-
-
Σε απεργιακό κλοιό η χώρα-«Λουκέτο» σε Δημόσιο και ΜΜΕ-Πως θα κινηθούν τα ΜΜΜ
Απριλίου 07, 2016 By pitsiriki1 -
ΣΑΛΟΣ ΜΕ ΤΗΝ ΕΣΗΕΑ! Ποια μέλη του Πειθαρχικού οδήγησαν στη διαγραφή των δημοσιογράφων!
Απριλίου 07, 2016 By pitsiriki1 -
Eφυγε η μητέρα του Κώστα Ηλιάκη
Απριλίου 07, 2016 By pitsiriki1 -
ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΓΙΑ ΠΑΝΤΕΛΙΔΗ: Ήταν σχεδόν νεκρός πριν ακόμα μπει στο μοιραίο όχημα – Στοιχεία ΣΟΚ!
Απριλίου 07, 2016 By pitsiriki1 -
Τραγικό συμβάν με λιμενικό στη Νάξο
Απριλίου 07, 2016 By pitsiriki1 -
Προσαγωγές σαράντα μεταναστών από το κέντρο της Αθήνας
Απριλίου 07, 2016 By pitsiriki1 -
Μελισσάνθη
Απριλίου 07, 2016 By pitsiriki1 -
Άκης Πάνου
Απριλίου 07, 2016 By pitsiriki1 -
Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Απριλίου 07, 2016 By pitsiriki1 -
Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ
Απριλίου 07, 2016 By pitsiriki1 -
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ…7 Απριλίου
Απριλίου 07, 2016 By pitsiriki1 -
ΕΚΤΑΚΤΟ Πανικος Αδωνι για να γλυτωσει την παραιτηση
Απριλίου 06, 2016 By pitsiriki1 -
Τα κουρέλια τραγουδάνε ακόμη
Απριλίου 06, 2016 By pitsiriki1 -
Να αναθέσουμε στην Ιταλική Μαφία το Προσφυγικό
Απριλίου 06, 2016 By pitsiriki1 -
Χρυσά Βατόμουρα #1
Απριλίου 06, 2016 By pitsiriki1 -
Τι κρύβεται πίσω απο τους Ειδικούς Φρουρούς …»Μπουμπούκια»;
Απριλίου 06, 2016 By pitsiriki1 -
Απίστευτο! Εισαγγελική έρευνα κατά Γερμανού καλλιτέχνη για… “προσβολή” του Ερντογάν
Απριλίου 06, 2016 By pitsiriki1 -
Ξύπνησαν Επιτέλους …Και έβγαλαν τους «Φονιάδες των Απάτσι» μέσα στη νύχτα! (φώτο)
Απριλίου 06, 2016 By pitsiriki1 -
Δεύτε Λάβετε Μπουφάν
Απριλίου 06, 2016 By pitsiriki1 -
Καλά να πάθετε, κύριε μου!
Απριλίου 06, 2016 By pitsiriki1 -
Πού φτάσαμε;- Λαθρομετανάστες και πρόσφυγες έχουν κλείσει την εθνική οδό και ζητούν ταυτότητα από τους Έλληνες οδηγούς για να πάνε στις δουλειές τους! (βίντεο)
Απριλίου 06, 2016 By pitsiriki1 -
Γεια σου γενικέ Παπαδόπουλε… όνομα και πράγμα! (βίντεο)
Απριλίου 06, 2016 By pitsiriki1 -
Παλλόμενα πέη, περιστρεφόμενα μέζεα κι ιπτάμενοι δίσκοι.
Απριλίου 06, 2016 By pitsiriki1 -
Νίκος Μπογιόπουλος: «Να τους στείλουμε όλους στο διάολο…»
Απριλίου 06, 2016 By pitsiriki1 -
Προσφέρουν 1.000.000 ευρώ για τον δράστη των κοριών στο Hilton
Απριλίου 06, 2016 By pitsiriki1 -
Σκάσε μαλάκα!..
Απριλίου 06, 2016 By pitsiriki1 -
ΕΚΤΑΚΤΟ Παραιτηση Αδωνι λόγω Παπασταυρου;
Απριλίου 06, 2016 By pitsiriki1 -
»Καλά να πάθετε»!..
Απριλίου 06, 2016 By pitsiriki1 -
“Είναι το ΔΝΤ, ανόητε”…
Απριλίου 06, 2016 By pitsiriki1 -
Μετά τους μετακλητούς, βόλεμα «κολλητών» μέσω επιτροπών
Απριλίου 06, 2016 By pitsiriki1 -
Ο ήρωας του Ρούπελ που σκότωσε 232 Γερμανούς
Απριλίου 06, 2016 By pitsiriki1 -
Φορολογικό σοκ που θα μείνει στην ιστορία
Απριλίου 06, 2016 By pitsiriki1 -
Το Μαξίμου προχωρά… ασθμαίνοντας για να κλείσει η αξιολόγηση -Τι φοβούνται
Απριλίου 06, 2016 By pitsiriki1 -
Λαφαζάνης: Μόνο με εθνικό νόμισμα η χώρα θα ανασάνει και θα βρει διέξοδο
Απριλίου 06, 2016 By pitsiriki1 -
Πως τα καταφέραμε έτσι;
Απριλίου 06, 2016 By pitsiriki1 -
Τα πρόβατα απεργούν, ζητώντας καλύτερες συνθήκες σφαγής . . .
Απριλίου 06, 2016 By pitsiriki1 -
Η Γερμανική Επίθεση κατά της Ελλάδας
Απριλίου 06, 2016 By pitsiriki1 -
Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ
Απριλίου 06, 2016 By pitsiriki1 -
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ…6 Απριλίου
Απριλίου 06, 2016 By pitsiriki1 -
Υπάρχει ποιό βλαμμένος από έναν… σημερινό….δεξιούλη;
Απριλίου 05, 2016 By pitsiriki1 -
Ε, ε, έρχεται… Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης στο αέριο κίνησης!
Απριλίου 05, 2016 By pitsiriki1 -
ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ, “ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ ΔΕΚΑΡΑ ΣΤΟΥΣ ΤΡΑΠΕΖΙΤΕΣ”
Απριλίου 05, 2016 By pitsiriki1 -
Και τώρα τι κάνουμε;
Απριλίου 05, 2016 By pitsiriki1 -
Ο καθένας στον χώρο του.
Απριλίου 05, 2016 By pitsiriki1 -
Έκτακτο…Ηχηρή απάντηση Μέρκελ στον Τσίπρα: Θέλουμε το ΔΝΤ στο ελληνικό πρόγραμμα
Απριλίου 05, 2016 By pitsiriki1 -
Για αυτό τον αγαπάμε.Eκτάκτως ο Β.Πούτιν,υπέγραψε διάταγμα για την δημιουργία της»Ρωσικής Εθνικής Φρουράς»με στόχο την …
Απριλίου 05, 2016 By pitsiriki1 -
Αυτό το ανθρωπάκι μας δουλεύει ασύστολα και επαρμένα…
Απριλίου 05, 2016 By pitsiriki1 -
Αφού το λέει η Ντορα Μητσοτακη –Μπακογιάννη – Κούβελου… και κάτι ψιλά, έτσι θα είναι.
Απριλίου 05, 2016 By pitsiriki1 -
Καθρέφτης σου είναι ο Αλέξης, κοινωνία, και σου μοιάζει…
Απριλίου 05, 2016 By pitsiriki1 -
Τα γκαρσόνια του τρίτου μνημονίου
Απριλίου 05, 2016 By pitsiriki1 -
To παραμύθι συνεχίζεται: Από το πρώτο τρίμηνο του ’16… στους επόμενους μήνες η άρση των capital controls
Απριλίου 05, 2016 By pitsiriki1 -
Αιφνιδιασμός και πρόωρες εκλογές
Απριλίου 05, 2016 By pitsiriki1 -
Μάρδας: Δεν υπάρχει πρόβλημα με τα capital controls, οι επιχειρήσεις εξυπηρετούνται!
Απριλίου 05, 2016 By pitsiriki1 -
Οι μπαχαλάκηδες Συριζαίοι αποφάσισαν να τρώμε γιαούρτι από σκόνη γάλακτος!
Απριλίου 05, 2016 By pitsiriki1
-
Μελισσάνθη
Μελισσάνθη: Ελληνίδα ποιήτρια, από τις πιο αντιπροσωπευτικές φωνές της υπαρξιακής ποίησης στην Ελλάδα. Μελισσάνθη
Ελληνίδα ποιήτρια, από τις πιο αντιπροσωπευτικές φωνές της υπαρξιακής ποίησης στην Ελλάδα.
Η Ήβη Κούγια, όπως ήταν το πραγματικό της όνομα, γεννήθηκε στις 7 Απριλίου 1907 στην Αθήνα. Σπούδασε γαλλικά στο Γαλλικό Ινστιτούτο με καθηγητή τον Οκτάβιο Μερλιέ, ο οποίος την ενθάρρυνε να ασχοληθεί με την ποίηση. Σπούδασε ακόμη, γερμανικά, αγγλικά, μουσική και μελέτησε φιλοσοφία.
Εργάστηκε ως δημοσιογράφος και καθηγήτρια γαλλικών, ενώ υπήρξε συνεργάτιδα του λογοτεχνικού προγράμματος του ΕΙΡ από το 1945 έως το 1955, από το οποίο παρουσίαζε ελληνική και ξένη ποίηση, δικές της εργασίες και θεατρικές διασκευές. Το 1932 παντρεύτηκε τον Ιωάννη Σκανδαλάκη, δικηγόρο, πολιτικό (βουλευτή του Λαϊκού Κόμματος) και συγγραφέα φιλοσοφικών δοκιμίων.
Στη λογοτεχνία εμφανίσθηκε το 1930 με την ποιητή συλλογή «Φωνές Εντόμου». Ακολούθησε τον επόμενο χρόνο η ποιητική συλλογή «Προφητείες», η οποία αποτέλεσε το λογοτεχνικό γεγονός της χρονιάς και την καθιέρωσε ως ποιήτρια. Σε μία συνέντευξή της στην Ελευθεροτυπία (31/12/1976) η Μελισσάνθη αποκάλυψε το πώς ξεκίνησε την ενασχόλησή της με την ποίηση:
Οι ερεθισμοί οι δικοί μου ξεκίνησαν από προβλήματα υπαρξιακά, από την οδυνηρή επαφή μου με τον κόσμο και όπως μου άρεσε η ποίηση βρήκαν διέξοδο σ” αυτήν. Οι συγκρούσεις με το περιβάλλον πρώτα πρώτα. Ένας νέος άνθρωπος σ” έναν κόσμο φτιαγμένο από τους άλλους, που του είναι αδύνατο να τον παραδεχτεί. Αρχίζει τότε μια πάλη που είτε είναι εξωτερική, στήθος με στήθος, είτε εσωτερική, να εξηγήσει και να παραδεχτεί το σκληρό παιχνίδι που παίζεται γύρω μου. Η δεύτερη αυτή πάλη γίνεται πιο σκληρή όταν αισθάνεσαι την αδυναμία σου να δράσεις εξωτερικά.
Η Μελισσάνθη τιμήθηκε με το Β” και το Α” Κρατικό Βραβείο Ποίησης (1966 και 1976) και με το ποιητικό βραβείο του Ιδρύματος Ουράνη της Ακαδημίας Αθηνών (1976). Ποιήματά της έχουν μεταφραστεί σε Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία, ΗΠΑ, Καναδά, Μεξικό, Ρουμανία, Πολωνία, Γιουγκοσλαβία, Βουλγαρία και έχουν περιληφθεί σε συνολικά 26 ξένες ανθολογίες.
Ο θρησκευτικός και υπαρξιακός χαρακτήρας στάθηκαν από την αρχή τα κύρια γνωρίσματα του έργου της Μελισσάνθης, ενός έργου άνισου στο σύνολό του, τόσο από την άποψη της γραφής όσο και από την άποψη της ποιότητας, προ πάντων στις προ του 1950 ποιητικές της συλλογές. Ξεκίνησε να γράφει ποίηση στα πλαίσια της παραδοσιακής στιχουργικής και οδηγήθηκε σταδιακά προς τον ελεύθερο στίχο (από το 1945), επιλογή που οδήγησε και σε μια ανάλογη ανανέωση των θεματικών και γλωσσικών της επιλογών.
Η ποίησή της εκτιμάτο από μεγάλη μερίδα του λογοτεχνικού κόσμου της εποχής της. «Φαινόμενο που πραγματικά αγγίζει το θαύμα», την έχει αποκαλέσει ο ποιητής Μιλτιάδης Μαλακάσης. Ο συγγραφέας και εκπαιδευτικός Ιωάννης Γρυπάρης την παραλληλίζει με τον Γκαίτε, ενώ ο κριτικός της λογοτεχνίας Μάρκος Αυγέρης σημειώνει ότι η ποίησή της «και σαν αίσθηση και σαν ποίηση και στους τόνους και στην έκφραση είναι ολότελα μοντέρνα, βυθίζεται ολόκληρη μέσα στη σημερινή αισθαντικότητα και όπως αναζητά την πνευματική γεύση του κόσμου συναντά τους ίδιους πανάρχαιους δρόμους της πνευματικής ηδονής ενώνοντας “τα εγγύς και τα άπω”».
Η Ήβη Κούγια-Δασκαλάκη πέθανε στην Αθήνα στις 9 Νοεμβρίου 1990.
Εργογραφία
Ποίηση
Φωνές εντόμου («Αντωνόπουλος», 1930)
Προφητείες (1931)
Η Φλεγόμενη βάτος(1935)
Γυρισμός του Ασώτου (1936)
Ωσαννά και Οραματισμός (« Αντωνόπουλος», 1939)
Λυρική Εξομολόγηση (1945)
Η εποχή του Ύπνου και της Αγρύπνιας (1950)
Ανθρώπινο Σχήμα («Δίφρος», 1961)
Το Φράγμα της Σιωπής («Δίφρος», 1965)
Εκλογή (1965)
Μικρή εκλογή 1930-1961 (1970)
Εκλογή 1961-1965 (1970)
Εκλογή 1961-1977 (1979)
Τα Νέα Ποιήματα 1974-1982 («Πρόσπερος», 1982)
Δοκίμιο
Παιδική λογοτεχνία
Ο μικρός αδελφός (1960)
Με τους αρχαίους θεούς («Ευρωεκδοτική», 1985)
Μεταφράσεις
Πιέρ Γκαρνιέ: Εκλογή («Δίφρος»,1965)
Έμιλυ Ντίκινσον: Ποιήματα («Η μικρή Εγνατία», 1980)
Πολ Βαλερί: Χορός και Ψυχή («Διάττων», 1988)
Συγκεντρωτικές εκδόσεις
Εκλογή. 1930-1950 (1965)
Τα Ποιήματα της Μελισσάνθης 1930-1974 (« Οι εκδόσεις των Φίλων», 1975)
Οδοιπορικό 1930-1984 («Καστανιώτης», 1986)
Είπε…
Για την ελληνική ποίηση…
Το γεγονός και μόνο ότι έχουμε στην κορυφή έναν-δύο παγκόσμια αναγνωρισμένους ποιητές σημαίνει ότι έχουμε ένα πολύ σημαντικό υπόστρωμα. Πιστεύω ότι η ελληνική ποίηση όχι μόνο στέκεται δίπλα στην ευρωπαϊκή αλλά και προπορεύεται σε ποιότητα, προβληματισμό και θεματικό πλούτο.
Για την σχέση του σύγχρονου ανθρώπου με την ποίηση…
Από μια διαίσθηση, ίσως να βρει το καθαρό του βλέμμα που έχει χάσει στη σκληρή κερδοσκοπική κοινωνία που ζούμε, να δει τα πράγματα στην ιερότητα και στην αγνότητά τους. Πρέπει να καταλάβουμε ότι το «τερατώδες» της εποχής μας είναι γέννημα της χρησιμοθηρικής αντίληψης του κόσμου που είναι ταυτόσημη με το πνεύμα της στυγνής εκμετάλλευσης σ” όλα τα πεδία.«Και να λοιπόν, που σε μια εποχή πέρα για πέρα χρησιμοθηρική, ψυχρά ωφελιμιστική και απάνθρωπη, οι νέοι άνθρωποι του τόπου μας αρχίζουν ν” αποζητούν αυτό που φαίνεται λιγότερο χρήσιμο: την ποίηση και τον ποιητή! Μέσα σ” έναν κόσμο θωρακισμένο, οικοδομημένο πάνω στην υλική δύναμη , ο ποιητής -αυτός ο ανυπεράσπιστος άνθρωπος του πλανήτη- μαθαίνει ξαφνικά ότι τον χρειάζονται. Κι αυτό είναι πολύ πολύ συγκινητικό.
Για την σωτηρία του ανθρώπου…
Ο κόσμος επιζεί από την ισορροπία. Αν υπάρχει κάποια πάλη σήμερα μεταξύ καλού και κακού, φαίνεται ότι υπερισχύει το κακό. Πιστεύω όμως πως όπως σ” έναν άρρωστο οργανισμό δημιουργούνται αντίθετες δυνάμεις που τον βοηθάνε να επιζήσει, έτσι θα βρεθούνε δυνάμεις τέτοιες που δεν θ” αφήσουν τον κόσμο να καταστραφεί. Πιστεύω ότι από τον άνθρωπο πάλι θα “ρθει η σωτηρία. Η σωτηρία αυτή θα μπορούσε να “ρθει και τώρα αν σε μεγάλο ποσοστό οι άνθρωπο έπαυαν να συντηρούν το κακό…Αυτό το κακό που συμβαίνει στην καταναλωτική κοινωνία, η μανία που μας έχει πιάσει όλους ν” αποκτήσουμε πράγματα περιττά και άχρηστα. Αν το συνειδητοποιήσουμε αυτό, όπως το συνειδητοποίησαν κάποτε οι χίπις, που δεν έκαναν όμως μια πλήρη επανάσταση, θα μπορούσαν ν” αλλάξουν πολλά πράγματα.
Για την ποίησή της…
Μιλάω έμμεσα, με σύμβολα, αλληγορικά. Θα πρέπει ίσως να σας πω εγώ η ίδια ότι κάποιο ποίημά μου είναι εμπνευσμένο από την Κατοχή ή το Πολυτεχνείο για να το καταλάβετε. Βλέπω το δράμα το ανθρώπινο διαχρονικά. Δεν μ” ενδιαφέρει να κάνω δημαγωγία. Δεν μου αρέσουν οι αφορισμοί, το κάθε τι που δικαιώνεται σαν ποιητικός λόγος είναι δεκτό. Μιλάω για τη δική μου ποίηση. Δεν έχω κλειστεί σε κανέναν πύργο. Κλείνεται κανένας σ” έναν πύργο όταν έχει κλειστεί σε μια ιδεολογία. Αυτός μένει αμετακίνητος. Στο μόνο που μένω αμετακίνητη είναι η πίστη μου στον άνθρωπο. Δεν είναι μια ιδεολογία, είναι μια βαθιά πεποίθηση που βγαίνει υπαρξιακά από μέσα μου.
Για την Αθήνα…
Καμία ίσως πόλη του κόσμου δεν αντικατοπτρίζει την κόλαση του σημερινού κόσμου όσο η Αθήνα!
http://feedproxy.google.com/~r/sansimeragr/frontpage/~3/OscPh8RG3TM/1077