ΟΥΑΙ ΥΜΙΝ

cebbceb5cf86cf84ceb1
Επειδή κουράστηκα με όλη αυτή την “ανησυχία των έντιμων” σχετικά με το γεγονός ότι ο νέος πρωθυπουργός της χώρας, Αλέξης Τσίπρας, έδωσε πολιτικό και όχι θρησκευτικό όρκο, αλλά κι επειδή είμαι βέβαιος ότι το ίδιο θα συμβεί και με την επιλογή της πλειοψηφίας των νέων μελών της κυβέρνησης, ορίστε μία απάντηση που ίσως κάνει κάποιους να ντραπούν για την υποκρισία και το φαρισαϊσμό τους..

Πρόκειται για μία δήλωση του Μητροπολίτη Αλεξανδρουπόλεως Άνθιμου, καμία σχέση με τον Θεσσαλονίκης, που έχει θέμα τον θρησκευτικό όρκο. Η δήλωση αυτή έγινε στις 9/1/2013, δημοσιεύθηκε αρχικά στο thrakitoday.com και αναδημοσιεύθηκε από το “ΒΗΜΑ”.

«Νιώθω ενοχή όταν αναγκάζω βουλευτές, περιφερειάρχες και δημάρχους να επιορκήσουν» αναφέρει ο Άνθιμος Αλεξανδρουπόλεως και αντί του όρκου στο Ευαγγέλιο, προτείνει «να ορκιζόμαστε στην τιμή και στη συνείδησή μας, που ή τα έχει κανείς ή δεν τα έχει» και τα οποία μας τα ενέπνευσε ή όχι η Δημοκρατία.

Ναι, σαφώς και ο Αλέξης Τσίπρας όπως και οι υπουργοί του δεν αρνήθηκαν τον θρησκευτικό όρκο έχοντας κατά νου το σκεπτικό του Άνθιμου Αλεξανδρουπόλεως.
Άλλωστε δεν σκέφτηκα να ποστάρω την εν λόγω δήλωση για τον Τσίπρα και τους υπουργούς του, αλλά για όσους αλάλιασαν δήθεν από οργή για το “ξερίζωμα της παράδοσης”. Ιδού, λοιπόν, η παράδοση:

«Όταν δημιουργήθηκε το Ελληνικό Κράτος, στην προσπάθειά του να μετατρέψει τους επαναστατημένους ραγιάδες σε πολίτες, πήρε την έννοια του όρκου από την Εκκλησία και την έκανε τελετή ορκωμοσίας και την έβαλε στα νεοσυσταθέντα τότε δικαστήρια και στον τότε συγκροτούμενο δημόσιο τομέα. Η Εκκλησία (παρά την απαγόρευση του όρκου που αναφέρεται στο Ευαγγέλιο) συγκατένευσε, από ανάγκη…έπρεπε να βοηθήσει στη σύσταση του Ελληνικού Κράτους, που μην ξεχνάτε ότι η Εκκλησία το ελευθέρωσε, το πλήρωσε και το πληρώνει μέχρι σήμερα».

»Σήμερα, νομίζω πλέον ότι ο όρκος δεν χρειάζεται. Αισθάνομαι ευθύνη και ενοχή όταν με επίσημη εκκλησιαστική τελετή, “αναγκάζω” βουλευτές, περιφερειάρχες και δημάρχους να επιορκίσουν… Επειδή, σίγουρα επιορκούν! Αυτό ομολογούν τα ειδικά δικαστήρια, όσα γίνονται κι όσα δεν γίνονται στη Χώρα.
»Για μας τους χριστιανούς, η επίκληση του Ονόματος της Αγίας και Ομοουσίου και Αδιαιρέτου Τριάδος είναι πολύ σοβαρή υπόθεση.

»Ή στην άλλη περίπτωση, στα δικαστήρια, όταν βάζουν το χέρι τους στο ιερό Ευαγγέλιο με τόση ευκολία και ελαστική συνείδηση! Ο όρκος είναι φοβερό πράγμα, για όποιον πιστεύει. Για όποιον δεν πιστεύει είναι παρωδία. Όμως εμένα με απασχολεί η αμαρτία την οποία φορτώνεται εκείνος που ορκίζεται.
»Να καταργηθεί, λοιπόν και από τα δικαστήρια και από την ανάληψη των καθηκόντων των αιρετών ή των υπαλλήλων.

»Όχι να πετάμε τα άγια και τους μαργαρίτες…δεν είναι σωστό.
»Ας ορκιζόμαστε στην τιμή και στη συνείδησή μας, που ή τα έχει κανείς ή δεν τα έχει. Ή μας τα ενέπνευσε η Δημοκρατία ή δεν μας τα ενέπνευσε!
»Βεβαίως είναι έτοιμος ο λαός μας σήμερα να ξεχωρίσει τα πράγματα. Ξέρει την Εκκλησία του, τη βιώνει ως χαρισματικό φορέα και από την άλλη βλέπει την αναγκαστική εμπλοκή της στα δημόσια πράγματα.

»Θυμηθείτε τις ορκωμοσίες στις προηγούμενες αυτοδιοικητικές εκλογές! Το πρόβλημα εμφανίστηκε στην ελλαδική κοινωνία ότι ήταν η επιμονή των Επισκόπων να ορκίσουμε τους αιρετούς. Θεός φυλάξοι! Το πρόβλημα για όσους δεξιούς κι αριστερούς εκλεγμένους δεν ήθελαν να ορκιστούν, όπως ακόμα ορίζει το Σύνταγμα, ήταν του συνταγματικού εισαγγελέα! Εμείς οι εκκλησιαστικοί πηγαίνουμε όπου μας προσκαλούν. Ανεπιθύμητοι δεν θέλουμε να είμαστε».

υγ: Υπάρχει βέβαια και η άποψη του Καλαβρύτων Αμβρόσιου, ο οποίος στην ιστοσελίδα του αναφέρει ανάμεσα σε άλλα κωμικοτραγικά ότι ο Αλέξης Τσίπρας οδηγεί “στο γκρέμισμα της χριστιανικής Ελλάδος με την προκλητική προβολή της αθεΐας”. Όμως αν σκεφτούμε ότι παλιότερα έκαιγαν ως μάγισσες όσες είχαν κόκκινα μαλλιά, το ότι ο Καλαβρύτων δεν έδωσε εντολή στα πλήθη να πυρπολήσουν τον Τσίπρα, αλλά έμεινε στα γραπτά, το λες και πρόοδο.

ΚΑΡΤΕΣΙΟΣ