-
-
O Τσίπρας κλείνει την ψαλίδα, ανοίγουν σαμπάνιες οι καραμανλικοί!
Μαρτίου 06, 2016 By pitsiriki1 -
Πρόσφυγας ή μετανάστης; «Μονά ζυγά» χάνεις …
Μαρτίου 06, 2016 By pitsiriki1 -
Τελικώς, ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ είναι η αυτοάμυνα απέναντι σε όλο το σάπιο σύστημα κι ειδικότερα τις στοές των «δικαστών»!
Μαρτίου 06, 2016 By pitsiriki1 -
Spiegel: Με πρωτοσέλιδο την Ακρόπολη στέλνει μήνυμα για το προσφυγικό
Μαρτίου 06, 2016 By pitsiriki1 -
Για “επιστράτευση” 22000 ανδρών και μεταφορά αεροσκαφών στα παράλια γράφουν οι Τούρκοι
Μαρτίου 06, 2016 By pitsiriki1 -
Γάτες, Αίλουροι, και Ξένα Αρπακτικά σε Προδομένη, Υπόδουλη Πατρίδα
Μαρτίου 06, 2016 By pitsiriki1 -
ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΤΕΙΤΕ! ΑΠΙΣΤΕΥΤΟΣ ΕΞΕΥΤΕΛΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ!
Μαρτίου 06, 2016 By pitsiriki1 -
Δύσκολες ώρες για τον Ανδρέα Μπάρκουλη – Δεν αναπνέει χωρίς μηχανική υποστήριξη
Μαρτίου 06, 2016 By pitsiriki1 -
ΔΩΡΕΑΝ ΔΙΑΚΟΠΕΣ ΓΙΑ 60.000 ΠΑΙΔΙΑ: Αναλυτικός οδηγός για την αίτηση συμμετοχής στις κατασκηνώσεις – Τα μόρια ανά κριτήριο
Μαρτίου 06, 2016 By pitsiriki1 -
Γεια σου κυρ εισαγγελέα για του Χριστοφοράκου σου τα ωραία.
Μαρτίου 06, 2016 By pitsiriki1 -
Εφτασαν στον Πειραιά ακόμη 1.018 πρόσφυγες -Αναμένεται κι άλλο πλοίο το βράδυ
Μαρτίου 06, 2016 By pitsiriki1 -
Αποκάλυψη: Η μυστική συμφωνία Άγκυρας – Ριάντ και το «βρώμικο» σχέδιο κατά της Ελλάδας
Μαρτίου 06, 2016 By pitsiriki1 -
ΣΥΝΑΓΕΡΜΟΣ… Σταμάτησαν ΑΠΟΤΟΜΑ οι Εισροές ΚΑΤΑΘΕΣΕΩΝ
Μαρτίου 06, 2016 By pitsiriki1 -
«Είναι μακέτο τούτο το… θέμα ;
Μαρτίου 06, 2016 By pitsiriki1 -
Διαδώστε το: Τα δάνεια είναι διεγραμμένα
Μαρτίου 06, 2016 By pitsiriki1 -
Νέα ΒΟΜΒΑ από το ∆ΝΤ για τις ΤΡΑΠΕΖΕΣ
Μαρτίου 06, 2016 By pitsiriki1 -
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ – ΠΑΡΑΚΛΗΣΗ απο την οικογένεια του Χάρη Μπότσαρη
Μαρτίου 06, 2016 By pitsiriki1 -
ΘΑ ΚΛΑΨΕΤΕ ΑΠΟ ΤΟ ΓΕΛΙΟ: Άντε να θυμώσεις με αυτό το…αθώο – ένοχο μουτράκι (video)
Μαρτίου 06, 2016 By pitsiriki1 -
Χίλιες φορές να πεθάνουμε έτσι..Όρθιοι και μόνοι..
Μαρτίου 06, 2016 By pitsiriki1 -
Εικόνες μικρασιατικής καταστροφής στην Ελλάδα του 2016
Μαρτίου 06, 2016 By pitsiriki1 -
Βγαίνουν οι ροζ σκελετοί
Μαρτίου 06, 2016 By pitsiriki1 -
Μελίνα Μερκούρη
Μαρτίου 06, 2016 By pitsiriki1 -
Η Εξέγερση του Κιλελέρ
Μαρτίου 06, 2016 By pitsiriki1 -
Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ
Μαρτίου 06, 2016 By pitsiriki1 -
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ…6 Μαρτίου
Μαρτίου 06, 2016 By pitsiriki1 -
ΕΡΧΕΤΑΙ ΔΙΠΛΟ «ΑΓΓΟΥΡΙ» ΣΕ ΣΥΝΟΔΟ ΚΟΡΥΦΗΣ ΚΑΙ EUROGROUP
Μαρτίου 05, 2016 By pitsiriki1 -
Έξι τιμολόγια των 108.300 ευρώ σφραγίζουν τη σχέση Μαυρίκου – ΝΔ
Μαρτίου 05, 2016 By pitsiriki1 -
Η διαπλοκή ψυχορραγεί και παραληρεί
Μαρτίου 05, 2016 By pitsiriki1 -
H πρεμούρα του Χατζηνικολάου και της Κανδύλη
Μαρτίου 05, 2016 By pitsiriki1 -
Υπουργός εκβιάζει Εισαγγελέα;
Μαρτίου 05, 2016 By pitsiriki1 -
Νέο σόου Καρανίκα – Ο σερβιτόρος που διορίστηκε στο Μαξίμου απαντά: Ναι, μου αρέσει η Μενεγάκη
Μαρτίου 05, 2016 By pitsiriki1 -
Θα το ρισκάρουμε …ρε μαλακα τι δεν καταλαβαίνεις! Θα το ρισκάρουμε…!
Μαρτίου 05, 2016 By pitsiriki1 -
Eδωσε συνέντευξη στο Πρώτο Θέμα μέσα από το Μέγαρο Μαξίμου!
Μαρτίου 05, 2016 By pitsiriki1 -
Ο κ. Τσίπρας ζήτησε να προσληφθεί στο Μega αρθρογράφος της Αυγής
Μαρτίου 05, 2016 By pitsiriki1 -
Η Βουλγαρία στέλνει στρατό στα σύνορα με την Ελλάδα
Μαρτίου 05, 2016 By pitsiriki1 -
Σοκ προκαλεί βίντεο της Bild που δείχνει Σκοπιανό συνοριοφύλακα να κλωτσάει πρόσφυγα!
Μαρτίου 05, 2016 By pitsiriki1 -
ΠΡΩΤΟΦΑΝΗΣ ΔΗΛΩΣΗ ΚΟΝΤΟΝΗ ΓΙΑ ΤΟ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟΠάμε καλά, αφού δεν έχουμε… νεκρούς!
Μαρτίου 05, 2016 By pitsiriki1 -
Toν οδηγούν σε παραίτηση εντός του Μαρτίου!
Μαρτίου 05, 2016 By pitsiriki1 -
Οι άγνωστοι διάλογοι από το Συμβούλιο των αρχηγών
Μαρτίου 05, 2016 By pitsiriki1 -
Άγριο περιστατικό που έθαψαν τα ΜME «ΕΛΛΗΝΕΣ ΘΑ ΣΑΣ ΣΦΑΞΟΥΜΕ»
Μαρτίου 05, 2016 By pitsiriki1 -
ΑΝΗΚΟΥΣΤΟ ΣΚΑΝΔΑΛΟ ΣΤΗΝ ΕΡΤ: Μετά τις «μαϊμού» συνδέσεις, τώρα ΛΟΓΟΚΡΙΝΕΙ και περιοδικά!
Μαρτίου 05, 2016 By pitsiriki1 -
ΤΕΛΟΣ ΕΠΟΧΗΣ! Κλείνει μεγάλη καθημερινή εφημερίδα μετά από 40 χρόνια
Μαρτίου 05, 2016 By pitsiriki1 -
ΝΙΚΗΘΗΚΕ Ο ΚΑΡΚΙΝΟΣ! Ανακάλυψη ανοίγει το δρόμο για τη θεραπεία όλων των ειδών της επάρατου νόσου
Μαρτίου 05, 2016 By pitsiriki1 -
Η γατα Ιμαλαιων-μάρτυρας της συνάντησης Τσίπρα-Ψυχάρη, αποκλειστικά ..
Μαρτίου 05, 2016 By pitsiriki1 -
ΣΟΚΑΡΟΥΝ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ: Ανεργία και κρίση θέτουν σε σοβαρό κίνδυνο την υγεία των Ελλήνων
Μαρτίου 05, 2016 By pitsiriki1 -
Και ο Κατρούγκαλος κομμουνιστής είναι!
Μαρτίου 05, 2016 By pitsiriki1 -
Σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης κηρύσσεται ο νομός Κιλκίς λόγω του προσφυγικού
Μαρτίου 05, 2016 By pitsiriki1 -
Ο θίασος των πολιτικών αρχηγών, αλλά και του Λαφαζάνη…
Μαρτίου 05, 2016 By pitsiriki1 -
Κόβονται επιδόματα τέκνων και συζύγων την ίδια στιγμή που χιλιάδες λάθρο-πρόσφυγες θα εγκατασταθούν μόνιμα στην Ελλάδα
Μαρτίου 05, 2016 By pitsiriki1 -
Πώς «είδε» ο Αρκάς το Συμβούλιο των πολιτικών αρχηγών [εικόνα]
Μαρτίου 05, 2016 By pitsiriki1
-
Κάρολος Κουν
Κάρολος Κουν: Δημιουργός τέχνης και παιδαγωγός του θεάτρου. Γεννήθηκε στις 13 Σεπτεμβρίου 1908 στην Προύσα… Κάρολος Κουν
Δημιουργός τέχνης και παιδαγωγός του θεάτρου. Γεννήθηκε στις 13 Σεπτεμβρίου 1908 στην Προύσα. Ο πατέρας του, Ερρίκος Κοέν, πάμπλουτος έμπορος και κοσμοπολίτης, ήταν κατά το ήμισυ έλληνας χριστιανός και κατά το άλλο ήμισυ γερμανοπωλονοεβραίος. Η μητέρα του, Μελπομένη Παπαδοπούλου, ήταν ελληνίδα χριστιανή ορθόδοξη.
Οι γονείς του απουσίαζαν συχνά από το σπίτι, κάποια στιγμή χώρισαν και πολύ αργότερα η μητέρα του ξαναπαντρεύτηκε ένα μακρινό συγγενή της. Μοναχικό παιδί, ο Κάρολος μεγάλωσε σ” ένα αστικό σπίτι, με πρωσογερμανίδα γκουβερνάντα, μ” έναν παπά και μια καθηγήτρια πιάνου ανάμεσα στους κατ” οίκον διδασκάλους.
Από πολύ μικρός άρχισε να ξεδιπλώνει τα καλλιτεχνικά του χαρίσματα. Σχημάτιζε μελωδίες στην πιανόλα του σαλονιού. Έκοβε τα μοντέλα από τα περιοδικά μόδας της μητέρας του κι έκανε θέατρο. Τα έπιπλα του σαλονιού ήταν το σκηνικό που έπλαθε η φαντασία του. Οι πολυθρόνες γίνονταν βράχοι και τα χαλιά θάλασσα. Πιο πολύ, όμως, του άρεσε να ζωγραφίζει με νερομπογιές.
Τα χρόνια της εφηβείας του τα πέρασε εσώκλειστος στην αμερικανική Ροβέρτειο Σχολή της Κωνσταντινούπολης, με παιδιά από τα Βαλκάνια. Μετά τη Μικρασιατική Καταστροφή, η ελληνική μειονότητα της Ροβερτείου Σχολής στερήθηκε τη διδασκαλία της μητρικής γλώσσας. Στον θεατρικό όμιλο Robert College Ρlayers Οfficers, ο Κάρολος εκτελούσε χρέη γραμματέα και συμμετείχε στις παραστάσεις, διαπρέποντας κυρίως στους γυναικείους ρόλους. Όταν αποφοίτησε το 1928, όλα είχαν αλλάξει στην Πόλης. Ακόμη και οι συγγενείς του δεν έμεναν πια εκεί.
Τον ίδιο χρόνο ο Κουν έφυγε για να σπουδάσει Αισθητική στη Σορβόννη και το 1929 εγκαταστάθηκε με τη μητέρα του στην Ελλάδα. Έπιασε δουλειά ως καθηγητής Αγγλικών στο Κολέγιο Αθηνών, όπου άρχισε να κάνει τις πρώτες θεατρικές παραστάσεις με τους μαθητές του, με μικρά σκετς που έγραφε ο ίδιος. Παράλληλα, τα βράδια παρέδιδε μαθήματα αγγλικών στο σύλλογο Εθνικής Τραπέζης για να ενισχύει τα οικονομικά του. Μετά τον πόλεμο, ο πατέρας του είχε καταστραφεί οικονομικά.
Στο μεταξύ, καθοριστική για τον Κουν υπήρξε η γνωριμία του με τον Φώτη Κόντογλου. Όπως έλεγε ο ίδιος, τον βοήθησε να γνωρίσει την Ελλάδα, να νιώσει το ξάνοιγμα προς κάθε τι το Ελληνικό…
Μπέρτολτ Μπρεχτ, Ο τρόμος και η αθλιότητα του Γ΄ Ραϊχ, 1975. Πρόβα.
Σε μια προσπάθεια να μεταφέρει επί σκηνής το αίτημα της επιστροφής στο ρωμαίικο, τον χειμώνα του 1933 ιδρύει, μαζί με τον Γιάννη Τσαρούχη και τον δημοσιογράφο Διονύσιο Δεβάρη, τη Λαϊκή Σκηνή. Από τη δραματική σχολή που στεγάζεται σ” ένα εγκαταλελειμμένο καμαρίνι του Δημοτικού Θεάτρου, θα προκύψει ο βασικός πυρήνας του θιάσου.
Στην εναρκτήρια παράσταση της Ερωφίλης του Χορτάτση, στις 20 Απριλίου ’34 στο Θέατρο Ολύμπια, ο Κουν τοποθετεί τους ηθοποιούς σύμφωνα με τις αγιογραφίες του Κόντογλου και τους φωτίζει σαν από φως καντηλιού. Στα δύο χρόνια της λειτουργίας της η «Λαϊκή Σκηνή» θα παρουσιάσει ακόμη τα έργα: «Άλκηστη», «Πλούτος», «Ο κατά φαντασίαν ασθενής» και τα «Παντρολογήματα».
Το 1938 εγκαταλείπει το Κολέγιο και συνεργάζεται με τους θιάσους της Κυρίας Κατερίνας και της Μαρίκας Κοτοπούλη. Όμως, το όνειρο του ήταν να δημιουργήσει τη δική του μόνιμη, αφοσιωμένη ομάδα, να φτιάξει ηθοποιούς που να βλέπουν το θέατρο ως λειτούργημα και όχι ως επαγγελματική ενασχόληση. Το όνειρό του αυτό έγινε πραγματικότητα το 1942, ιδρύοντας μέσα στο σκοτάδι της γερμανικής κατοχής το Θέατρο Τέχνης.
Στο δωμάτιο μιας αυλής της οδού Ζωοδόχου Πηγής 9 ξεκίνησε τις πρόβες στην «Αγριόπαπια» του Ίψεν, με μαθητές της Σχολής το Β. Διαμαντόπουλο, το Δ. Καλλέργη, τον Π. Ζερβό, τη Β. Μεταξά, την Κ. Λαμπροπούλου και με τον ίδιο σκηνοθέτη και ηθοποιό. Τις παραστάσεις του τις έδινε σε διάφορα θέατρα, κυρίως στο θέατρο Κώστα Μουσούρη και το καλοκαίρι σε διάφορα θερινά που του παραχωρούσαν.
Οι οικονομικές δυσχέρειες τον ανάγκασαν να αναστείλει τις δραστηριότητες του Θεάτρου Τέχνης το 1950. Τότε κλήθηκε να σκηνοθετήσει στο Εθνικό Θέατρο, όπου ανέβασε πέντε έργα: «Ερρίκος Δ’», «Άνθρωποι και ποντίκια», «Οι τρεις αδερφές», «Όνειρο καλοκαιρινής νυκτός», «Ο θείος Βάνιας».
Το 1959 παρουσίασε στο Φεστιβάλ Αθηνών τους «Όρνιθες», στο Ηρώδειο. Η παράσταση διακόπηκε από τις έξαλλες διαμαρτυρίες και τα γιουχαΐσματα του κοινού, ενώ η κυβέρνηση επενέβη δραστικά. Τρία χρόνια αργότερα, στο Φεστιβάλ των Εθνών στο Παρίσι, οι «Όρνιθες» του βέβηλου Κουν μοιράστηκαν το πρώτο βραβείο με το Εθνικό Θέατρο της Ελλάδας. Οι κριτικές ήταν διθυραμβικές.
Παρότι κέρδισε την εκτίμηση και την αποδοχή στην Ευρώπη, ενώ στο τόπο του εισέπραττε την περιφρόνηση και το χλευασμό, αρνήθηκε όλες τις προτάσεις που του έγιναν για να σκηνοθετήσει στα μεγαλύτερα θέατρα της Ευρώπης και της Αμερικής. Η μοναδική φορά που δέχτηκε ήταν το 1967, που σκηνοθέτησε στο Στράτφορντ «Ρωμαίος και Ιουλιέττα». Η πρόσκληση ήταν από το Βασιλικό Σαιξπηρικό θέατρο της Αγγλίας. Ήταν ο δεύτερος σκηνοθέτης μέσα σε τριάντα χρόνια που τον καλούσαν να σκηνοθετήσει σ” αυτό το θέατρο. Η αγγλική κριτική χαρακτήρισε την παράσταση ως την καλύτερη Σαιξπηρική της τελευταίας δεκαετίας.
Ο Κάρολος Κουν στις πρόβες για την «Ορέστεια»
Η Μεγάλη Πορεία άρχισε από το 1954, οπότε ξανάστησε το θέατρο Τέχνης, στη δική του πια μόνιμη στέγη στο κυκλικό Υπόγειο της Στοάς Ορφέως. Μέσα από το «Υπόγειο των θαυμάτων», κάτω από τη σοφή, εμπνευσμένη καθοδήγηση του, βγήκαν ηθοποιοί, σκηνοθέτες, συγγραφείς, μουσικοί, σκηνογράφοι. Το ελληνικό θέατρο είναι σπαρμένο με πνευματικά του τέκνα: Διαμαντόπουλος, Χατζηαργύρη, Καλλέργης, Ζερβός, Ζαβιτσιάνου, Λυμπεροπούλου, Φερτής, Μιχαλακόπουλος, Καρακατσάνης, Πιττακή, Κοταμανίδου, Χρυσομάλλης, Αρμένης, Μπάκας, Λαζάνης, Γκιωνάκης, Κουγιουμτζής. Παιδιά του ήταν οι στενοί του συνεργάτες, ο Πλωρίτης, ο Χατζηδάκης, ο Τσαρούχης, ο Σταματίου, ο Σεβαστικόγλου. Δικά του παιδιά είναι και οι περισσότεροι ηθοποιοί του Κυπριακού Θεάτρου.
Το ελληνικό κοινό, χάρη στον Κουν, γνώρισε τα σύγχρονα ξένα θεατρικά ρεύματα, το θέατρο του «Παραλόγου», Ιονέσκο, Μαξ Φρις, Μπέκετ, Άλμπυ, Βάις, Πίντερ, Αραμπάλ, ενώ επανήλθε συχνά στους Ουίλλιαμς, Πιραντέλλο, Τσέχωφ, Μπρεχτ, Μίλλερ, Σαίξπηρ. Πρόβαλε το ελληνικό έργο μέσα από τον Βυζάντιο, Κορομηλά, Καπετανάκη, Ξενόπουλο και δημιούργησε νέους συγγραφείς: τον Καμπανέλλη, την Αναγνωστάκη, τον Κεχαΐδη, τον Σκούρτη, τον Μουρσελλά, τον Αρμένη.
Στη δεκαετία 1974-1983 δημιούργησε για πρώτη φορά και Β” σκηνή, τη «Λαϊκή», που λειτούργησε στο Θέατρο Βεάκη.
Η ερευνά του πάνω στην αναβίωση του Αρχαίου Δράματος θεωρείται από τις εγκυρότερες. Οι παραστάσεις των «Ορνίθων» και των «Περσών» ήταν οριακά γεγονότα στην ιστορία της ερμηνείας του Αρχαίου Δράματος κι έγιναν πρότυπα για τους νεότερους σκηνοθέτες. Ο ίδιος, όμως, ο Κουν έλεγε πως δε φτάνουν δυο ζωές για να ασχοληθεί κανείς σοβαρά με την ερμηνευτική προσέγγιση του Αρχαίου Δράματος.
Το 1980 το θέατρο Τέχνης μπήκε στην Επίδαυρο με τη μεγαλειώδη παράσταση της τριλογίας «Ορέστεια» του Αισχύλου. Με παραστάσεις αρχαίου δράματος όργωσε την Ευρώπη και γύριζε πάντα στην Ελλάδα θριαμβευτής. Στις αρχές του 1985 απέκτησε και δεύτερη θεατρική αίθουσα στην Πλάκα, με τη βοήθεια της Πολιτείας.
Όταν άρχισε να ανασαίνει οικονομικά και να απολαμβάνει τους καρπούς των κόπων 50 χρόνων, η υγεία του είχε πλέον κλονιστεί. Στις 8 Φεβρουαρίου 1987 εισήχθη στο νοσοκομείο «Υγεία» με έντονους πόνους στο στήθος. Άφησε την τελευταία του πνοή το βράδυ της 14ης Φεβρουαρίου, την ώρα ακριβώς που θα δινόταν η πρεμιέρα του έργου «Ο ήχος του όπλου» της Λουλας Αναγνωστάκη, που λίγο καιρό πριν είχε αρχίσει να σκηνοθετεί στο «Υπόγειο», στο Θέατρο Τέχνης.
http://feedproxy.google.com/~r/sansimeragr/frontpage/~3/4nm2jzZOWNQ/115