-
-
ΠΡΕΠΕΙ να το δείτε ΟΛΟΙ! Όλη η «ΞΕΦΤΙΛΑ» της Πόπης Τσαπανίδου σε ένα ΒΙΝΤΕΟ!!!
Μαρτίου 05, 2017 By pitsiriki1 -
ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ Η ΠΟΡΣΕ ΗΛΙΘΙΕ! – ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΟ ΟΛΟΙ!
Μαρτίου 05, 2017 By pitsiriki1 -
ΒΟΜΒΕΣ ΚΑΡΟΥΖΟΥ Ενεπλάκη και το όνομα του ΒΑΓΓΕΛΗ ΜΕΙΜΑΡΑΚΗ στην Δίκη Καρούζου-Σκαφτούρα
Μαρτίου 05, 2017 By pitsiriki1 -
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΟ DOCUMENTO – O Mητσοτάκης έπαιξε κι έχασε.Θα βγάλω την Ελλάδα από τη κρίση!
Μαρτίου 05, 2017 By pitsiriki1 -
ΜΗΝ ΤΟ ΧΑΣΕΤΕ ΣΠΑΡΤΑΡΙΣΤΟ ρεπορτάζ του ΑΠΕ για το ταξίδι του Τέρενς Κουίκ στην Αφρική!!!
Μαρτίου 05, 2017 By pitsiriki1 -
H ταραγμένη ζωή του «Mr Jumbo» μέχρι το σημείο «μηδέν»
Μαρτίου 05, 2017 By pitsiriki1 -
Τα σημαντικότερα γεγονότα σαν σήμερα 5 Μαρτίου
Μαρτίου 05, 2017 By pitsiriki1 -
Παναγιώτης Τέτσης 1925 – 2016
Μαρτίου 05, 2017 By pitsiriki1 -
Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ
Μαρτίου 05, 2017 By pitsiriki1 -
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ… 5 Μαρτίου
Μαρτίου 05, 2017 By pitsiriki1 -
Πτήση με κόντρα άνεμο
Μαρτίου 04, 2017 By pitsiriki1 -
Ακούω τις σιωπές σου
Μαρτίου 04, 2017 By pitsiriki1 -
Πλήρης διάλυση: Από πέντε ώρες μέχρι μια μέρα στην ουρά για διαβατήριο
Μαρτίου 04, 2017 By pitsiriki1 -
Μοιάζει με τα play off που όλοι ονειρευόμαστε…
Μαρτίου 04, 2017 By pitsiriki1 -
10 χρόνια «Ελληνοφρένεια»
Μαρτίου 04, 2017 By pitsiriki1 -
«Γεύση» κοινωνίας για τους απόκληρους της κοινωνίας…
Μαρτίου 04, 2017 By pitsiriki1 -
BOMBA ΦΤΟΥ ΚΙ ΑΠ΄ΤΗΝ ΑΡΧΗ Εκατοντάδες χιλιάδες ασφαλισμένοι χωρίς ΕΦΚΑ
Μαρτίου 04, 2017 By pitsiriki1 -
Είναι ωραίο και ποιητικό να ζεις στα σύννεφα
Μαρτίου 04, 2017 By pitsiriki1 -
«Σταματήστε»!!! (να γελάτε)…
Μαρτίου 04, 2017 By pitsiriki1 -
AΠΟΚΑΛΥΠΤΟΥΜΕ… ΣΤΑ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΑ Η ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ ΤΗΣ ΜΟΙΡΑΙΑΣ ΠΟΡΣΕ! ΟΛΗ Η ΑΛΗΘΕΙΑ! – ΕΓΚΛΗΜΑ Η ΧΡΗΣΗ ΤΟΥΣ ΣΕ ΝΟΡΜΑΛ ΣΥΝΘΗΚΕΣ…
Μαρτίου 04, 2017 By pitsiriki1 -
Μόνο η Πετρούλα δεν μίλησε στο Φόρουμ των Δελφών
Μαρτίου 04, 2017 By pitsiriki1 -
ΤΕΛΟΣ Η ΕΥΡΩΠΗ ΜΕΧΡΙ ΤΟ 2025; Τα 5 σενάρια που θα κρίνουν το μέλλον της Ε.Ε.
Μαρτίου 04, 2017 By pitsiriki1 -
ΕΚΤΑΚΤΟ – «Έρχεται σφοδρή κακοκαιρία από την Τρίτη»
Μαρτίου 04, 2017 By pitsiriki1 -
ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ – ΣΟΚ! Με πόσα χιλιόμετρα πήγαινε η μοιραία Porsche; Τι έδειξαν 19 κάμερες της Τροχαίας…
Μαρτίου 04, 2017 By pitsiriki1 -
Βάλτε ρε παιδιά και το σήμα με τα προβατάκια και τα κουδούνια να έρθουμε στα ίσια μας…
Μαρτίου 04, 2017 By pitsiriki1 -
Νέα τραγωδία στην άσφαλτο
Μαρτίου 04, 2017 By pitsiriki1 -
ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΟ! Οι δραματικές στιγμές πριν φύγει για πάντα ο Λάμπρος Κωνσταντάρας
Μαρτίου 04, 2017 By pitsiriki1 -
Ο «μάγκας» των ελληνικών δρόμων – ΦΩΤΟ
Μαρτίου 04, 2017 By pitsiriki1 -
Eρχεται ΜΕΓΑΛΟ ΚΡΑΧ στα έσοδα του Κράτους!
Μαρτίου 04, 2017 By pitsiriki1 -
H MEΓΑΛΗ ΣΥΝΑΞΗ των Κορλεόνε του Διαδικτύου
Μαρτίου 04, 2017 By pitsiriki1 -
ΤΑ ΣΥΓΚΙΝΗΤΙΚΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΣΤΟΛΙΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΜΙΚΡΟ ΠΑΥΛΟ ΚΑΙ ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΠΡΟΣ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ
Μαρτίου 04, 2017 By pitsiriki1
-
Παναγιώτης Τέτσης 1925 – 2016
Σπουδαίος έλληνας ζωγράφος, από τους κορυφαίους εικαστικούς καλλιτέχνες της μεταπολεμικής περιόδου. Το έργο του εντάσσεται στο κλίμα τής μετα-ιμπρεσιονιστικής παραστατικής ζωγραφικής.
Ο Παναγιώτης Τέτσης γεννήθηκε στην Ύδρα το 1925. O πατέρας του διατηρούσε καφενείο και εστιατόριο στο νησί, αλλά οι δουλειές του δεν πήγαιναν καλά κι έτσι αναγκάστηκε με την οικογένειά του να μετακομίσει στον Πειραιά το 1937. Από μικρός ζωγράφιζε και τα πρώτα ενθαρρυντικά λόγια για το έργο του τ’ άκουσε από τον Δημήτρη Πικιώνη και τον Νίκο Χατζηκυριάκο – Γκίκα, που επισκέπτονταν συχνά την Ύδρα και τους οποίους θεωρεί τους πραγματικούς δασκάλους του στη ζωγραφική.
Στον Πειραιά έλαβε τα πρώτα μαθήματα ζωγραφικής από τον Γερμανό Κλάους Φρισλάντερ και το 1943 εισήλθε στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών, ύστερα από ένα σύντομο πέρασμα από τη Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών. Σπούδασε κοντά στους Δημήτριο Μπισκίνη, Παύλο Μαθιόπουλο και Κωνσταντίνο Παρθένη.
Αποφοίτησε το 1949 και με υποτροφία του ΙΚΥ συνέχισε τις σπουδές του στη Σχολή Καλών Τεχνών του Παρισιού, όπου πήρε μαθήματα ζωγραφικής, χαρακτικής, τοιχογραφίας, νωπογραφίας και ψηφιδωτού. Το 1960 έλαβε τιμητική υποτροφία της ιταλικής κυβέρνησης για μελέτη μουσείων, ενώ το 1972 το Ίδρυμα Φορντ του χορήγησε υποτροφία ενός χρόνου, προκειμένου να αφοσιωθεί στη ζωγραφική και τη χαρακτική.
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
ΤΟ ΠΙΤΣΙΡΙΚΙ ΕΙΝΑΙ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΚΑΙ ΒΑΣΙΖΕΤΑΙ ΜΟΝΟ ΣΤΟΥΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ ΤΟΥ. ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΤΕ ΤΙΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΕΙΣ ΤΗΣ GOOGLE ΠΑΤΩΝΤΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΙΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΚΟΝΕΣ. ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
Το 1951 έγινε επιμελητής στην έδρα τού Ελεύθερου Σχεδίου στην Ανωτάτη Σχολή Αρχιτεκτόνων του ΕΜΠ. Δίδαξε στο Ελεύθερο Σπουδαστήριο Καλών Τεχνών, του οποίου υπήρξε και ιδρυτικό μέλος (1958-1976), και στη Σχολή Σχεδιαστών του Αθηναϊκού Τεχνολογικού Ομίλου (1958-1962).
Το 1977 εξελέγη καθηγητής και το 1989 πρύτανης της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών. Το 1993 εξελέγη μέλος της Ακαδημίας Αθηνών στην έδρα της Ζωγραφικής.
Από το 1948 παρουσίαζε έργα του σε ατομικές και ομαδικές εκθέσεις. Τιμήθηκε με το βραβείο κριτικών για το έργο του «Ναυπηγείο» (1962) και στις 29 Φεβρουαρίου 2016 με το βραβείο «Γιάννης Μόραλης» του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού.
Από τους πιο γενναιόδωρους έλληνες εικαστικούς καλλιτέχνες, χάρισε 210 έργα του στην Εθνική Πινακοθήκη, με τον όρο να πωληθεί το 20% εξ αυτών, προκειμένου να αγοραστούν έργα τέχνης άλλων καλλιτεχνών που λείπουν από τις συλλογές της.
O Παναγιώτης Τέτσης πέθανε στο νοσοκομείο «Ευαγγελισμός» της Αθήνας στις 5 Μαρτίου 2016, σε ηλικία 91 ετών.
Είπαν…
«Ο Παναγιώτης Τέτσης, εραστής τής παραστατικής ζωγραφικής, εξέλιξε ένα ιδίωμα προσωπικού ιμπρεσιονισμού, δηλαδή παρατήρησης των οπτικών φαινομένων, συνδυασμένο προς μιαν ελεύθερη αντίληψη χειρονομίας και χρώματος. Οι εκθέσεις του στην ΩΡΑ ήδη από την δεκαετία τού 1970 μεθοδικά παρουσιάζουν ενότητες θεμάτων, τοπία, αντικείμενα, νεκρές φύσεις, φιγούρες, δουλεμένα με πλατιά, χυμώδη πινελιά και έντονη συνθετική βούληση. Η χαρακτική και η ακουαρέλα του ξεχωρίζουν για την τελειότητα τής εκτέλεσής τους και την ιδιαίτερη ατμόσφαιρα που επιτυγχάνουν»
Μάνος Στεαφανίδης, τεχνοκριτικός
«Ο Τέτσης είναι ζωγράφος της χρωματικής πλησμονής, της ηδονής του χρώματος. Το ελληνικό φως, σύμφωνα με τον ζωγράφο, «ισοπεδώνει δημοκρατικά» τους τόνους και ξεθωριάζει τα δυνατά χρώματα. Πώς να παραμείνεις πιστός σε δύο αντίπαλες ερωμένες; στη ζωγραφική του βλέμματος, που έχει να αναμετρηθεί με ένα αμείλικτο φως, και στη ζωγραφική του χρώματος, που φιλοδοξεί να διατηρήσει την καθαρότητα και την ένταση του τόνου; Ο ζωγράφος κατάφερε να κερδίσει αυτή τη μάχη. Δημιούργησε έτσι μια ζωγραφική ελληνική, που είναι ταυτόχρονα φωτοτροπική και χρωματική […] Ολα τα θέματα έχουν τη θέση τους στη ζωγραφική του Τέτση: από ένα απλό κανάτι με πινέλα ακουμπισμένο σε ένα τραπεζάκι ως τη γεωμετρία της Υδρας, την ώρα που την αγκαλιάζει ο πρώτος ήλιος και την αποχαιρετά ο τελευταίος, θωπεύοντάς τη με το μελένιο φως του, και ως τη Λαϊκή Αγορά της Παρασκευής στην Ξενοκράτους, που θα εμπνεύσει στον ζωγράφο τη μνημειώδη ζωφόρο των 50 μέτρων. Η ζωγραφική του Τέτση δεν είναι ποτέ περιγραφική, μιμητική. Ο θεατής καλείται να αναπλάσει την εικόνα που ερέθισε τον ζωγράφο με τη δική του αίσθηση, απολαμβάνοντας ταυτόχρονα το δημιουργικό γίγνεσθαι, την ορατή ποιητική του έργου»