-
-
Ανόρθωση πολιτικού χώρου
Απριλίου 17, 2016 By pitsiriki1 -
Το βιβλίο που εξαφάνισαν από τα ελληνικά σχολεία …ΕΠΕΙΔΗ ΑΝΕΦΕΡΕ ΕΚΤΕΝΩΣ ΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΔΝΤ
Απριλίου 17, 2016 By pitsiriki1 -
ΟΜΟΛΟΓΙΑ – ΣΟΚ ΜΑΞΙΜΟΥ: «Θα υπογράψουμε για μέτρα 9 δισ., όπως ζητά το ΔΝΤ»
Απριλίου 17, 2016 By pitsiriki1 -
Προσωρινές συντάξεις μέχρι το τέλος του 2017 ζητούν οι δανειστές!
Απριλίου 17, 2016 By pitsiriki1 -
“Όχι, δεν είμαι μαζί τους, είμαι αυτό που θέλω”
Απριλίου 17, 2016 By pitsiriki1 -
Το Μπουρδέλο σε διάλυση
Απριλίου 17, 2016 By pitsiriki1 -
Aνασχηματισμός: Διώχνουν τους ζωοκλέφτες από το ναυάγιο
Απριλίου 17, 2016 By pitsiriki1 -
Ἐθνικό Νόμισμα.
Απριλίου 17, 2016 By pitsiriki1 -
Οι Υποκλοπές τελειώνουν την κυβέρνηση και τα παπαγαλάκια αλλάζουν χρώμα
Απριλίου 17, 2016 By pitsiriki1 -
Πρόταση-σοκ από το υπουργείο Παιδείας: Τέσσερα χρόνια γυμνάσιο και δύο λύκειο
Απριλίου 17, 2016 By pitsiriki1 -
ΤΩΡΑ ΜΕΤΑΓΡΑΦΗ ΒΟΜΒΑ στη Νεα Δημοκρατία
Απριλίου 17, 2016 By pitsiriki1 -
Οι επενδυτές του Μάρδα σαν να έχουν αγριέψει λίγο ή μου φαίνεται ;
Απριλίου 17, 2016 By pitsiriki1 -
Σοκ από το νέο ασφαλιστικό- Συντάξεις 600-750 ευρώ και για 40 χρόνια δουλειάς
Απριλίου 17, 2016 By pitsiriki1 -
ΚΑΥΤΟ ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ ΑΠΟ ΤΑ… ΥΠΟΓΕΙΑ ΤΟΥ ΜΑΞΙΜΟΥ ! Ποιες υπουργικές καρέκλες τρίζουν – Ποιοι θέλουν να αποχωρήσουν οικειοθελώς (ΟΝΟΜΑΤΑ)
Απριλίου 17, 2016 By pitsiriki1 -
Τελευταία παράσταση των κυβερνητικών κλόουν πριν εξαπολύσουν τον Αρμαγεδδώνα
Απριλίου 17, 2016 By pitsiriki1 -
Από τους δημοσκόπους στην «Πλεύση» της Ζωής
Απριλίου 17, 2016 By pitsiriki1 -
Σοκ για μισθούς και μπλοκάκια
Απριλίου 17, 2016 By pitsiriki1 -
Δ. Μητροπάνος: «Παραγίναμε νόμιμοι» – 4 χρόνια από τον θάνατο του
Απριλίου 17, 2016 By pitsiriki1 -
Τρίκαλα ..Αγία Μονή …Ένα τσιγάρο δρόμος
Απριλίου 17, 2016 By pitsiriki1 -
Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ
Απριλίου 17, 2016 By pitsiriki1 -
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ…17 Απριλίου
Απριλίου 17, 2016 By pitsiriki1 -
Το ανέκδοτο της ημέρας – Τσίπρας: Εφικτή η ολοκλήρωση της αξιολόγησης μέχρι το Πάσχα
Απριλίου 16, 2016 By pitsiriki1 -
ΤΡΟΜΑΚΤΙΚΗ ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ: Έχουμε τον θάνατο σπίτι μας και δεν το γνωρίζουμε!
Απριλίου 16, 2016 By pitsiriki1 -
Δεν έχω να πληρώσω μισθούς και συντάξεις! Κούρεψε τις καταθέσεις ή παραιτήσου!
Απριλίου 16, 2016 By pitsiriki1 -
Τα «ηχηρά» λουκέτα στα χρόνια των μνημονίων- Δείτε αναλυτικά
Απριλίου 16, 2016 By pitsiriki1 -
Τα βίντεο της «Πλεύσης Ελευθερίας» για την εκδήλωση της 19ης Απριλίου
Απριλίου 16, 2016 By pitsiriki1 -
«Δε γίνεται σεξ χωρίς να ξεκινήσεις με στοματικό»!
Απριλίου 16, 2016 By pitsiriki1 -
«Τα προσφυγοπουλα της βουλής». Αυτά δεν τα πήρε ο… Πάπας .Τα άφησε στην κυρά Τασία.
Απριλίου 16, 2016 By pitsiriki1 -
«τα προσφυγοπούλα της βουλής». Αυτά δεν τα πήρε ο… Πάπας .Την άφησε στην κυρά Τασία.
Απριλίου 16, 2016 By pitsiriki1 -
ΚΛΕΦΤΕΣ ΜΕΧΡΙ ΚΟΚΚΑΛΟ – ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΤΕ ΤΟ ΠΑΝΤΟΥ
Απριλίου 16, 2016 By pitsiriki1 -
Χαμός στο Διαδίκτυο από την «Πλεύση» της Ζωής – Δείτε χαρακτηριστικά tweets
Απριλίου 16, 2016 By pitsiriki1 -
ΔΗΛΩΣΗ ΒΟΜΒΑ! Απειλεί με παραίτηση ο Τσίπρας αν δεν κλείσει η αξιολόγηση – Όλο το παρασκήνιο στην συζήτηση με τον Ολάντ
Απριλίου 16, 2016 By pitsiriki1 -
Πάρτε βαθειά ανάσα … Μάιος έρχεται
Απριλίου 16, 2016 By pitsiriki1 -
Θανατηφόρο χτύπημα στα πορτοφόλια του Μπόμπολα,του Βαρδινογιάννη κι άλλων
Απριλίου 16, 2016 By pitsiriki1 -
Τρόμος από συμμορία Γεωργιανών στην νέα γειτονιά της Ελένης Μενεγάκη
Απριλίου 16, 2016 By pitsiriki1 -
Η Αυτοκρατορία Αντεπιτίθεται
Απριλίου 16, 2016 By pitsiriki1 -
Καταγγελία-»Φωτιά» από Έφεδρο Ανθυπολοχαγό των Ειδικών Δυνάμεων:»Είμαστε σε πόλεμο από το 2009»
Απριλίου 16, 2016 By pitsiriki1 -
Πανούλη για πές μας από που πήρες την στολή σου;
Απριλίου 16, 2016 By pitsiriki1 -
ΣΟΚ .. Mακελειό στην Ουάσιγκτον
Απριλίου 16, 2016 By pitsiriki1 -
Tράβα στην Συρία, Αγιότατε για να σταματήσεις τον πόλεμο
Απριλίου 16, 2016 By pitsiriki1 -
Κανένας Έλληνας δεν πρέπει να πάει να πάρει το σπίτι κάποιου που χρωστάει σε τράπεζα
Απριλίου 16, 2016 By pitsiriki1 -
H Ραχήλ Μακρή στο κόμμα της Ζ. Κωνσταντοπούλου; Τι λέει η ίδια…
Απριλίου 16, 2016 By pitsiriki1 -
Πώς έβαλαν τη χώρα στα Μνημόνια μέσα από μια κουζίνα ξενοδοχείου
Απριλίου 16, 2016 By pitsiriki1 -
Βαρθολομαίε, Ιερώνυμε, πάπα, Τσίπρα… υπάλληλοι της «νέας τάξης»… Δημοσιογραφικές πόρνες…
Απριλίου 16, 2016 By pitsiriki1 -
Επι ποδός «πολέμου» η Λέσβος για την επίσκεψη του Πάπα
Απριλίου 16, 2016 By pitsiriki1 -
Άγαμοι κληρικοί που δίνουν συμβουλές γάμου.
Απριλίου 16, 2016 By pitsiriki1 -
Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ
Απριλίου 16, 2016 By pitsiriki1 -
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ..16 Απριλίου
Απριλίου 16, 2016 By pitsiriki1 -
ΡΑΓΔΑΙΕΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΣΤΟΝ ΣΥΡΙΖΑ! «Αυτονομείται» η ομάδα των «53» με δικό της site και εξαπολύει επίθεση σε Κυβέρνηση και Τσίπρα
Απριλίου 15, 2016 By pitsiriki1 -
H «σκηνοθετημένη εξαπάτηση» ως ηγεμονεύουσα πολιτική πρακτική
Απριλίου 15, 2016 By pitsiriki1 -
Δάκρυσε η εικόνα της Χατζηβασιλείου!
Απριλίου 15, 2016 By pitsiriki1 -
Ο Αρκάς «ξαναχτυπά» και σκορπά χαμόγελα: Πώς ορίζεται η «πολιτική ικανότητα»
Απριλίου 15, 2016 By pitsiriki1 -
ΤΡΟΜΟΣ ΣΤΟ ΜΑΞΙΜΟΥ από το σενάριο που θέλει την Ελλάδα εκτός ευρώ με 300.000 λαθρομετανάστες στο εσωτερικό της
Απριλίου 15, 2016 By pitsiriki1 -
Απίστευτοι διάλογοι στη Βουλή: «Μήπως με γουστάρεις;» – «Άντε γ@@@σου!»
Απριλίου 15, 2016 By pitsiriki1
-
Η ιστορία του σιδηρόδρομου Πειραιά – Κηφισιάς
Ο Αστικός Σιδηρόδρομος Πειραιά – Κηφισιάς, γνωστός ως «Ηλεκτρικός», μετράει σχεδόν ενάμισι αιώνα ζωής. Ατμοκίνητος αρχικά και ηλεκτροκίνητος αργότερα, ο σιδηρόδρομος συνέδεσε το 1869 την Αθήνα με τον Πειραιά, που μέχρι τότε οι άμαξες και τα παμφορεία ήταν το μόνο μέσο συγκοινωνίας μεταξύ τους.
Η πρώτη ιδέα για τη δημιουργία του τέθηκε από τον Φρειδερίκο Φεράλδη το 1835, ένα χρόνο αφότου η Αθήνα έγινε πρωτεύουσα του ελληνικού κράτους, αλλά απορρίφθηκε από την τότε κυβέρνηση. Οκτώ χρόνια αργότερα, το 1843, ο Αλέξανδρος Ραγκαβής επαναλαμβάνει δημόσια την πρόταση, αλλά και πάλι δεν υπήρξε ανταπόκριση.
Το 1855 ο πρωθυπουργός και υπουργός Εξωτερικών, Αλέξανδρος Μαυροκορδάτος, καταθέτει το πρώτο νομοσχέδιο για την ίδρυση σιδηροδρόμου Αθήνας – Πειραιά. Είναι ο Νόμος ΤΖ «περί συστάσεως σιδηροδρόμου Απ” Αθηνών εις Πειραιά», ο οποίος δίνει το δικαίωμα εκμετάλλευσης στην εταιρία που θ” αναλάμβανε το έργο για 55 χρόνια. Το 1857 το δικαίωμα αυτό αυξάνεται σε 75 χρόνια.
Έπειτα από ανεπιτυχείς προσπάθειες ανάθεσης του έργου, το 1867 κατακυρώνεται στον άγγλο επιχειρηματία Εδουάρδο Πίκερινγκ, ο οποίος το Νοέμβριο του ίδιου έτους αρχίζει να κατασκευάζει το έργο. Ένα χρόνο μετά, το 1868, ο Πίκερινγκ μεταβιβάζει τις υποχρεώσεις του στην ιδρυθείσα από όμιλο Ανώνυμη Εταιρία του «Απ” Αθηνών εις Πειραιά Σιδηροδρόμου» – Σ.Α.Π. Α.Ε.
Στις 17 Φεβρουαρίου του 1869 η εταιρία έχει τελειώσει το έργο και γίνεται η πρώτη δοκιμή της διαδρομής. Τα επίσημα εγκαίνια γίνονται μέσα σε ατμόσφαιρα γενικής χαράς, στις 27 Φεβρουαρίου 1869, με επιβάτες στο πρώτο δρομολόγιο τη Βασίλισσα Όλγα, τον Πρωθυπουργό Ζαΐμη, υπουργούς, στρατιωτικούς, διπλωμάτες και άλλους επισήμους. Επιτέλους, το όνειρο γίνεται πραγματικότητα. Η ατμομηχανή με 6 βαγόνια καλύπτει τη διαδρομή των 8 χιλιομέτρων από το Θησείο στον Πειραιά περίπου σε 19 λεπτά. Οι δύο πόλεις, Αθήνα και Πειραιάς, έχουν πλέον συνδεθεί με σιδερένιες γραμμές.
Τα σχόλια του τύπου της εποχής πολλά και καλά. Στις 3 Μαρτίου του 1869 ο «Αιών» γράφει: «Ο σιδηρόδρομος ήρξατο τακτικώς εργαζόμενος από της τελευταίας Παρασκευής. Η συρροή των επιβατών είναι μεγίστη. Οι πάντες δ” ομολογούσι τας μεγίστας ωφελείας, ας η κάταρξις του έργου τούτου υπισχνείται. Ευχόμεθα και αύθις, ίνα η μικρά αύτη γραμμή υπάρξει η αρχή του καθ” όλην την επικράτειαν συμπλέγματος σιδηροδρόμων».
Από το πρώτο επίσημο δρομολόγιο, το 1869, έως τις 16 Σεπτεμβρίου του 1904 οπότε πραγματοποιήθηκε η ηλεκτροδότηση του σιδηροδρόμου, μεσολάβησαν η στρώση διπλής γραμμής και η έναρξη κατασκευής σήραγγας το 1889 από το Θησείο μέχρι την Ομόνοια (Λυκούργου και Αθηνάς), όπου δημιουργήθηκε και ο παλιός σταθμός της Ομόνοιας, ο οποίος εγκαινιάστηκε στις 17 Μαΐου του 1895.
Η υπόγεια σήραγγα και η ηλεκτροδότηση προκάλεσε πάλι πολλά και ποικίλα σχόλια του Τύπου της εποχής. Αξίζει να αναφερθούν μερικά που καταδεικνύουν την αντίδραση του κόσμου της εποχής εκείνης σε κάθε καινοτομία. «Τι να σου πω, αδελφέ, λέγει κάποιος εκ των προσκεκλημένων. Νομίζω ότι πρόκειται να μας κλείσουν «κατά βαρβάρων» με τον Υπόγειον. Και κύψας εις το αυτί του πλησίον του ισταμένου ηρώτησε σοβαρώς:
- Έκαμες την διαθήκην σου;
- Όχι.
- Εξωμολογήθης τουλάχιστον;
- Ούτε.
- Εγώ δεν είχα το θάρρος να έλθω απροετοίμαστος. Αυτή η σήραγξ μου φαίνεται σαν καρμανιόλα.»
Σε άλλο δημοσίευμα, στις 18 Σεπτεμβρίου του 1904, ο χρονογράφος των «Καιρών» με το ψευδώνυμο «Φαληριώτης», γράφει για τον ηλεκτρικό, πλέον, σιδηρόδρομο:
- Ένα δια το Φάληρον πρώτης.
- Μετ” επιστροφής;
- Απλούν, απλούν. Δεν μπορώ να είμαι βέβαιος αν θα φθάσω ζωντανός…
Το 1926 οι ΣΑΠ (Σιδηρόδρομοι Αττικής) που εκμεταλλεύονται το «Θηρίο» της Κηφισιάς, δηλαδή τη Γραμμή από Πλατεία Αττικής μέχρι Κηφισιά, με διακλάδωση από Ν. Ηράκλειο μέχρι Λαύριο, και οι «Τροχιόδρομοι Αθηνών – Πειραιώς» που εκμεταλλεύονται τα Τραμ, συνεργάζονται με τον αγγλικό όμιλο «Πάουερ». Από τη συνεργασία αυτή προκύπτουν δύο Εταιρίες: Η «Ηλεκτρική Εταιρία Μεταφορών» (ΗΕΜ) που αναλαμβάνει την εκμετάλλευση των Τραμ και της Γραμμής της Κηφισιάς και οι «Ελληνικοί Ηλεκτρικοί Σιδηρόδρομοι» (ΕΗΣ).
Οι ΕΗΣ αναλαμβάνουν τις υποχρεώσεις της πρώην ΣΑΠ και ταυτόχρονα τη δέσμευση να βελτιώσουν την υπάρχουσα γραμμή και να επεκτείνουν την υπόγεια σήραγγα ως το σταθμό «Αττική» με διπλή γραμμή για να ενωθεί ο Ηλεκτρικός με την Κηφισιά, με υπόγειο σταθμό κάτω από την «Ομόνοια». Τα έργα ξεκίνησαν τον Ιανουάριο του 1928 και στις 21 Ιουλίου του 1930 εγκαινιάζεται από τον Ελευθέριο Βενιζέλο ο υπόγειος σταθμός «Ομόνοια». Αργότερα, το 1948 και το 1949 εγκαινιάζονται αντίστοιχα οι σταθμοί «Βικτώρια» και «Αττική».
Το 1937 η ΗΕΜ αναλαμβάνει την Ηλεκτροκίνηση του σιδηροδρόμου Κηφισιάς και το 1938 καταργεί το Θηρίο για την πραγματοποίηση του έργου. Τα έργα, όμως, λόγω της κρίσιμης περιόδου, δεν ολοκληρώνονται και φτάνουμε έτσι στο 1950, οπότε παραχωρείται από την ΗΕΜ στην ΕΗΣ η ολοκλήρωση του έργου Ηλεκτροκίνησης και η εκμετάλλευση του σιδηροδρόμου Αθηνών – Κηφισιάς. Οι ΕΗΣ συνεχίζουν τα έργα που καταλήγουν σταδιακά το 1957 με τη λειτουργία του σταθμού της Κηφισιάς. Έτσι, η συγκοινωνία από Πειραιά μέχρι Κηφισιά με τον Ηλεκτρικό Σιδηρόδρομο είναι πλέον πραγματικότητα.
Την 1 Ιανουαρίου του 1976 οι ΕΗΣ περιέρχονται στο Ελληνικό Δημόσιο και μετονομάζονται σε ΗΣΑΠ. Α.Ε. (Ηλεκτρικοί Σιδηρόδρομοι Αθηνών – Πειραιώς).
Σε όλη αυτή τη διαδρομή του, από το 1869 έως σήμερα, ο σιδηρόδρομος έζησε στιγμές μεγαλείου και συμφορές. Μετέφερε βασιλείς, υψηλούς επισκέπτες, έδωσε το παρών στους Ολυμπιακούς Αγώνες του 1896, μετέφερε στρατιώτες του πολέμου 1912 – 1913. Βομβαρδίστηκε και επέζησε, πραγματοποιώντας εκατομμύρια δρομολόγια, που εξυπηρέτησαν δισεκατομμύρια επιβάτες.