsiriki1 -
ΜΗΝ ΤΟ ΧΑΣΕΤΕ ΣΠΑΡΤΑΡΙΣΤΟ ρεπορτάζ του ΑΠΕ για το ταξίδι του Τέρενς Κουίκ στην Αφρική!!!
Μαρτίου 05, 2017 By pitsiriki1 -
H ταραγμένη ζωή του «Mr Jumbo» μέχρι το σημείο «μηδέν»
Μαρτίου 05, 2017 By pitsiriki1 -
Τα σημαντικότερα γεγονότα σαν σήμερα 5 Μαρτίου
Μαρτίου 05, 2017 By pitsiriki1 -
Παναγιώτης Τέτσης 1925 – 2016
Μαρτίου 05, 2017 By pitsiriki1 -
Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ
Μαρτίου 05, 2017 By pitsiriki1 -
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ… 5 Μαρτίου
Μαρτίου 05, 2017 By pitsiriki1 -
Πτήση με κόντρα άνεμο
Μαρτίου 04, 2017 By pitsiriki1 -
Ακούω τις σιωπές σου
Μαρτίου 04, 2017 By pitsiriki1 -
Πλήρης διάλυση: Από πέντε ώρες μέχρι μια μέρα στην ουρά για διαβατήριο
Μαρτίου 04, 2017 By pitsiriki1 -
Μοιάζει με τα play off που όλοι ονειρευόμαστε…
Μαρτίου 04, 2017 By pitsiriki1 -
10 χρόνια «Ελληνοφρένεια»
Μαρτίου 04, 2017 By pitsiriki1 -
«Γεύση» κοινωνίας για τους απόκληρους της κοινωνίας…
Μαρτίου 04, 2017 By pitsiriki1 -
BOMBA ΦΤΟΥ ΚΙ ΑΠ΄ΤΗΝ ΑΡΧΗ Εκατοντάδες χιλιάδες ασφαλισμένοι χωρίς ΕΦΚΑ
Μαρτίου 04, 2017 By pitsiriki1 -
Είναι ωραίο και ποιητικό να ζεις στα σύννεφα
Μαρτίου 04, 2017 By pitsiriki1 -
«Σταματήστε»!!! (να γελάτε)…
Μαρτίου 04, 2017 By pitsiriki1 -
AΠΟΚΑΛΥΠΤΟΥΜΕ… ΣΤΑ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΑ Η ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ ΤΗΣ ΜΟΙΡΑΙΑΣ ΠΟΡΣΕ! ΟΛΗ Η ΑΛΗΘΕΙΑ! – ΕΓΚΛΗΜΑ Η ΧΡΗΣΗ ΤΟΥΣ ΣΕ ΝΟΡΜΑΛ ΣΥΝΘΗΚΕΣ…
Μαρτίου 04, 2017 By pitsiriki1 -
Μόνο η Πετρούλα δεν μίλησε στο Φόρουμ των Δελφών
Μαρτίου 04, 2017 By pitsiriki1 -
ΤΕΛΟΣ Η ΕΥΡΩΠΗ ΜΕΧΡΙ ΤΟ 2025; Τα 5 σενάρια που θα κρίνουν το μέλλον της Ε.Ε.
Μαρτίου 04, 2017 By pitsiriki1 -
ΕΚΤΑΚΤΟ – «Έρχεται σφοδρή κακοκαιρία από την Τρίτη»
Μαρτίου 04, 2017 By pitsiriki1 -
ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ – ΣΟΚ! Με πόσα χιλιόμετρα πήγαινε η μοιραία Porsche; Τι έδειξαν 19 κάμερες της Τροχαίας…
Μαρτίου 04, 2017 By pitsiriki1 -
Βάλτε ρε παιδιά και το σήμα με τα προβατάκια και τα κουδούνια να έρθουμε στα ίσια μας…
Μαρτίου 04, 2017 By pitsiriki1 -
Νέα τραγωδία στην άσφαλτο
Μαρτίου 04, 2017 By pitsiriki1 -
ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΟ! Οι δραματικές στιγμές πριν φύγει για πάντα ο Λάμπρος Κωνσταντάρας
Μαρτίου 04, 2017 By pitsiriki1 -
Ο «μάγκας» των ελληνικών δρόμων – ΦΩΤΟ
Μαρτίου 04, 2017 By pitsiriki1 -
Eρχεται ΜΕΓΑΛΟ ΚΡΑΧ στα έσοδα του Κράτους!
Μαρτίου 04, 2017 By pitsiriki1 -
H MEΓΑΛΗ ΣΥΝΑΞΗ των Κορλεόνε του Διαδικτύου
Μαρτίου 04, 2017 By pitsiriki1 -
ΤΑ ΣΥΓΚΙΝΗΤΙΚΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΣΤΟΛΙΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΜΙΚΡΟ ΠΑΥΛΟ ΚΑΙ ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΠΡΟΣ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ
Μαρτίου 04, 2017 By pitsiriki1
-
Στέλλα
Ταινία – θρύλος του ελληνικού κινηματογράφου, που πρωτοπροβλήθηκε το 1955 και έκανε τη Μελίνα Μερκούρη σταρ διεθνούς βεληνεκούς. Η ατάκα του Γιώργου Φούντα «Στέλλα κρατάω μαχαίρι» έγραψε ιστορία.
Την ταινία σκηνοθέτησε ο 33χρονος τότε Μιχάλης Κακογιάννης, που είχε δώσει δείγματα του ταλέντου του στην κωμωδία «Κυριακάτικο Ξύπνημα» ένα χρόνο πριν. Ο ίδιος έγραψε το σενάριο, που βασίστηκε στο άπαιχτο θεατρικό έργο του Ιάκωβου Καμπανέλλη «Η Στέλλα με τα κόκκινα γάντια» (ανέβηκε για πρώτη φορά μόλις το 1997 από το ΔΗΠΕΘΕ Βόλου σε σκηνοθεσία Θέμη Μουμουλίδη), το οποίο μεταφέρει στα καθ’ ημάς την ιστορία της «Κάρμεν» του Μεριμέ.
Πρωταγωνίστρια της ταινίας είναι η Στέλλα (Μελίνα Μερκούρη), μια δημοφιλής τραγουδίστρια στο λαϊκό μαγαζί «Ο Παράδεισος». Είναι πανέμορφη και εκρηκτική γυναίκα, που ζει και ερωτεύεται, πέρα από τα στερεότυπα της εποχής της. Όταν γνωρίζει τον Μίλτο (Γιώργος Φούντας), ποδοσφαιριστή του Ολυμπιακού που την τραβά σαν μαγνήτης, διακόπτει τον δεσμό της με τον Αλέκο (Αλέκος Αλεξανδράκης), νεαρό γόνο μιας πλούσιας οικογένειας, που αντιδρούσε στη σχέση τους. Ο Μίλτος θέλει να την κάνει γυναίκα του κι εκείνη δέχεται, αλλά το μετανιώνει σχεδόν αμέσως. Γυναίκα περήφανη, που αδιαφορεί για τις κοινωνικές συμβάσεις, την ημέρα του γάμου τους τον στήνει στην εκκλησία και περνά τη νύχτα της με τον Αντώνη (Κώστας Κακκαβάς), ένα νεαρό που γνώρισε στο δρόμο. Την αυγή, επιστρέφοντας στο σπίτι της, έρχεται αντιμέτωπη με τον Μίλτο και συναντά τον θάνατο από το μαχαίρι του.
Ο Κακογιάννης συνδυάζει τον ιταλικό νεορεαλισμό με στοιχεία της αρχαίας τραγωδίας και του μελοδράματος. Η ερμηνεία της Μελίνας Μερκούρη είναι συγκλονιστική στο ρόλο της γυναίκας που θέλει να ζήσει ελεύθερη και ανεξάρτητη κι αποτέλεσε το διαβατήριό της για τη διεθνή καριέρα που ακολούθησε. Σπουδαίες ερμηνείες δίνουν και οι υπόλοιποι πρωταγωνιστές της ταινίας, ανεξάρτητα από το μέγεθος του ρόλου τους: ο Γιώργος Φούντας, ο πρωτοεμφανιζόμενος Κώστας Κακκαβάς, η «τραγουδίστρια της νίκης» Σοφία Βέμπο (Μαρία), ο Διονύσης Παπαγιαννόπουλος (Μήτσος), η Βούλα Ζουμπουλάκη (Αννέτα), η Χριστίνα Καλογερίκου (μητέρα του Μίλτου) και η Τασσώ Καββαδία (αδελφή του Αλέκου).
Τα σκηνικά υπογράφει ο Γιάννης Τσαρούχης και τη μουσική ο Μάνος Χατζιδάκις με συνεργασία με τον Βασίλη Τσιτσάνη. Κλασική είναι η ερμηνεία της Μελίνας Μερκούρη στο τραγούδι «Αγάπη που έγινες δίκωπο μαχαίρι», ενώ στην ταινία ακούστηκαν για πρώτη φορά τα τραγούδια «Εφτά τραγούδια θα σου πω» και «Το Φεγγάρι είναι κόκκινο».
Τα γυρίσματα έγιναν σε τοποθεσίες του Πειραιά και της Αθήνας. Το τρίστρατο που φαίνεται στο φινάλε, αγνώριστο σήμερα, σχηματίζεται από τη συμβολή των οδών Καλλιδρομίου, Πλαπούτα και Τσαμαδού στα Εξάρχεια.
Η «Στέλλα» πρωτοπροβλήθηκε στο διαγωνιστικό τμήμα του Κινηματογραφικού Φεστιβάλ των Καννών του 1955 (26 Απριλίου – 10 Μαΐου) και δημιούργησε αίσθηση, αν και δεν κέρδισε κάποιο βραβείο. Από εκεί χρονολογείται και η γνωριμία του Ζιλ Ντασέν με τη Μελίνα Μερκούρη, η οποία έγινε η μούσα του στις κατοπινές του ταινίες. Τον επόμενο χρόνο κέρδισε τη «Χρυσή Σφαίρα» καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας της Ένωσης Ξένων Ανταποκριτών του Χόλιγουντ και προτάθηκε για το Όσκαρ ενδυματολογίας (Ντένη Βαχλιώτη).
Στους ελληνικούς κινηματογράφους έκανε πρεμιέρα στις 21 Νοεμβρίου 1955 και ήταν η πιο εμπορική της σεζόν 1955-1956, από τις 24 συνολικά ελληνικές παραγωγές που προβλήθηκαν (134.142 εισιτήρια). Η κριτική ήταν από αμήχανη έως ευνοϊκή για την ταινία. Εχθρική ήταν η στάση των εντύπων της Αριστεράς. «Το ξετραχηλισμένο αυτό γύναιο, η γυναίκα που δεν θέλει να παντρευτεί για να “χει το ελεύθερο να γλεντάει τη ζωή της, είναι ένας χαρακτήρας;» διερωτάται ο Αντώνης Μοσχοβάκης στην «Επιθεώρηση Τέχνης», ενώ ο Κώστας Σταματίου από τις στήλες της Αυγής χαρακτηρίζει την ταινία «ξεδιάντροπο μελόδραμα, που προβάλλει ό,τι χαμηλότερο, ό,τι πιο «λούμπεν», ό,τι πιο χυδαίο και καθυστερημένο στοιχείο υπάρχει στη σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα».
ΠΗΓΗ: http://www.sansimera.gr