Αυτός είναι ο κατάλογος των μέτρων που έστειλε η κυβέρνηση

Aristotelis_Onasis

Από το βράδυ της Παρασκευής έχει σταλεί στους «θεσμούς» η λίστα με τα μέτρα που προτείνει η ελληνική κυβέρνηση, αναφέρουν κύκλοι του υπουργείου Οικονομικών. Οι ίδιες πηγές επισημαίνουν ότι με βάση τη λίστα το ελάχιστο ποσό που μπορεί να επιτευχθεί ανέρχεται στα 3,2 δισ. ευρώ, με το μέγιστο ποσό να ξεπερνάει τα 4 δισ. ευρώ.

Σύμφωνα με κύκλους του υπουργείου Οικονομικών, το αφορολόγητο των 12.000 ευρώ δεν πρόκειται να έρθει άμεσα αλλά σταδιακά, δεν αυξάνεται ο ΦΠΑ στα νησιά, αλλά τίθεται στο τραπέζι σενάριο παραμονής του ΕΝΦΙΑ. Η λίστα περιλαμβάνει τρεις παροχές (ύψους 1 δισ. ευρώ): τη διατήρηση των επικουρικών συντάξεων, του ΕΚΑΣ και την επαναφορά της 13ης σύνταξης.
Οσο για τα μέτρα των 3,2 δισ. – 4 δισ. ευρώ στηρίζονται κυρίως σε δράσεις πάταξης της φοροδιαφυγής και του λαθρεμπορίου, αλλά και τις άδειες για τα τυχερά παίγνια καθώς και τις τηλεοπτικές. Επίσης, προβλέπεται εξάλειψη φοροαπαλλαγών, περικοπή πρόωρων συνταξιοδοτήσεων, αλλά και συμψηφισμός κράτους και ιδιωτών.

Σύμφωνα με στελέχη του οικονομικού επιτελείου η βασική λίστα έχει εύρος 17 σελίδων, ενώ υπάρχει και συμπληρωματικό κείμενο 35 σελίδων. Αλλές πηγές του ΥΠΟΙΚ κάνουν λόγο για συμπληρωματικό πίνακα με μεταρρυθμίσεις που δεν έχει δει το φως της δημοσιότητας, καθώς και για κείμενο ερωταπαντήσεων.
Πηγές του Μαξίμου από την πλευρά τους, σημειώνουν πως οι μεταρρυθμίσεις που έχουν διαρρεύσει στον τύπο ανταποκρίνονται σε αρκετές περιπτώσεις σε σημεία της λίστας που έχει στείλει η Κυβέρνηση στo  Brussels Group. Συμπληρώνουν ωστόσο πως «παρόλα αυτά δεν εκφράζουν το σύνολο των μεταρρυθμίσεων, αφού υπάρχουν σημαντικά περισσότερες και σε πολύ μεγαλύτερη ανάλυση».

Οι ίδιοι παράγοντες του υπουργείου Οικονομικών τονίζουν ταυτόχρονα ότι η δόση προς του ΔΝΤ θα πληρωθεί κανονικά στις 9 Απριλίου.

Τι λένε πηγές του ΥΠΟΙΚ για τη λίστα με τα μέτρα
Σχετικά με τον ΕΝΦΙΑ πηγές του ΥΠΟΙΚ αναφέρουν ότι πρέπει να αλλάξει, «είναι δέσμευσή μας» επισημαίνουν, προσθέτοντας όμως ότι  εάν δεν υπάρξει παρέμβαση, «κάτι που υπάρχει μένει ως έχει».
Ωστόσο, κύκλοι του Μαξίμου υπογραμμίζουν ότι «Ο ΕΝΦΙΑ θα αντικατασταθεί από Φόρο Μεγάλης Ακίνητης Περιουσίας άμεσα. Η αντικατάσταση ενός από τους πιο άδικους φόρους που έχουν υπάρξει, με έναν κοινωνικά δίκαιο φόρο, είναι προτεραιότητα της κυβέρνησης».

Πηγές του υπουργείου οικονομικών μιλώντας για το αφορολόγητο όριο των 12.000 ευρώ διευκρινίζουν ότι δεν θα έρθει άμεσα αλλά σταδιακά, τονίζοντας ότι πρέπει  να αλλάξει.

Εξηγούν ότι πέρα από τη βασική λίστα,  υπάρχει και δεύτερο σημείωμα με διαρθρωτικές  μεταρρυθμίσεις που είναι γραμμένο σε Excel, και το οποίο δεν έχει γνωστοποιηθεί, ούτε μέσω διαρροών. Επισημαίνουν ότι θα δοθεί μόνο αν το δώσουν και οι δανειστές.
Προσθέτουν ότι  υπάρχει και μία λίστα με ερωταπαντήσεις με βάση τα κείμενα που έχουν προηγηθεί από την προηγούμενη κυβέρνηση.  Απορρίπτουν επίσης οι ίδιες πηγές ότι υπάρχει θέμα fat tax, και ότι το έχουν πληροφορηθεί μόνο μέσω του τύπου. Αναφέρουν επίσης ότι  δεν υπάρχει σκέψη για αύξηση φόρων σε ποτά και τσιγάρα.

Για τον ΦΠΑ διευκρινίζουν ότι  υπάρχει πρόβλημα στην εισπραξιμότητά του. Ως παράδειγμα φέρουν το γεγονός ότι  με διπλασιασμό του τουρισμού στην Μύκονο  την  μείωση εισπράξεων ΦΠΑ κατά 30%. Διευκρινίζουν όμως ότι δεν σκέφτονται το ενδεχόμενο αύξησης του ΦΠΑ, αλλά παρεμβάσεων για την αύξηση της είσπραξης. Επίσης αναφέρουν ότι  η  σύνδεση των ταμειακών μηχανών με το ΥΠΟΙΚ χρειάζεται μήνες προκειμένου να πραγματοποιηθεί και  άρα επείγει να βελτιωθεί  η εισπραξιμότητα.

Αναλυτικά η λίστα με τα μέτρα, σύμφωνα με κύκλους του υπουργείου Οικονομικών, περιλαμβάνει τα εξής:
Δημοσιονομική πολιτική
Στο δημοσιονομικό μέτωπο, το υπουργείο Οικονομικών εκτιμά, σύμφωνα με πηγές του, ότι το πρωτογενές πλεόνασμα μπορεί να υπερβεί το 1,2% του ΑΕΠ το τρέχον έτος και να φτάσει ακόμη και στο 1,5% του ΑΕΠ, υπό την προϋπόθεση ότι θα εφαρμοστεί μια σειρά μέτρων με καθαρή δημοσιονομική επίπτωση 3,7 δισ. ευρώ.

Το μεγαλύτερο μέρος των προσδοκώμενων εσόδων αναμένεται να προέλθει από τους ελέγχους τραπεζικών καταθέσεων στο εξωτερικό (725 εκατ. ευρώ), την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής μέσω ΦΠΑ (350 εκατ.), τους διαγωνισμούς για τις τηλεοπτικές άδειες (350 εκατ.) και τη ρύθμιση των εκπρόθεσμων οφειλών προς εφορίες και ασφαλιστικά ταμεία.
Άλλες παρεμβάσεις αποτελούν η βελτιστοποίηση του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος (300 εκατ.), η λοταρία αποδείξεων (270 εκατ.), η αντιμετώπιση του λαθρεμπορίου στα τσιγάρα και τα καύσιμα (250 εκατ.), μείωση κόστους φοροεισπράξεων (225 εκατ.) και νέοι διαγωνισμοί για τα διαδικτυακά  τυχερά παιχνίδια (200 εκατ. έναντι 500 εκατ. ευρώ προηγούμενου στόχου).

Η καθαρή δημοσιονομική επίπτωση των 3,7 δισ. ευρώ στηρίζεται επίσης στην υπόθεση πως η κυβέρνηση θα αναβάλει τη ρήτρα μηδενικού ελλείμματος για επικουρικές συντάξεις (δαπάνη 326 εκατ.), θα επαναφέρει την 13η σύνταξη για συνταξιούχους που ζουν κάτω από το όριο της φτώχειας (δαπάνη 600 εκατ.) και θα διατηρήσει το ίδιο καθεστώς για συνταξιούχους που λαμβάνουν το επίδομα ΕΚΑΣ (δαπάνη 82 εκατ.). Η συνολική αρνητική δημοσιονομική επίπτωση ανέρχεται στα περίπου 1 δισ. ευρώ.

Ιδιωτικοποιήσεις
Σύμφωνα με πηγές του υπουργείου Οικονομικών, τα έσοδα από αποκρατικοποιήσεις αναθεωρήθηκαν στα 1,5 δισ. ευρώ για το 2015, 700 εκατ. ευρώ χαμηλότερα από τα τον στόχο των 2,2 δισ. ευρώ που είχε τεθεί από την προηγούμενη κυβέρνηση. Τα βασικά projects τα οποία αναμένεται να προχωρήσουν ή να ολοκληρωθούν περιλαμβάνουν τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς, το Ιπποδρομικό Στοίχημα και τα περιφερειακά αεροδρόμια.

Διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις
Επίσης, η κυβέρνηση θέλει ακόμη να υποβάλλει οκτώ νομοσχέδια που να εισάγουν διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις στους επόμενους τομείς:

1. Ενίσχυση της αυτονομίας της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων

2. Τέλος σε πρόωρες συντάξεις που υπονομεύουν την βιωσιμότητα του συνταξιοδοτικού συστήματος.

3. Εκσυγχρονισμός του κώδικα φορολογίας εισοδήματος και εξάλειψη των φοροαπαλλαγών.

4. Εισαγωγή συστήματος συμψηφισμού ληξιπρόθεσμων οφειλών κράτους και ιδιωτών.

5. Νόμος για τον προϋπολογισμό που θα βελτιώνει τη διαχείριση των δημόσιων οικονομικών.

6. Εξωδικαστική διευθέτηση των μη εξυπηρετούμενων δανείων (NPLs).

7.Εφαρμογή ενός νέου κώδικα πολιτικής δικονομίας, ενθαρρύνοντας την μεγαλύτερη εξειδίκευση των δικαστηρίων και εισάγοντας ένα ηλεκτρονικό σύστημα κατάθεσης, για την επιτάχυνση της απονομής δικαιοσύνης.

8.Βελτίωση της αξιοπιστίας και της θεσμικής ανεξαρτησίας της ΕΛΣΤΑΤ.

Χρέος
Μέσω των προτάσεων που απεστάλησαν στις Βρυξέλλες, κύκλοι του ΥΠΟΙΚ αναφέρουν ότι η κυβέρνηση επίσης επιχειρεί να εγείρει εκ νέου το ζήτημα της βιωσιμότητας του χρέους και το πώς μπορεί αυτό να αντιμετωπιστεί με την επιστροφή στην ανάπτυξη η οποία οδηγείται τις επενδύσεις, τον καθαρισμό των μη εξυπηρετούμενων δανείων στο τραπεζικό σύστημα και την σύνδεση της αποπληρωμής του ελληνικού χρέους με την ανάπτυξη.

Με το βλέμμα στο τι πρόκειται να συμβεί μετά τον Ιούνιο του 2015, όταν η τρέχουσα συμφωνία με τους δανειστές λήγει, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές το υπουργείο Οικονομικών προτείνει τη διενέργεια μιας νέας ανάλυσης της βιωσιμότητας του χρέους, η οποία θα μπορούσε επίσης να βοηθήσει να καθοριστούν τα κατάλληλα πρωτογενή πλεονάσματα που η Ελλάδα πρέπει να επιτύχει.

Η Αθήνα επίσης, προτείνει τη δημιουργία ενός επενδυτικού προγράμματος σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. Επίσης θέλει να αντιμετωπίσει τα NPLs μέσω της δημιουργίας μίας bad bank με τη χρήση των ομολόγων 10,9 δισ. ευρώ του EFSF που επιστράφηκαν στον ESM τον προηγούμενο μήνα. Προτείνεται η αναδιάρθρωση του ελληνικού χρέους μέσω ενός καταλόγου έξυπνων ανταλλαγών (swaps) που περιλαμβάνουν ομόλογα συνδεδεμένα με το ονομαστικό ΑΕΠ με στόχο τη δημιουργία εμπιστοσύνης στον ιδιωτικό τομέα ότι οι αποπληρωμές θα είναι πιο διαχειρίσιμες στο μέλλον, ενώ οι επενδυτές θα αναγνωρίσουν ότι η Ευρώπη έχει άμεσο ενδιαφέρον να δει το ονομαστικό ΑΕΠ της Ελλάδας θα επεκτείνεται.

http://kourdistoportocali.com/post/42572/aytos