ΤΟ ΑΝΕΚΔΟΤΟ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ!

wpid-wp-1473613382728.jpeg

ΜΕΤΡΟ ακούνε και ΜΕΤΡΟ δε βλέπουνε εδώ και χρόνια οι Θεσσαλονικείς και όμως ήρθε η ώρα του!“Ώριμες μελέτες, που θα επιτρέψουν τη δημοπράτηση κι άλλων επεκτάσεων του Μετρό Θεσσαλονίκης και κυρίως εκείνων προς τις δυτικές συνοικίες και το αεροδρόμιο, επιδιώκει το υπουργείο Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων, με τρόπο ώστε να μην επαναληφθούν «λάθη του παρελθόντος», όπως προκύπτει από σημερινές δηλώσεις του αρμόδιου υπουργού, Χρήστου Σπίρτζη, με την ευκαιρία των εγκαινίων του περιπτέρου της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ στην 81η Διεθνή “Εκθεση (ΔΕΘ).

«Ο προγραμματισμός που έχουμε είναι ότι τον Μάρτιο του 2017 θα έχουν τελειώσει όλα τα έργα πολιτικού μηχανικού και το 2020 θα έχει παραδοθεί και ο βασικός κορμός του έργου και η επέκταση προς Καλαμαριά. Από το 2019 θα έχουν αρχίσει να γίνονται δοκιμές για λειτουργία του. Το δικό μας μέλημα όμως δεν είναι μόνο να ολοκληρωθεί το έργο, αλλά και να έχουμε κι εκείνες τις ωριμότητες, που θα επιτρέψουν [...] να δημοπρατήσουμε άλλες επεκτάσεις και κυρίως εκείνες προς τις δυτικές συνοικίες και το αεροδρόμιο. Η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ έχει κάνει μια καλή προεργασία και δουλεύει τις αναγκαίες προμελέτες. Δεν θέλουμε να επαναληφθούν λάθη του παρελθόντος, ούτε να πληρώνει ο λαός -γιατί δεν έχουν γίνει σωστές μελέτες, απαλλοτριώσεις και αρχαιολογικές εργασίες- δύο και τρεις φορές πάνω με τις αποζημιώσεις που διεκδικούν οι εργολάβοι. Κινούμαστε σε άλλη λογική, προετοιμάζουμε σοβαρά τα έργα και στη συνέχεια θα τα δημοπρατήσουμε» είπε χαρακτηριστικά ο κ.Σπίρτζης.

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ, Γιάννης Μυλόπουλος, επανέλαβε ότι “το έργο επανεκκίνησε και ότι θα τελειώσει με βάση το σαφές και συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα που έχει τεθεί”.
Το περίπτερο της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ στη ΔΕΘ είναι ουσιαστικά ένα βαγόνι demo του Μετρό της Αθήνας, που βρισκόταν αναξιοποίητο στο εκεί αμαξοστάσιο και το οποίο μετά την ολοκλήρωση της Εκθεσης θα παραμείνει στη Θεσσαλονίκη και θα χρησιμοποιηθεί ώς εκπαιδευτικός χώρος. Κατά τον κ.Σπίρτζη, το μετρό της Θεσσαλονίκης θα είναι ένα πολύ σύγχρονο μέσο σταθερής τροχιάς, που δεν έχει καμία σχέση με τις αρχές λειτουργίας του αντίστοιχου της Αθήνας, αφού θα κινείται χωρίς οδηγούς σε δύο σήραγγες και θα διαθέτει αυτοματοποιημένα συστήματα.

Νωρίτερα ο κ.Σπίρτζης, όπως και ο υπουργός Οικονομίας, Γεώργιος Σταθάκης, περιηγήθηκε στο περίπτερο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, όπου συνομίλησε με τον πρόεδρο της εταιρείας, Παναγιώτη Θεοχάρη και τον διευθύνοντα σύμβουλο, Φίλιππο Τσαλίδη. Σε δηλώσεις του σε δημοσιογράφους, ο κ.Σπίρτζης αναφέρθηκε στην ιδιαίτερη έμφαση που δίδει η κυβέρνηση στην ανάπτυξη των σιδηροδρομικών μεταφορών, αλλά και στην επιδίωξη για τη δημιουργία της Σιδηροδρομικής Εγνατίας, για την οποία όπως γνωστοποίησε, επιδιώκονται συνεργασίες με γειτονικά κράτη. Μάλιστα, μέσα στον επόμενο μήνα αναμένεται να γίνουν συγκεκριμένες ανακοινώσεις για τη συνεργασία με τη βουλγαρική πλευρά σε αυτό το πεδίο.

Υπενθυμίζεται ότι η Σιδηροδρομική Εγνατία αποτελεί έναν «διάδρομο» μήκους 565 χιλιομέτρων, με αφετηρία την Αλεξανδρούπολη και κατάληξη στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας. Το έργο περιλαμβάνει ενώσεις με το Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών (ΤΕΝ-Τ), ενώ μεταξύ άλλων εκτιμάται ότι θα βοηθήσει στην πραγματοποίηση της παράκαμψης του Βόσπορου μέσω του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης (από Βουλγαρία και Ρουμανία) με ασφάλεια και ταχύτητα.


Πηγή