-
-
Φαύλε Φαήλο. Την πάτησες
Μαρτίου 17, 2016 By pitsiriki1 -
ΑΘΑΝΑΤΗ Μαλβινα…H Μακεδονια ειναι Ελληνικη (βιντεο)
Μαρτίου 17, 2016 By pitsiriki1 -
Το μακρύ ζεϊμπέκικο του (αυτο)διασυρμού
Μαρτίου 17, 2016 By pitsiriki1 -
ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΕΚ ΠΑΡΑΔΡΟΜΗΣ; «Μακεδονία» τα Σκόπια σε επίσημο έγγραφο Τσίπρα – Ολάντ στο Παρίσι
Μαρτίου 17, 2016 By pitsiriki1 -
«Κάνε πέρα φασίστα, υπάνθρωπε»…
Μαρτίου 17, 2016 By pitsiriki1 -
Κάτι μας λένε οι πρόσφυγες αλλά εμείς δεν ακούμε
Μαρτίου 17, 2016 By pitsiriki1 -
Σ΄αγαπώ, σ΄αγαπώ, σ΄αγαπώ…
Μαρτίου 17, 2016 By pitsiriki1 -
ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΟ ΦΕΚ!!! Ο Παυλόπουλος μαζί με τον Τσίπρα έκλεισαν τις τράπεζες με σκοπό να αναγκάσουν ελληνικό τον λαό να ψηφίσει “ναι” στο δημοψήφισμα!!!(ΦΩΤΟ)
Μαρτίου 17, 2016 By pitsiriki1 -
ΕΚΤΑΚΤΗ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ ΟΑΕΔ ΠΡΟΣ ΟΛΟΥΣ!!
Μαρτίου 17, 2016 By pitsiriki1 -
Τώνης Μαρούδας
Μαρτίου 17, 2016 By pitsiriki1 -
Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ
Μαρτίου 17, 2016 By pitsiriki1 -
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ… 17 Μαρτίου
Μαρτίου 17, 2016 By pitsiriki1 -
ΡΑΓΔΑΙΕΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ! Αναζητούν αντικαταστάτη του Καμμένου – Ποιοι συμφώνησαν να στηρίξουν τον Τσίπρα σε νέα συγκυβέρνηση!
Μαρτίου 16, 2016 By pitsiriki1 -
ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ! Άργησαν λίγο αλλά βρήκαν τι λείπει στην Ειδομένη – Δωρεάν Wi-Fi
Μαρτίου 16, 2016 By pitsiriki1 -
ΠΑΡΑΙΤΗΘΗΚΕ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΤΟΥ ΤΣΙΠΡΑ: «Ολοι Μακεδονία λένε τα Σκόπια», είχε γράψει στο Twitter
Μαρτίου 16, 2016 By pitsiriki1 -
ΕΚΤΑΚΤΗ ΣΥΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΟΥ ΚΑΜΜΕΝΟΥ ! Τσίπρας: «Δεν υποχωρώ! Όποιος έριξε κυβέρνηση πήγε στο 1%»
Μαρτίου 16, 2016 By pitsiriki1 -
Mπαίνει ο Σταύρος;
Μαρτίου 16, 2016 By pitsiriki1 -
ΡΑΓΔΑΙΕΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ: Ο Καμμένος καλεί εκτάκτως τους αρχηγούς των Ενόπλων Δυνάμεων
Μαρτίου 16, 2016 By pitsiriki1 -
Μένει ή φεύγει ο Καμμένος; Είχε πει κι αυτός τα Σκόπια Μακεδονία; – ΒΙΝΤΕΟ
Μαρτίου 16, 2016 By pitsiriki1 -
Έδιωξε τον Ακροδεξιό Φαηλο και μένει με τους κεντρώους Μπουμπούκο και ΒΟΡΊΔΗ.
Μαρτίου 16, 2016 By pitsiriki1 -
Οι συνεργάτες του Καμμένου μαζεύουν τα πράγματά του από το Πεντάγωνο;
Μαρτίου 16, 2016 By pitsiriki1 -
Ήρθε το απολίθωμα της Νέας Τάξης…
Μαρτίου 16, 2016 By pitsiriki1 -
Η Αντζελίνα έρχεται και τα ΜΜΕ της κάνουν λιτανεία!
Μαρτίου 16, 2016 By pitsiriki1 -
Βρέθηκε στην Ειδομένη ο τάφος του Μεγάλου Αλεξάνδρου
Μαρτίου 16, 2016 By pitsiriki1 -
Ρε μαλάκα Νίκο, μια φορά που έπρεπε να είμαστε στο Μαξίμου μάς πέταξε έξω. Είναι μοναχοφάης…,
Μαρτίου 16, 2016 By pitsiriki1 -
To τελευταίο ξεκαθάρισμα
Μαρτίου 16, 2016 By pitsiriki1 -
«Πάρτι» των σκοπιανών ΜΜΕ για τη δήλωση Μουζάλα
Μαρτίου 16, 2016 By pitsiriki1 -
«Απασφάλισε» ο Άνθιμος κατά του Μουζάλα: Εθνικός προδότης, απαιτείται εκδίκηση
Μαρτίου 16, 2016 By pitsiriki1 -
ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ – Άνγκελα Μέρκελ: «Πιανίστρια στον Τιτανικό», την ώρα που το καράβι της βουλιάζει
Μαρτίου 16, 2016 By pitsiriki1 -
Απίστευτο: Έφτιαξαν ως και σελίδα στήριξης του Γιάννη Μουζάλα στο Facebook
Μαρτίου 16, 2016 By pitsiriki1 -
Πάνο, μην μου τα σπας άλλο με τον Μουζάλα.Θέλω να συναντήσω την Αντζελίνα…
Μαρτίου 16, 2016 By pitsiriki1 -
-Πάνο, εάν διώξω τον Μουζάλα θα είμαστε μια κυβέρνηση από τα Lidl!!!
Μαρτίου 16, 2016 By pitsiriki1 -
O Γκλέτσος για την εμπειρία του με άνδρα: Είναι σαν το μαντού, θέλει επαναληπτικό (Video)
Μαρτίου 16, 2016 By pitsiriki1 -
Μουστάκια με ζαρτιέρες!..
Μαρτίου 16, 2016 By pitsiriki1 -
Ο έμπορος της Γερμανίας.
Μαρτίου 16, 2016 By pitsiriki1 -
Ο εθνικισμός είναι ο φερετζές του βλάκα.
Μαρτίου 16, 2016 By pitsiriki1 -
Βάζει ο Αδόλφος τα καλά του…
Μαρτίου 16, 2016 By pitsiriki1 -
Η απάντηση του Λαζόπουλου για τον «καθηλωμένο» Σόιμπλε!!! (Βίντεο)
Μαρτίου 16, 2016 By pitsiriki1 -
Μια ιστορία που θα σε εκπλήξει
Μαρτίου 16, 2016 By pitsiriki1 -
Πλήττεται πάλι η εικόνα της Ελλάδας στο εξωτερικό
Μαρτίου 16, 2016 By pitsiriki1 -
Σε καζίνο των Σκοπίων βρίσκονται οι πρόσφυγες που πέρασαν τα σύνορα
Μαρτίου 16, 2016 By pitsiriki1 -
Ο ΚΑΜΜΕΝΟΣ ΖΗΤΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΙΤΗΣΗ ΜΟΥΖΑΛΑ…
Μαρτίου 16, 2016 By pitsiriki1 -
ΤΩΡΑ… ΕΚΤΑΚΤΗ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΔΕΗ ΠΡΟΣ ΟΛΟΥΣ!!
Μαρτίου 16, 2016 By pitsiriki1 -
Η Σφαγή του Μι Λάι
Μαρτίου 16, 2016 By pitsiriki1 -
Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ
Μαρτίου 16, 2016 By pitsiriki1 -
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ…16 Μαρτίου
Μαρτίου 16, 2016 By pitsiriki1 -
Λεβέντικη πλάκα
Μαρτίου 15, 2016 By pitsiriki1 -
H ερωτική σχέση του Καταδότη Πάγκαλου με τον Στρατό….
Μαρτίου 15, 2016 By pitsiriki1 -
Γροθιά στο στομάχι του Κυριάκου Μητσοτάκη …
Μαρτίου 15, 2016 By pitsiriki1 -
Ποιος την γαμά την παλιοκαριόλα.
Μαρτίου 15, 2016 By pitsiriki1
-
Ο μοναχικός θάνατος του Βασίλη Λογοθετίδη
Το κείμενο αυτό έχει δημοσιευτεί ξανά, στη μνήμη ενός ηθοποιού που μας χάρισε απ τη σπουδαιότητα του!
Ρίχνει για πάντα, σκανταλιάρικα, «ένα βότσαλο στη λίμνη» και είναι τρυφερός, πληγωμένος, γενναίος, ευαίσθητος, αυτός, ο «ένας ήρωας με παντούφλες», ενώ κρατά στα γόνατα του την μεσόκοπη αδελφή του και της τραγουδά για τα «ώχου ώχου τα μικρούλια, που χουν μείνει μοναχούλια» στο «Δεσποινίς ετών 39», όταν δεν παλεύει να επιβιώσει με την κάθε ελαφρόμυαλη «Σάντα Τσικίτα» ή συμφωνεί με τους τρελούς και τους φοβισμένα γενναίους και όχι με τους γνωστικούς και όλο έριδα φανατισμένους στο «Οι Γερμανοί ξανάρχονται» και αλλοίμονο μας! Βασίλης Λογοθετίδης! Να παίζει με κάθε ανάσα, βλεφάρισμα, ή μάλλον να μη παίζει αλλά να είναι, να σε κάνει να γελάς και ταυτόχρονα να βουρκώνεις, να ‘χει αγνότητα, τρυφερότητα, αυθορμητισμό και συνάμα αγωνιστικότητα, κακοτυχία και να βγάζει γέλιο. Ένα γέλιο με ποιότητα από τότε που ο κόσμος ήταν μεν ασπρόμαυρος αλλά όλο αποχρώσεις και αθωότητα!
Τον έλεγαν Βασίλη Ταυλαρίδη, γεννήθηκε το 1898 στο Μυριόφυτο της Ανατολικής Θράκης και για να μεγαλώσει και να ζήσει στην Κωνσταντινούπολη. Το 1919 θα βγει θριαμβικά στο θέατρο και θα αλλάξει το επώνυμο του σε Λογοθετίδης. Θα παίξει σε περισσότερα από 200 ξένα θεατρικά έργα, σε 110 κωμωδίες Ελλήνων συγγραφέων και μόλις 12 κινηματογραφικές ταινίες, για να τον θυμόμαστε όλοι οι επόμενοι του, όσο εκείνοι που τον λάτρευαν στο θέατρο! Ο Βασίλης Λογοθετίδης, όταν βρισκόταν στη σκηνή, ήταν ο ρόλος του και αρκούσε ένα βλέμμα, μια αναπάντεχη σιωπή, μια αδιόρατη σχεδόν γκριμάτσα για να κάνει το κοινό να ξεκαρδιστεί και τον αποθεώσει. Ο σημαντικότατος συγγραφέας, δοκιμιογράφος, ποιητής, κριτικός και εκπαιδευτικός Ι.Μ Παναγιωτόπουλος έγραψε για τον Βασίλη Λογοθετίδη την ευτυχέστερη επιγραμματική κριτική που μπορεί να τιμήσει ηθοποιό, πως «υπήρξε ο άνθρωπος του λαού, που ένιωσε το λαό και που έπαιξε για το λαό»…
Δεν παντρεύτηκε ποτέ. Δεν απέκτησε παιδιά. Αγάπησε με θυελλώδη τρόπο την συμπρωταγωνίστρια του Ίλια Λιβυκού, εκείνη την ξεχωριστή για την εποχή γυναίκα που από διακεκριμένη αθλήτρια, σπούδασε Νομικά και έγινε ηθοποιός τελειώνοντας, κόντρα στις επιθυμίες της οικογενείας της, με άριστα την σχολή του Εθνικού. Κόντρα στις επιθυμίες όμως, όχι μόνο της οικογένειας, αλλά και μιας κοινωνίας ολόκληρης η Ίλια Λιβυκού, χώρισε από τον σύζυγο της με τρία παιδιά και δεν μίλησε ποτέ δημόσια για τα αισθήματα της για τον Βασίλη Λογοθετίδη. Εκείνος, έμενε στο Παλιό Φάληρο. Πάντα μοναχικός! Πάντα ιδιαίτερα σιωπηλός. Εκτός κι αν βρισκόταν στη σκηνή. Δεν του άρεσαν οι κοσμικότητες ακόμα και στην απλούστερη κοινωνική σύμβαση τους.
Είχε δυο αδέλφια. Μια αδελφή στην Αμερική και έναν αδελφό, πίσω στην Κωνσταντινούπολη. Κάθε μέρα έτρωγε μοναχός του, σιωπηλά και τελετουργικά σχεδόν, σε ένα εστιατόριο κοντά στο σπίτι του. Είχε την καρδιά του. Οι γιατροί του είπαν να μη πίνει και να μη καπνίζει. Τα μείωσε και τα δυο. Του είπαν να μη παίζει θέατρο. Αδύνατον! Γιατί για εκείνον τον μοναχικό, μικροσκοπικό, όλο ευαισθησία άνδρα «η ώρα της πικρής μοναξιάς κάνει πιο ανθρώπινη την άλλη ώρα, εκείνη του γέλιου», όπως έγραφε ο Ι. Μ. Παναγιωτόπουλος ξανά. Και έπαιζε συνεχώς. Ετοιμαζόταν μες στη σιωπή και ανέβαινε απ το Φάληρο στο κέντρο της Αθήνας να συναντήσει, κάθε απόγευμα, ένα κοινό που τον λάτρευε. Και καμία φορά, ξεχνιόταν και έπινε, πάλι, λιγάκι παραπάνω.
Ο μέγας και αναντικατάστατος θεατράνθρωπος Δημήτρης Μυράτ έγραψε για τον Βασίλη Λογοθετίδη, τον φίλο του, στην εφημερίδα ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ, που αρθρογραφούσε τον Μάρτιο του 1963 : «… Ο Λογοθετίδης δεν ήταν, φυσικά, αλκοολικός, αλλά έπινε πολύ, κι όταν ακόμα του το είχαν απαγορεύσει οι γιατροί. Ένα καλοκαιριάτικο μεσημέρι φεύγαμε μαζί από το θέατρο Μουσούρη. Είχεν εγερθή κάποια διαφορά μεταξύ του Κώστα Μουσούρη και της τριάδας Λαμπέτη – Παππά – Χορν για τη «Λουίζα Μίλερ» του Σίλερ. Την είχαν αναγγείλει και τη διεκδικούσαν και οι δύο θίασοι. Αποφασίσαμε να λύσουμε τη διαφορά με διαιτησία και οι αντίδικοι δέχτηκαν τον μακαρίτη, την Κατερίνα και μένα. Φεύγοντας απ’ το θέατρο της πλατείας Καρύτση, σταθήκαμε στου Αγαλλιώτη, γιατί του είχε κοπεί λίγο η ανάσα. Είχε πιει πολλά ούζα στη διάρκεια της συνεδριάσεως και τον είχε λίγο πειράξει. Τότε, με το θάρρος της παλιάς φιλίας, τον ρώτησα γιατί αυτοκτονεί… «Το είπες, αυτοκτονώ» μου απάντησε χαμηλόφωνα, χωρίς ίχνος ρομαντικής διαθέσεως. Λίγοι, στενοί κοινοί φίλοι, πληροφορήθηκαν αυτή τη στιχομυθία. Και ξέραμε πια πως κάθε προσπάθεια να τον πείσουμε να ξεκουραστεί κανένα καλοκαίρι θα ήτανε μάταιη, αφού είχαμε μαντέψει πως ήθελε να πεθάνει στη σκηνή. Πώς μπορούσε να συνταιριαστεί η ηθελημένη αποχώρηση από τη ζωή με μιαν άλλη πτυχή της προσωπικότητάς του, τη θρησκευτικότητα, δεν κατάλαβα.
Μεγαλωμένος στην Πόλη, στην χριστιανική της ατμόσφαιρα, που χρησίμευε σαν πανοπλία μέσα στο εχθρικό περιβάλλον, ήξερε όλα τα τροπάρια και όλα τα κοντάκια, και τα στιχηρά και τα ιδιόμελα, κι όταν τύχαινε, σε κάπως παλιότερα χρόνια, να πάμε μαζί στην εκκλησία, τον άκουγα να σιγοψέλνει τις υπέροχες βυζαντινές μελωδίες, με μια κατάνυξη που μόνο εκείνοι που είχαν ζήσει στις χώρες του αλύτρωτου ελληνισμού μπορούσανε να νιώσουν. Ίσως αυτός ο αργός θάνατος να μην του φαινότανε, έξω από τις λίγες στιγμές που το συνειδητοποιούσε από κάποιο εξωτερικό ερέθισμα, πραγματική αυτοκτονία. Ποιος ξέρει; Μια φορά είναι βέβαιο πως δεν κοιμήθηκε ποτέ νύχτα χωρίς να προσευχηθεί. Και δεν ήταν η προληπτική συνήθεια ή η συναλλαγή που επιζητούν πολλοί άνθρωποι με το θείο, αλλά ήταν η προσευχή ενός θρησκευόμενου ανθρώπου που θέλει στο τέλος της ημέρας να ξεφορτώσει τη βαρημένη ψυχή του.
Μια άλλη πλευρά του χαρακτήρα του ήτανε πολύ παράδοξη. Η φεουδαρχική, τολμώ να πω, αντίληψη της θεατρικής εργασίας. Όχι πως δυνάστευε ποτέ τους συναδέλφους του, όσοι είχαν την τύχη να δουλέψουν μαζί θα τον θυμούνται με αγάπη ως τα βαθιά τους γεράματα, δυσκολευότανε ωστόσο να αναγνωρίσει τους καινούριους όρους που διέπουν τις σχέσεις εργαζομένου και εργοδότου. Την αύξηση της αμοιβής δεν ήθελε να την αναγνωρίσει σαν δικαίωμα κερδισμένο με συνδικαλιστικούς αγώνες όλων, αλλά σαν επιβράβευση της επιδόσεως, του ταλέντου, του καταβαλλομένου μόχθου. Στα χρόνια που έκανε ο Λογοθετίδης τα πρώτα του βήματα στο θέατρο, δεν υπήρχαν συμβάσεις, άδειες, δώρα, ο ηθοποιός συμφωνούσε έναν ορισμένο μισθό, μπορούσε όμως να πάρει αύξηση ένα μήνα μετά την πρόσληψή του, και αύξηση σημαντική, αν έπαιζε με επιτυχία έναν ρόλο. Αυτό ίσχυε μόνο για τους ικανούς, δεν ήταν γενικό μέτρο που συμπεριελάμβανε και τους ατάλαντους. Αλλά εκείνος ήταν προσκολλημένος στα παλιά, στα χρόνια που τον φώναξε ο πατέρας μου στο γραφείο του και του ανάθεσε τον πρώτο του κωμικό ρόλο, έναν υπηρέτη στη γαλλική φάρσα «Πανσιόν Μαρινιάν».
Πολλοί νομίζουν πως το επεισόδιο συνέβη με τη Μαρίκα, δεν είναι αλήθεια, ο πατέρας μου, ο Μήτσος Μυράτ, ήταν τότε διευθυντής του θεάτρου «Κοτοπούλη», και εκείνος κανόνιζε τις διανομές. Ο Λογοθετίδης, με πολύ σεβασμό, αρνήθηκε τον κωμικό ρόλο, δικαιολογούμενος πως είναι έξω από τις δυνατότητές του, και οπωσδήποτε μακριά από τις καλλιτεχνικές του επιδιώξεις, γιατί ήθελε να γίνει δραματικός ηθοποιός. Ο πατέρας μου επέμεινε, χάλασε ο κόσμος απ’ το γέλιο στην πρεμιέρα και το άλλο πρωί διπλασιαζόταν ο μισθός του. Δεν υπήρξε ποτέ ωραίος, αλλά είναι κι αυτό ένα παράξενο χαρακτηριστικό των κωμικών, αρέσουν στις γυναίκες. Ο Λογοθετίδης είχε εξαιρετική επιτυχία. Σκυλιάζαμε οι νεότεροι του θιάσου, ο Μινωτής, εγώ, παριστάναμε τους καρδιοκατακτητές επί σκηνής, τις κατακτήσεις εκτός θεάτρου τις είχε εκείνος!…»
Παλαιό Φάληρο. 20 Φεβρουαρίου 1960. Ο ηθοποιός δεν είναι μόνος στο σπίτι. Ανάσα κοντά, στην στέγη του από κάτω η γυναίκα που έκανε τις οικιακές δουλειές. Ετοιμαζόταν στο μπάνιο ώρα για να πάει στο θέατρο. «Ο τελευταίος τίμιος». Αυτή ήταν η παράσταση που έπαιζε. Η τελευταία παράσταση! Την ώρα που ξυριζόταν, έπαθε καρδιακή προσβολή. Η γυναίκα, καθώς ξεσκόνιζε και έκανε τις δουλειές της, άκουσε έναν γδούπο. Έτρεξε στο μπάνιο. Ο ηθοποιός ήταν, ήδη, νεκρός… Δεν πρόλαβε να πεθάνει στο θέατρο μέσα, στο σανίδι επάνω όπως σε όλους έλεγε πως επιθυμούσε. Πέθανε όμως ενώ ετοιμαζόταν για αυτό… χωρίς χειροκρότημα… με την προσμονή άλλης μιας, της τελευταίας αυλαίας…
Ο πρωθυπουργός Κωνσταντίνος Καραμανλής ζητά η σωρός του Βασίλη Λογοθετίδη να τεθεί σε λαϊκό προσκύνημα και η κηδεία του να γίνει δημοσία δαπάνη. Το κοινό είναι απαρηγόρητο και ο θεατρικός κόσμος της χώρας σε πένθος!… Η Μαίρη Αρωνη λέει πως στη γενιά της δε θα υπάρξει άλλος, ο Κουν μιλεί για το θρύλο της σκηνής, ο Ηλιόπουλος αναγνωρίζει το μεγαλείο… 50.000 Αθηναίοι, εκείνο το κοινό που για χάρη του γινόταν όλα, ήταν εκεί, στο Α Νεκροταφείο σε ένα αντίο με το οποίο ελάχιστοι θεατρίνοι στον κόσμο έχουν τιμηθεί. Λουλούδια, στεφάνια, υπουργοί, το Παλάτι, πρωταγωνιστές, σπουδαίοι καλλιτέχνες. Και ανάμεσα σ όλα ένα μεγάλο αλλά λιτό, λευκό στεφάνι: «ανώνυμος θεατής απ’ την πλατεία». Ήταν 62 ετών. Ήταν ο μεταπολεμικός Έλληνας, που πάλευε την μιζέρια και κοιτούσε μπροστά, όλο ελπίδα. Ήταν σαν το παππού, σα τον μπαμπά μας, σαν εμάς. Ήταν ο Βασίλης Λογοθετίδης. Και επειδή δεν είχε κανέναν στον κόσμο οι πολιτικοί και οι μεγαλόσχημοι δεν είχαν σε ποιον να δώσουν συλλυπητήρια στην κηδεία. Μετά τη νεκρώσιμη ακολουθία πλησίαζαν τους άλλους ηθοποιός που δέχονταν τα συλλυπητήρια τους. Πενθούσαν… είχαν χάσει άνθρωπο… Μόνος του ξανά…
-Ι. Μ. Παναγιωτόπουλος> «Ο Βασίλης Λογοθετίδης υπήρξε ο άνθρωπος του λαού, που ένιωσε το λαό και που έπαιξε για το λαό»-
http://kourdistoportocali.com/read-this/o-monachikos-thanatos-tou-vasili-logothetidi/