-
-
Εσείς τι πιστεύετε;
Φεβρουαρίου 27, 2017 By pitsiriki1 -
ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΒΑΚΑΚΗΣ_JUMBO Eχασε το παιδί του ο άνθρωπος που έδινε χαρά σε εκατομμύρια παιδιά
Φεβρουαρίου 27, 2017 By pitsiriki1 -
ΜΙΑ ΧΩΡΑ ΠΟΥ ΘΡΗΝΕΙ 1.600 ΝΕΚΡΟΥΣ ΚΑΙ 20.000 ΤΡΑΥΜΑΤΙΕΣ ΣΕ ΤΡΟΧΑΙΑ ΚΑΘΕ ΧΡΟΝΟ, ΠΩΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΥΠΟΚΡΙΝΕΤΑΙ
Φεβρουαρίου 27, 2017 By pitsiriki1 -
Ο Τάκης Πουρναράκης γράφει για το τροχαίο-σοκ της Αθηνών-Λαμίας
Φεβρουαρίου 27, 2017 By pitsiriki1 -
Καλημέρα με ανέκδοτο..Δυο χρονια ΣΥΡΙΖΑ – δες τη θετική πλευρά της ζωής!
Φεβρουαρίου 27, 2017 By pitsiriki1 -
Το ντοκουμέντο της τραγωδίας .. ΜΗΔΕΝΑ ΠΡΟ ΤΟΥ ΤΕΛΟΥΣ Ο γιος πασίγνωστου επιχειρηματία στο τιμόνι της Πόρσε
Φεβρουαρίου 27, 2017 By pitsiriki1 -
Τα σημαντικότερα γεγονότα σαν σήμερα 27 Φεβρουαρίου
Φεβρουαρίου 27, 2017 By pitsiriki1 -
Η ιστορία του σιδηρόδρομου Πειραιά – Κηφισιάς
Φεβρουαρίου 27, 2017 By pitsiriki1 -
Ευαγόρας Παλληκαρίδης 1938 – 1957
Φεβρουαρίου 27, 2017 By pitsiriki1 -
Το «κούρεμα» του γερμανικού χρέους
Φεβρουαρίου 27, 2017 By pitsiriki1 -
Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ
Φεβρουαρίου 27, 2017 By pitsiriki1 -
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ… 27 Φεβρουαρίου
Φεβρουαρίου 27, 2017 By pitsiriki1 -
Τόσα φθινόπωρα και δε γνωρίσαμε ακόμα την ψυχή μας
Φεβρουαρίου 26, 2017 By pitsiriki1 -
Αύριο θα το φτιάξουμε αυτό γιαγιά, σου το υπόσχομαι. Σ” ευχαριστώ για όλα.
Φεβρουαρίου 26, 2017 By pitsiriki1 -
Ποιητής… εκ του προχείρου
Φεβρουαρίου 26, 2017 By pitsiriki1 -
ΜΕΤΡΑΝΕ ΚΕΦΑΛΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΡΑΜΕΙΝΟΥΝ ΓΑΝΤΖΩΜΕΝΟΙ ΣΤΗΝ ΕΞΟΥΣΙΑ. ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΜΕ ΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ
Φεβρουαρίου 26, 2017 By pitsiriki1 -
«Τι θα πει μασκέ πάρτυ;»
Φεβρουαρίου 26, 2017 By pitsiriki1 -
Σώσον Κύριε τους φασίστες!
Φεβρουαρίου 26, 2017 By pitsiriki1 -
Αποκριάτικα ήθη και έθιμα
Φεβρουαρίου 26, 2017 By pitsiriki1 -
ΕΧΕΙ ΧΑΘΕΙ ΤΟ ΜΕΤΡΟ Τουρκικά και Ελληνικά ΜΜΕ μας οδηγούν σε πόλεμο!
Φεβρουαρίου 26, 2017 By pitsiriki1 -
Στον αστερισμό Μαδούρο και Γκέμπελς
Φεβρουαρίου 26, 2017 By pitsiriki1 -
Οι Γερμανοί τοκογλύφοι υποκαθιστούν και την δικαιοσύνη.
Φεβρουαρίου 26, 2017 By pitsiriki1 -
«Aπύθμενο το θράσος του Σπίρτζη να τάζει 14η σύνταξη»
Φεβρουαρίου 26, 2017 By pitsiriki1 -
Προκαλεί ο Γιώργος Κατρούγκαλος: «Δεν ντρέπομαι για τίποτα από όσα έχω κάνει»
Φεβρουαρίου 26, 2017 By pitsiriki1 -
Aντώνης Παπαδόπουλος: Ο μεγαλύτερος «πέφτουλας» στις γυναίκες με τεράστιες κατακτήσεις. Κατανάλωνε κασόνια μπύρες και κάπνιζε αρειμανίως.
Φεβρουαρίου 26, 2017 By pitsiriki1 -
«Τρώμε…καρκίνο»! Ποιά τρόφιμα να αποφεύγετε», από τον π. Πρόεδρο του ΕΦΕΤ Dr. Νίκο Κατσαρό
Φεβρουαρίου 26, 2017 By pitsiriki1 -
O Aλαφούζος βούτηξε τελευταίος στα ΛΑΣΠΟΝΕΡΑ
Φεβρουαρίου 26, 2017 By pitsiriki1 -
«Το μ–νί το λένε Γιώτα και τον π–τσο Παναγιώτα» στο Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος
Φεβρουαρίου 26, 2017 By pitsiriki1 -
ΒΕΝΕΖΟΥΕΛΑ ΕΡΧΟΜΑΣΤΕ Ο ΑΡΧΙΑΛΧΗΜΙΣΤΗΣ που επέστρεψε από την Νταλμανούθα
Φεβρουαρίου 26, 2017 By pitsiriki1 -
Καλημέρα με ανέκδοτο..Δυο ξανθιές συζητάνε…
Φεβρουαρίου 26, 2017 By pitsiriki1 -
ΤΩΡΑ: ΈΚΤΑΚΤΗ ανακοίνωση από την ΕΛ.ΑΣ.
Φεβρουαρίου 26, 2017 By pitsiriki1 -
Άργησες να γεννηθείς ή πέθανες νωρίς;
Φεβρουαρίου 26, 2017 By pitsiriki1 -
Τα σημαντικότερα γεγονότα σαν σήμερα 26 Φεβρουαρίου
Φεβρουαρίου 26, 2017 By pitsiriki1 -
Ζ (Ζήτα)
Φεβρουαρίου 26, 2017 By pitsiriki1 -
Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ
Φεβρουαρίου 26, 2017 By pitsiriki1 -
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ… 26 Φεβρουαρίου
Φεβρουαρίου 26, 2017 By pitsiriki1 -
Μικρό καράβι
Φεβρουαρίου 25, 2017 By pitsiriki1 -
Κάποιοι μαλάκες λένε ότι τα ήθη έχουν χαλαρώσει στα χρόνια μας
Φεβρουαρίου 25, 2017 By pitsiriki1 -
ΠΑΡΑΙΤΕΙΤΑΙ Ο ΤΣΙΠΡΑΣ
Φεβρουαρίου 25, 2017 By pitsiriki1 -
ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ – «ΦΩΤΙΑ»: Ο ΚΟΥΜΠΑΡΟΣ ΤΗΣ Ο ΜΠΑΣΙΑΚΟΣ ΠΕΘΑΙΝΕ ΚΑΙ Η ΚΥΡΑ – ΝΑΤΑΣΑ ΓΛΕΝΤΟΚΟΠΑΓΕ ΣΤΑ ΜΠΟΥΖΟΥΚΙΑ! (ΦΩΤΟ)
Φεβρουαρίου 25, 2017 By pitsiriki1 -
Όταν κοιτάς από ψηλά, μοιάζουν τα μέτρα ζωγραφιά…
Φεβρουαρίου 25, 2017 By pitsiriki1 -
Στον παράδεισο του Μαδούρο
Φεβρουαρίου 25, 2017 By pitsiriki1 -
Από μικρό και από τρελό μαθαίνεις την αλήθεια. Και ο Ζουράρις δεν είναι μικρός
Φεβρουαρίου 25, 2017 By pitsiriki1 -
Από την αρχή στόχος μας ήταν να μας λυπηθούν
Φεβρουαρίου 25, 2017 By pitsiriki1 -
Απάντηση «κεραυνός» από ΥΠΕΘΑ σε Μ.Τσαβούσογλου για Ίμια: «Θα ανεβαίνατε στα νησιά αλλά να δούμε πώς θα φεύγατε»…
Φεβρουαρίου 25, 2017 By pitsiriki1 -
ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ Έρχονται ανατροπές στα τέλη κυκλοφορίας και νέος φόρος περιουσίας που θα προκύψει από το περιουσιολόγιο
Φεβρουαρίου 25, 2017 By pitsiriki1 -
ΣΟΚ Κατασχέσεις μισθών, συντάξεων, επιδομάτων και περιουσίας για 500 ευρώ
Φεβρουαρίου 25, 2017 By pitsiriki1
-
Η ιστορία του σιδηρόδρομου Πειραιά – Κηφισιάς
Μηχανή ατμήλατου σιδηροδρόμου στον Πειραιά
Ο Αστικός Σιδηρόδρομος Πειραιά – Κηφισιάς, γνωστός ως «Ηλεκτρικός», μετράει σχεδόν ενάμισι αιώνα ζωής. Ατμοκίνητος αρχικά και ηλεκτροκίνητος αργότερα, ο σιδηρόδρομος συνέδεσε το 1869 την Αθήνα με τον Πειραιά, που μέχρι τότε οι άμαξες και τα παμφορεία ήταν το μόνο μέσο συγκοινωνίας μεταξύ τους.
Η πρώτη ιδέα για τη δημιουργία του τέθηκε από τον Φρειδερίκο Φεράλδη το 1835, ένα χρόνο αφότου η Αθήνα έγινε πρωτεύουσα του ελληνικού κράτους, αλλά απορρίφθηκε από την τότε κυβέρνηση. Οκτώ χρόνια αργότερα, το 1843, ο Αλέξανδρος Ραγκαβής επαναλαμβάνει δημόσια την πρόταση, αλλά και πάλι δεν υπήρξε ανταπόκριση.
Το 1855 ο πρωθυπουργός και υπουργός Εξωτερικών, Αλέξανδρος Μαυροκορδάτος, καταθέτει το πρώτο νομοσχέδιο για την ίδρυση σιδηροδρόμου Αθήνας – Πειραιά. Είναι ο Νόμος ΤΖ «περί συστάσεως σιδηροδρόμου Απ” Αθηνών εις Πειραιά», ο οποίος δίνει το δικαίωμα εκμετάλλευσης στην εταιρία που θ” αναλάμβανε το έργο για 55 χρόνια. Το 1857 το δικαίωμα αυτό αυξάνεται σε 75 χρόνια.
Έπειτα από ανεπιτυχείς προσπάθειες ανάθεσης του έργου, το 1867 κατακυρώνεται στον άγγλο επιχειρηματία Εδουάρδο Πίκερινγκ, ο οποίος το Νοέμβριο του ίδιου έτους αρχίζει να κατασκευάζει το έργο. Ένα χρόνο μετά, το 1868, ο Πίκερινγκ μεταβιβάζει τις υποχρεώσεις του στην ιδρυθείσα από όμιλο Ανώνυμη Εταιρία του «Απ” Αθηνών εις Πειραιά Σιδηροδρόμου» – Σ.Α.Π. Α.Ε.
Στις 17 Φεβρουαρίου του 1869 η εταιρία έχει τελειώσει το έργο και γίνεται η πρώτη δοκιμή της διαδρομής. Τα επίσημα εγκαίνια γίνονται μέσα σε ατμόσφαιρα γενικής χαράς, στις 27 Φεβρουαρίου 1869, με επιβάτες στο πρώτο δρομολόγιο τη Βασίλισσα Όλγα, τον Πρωθυπουργό Ζαΐμη, υπουργούς, στρατιωτικούς, διπλωμάτες και άλλους επισήμους. Επιτέλους, το όνειρο γίνεται πραγματικότητα. Η ατμομηχανή με 6 βαγόνια καλύπτει τη διαδρομή των 8 χιλιομέτρων από το Θησείο στον Πειραιά περίπου σε 19 λεπτά. Οι δύο πόλεις, Αθήνα και Πειραιάς, έχουν πλέον συνδεθεί με σιδερένιες γραμμές.
Τα σχόλια του τύπου της εποχής πολλά και καλά. Στις 3 Μαρτίου του 1869 ο «Αιών» γράφει: «Ο σιδηρόδρομος ήρξατο τακτικώς εργαζόμενος από της τελευταίας Παρασκευής. Η συρροή των επιβατών είναι μεγίστη. Οι πάντες δ” ομολογούσι τας μεγίστας ωφελείας, ας η κάταρξις του έργου τούτου υπισχνείται. Ευχόμεθα και αύθις, ίνα η μικρά αύτη γραμμή υπάρξει η αρχή του καθ” όλην την επικράτειαν συμπλέγματος σιδηροδρόμων».
Από το πρώτο επίσημο δρομολόγιο, το 1869, έως τις 16 Σεπτεμβρίου του 1904 οπότε πραγματοποιήθηκε η ηλεκτροδότηση του σιδηροδρόμου, μεσολάβησαν η στρώση διπλής γραμμής και η έναρξη κατασκευής σήραγγας το 1889 από το Θησείο μέχρι την Ομόνοια (Λυκούργου και Αθηνάς), όπου δημιουργήθηκε και ο παλιός σταθμός της Ομόνοιας, ο οποίος εγκαινιάστηκε στις 17 Μαΐου του 1895.
Η υπόγεια σήραγγα και η ηλεκτροδότηση προκάλεσε πάλι πολλά και ποικίλα σχόλια του Τύπου της εποχής. Αξίζει να αναφερθούν μερικά που καταδεικνύουν την αντίδραση του κόσμου της εποχής εκείνης σε κάθε καινοτομία. «Τι να σου πω, αδελφέ, λέγει κάποιος εκ των προσκεκλημένων. Νομίζω ότι πρόκειται να μας κλείσουν «κατά βαρβάρων» με τον Υπόγειον. Και κύψας εις το αυτί του πλησίον του ισταμένου ηρώτησε σοβαρώς:
- Έκαμες την διαθήκην σου;
- Όχι.
- Εξωμολογήθης τουλάχιστον;
- Ούτε.
- Εγώ δεν είχα το θάρρος να έλθω απροετοίμαστος. Αυτή η σήραγξ μου φαίνεται σαν καρμανιόλα.»
Σε άλλο δημοσίευμα, στις 18 Σεπτεμβρίου του 1904, ο χρονογράφος των «Καιρών» με το ψευδώνυμο «Φαληριώτης», γράφει για τον ηλεκτρικό, πλέον, σιδηρόδρομο:
- Ένα δια το Φάληρον πρώτης.
- Μετ” επιστροφής;
- Απλούν, απλούν. Δεν μπορώ να είμαι βέβαιος αν θα φθάσω ζωντανός…
Το 1926 οι ΣΑΠ (Σιδηρόδρομοι Αττικής) που εκμεταλλεύονται το «Θηρίο» της Κηφισιάς, δηλαδή τη Γραμμή από Πλατεία Αττικής μέχρι Κηφισιά, με διακλάδωση από Ν. Ηράκλειο μέχρι Λαύριο, και οι «Τροχιόδρομοι Αθηνών – Πειραιώς» που εκμεταλλεύονται τα Τραμ, συνεργάζονται με τον αγγλικό όμιλο «Πάουερ». Από τη συνεργασία αυτή προκύπτουν δύο Εταιρίες: Η «Ηλεκτρική Εταιρία Μεταφορών» (ΗΕΜ) που αναλαμβάνει την εκμετάλλευση των Τραμ και της Γραμμής της Κηφισιάς και οι «Ελληνικοί Ηλεκτρικοί Σιδηρόδρομοι» (ΕΗΣ).
Οι ΕΗΣ αναλαμβάνουν τις υποχρεώσεις της πρώην ΣΑΠ και ταυτόχρονα τη δέσμευση να βελτιώσουν την υπάρχουσα γραμμή και να επεκτείνουν την υπόγεια σήραγγα ως το σταθμό «Αττική» με διπλή γραμμή για να ενωθεί ο Ηλεκτρικός με την Κηφισιά, με υπόγειο σταθμό κάτω από την «Ομόνοια». Τα έργα ξεκίνησαν τον Ιανουάριο του 1928 και στις 21 Ιουλίου του 1930 εγκαινιάζεται από τον Ελευθέριο Βενιζέλο ο υπόγειος σταθμός «Ομόνοια». Αργότερα, το 1948 και το 1949 εγκαινιάζονται αντίστοιχα οι σταθμοί «Βικτώρια» και «Αττική».
Το 1937 η ΗΕΜ αναλαμβάνει την Ηλεκτροκίνηση του σιδηροδρόμου Κηφισιάς και το 1938 καταργεί το Θηρίο για την πραγματοποίηση του έργου. Τα έργα, όμως, λόγω της κρίσιμης περιόδου, δεν ολοκληρώνονται και φτάνουμε έτσι στο 1950, οπότε παραχωρείται από την ΗΕΜ στην ΕΗΣ η ολοκλήρωση του έργου Ηλεκτροκίνησης και η εκμετάλλευση του σιδηροδρόμου Αθηνών – Κηφισιάς. Οι ΕΗΣ συνεχίζουν τα έργα που καταλήγουν σταδιακά το 1957 με τη λειτουργία του σταθμού της Κηφισιάς. Έτσι, η συγκοινωνία από Πειραιά μέχρι Κηφισιά με τον Ηλεκτρικό Σιδηρόδρομο είναι πλέον πραγματικότητα.
Την 1 Ιανουαρίου του 1976 οι ΕΗΣ περιέρχονται στο Ελληνικό Δημόσιο και μετονομάζονται σε ΗΣΑΠ. Α.Ε. (Ηλεκτρικοί Σιδηρόδρομοι Αθηνών – Πειραιώς).
Σε όλη αυτή τη διαδρομή του, από το 1869 έως σήμερα, ο σιδηρόδρομος έζησε στιγμές μεγαλείου και συμφορές. Μετέφερε βασιλείς, υψηλούς επισκέπτες, έδωσε το παρών στους Ολυμπιακούς Αγώνες του 1896, μετέφερε στρατιώτες του πολέμου 1912 – 1913. Βομβαρδίστηκε και επέζησε, πραγματοποιώντας εκατομμύρια δρομολόγια, που εξυπηρέτησαν δισεκατομμύρια επιβάτες.
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
ΤΟ ΠΙΤΣΙΡΙΚΙ ΕΙΝΑΙ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΚΑΙ ΒΑΣΙΖΕΤΑΙ ΜΟΝΟ ΣΤΟΥΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ ΤΟΥ. ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΤΕ ΤΙΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΕΙΣ ΤΗΣ GOOGLE ΠΑΤΩΝΤΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΙΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΚΟΝΕΣ. ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°