-
-
Το συγκινητικό βίντεο με την 85χρονη γιαγιά και τον ψαρά από τη Λέσβο
Φεβρουαρίου 03, 2016 By pitsiriki1 -
Ρόμπα ο φραγκοφονιάς, ο πατροκτόνος εθνικός ολετήρας!
Φεβρουαρίου 03, 2016 By pitsiriki1 -
Βουλευτής είπε «άντε και γαμησου» στον αντιπρόεδρο της ιταλικής Γερουσίας (Video)
Φεβρουαρίου 03, 2016 By pitsiriki1 -
Toυς κυνηγάνε σε Γη, Αέρα και Θάλασσα!
Φεβρουαρίου 03, 2016 By pitsiriki1 -
Στο γραφείο του Μαυρογιαλούρου Δρίτσα προσελήφθη και η σύζυγος του σκηνοθέτη του Τσίπρα!
Φεβρουαρίου 03, 2016 By pitsiriki1 -
Πίσω στις τρύπες σας αρουραίοι.. .
Φεβρουαρίου 03, 2016 By pitsiriki1 -
Εξοργιστικό: Η Ελλάδα θα δώσει στην Τουρκία 25 εκατ. ευρώ για τους μετανάστες!
Φεβρουαρίου 03, 2016 By pitsiriki1 -
Σάλος με δηλώσεις Σόιμπλε – Τι λέει για Grexit και υποτίμηση νομίσματος
Φεβρουαρίου 03, 2016 By pitsiriki1 -
Το σχοινί.
Φεβρουαρίου 03, 2016 By pitsiriki1 -
Πάμε για βόλτα στου Νταλί ;
Φεβρουαρίου 03, 2016 By pitsiriki1 -
Η ΠΤΩΧΕΥΣΗ ΕΙΝΑΙ ΗΔΗ ΕΔΩ.
Φεβρουαρίου 03, 2016 By pitsiriki1 -
10.000 ψυχές κάτω από τη μύτη μας (Φέρτε το Νόμπελ!)
Φεβρουαρίου 03, 2016 By pitsiriki1 -
ΣΥΓΚΛΟΝΙΖΕΙ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ ΤΟΥ «ΠΑΜΕ» ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ ΤΗΣ ΠΕΜΠΤΗΣ! «ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΑΙΝΙΑ, ΕΙΝΑΙ Η ΖΩΗ ΣΟΥ»!
Φεβρουαρίου 03, 2016 By pitsiriki1 -
Συγκλονιστικές αποκαλύψεις: O 4χρονος Φοίβος έζησε σαν αγρίμι και δεν το ξεχνά …
Φεβρουαρίου 03, 2016 By pitsiriki1 -
ΚΑΤΑΝΤΙΑ: Τα ρούχα του στρατού φτιάχνονται στα Άδανα της Τουρκίας!
Φεβρουαρίου 03, 2016 By pitsiriki1 -
Βγες έξω, σύντροφε! Ρίσκαρε
Φεβρουαρίου 03, 2016 By pitsiriki1 -
ΠΑΝΙΚΟΣ στου Μαξίμου – Συνεχίζει τις ΑΠΟΚΑΛΥΨΕΙΣ – ΦΩΤΙΑ η Ζωή Κωνσταντοπούλου- Τρέμει σαν το ψάρι ο Alexis
Φεβρουαρίου 03, 2016 By pitsiriki1 -
Ελληνικέ λαέ, αυτοί σε κυβερνάνε!
Φεβρουαρίου 03, 2016 By pitsiriki1 -
Η κυβέρνηση σε παραζάλη μεταξύ κοινωνίας και δανειστών
Φεβρουαρίου 03, 2016 By pitsiriki1 -
Τρομοκρατική Επίθεση κατά της Βουλής! Επιπτώσεις & Μέτρα Ασφαλείας (βίντεο)
Φεβρουαρίου 03, 2016 By pitsiriki1 -
Κυνήγησαν τον καμένο στην Κω.
Φεβρουαρίου 03, 2016 By pitsiriki1 -
Ενταλμα σύλληψης μεγαλοεπιχειρηματία!
Φεβρουαρίου 03, 2016 By pitsiriki1 -
Στον Αστέρα Βουλιαγμένης ο Τούρκος καναλάρχης συναντήθηκε κρυφά με την Γεροβασίλη
Φεβρουαρίου 03, 2016 By pitsiriki1 -
Τα ΜΜΕ στην πρόπλυση!..
Φεβρουαρίου 03, 2016 By pitsiriki1 -
Δόκτωρ Τσίπρας και κύριος Αλέξης
Φεβρουαρίου 03, 2016 By pitsiriki1 -
Αλέξης Τσίπρας: Ο Τσε Γκεβάρα που έγινε… αρνάκι
Φεβρουαρίου 03, 2016 By pitsiriki1 -
Η Ιστορία ενός μύθου
Φεβρουαρίου 03, 2016 By pitsiriki1 -
Η μέρα που πέθανε η μουσική
Φεβρουαρίου 03, 2016 By pitsiriki1 -
«Γάζωσαν» με καλάσνικοφ εστιατόριο στους Αγίους Αναργύρους!
Φεβρουαρίου 03, 2016 By pitsiriki1 -
Τότε που οι ραδιοφωνικές νύχτες έπαιρναν φωτιά
Φεβρουαρίου 03, 2016 By pitsiriki1 -
Του έδωσαν να καταπιεί την γραβάτα του!
Φεβρουαρίου 03, 2016 By pitsiriki1 -
Με τον Λιονέλ Μέσι θα σπάσει η κυβέρνηση τα μπλόκα των αγροτών
Φεβρουαρίου 03, 2016 By pitsiriki1 -
Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ
Φεβρουαρίου 03, 2016 By pitsiriki1 -
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ…3 Φεβρουαρίου
Φεβρουαρίου 03, 2016 By pitsiriki1 -
Για μια χούφτα δολάρια
Φεβρουαρίου 02, 2016 By pitsiriki1 -
Ο περσινός εφιάλτης, ξαναχτυπά την πόρτα μας…
Φεβρουαρίου 02, 2016 By pitsiriki1 -
Η χώρα διαλύεται και η Βουλή αδυνατεί να αντιληφθεί τι συμβαίνει
Φεβρουαρίου 02, 2016 By pitsiriki1 -
Οι 50 αποχρώσεις του… κόκκινου από τον Τσίπρα!
Φεβρουαρίου 02, 2016 By pitsiriki1 -
Παυλόπουλος και Κουρουμπλής φάγανε πόρτα απο τα μπλόκα των Αγροτών και επέστρεψαν Αθήνα απο καρόδρομους
Φεβρουαρίου 02, 2016 By pitsiriki1 -
Οι δανειστές πήραν και την…γραβάτα του Κατρούγκαλου-Ζητούν 300 εκ.φόρους
Φεβρουαρίου 02, 2016 By pitsiriki1 -
«Ο Χριστόδουλος δεν έπρεπε να ζει, γι΄αυτό δεν ζει»: Αρχιμανδρίτης συνδέει το θάνατό του με την κατάρρευση της Ελλάδας (Video)
Φεβρουαρίου 02, 2016 By pitsiriki1 -
Ο Μάνος Χατζιδάκις και οι απαγορεύσεις στο ραδιόφωνο
Φεβρουαρίου 02, 2016 By pitsiriki1 -
Ο ΣΥΡΙΖΑ χαιρετίζει την πανελλαδική απεργία για το ασφαλιστικό!
Φεβρουαρίου 02, 2016 By pitsiriki1 -
Eμείς πότε θα τους κρεμάσουμε στις κολώνες ;
Φεβρουαρίου 02, 2016 By pitsiriki1 -
Όσο μυρίζουν νεραντζιές…
Φεβρουαρίου 02, 2016 By pitsiriki1 -
Ζευγάρια – Αρκάς
Φεβρουαρίου 02, 2016 By pitsiriki1 -
Βαρουφάκης: Τι θέλει τελικά το Βερολίνο από την Αθήνα;
Φεβρουαρίου 02, 2016 By pitsiriki1 -
Ένας άγνωστος πρόσφερε σε φτωχές οικογένειες το λάδι που τους άρπαξαν κλέφτες
Φεβρουαρίου 02, 2016 By pitsiriki1 -
Υποψήφιος για Νόμπελ και ο Κρητικός αγρότης
Φεβρουαρίου 02, 2016 By pitsiriki1 -
Τα χρυσά δόντια των πνιγμένων προσφύγων ζητά η Ευρωπαϊκή Ένωση
Φεβρουαρίου 02, 2016 By pitsiriki1
-
Θόδωρος Αγγελόπουλος
Θόδωρος Αγγελόπουλος Ο ελεγειακός ποιητής των κινηματογραφικών εικόνων και της σύγχρονης ελληνικής ιστορίας και κοινωνικής πραγματικότητας… Θόδωρος Αγγελόπουλος
Έλληνας σκηνοθέτης του κινηματογράφου με διεθνή προβολή και σημαντικές διακρίσεις. Ο δημιουργός της εμβληματικής ταινίας Ο Θίασος (1974), παραμένει ο σημαντικότερος κινηματογραφιστής, που ανέδειξε η χώρα μας κι ένας από τους σπουδαιότερους του παγκόσμιου κινηματογράφου. Κυρίαρχα θέματα στο φιλιμικό του σύμπαν η μετανάστευση, η επιστροφή στην πατρίδα και η ελληνική ιστορία του 20ου αιώνα.
Ο Θεόδωρος Αγγελόπουλος γεννήθηκε στην Αθήνα στις 27 Απριλίου 1935. Τελείωσε το δημοτικό σχολείο της οδού Αχαρνών στον Άγιο Παντελεήμονα και συνέχισε τις εγκύκλιες σπουδές του στο Β” Γυμνάσιο Αρρένων, με συμμαθητές γνωστές προσωπικότητες της πνευματικής ζωής της χώρας, όπως ο καθηγητής φιλοσοφίας Χρήστος Γιανναράς, ο δημοσιογράφος και στιχουργός Λευτέρης Παπαδόπουλος και ο ζωγράφος Αλέκος Φασιανός.
Η σχέση του με τον κινηματογράφο άρχισε τα πρώτα μεταπολεμικά χρόνια, όταν μαθητής του δημοτικού ακόμη παρακολούθησε την γκανγκστερική ταινία του Μάικλ Κέρτιζ Κολασμένες Ψυχές (Angels With Dirty Faces). Όπως αφηγείται ο ίδιος «Υπάρχει μια σκηνή στην ταινία όπου ο ήρωας οδηγείται από δυο φύλακες στην ηλεκτρική καρέκλα. Καθώς προχωρούν, οι σκιές τους μεγαλώνουν στον τοίχο. Ξαφνικά μια κραυγή… Δεν θέλω να πεθάνω. Αυτή η κραυγή για καιρό μετά στοίχειωνε τις νύχτες μου. Ο κινηματογράφος μπήκε στη ζωή μου με μια σκιά που μεγάλωνε σε έναν τοίχο και μια κραυγή».
Το 1953 εισάγεται στη Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών, την οποία εγκαταλείπει στο πτυχίο. Το 1961, μετά το στρατιωτικό του, φεύγει για το Παρίσι, όπου αρχικά παρακολουθεί στη Σορβόννη μαθήματα γαλλικής φιλολογίας, φιλμογραφίας με τον Ζορζ Σαντούλ και εθνολογίας με τον Κλοντ Λεβί- Στρος. Για να ανταπεξέλθει στα έξοδα των σπουδών του δουλεύει στη ρεσεψιόν της φοιτητικής εστίας, όπου διαμένει. Στη συνέχεια, γίνεται δεκτός στην περίφημη σχολή Κινηματογράφου IDHEC, αλλά την εγκαταλείπει, όταν έρχεται σε ρήξη με ένα καθηγητή του. Παραμένει στο Παρίσι και παρακολουθεί μαθήματα σινεμά-ντιρέκτ δίπλα στον εθνολόγο – κινηματογραφιστή Ζαν Ρους.
Μετά την επιστροφή του στην Ελλάδα το 1964 και μέχρι το 1967 εργάζεται ως κριτικός κινηματογράφου στην αριστερή εφημερίδα Δημοκρατική Αλλαγή, μαζί με τον Βασίλη Ραφαηλίδη και την Τώνια Μαρκετάκη. Το 1965 αρχίζει κατά παραγγελία το γύρισμα της πρώτης του ταινίας Φόρμινξ Στόρι, με θέμα το συγκρότημα Φόρμινξ του Βαγγέλη Παπαθανασίου. Έρχεται, όμως, σε σύγκρουση με τον παραγωγό της ταινίας και το σχέδιο εγκαταλείπεται. Η πρώτη καθαρά προσωπική του ταινία είναι η μικρού μήκους Εκπομπή, που γυρίζει το 1966, με θέμα τον κόσμο των διαφημιστικών εκπομπών και των υποσχέσεων για δόξα και επιτυχία. Το 1969 μαζί με τον Βασίλη Ραφαηλίδη εκδίδουν το περιοδικό Σύγχρονος Κινηματογράφος, που αποτέλεσε το θεωρητικό όργανο του λεγόμενου «Νέου Ελληνικού Κινηματογράφου».
Το 1970 γυρίζει την πρώτη του ταινία μεγάλου μήκους, την Αναπαράσταση, που βραβεύτηκε τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο εξωτερικό. Με αφετηρία ένα έγκλημα πάθους σ” ένα χωριό της Ηπείρου, ο σκηνοθέτης παρουσιάζει τα προβλήματα και τις συνθήκες διαβίωσης στην ελληνικής επαρχίας με μια “ματιά” πρωτόγνωρη για τον ελληνικό κινηματογράφο, συνδυάζοντας τον ρεαλισμό με τις μορφικές αναζητήσεις της πρωτοπορίας. Σημαντική συμβολή στη δημιουργία του σωστού κλίματος έπαιξε η φωτογραφία του Γιώργου Αρβανίτη, με τον οποίο ο Αγγελόπουλος θα συνεργαστεί σε πολλές από τις κατοπινές ταινίες του.
Ο Αγγελόπουλος θα αναδυθεί στο διεθνές κινηματογραφικό προσκήνιο με το ιστορικοπολιτικό τρίπτυχο Μέρες του ’36 (1972), Θίασος (1974) και Κυνηγοί (1977), που αποτελεί μια σπουδή στη σύγχρονη ελληνική ιστορία. Οι Μέρες του ’36 είναι αυτές που προετοίμασαν την εγκατάσταση της δικτατορίας Μεταξά. Βασισμένη σε πραγματικά γεγονότα, η ταινία αφηγείται την ιστορία ενός πράκτορα της ασφάλειας που έχει πέσει σε δυσμένεια και κατηγορείται για τον φόνο ενός συνδικαλιστή. Ο σκηνοθέτης χρησιμοποιεί το επεισόδιο αυτό για να καταδείξει τα αίτια που οδήγησαν στη δικτατορία Μεταξά και να κάνει ένα έμμεσο σχόλιο για τη δικτατορία των συνταγματαρχών, που διαφέντευε τις τύχες της Ελλάδας την εποχή που γυρίστηκε η ταινία. Στις Μέρες του ’36 συναντάμε τα μεγάλης διάρκειας πλάνα-σεκάνς, που αποτελούν το “σήμα-κατατεθέν” της τέχνης του Αγγελόπουλου. Αργότερα έγιναν μανιέρα από τους επιγόνους του και «βύθισαν μια γενιά στα πιο βαθιά χασμουρητά», σύμφωνα με τον Διονύση Σαββόπουλο.
Στα γυρίσματα του «Μεγαλέξανδρου» (1980)
Ο Θίασος, το δεύτερο μέρος του ιστορικοπολιτικού τρίπτυχου, αναφέρεται στην ιστορία της Ελλάδας από το 1939 έως το 1952, μέσα από τις περιπέτειες ενός περιοδεύοντος θιάσου, που παίζει την Γκόλφω, το γνωστό κωμειδύλλιο του Περεσιάδη. Η ταινία, που έκανε διάσημο τον Αγγελόπουλο στο εξωτερικό, θεωρείται ίσως η κορυφαία στιγμή του ελληνικού κινηματογράφου, ενώ περιλαμβάνεται σε λίστες με τις καλύτερες ταινίες του παγκόσμιου κινηματογράφου, που συντάσσονται κατά καιρούς από τους κινηματογραφικούς κριτικούς. Η ταινία θα ήταν υποψήφια για Βραβείο Όσκαρ ξενόγλωσσης ταινίας, αλλά η κυβέρνηση Καραμανλή τη θεώρησε πολύ «αριστερή» για να εκπροσωπήσει τη χώρα μας, προκαλώντας κύμα αντιδράσεων.
Το τρίπτυχο κλείνουν Οι Κυνηγοί, μια ταινία που εκτυλίσσεται την παραμονή της Πρωτοχρονιάς του 1977. Μία ομάδα κυνηγών βρίσκει στην περιοχή κοντά στη λίμνη των Ιωαννίνων, μέσα στο πυκνό χιόνι, το πτώμα ενός αντάρτη του Εμφυλίου. Το αίμα τρέχει ακόμα φρέσκο απ” την πληγή του, παρ” όλο που έχουν περάσει κοντά τριάντα χρόνια. Οι κυνηγοί, όλοι εκπρόσωποι της αστικής τάξης (μαζί τους κι ένας ανανήψας αριστερός), μεταφέρουν το πτώμα στο ξενοδοχείο τους, όπου και θα περάσουν μια νύχτα Πρωτοχρονιάς γεμάτη απ” τα φαντάσματα της ιστορικής τους συνείδησης και το φόβο του παρελθόντος.
Το 1980 ο Θόδωρος Αγγελόπουλος γύρισε την ταινία Μεγαλέξαντρος, που τιμήθηκε με τον Χρυσό Λέοντα του Φεστιβάλ της Βενετίας, το πρώτο μεγάλο βραβείο για τον σκηνοθέτη. Στην ταινία του αυτή ο Αγγελόπουλος χρησιμοποιεί την ιστορία ενός ληστή των αρχών του 20ου αιώνα (τον υποδύεται ο Ιταλός ηθοποιός Όμερο Αντονούτι), για να καταπιαστεί με το πρόβλημα του σοσιαλισμού και των διαφόρων ιδεολογικών συγκρούσεων στο χώρο της Αριστεράς. Κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων γνωρίζεται με τη διευθύντρια παραγωγής Φοίβη Οικονομοπούλου, η οποία είναι από τότε η σύντροφος της ζωής του. Το ζευγάρι θα αποκτήσει τρεις κόρες, την Άννα (1980), την Κατερίνα (1982) και την Ελένη (1985).
Μετά τον Μεγαλέξανδρο, ο Θόδωρος Αγγελόπουλος γυρίζει δύο ντοκιμαντέρ για την τηλεόραση. Το 1981 για την ΥΕΝΕΔ το Χωριό ένα, κάτοικος ένας, διάρκειας 20 λεπτών, που αναφέρεται στην εγκατάλειψη του χωριού Νέα Σεβάστεια του νομού Θεσσαλονίκης από τον τελευταίο του κάτοικο και το 1983 το διάρκειας 43 λεπτών Αθήνα, επιστροφή στην Ακρόπολη, μία διαφορετική Αθήνα, της ιστορίας και του προσωπικού μύθου του σκηνοθέτη, που προβλήθηκε από την ΕΡΤ.
Το 1984, ο Θόδωρος Αγγελόπουλος γυρίζει το Ταξίδι στα Κύθηρα, την πρώτη ταινία από την «τριλογία της σιωπής», όπως την ονομάζει. Ένας μαχητής του Εμφυλίου Πολέμου (τον υποδύεται ο Μάνος Κατράκης) επιστρέφει ύστερα από τριάντα χρόνια εξορίας στην Τασκένδη, αλλά δεν μπορεί να προσαρμοστεί στην ελληνική πραγματικότητα.
Ο Θόδωρος Αγγελόπουλος στα γυρίσματα του «Μελισσοκόμου»
Ακολουθεί ο Μελισσοκόμος (1986), μια ταινία δρόμου, με πρωταγωνιστή ένα συνταξιούχο δάσκαλο και νυν μελισσοκόμο (Μαρτσέλο Μαστρογιάνι), ο οποίος διασχίζει τη χώρα με τις κυψέλες του, ακολουθώντας το δρόμο των μελισσών. Η συνάντησή του με μια κοπέλα (Νάντια Μουρούζη) θα του ξαναζωντανέψει παλιά συναισθήματα κι αναμνήσεις. Είναι η πρώτη ταινία του Αγγελόπουλου με πρωταγωνιστή ένα σταρ του παγκόσμιου κινηματογράφου. Η «τριλογία της σιωπής» κλείνει με το Τοπίο στην Ομίχλη (1988), μία μεταφυσική ταινία δρόμου, μια υπαρξιακή Οδύσσεια δύο νεαρών παιδιών που αναζητούν τον πατέρα τους. Η ταινία βραβεύτηκε με τον Αργυρό Λέοντα του Φεστιβάλ της Βενετίας.
Ο Μαρτσέλο Μαστρογιάνι ξανασυναντήθηκε με τον Θόδωρο Αγγελόπουλο στην ταινία Το Μετέωρο Βήμα του Πελαργού (1991). Ο σπουδαίος Ιταλός ηθοποιός υποδύεται ένα πολιτικό, ο οποίος μετά από μια συνεδρίαση στη Βουλή, όπου εκφωνεί μάλλον μια ποιητική ανακοίνωση, παρά έναν πολιτικό λόγο, εγκαταλείπει το κοινοβούλιο και το σπίτι του κι εξαφανίζεται χωρίς ν” αφήσει κανένα ίχνος. Στο ρόλο της συζύγου του, η σπουδαία Γαλλίδα ηθοποιός Ζαν Μορό. Κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων της ταινίας στη Φλώρινα, ο οικείος μητροπολίτης Αυγουστίνος (Καντιώτης) μη συμφωνόντας με το περιεχόμενο της ταινίας αφόρισε τον Αγγελόπουλο (17 Δεκεμβρίου 1990). Το συμβάν απασχόλησε για μέρες τα πρωτοσέλιδα του ελληνικού Τύπου.
Το 1995, ο Αγγελόπουλος γυρίζει την ταινία Το Βλέμμα του Οδυσσέα, με ήρωα έναν ελληνοαμερικανό σκηνοθέτη (τον υποδύεται ο Χάρβεϊ Καϊτέλ), ο οποίος επιστρέφει μετά από πολλά χρόνια στην πατρίδα, αναζητώντας τρεις μπομπίνες ανεμφάνιστου φιλμ των Αδελφών Μανάκη, πιονιέρων του κινηματογράφου στα Βαλκάνια. Η απεγνωσμένη αναζήτηση του φιλμ, όπου καταγράφηκε το πρώτο βλέμμα πάνω σε τούτη τη χερσόνησο, γίνεται ταυτόχρονα και η αναζήτηση ενός βλέμματος από πλευράς του ήρωα της ταινίας (του Αγγελόπουλου, κατ’ επέκταση), που ψάχνει έναν καινούργιο τρόπο να ξαναδεί τον κόσμο. Η ταινία τιμήθηκε με το βραβείο της Κριτικής Επιτροπής του Φεστιβάλ των Καννών, προς μεγάλη απογοήτευση του Αγγελόπουλου, που θεώρησε ότι έπρεπε να του απονεμηθεί το μεγάλο βραβείο του Φεστιβάλ (ο Χρυσός Φοίνικας) και με δηλώσεις προκάλεσε ένα μικρό σκάνδαλο κατά τη διάρκεια της τελετής λήξης του Φεστιβάλ.
Ο Θ. Αγγελόπουλος παραλαμβάνει τον Χρυσό Φοίνικα
Οι Κάννες διόρθωσαν το «λάθος» τους τρία χρόνια αργότερα, όταν του απένειμαν τον Χρυσό Φοίνικα για την ταινία του Αιωνιότητα και μία μέρα, με πρωταγωνιστή τον Μπρούνο Γκαντζ στον ρόλο ενός θνήσκοντος συγγραφέα, ο οποίος επιχειρεί τον απολογισμό μιας ζωής, γεμάτης χαμένες ευκαιρίες και λάθος κινήσεις. Μια τυχαία συνάντησή του μ’ ένα άστεγο αγόρι, παιδί των φαναριών, αναβάλλει την «αναχώρηση» και παρατείνει την αιωνιότητα κατά μία μέρα, για να μεταφέρει στον μικρό φίλο του κάτι από τη γνώση του.
Το Λιβάδι που δακρύζει (2004) είναι το πρώτο μέρος μιας τριλογίας, που σκόπευε να γυρίσει ο Αγγελόπουλος. Διατρέχει την ελληνική ιστορία από το 1919 έως το 1949, μέσα από τις περιπέτειες μιας ομάδας Ελλήνων προσφύγων που εγκαταλείπουν την Οδησσό το 1919, όταν καταφθάνει στην περιοχή ο Κόκκινος Στρατός και εγκαθίστανται στην Ελλάδα.
Το 2008 γυρίζει το δεύτερο μέρος της τριλογίας Η Σκόνη του Χρόνου. Ένας ελληνοαμερικανός σκηνοθέτης (Βίλεμ Νταφόε) γυρίζει μια ταινία πάνω στην ιστορία του και την ιστορία των γονιών του. Μια ιστορία που εξελίσσεται στην Ιταλία, τη Γερμανία, τη Ρωσία, το Καζακστάν, τον Καναδά και τις Η.Π.Α. Κεντρικό πρόσωπο, η Ελένη, που διεκδικείται και διεκδικεί το απόλυτο της αγάπης. Ταυτόχρονα, ένα μακρύ ταξίδι στη μεγάλη Ιστορία και στα γεγονότα των τελευταίων πενήντα χρόνων που σημάδεψαν τον 20ο αιώνα. Είναι η πρώτη ταινία του Αγγελόπουλου με γυρίσματα στο εξωτερικό.
Στα τέλη του 2011 ξεκίνησαν τα γυρίσματα της ταινίας Η άλλη θάλασσα, που θα αναφερόταν στην ελληνική κρίση και θα ολοκλήρωνε την τριλογία. Όμως, το νήμα της ζωής του μεγάλου Έλληνα σκηνοθέτη κόπηκε ανεπάντεχα αργά το βράδυ της 24ης Ιανουαρίου 2012 στο νοσοκομείο Μετροπόλιταν του Νέου Φαλήρου, όπου μεταφέρθηκε με βαριές κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις. Τον είχε χτυπήσει μία διερχόμενη μοτοσυκλέτα στον περιφερειακό της Δραπετσώνας, κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων της ταινίας.
http://feedproxy.google.com/~r/sansimeragr/frontpage/~3/PPkFDbcz6HA/433