-
-
Και αν το μπαμ γίνει την ώρα που τα παιδιά είναι στο σχολείο;
Μαρτίου 23, 2016 By pitsiriki1 -
Μιλάμε για την υπέρτατη ΚΩΛΟΤΟΥΜΠΑ. Μουζάλας: Ο ΣΥΡΙΖΑ πότε δεν υποστήριξε τις θέσεις της Τασίας – Η Αμυγδαλέζα είναι ανοιχτή
Μαρτίου 23, 2016 By pitsiriki1 -
Ο Ν. Μπογιόπουλος σχολιάζει την τρομοκρατική επίθεση στο Βέλγιο (Ηχητικό)
Μαρτίου 23, 2016 By pitsiriki1 -
Σοκάρει η θετική αναφορά στην Ελλάδα στην ανακοίνωση του Ισλαμικού Κράτους
Μαρτίου 23, 2016 By pitsiriki1 -
Ακυρώνεται η παρέλαση της 25ης Μαρτίου εξαιτίας του χτυπήματος στις Βρυξέλλες
Μαρτίου 23, 2016 By pitsiriki1 -
ΟΛΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΒΑΣΕΙ ΣΧΕΔΙΟΥ ΛΑΪΚΗΣ ΦΙΜΩΣΗΣ, ΑΛΛΑ…
Μαρτίου 23, 2016 By pitsiriki1 -
Γρηγόρης φαρακος
Μαρτίου 23, 2016 By pitsiriki1 -
Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ
Μαρτίου 23, 2016 By pitsiriki1 -
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ…23 Μαρτίου
Μαρτίου 23, 2016 By pitsiriki1 -
Αδέλφια δεν πάμε καλά. Βουλευτίνα του ΣΥΡΙΖΑ πανηγυρίζει για την επέλεξε ο ROCKEFELLER
Μαρτίου 22, 2016 By pitsiriki1 -
Εκτός ελέγχου η Ειδομένη – Πρόσφυγες με λοστάρια κατέλαβαν τον καταυλισμό
Μαρτίου 22, 2016 By pitsiriki1 -
ΒΟΜΒΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΟΜΙΣΙΟΝ! 4.000 εμπειρογνώμονες στην Ελλάδα για το προσφυγικό
Μαρτίου 22, 2016 By pitsiriki1 -
Η Ελλάδα γέμισε την Ευρώπη με τζιχαντιστές τρομοκράτες… Χολή από γερμανικά διαδικτυακά ΜΜΕ
Μαρτίου 22, 2016 By pitsiriki1 -
ΣΟΚ! Τζιχαντιστές απειλούν με προκηρύξεις στα ελληνικά; (φωτο)
Μαρτίου 22, 2016 By pitsiriki1 -
Το Αιγαίο ανήκει στα ψάρια του.
Μαρτίου 22, 2016 By pitsiriki1 -
Εφεραν τον πόλεμο στην καρδιά της Ευρώπης και τώρα θρηνούν δήθεν τις δεκάδες των νεκρών στο Βέλγιο
Μαρτίου 22, 2016 By pitsiriki1 -
M’ ένα σκίτσο…
Μαρτίου 22, 2016 By pitsiriki1 -
Eίναι ο Καπιταλισμός και είναι Βαρβαρότητα!
Μαρτίου 22, 2016 By pitsiriki1 -
Μαξίμου: Προς το παρόν δεν υπάρχει κίνδυνος για την Ελλάδα
Μαρτίου 22, 2016 By pitsiriki1 -
EKTAKTO…!!! KAZANI ΠOY BΡAZEI TO ΗΟΤ SPOT TOY ΣΧΙΣΤΟΥ…!! ΑΠΕΙΛΗΣΑΝ ΤΟΝ ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ ΤΟΥ ΣΤΡΑΤΟΠΕΔΟΥ ΠΩΣ ΘΑ ΤΟΝ ΣΦΑΞΟΥΝ…!!!
Μαρτίου 22, 2016 By pitsiriki1 -
Γιουνανιστάν…
Μαρτίου 22, 2016 By pitsiriki1 -
Μην αρχίσετε πάλι τη μακακία και βάζετε Βελγικές σημαίες στα προφίλ γιατί θα φάτε πολύ μαύρο
Μαρτίου 22, 2016 By pitsiriki1 -
Mπομπίτσες;… Μπομπίτσες από τους … «καλούς Πρόσφυγες»;
Μαρτίου 22, 2016 By pitsiriki1 -
Το κερασάκι στην τούρτα
Μαρτίου 22, 2016 By pitsiriki1 -
Μαγειρεύουν οι Αμερικάνοι επιστροφή… Γιώργου Παπανδρέου!
Μαρτίου 22, 2016 By pitsiriki1 -
Ο Σύριζα τα έβαλε με τον Αλλάχ
Μαρτίου 22, 2016 By pitsiriki1 -
Ο πόλεμος έχει κηρυχθεί… αλλά δεν το λέμε ..
Μαρτίου 22, 2016 By pitsiriki1 -
ΑΠΟ ΠΑΡΑΤΥΠΟΙ, ΠΑΡΑΝΟΜΟΙ! Με πλαστικές χειροπέδες οι μετανάστες στην Αθήνα
Μαρτίου 22, 2016 By pitsiriki1 -
Οι παλιές δηλώσεις Καμμένου καίνε την Ελλάδα και κάνουν το γύρο του κόσμου
Μαρτίου 22, 2016 By pitsiriki1 -
Γαμώ τον πολιτισμό σας Ευρω-πέη – Εικόνα φρίκη απο τις επιθέσεις
Μαρτίου 22, 2016 By pitsiriki1 -
Είμαστε όλοι Βρυξελλιώτες
Μαρτίου 22, 2016 By pitsiriki1 -
Απόψε η παράσταση: ο Καραγκιόζης αριστερός!..
Μαρτίου 22, 2016 By pitsiriki1 -
ΑΥΤΕΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΝΕΕΣ ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ
Μαρτίου 22, 2016 By pitsiriki1 -
ΔΗΛΩΣΗ ΒΟΜΒΑ ΓΕΝΝΗΜΑΤΑ Ο Γιωργος Παπανδρεου δικαιουται μια δευτερη ευκαιρία
Μαρτίου 22, 2016 By pitsiriki1 -
ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ… Με Εντολή Πούτιν Ρωσικό Υποβρύχιο Φάντασμα στο Αιγαίο Παρακολουθεί τον Νατοϊκό Στόλο
Μαρτίου 22, 2016 By pitsiriki1 -
ΒΟΜΒΑ!! ΕΡΧΕΤΑΙ Ο ΕΝΦΙΑ «2»!!!
Μαρτίου 22, 2016 By pitsiriki1 -
Oι Γερμανοί ζητούν πίσω τα αποθέματα χρυσού!
Μαρτίου 22, 2016 By pitsiriki1 -
Γιατί υπάρχουν κόμματα και εκλογές στην Ελλάδα;
Μαρτίου 22, 2016 By pitsiriki1 -
ΣΥΝΑΓΕΡΜΟΣ… ΝΕΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΝΗΣΙ-ΕΙΣΟΔΟΣ ΛΑΘΡΟΜΕΤΑΝΑΣΤΩΝ
Μαρτίου 22, 2016 By pitsiriki1 -
Μετά την «απόβαση» στη ν.Χίο & Εισβολή 11 Τούρκικων Μαχητικών & στον Αέρα!
Μαρτίου 22, 2016 By pitsiriki1 -
Η Ρεπούση συνόστισε 1 εκατ. ευρώ σε λογαριασμούς όσο ήταν στο Υπουργείο (α)Παιδείας
Μαρτίου 22, 2016 By pitsiriki1 -
Πανικός από κρούσμα φιλελέ σε πρόσφυγα
Μαρτίου 22, 2016 By pitsiriki1 -
Η καθιέρωση του Πολιτικού Γάμου
Μαρτίου 22, 2016 By pitsiriki1 -
Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ
Μαρτίου 22, 2016 By pitsiriki1 -
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ.. 22 Μαρτίου
Μαρτίου 22, 2016 By pitsiriki1 -
Στροφή 180 μοιρών από ΑΝΕΛ-Αποθέωση Μουζάλα από τον Παπαχριστόπουλο στη βουλή (Video)
Μαρτίου 21, 2016 By pitsiriki1 -
Ποκαλούν τον εξαθλιωμένο Έλληνα !!! Στα 25.589 ευρώ το μήνα οι αμοιβές της προέδρου της Εθνικής Τράπεζας, Λούκας Κατσέλη
Μαρτίου 21, 2016 By pitsiriki1 -
Γράμμα στον μελλοντικό μου εαυτό
Μαρτίου 21, 2016 By pitsiriki1 -
ΝΕΑ… ΚΑΡΦΩΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΗ ΖΩΗ: «Τι δείχνει η εμπιστοσύνη του Σόϊμπλε στον Τσίπρα…»
Μαρτίου 21, 2016 By pitsiriki1 -
ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ – ΣΟΚ: ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΤΩΝ ΒΡΥΞΕΛΛΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ! Κυνική ομολογία : «Θέλουμε τα Ελληνικά νησιά, Ellis island»
Μαρτίου 21, 2016 By pitsiriki1
-
Η ιστορία του σιδηρόδρομου Πειραιά – Κηφισιάς
Η ιστορία του σιδηρόδρομου Πειραιά – Κηφισιάς: Ο Αστικός Σιδηρόδρομος Πειραιά – Κηφισιάς, γνωστός ως «Ηλεκτρικός», μετράει σχεδόν ενάμισι αιώνα ζωής. Ατμοκίνητος αρχικά και ηλεκτροκίνητος αργότερα, συνέδεσε το 1869 την Αθήνα με τον Πειραιά…
Ο Αστικός Σιδηρόδρομος Πειραιά – Κηφισιάς, γνωστός ως «Ηλεκτρικός», μετράει σχεδόν ενάμισι αιώνα ζωής. Ατμοκίνητος αρχικά και ηλεκτροκίνητος αργότερα, ο σιδηρόδρομος συνέδεσε το 1869 την Αθήνα με τον Πειραιά, που μέχρι τότε οι άμαξες και τα παμφορεία ήταν το μόνο μέσο συγκοινωνίας μεταξύ τους.
Η πρώτη ιδέα για τη δημιουργία του τέθηκε από τον Φρειδερίκο Φεράλδη το 1835, ένα χρόνο αφότου η Αθήνα έγινε πρωτεύουσα του ελληνικού κράτους, αλλά απορρίφθηκε από την τότε κυβέρνηση. Οκτώ χρόνια αργότερα, το 1843, ο Αλέξανδρος Ραγκαβής επαναλαμβάνει δημόσια την πρόταση, αλλά και πάλι δεν υπήρξε ανταπόκριση.
Το 1855 ο πρωθυπουργός και υπουργός Εξωτερικών, Αλέξανδρος Μαυροκορδάτος, καταθέτει το πρώτο νομοσχέδιο για την ίδρυση σιδηροδρόμου Αθήνας – Πειραιά. Είναι ο Νόμος ΤΖ «περί συστάσεως σιδηροδρόμου Απ” Αθηνών εις Πειραιά», ο οποίος δίνει το δικαίωμα εκμετάλλευσης στην εταιρία που θ” αναλάμβανε το έργο για 55 χρόνια. Το 1857 το δικαίωμα αυτό αυξάνεται σε 75 χρόνια.
Έπειτα από ανεπιτυχείς προσπάθειες ανάθεσης του έργου, το 1867 κατακυρώνεται στον άγγλο επιχειρηματία Εδουάρδο Πίκερινγκ, ο οποίος το Νοέμβριο του ίδιου έτους αρχίζει να κατασκευάζει το έργο. Ένα χρόνο μετά, το 1868, ο Πίκερινγκ μεταβιβάζει τις υποχρεώσεις του στην ιδρυθείσα από όμιλο Ανώνυμη Εταιρία του «Απ” Αθηνών εις Πειραιά Σιδηροδρόμου» – Σ.Α.Π. Α.Ε.
Στις 17 Φεβρουαρίου του 1869 η εταιρία έχει τελειώσει το έργο και γίνεται η πρώτη δοκιμή της διαδρομής. Τα επίσημα εγκαίνια γίνονται μέσα σε ατμόσφαιρα γενικής χαράς, στις 27 Φεβρουαρίου 1869, με επιβάτες στο πρώτο δρομολόγιο τη Βασίλισσα Όλγα, τον Πρωθυπουργό Ζαΐμη, υπουργούς, στρατιωτικούς, διπλωμάτες και άλλους επισήμους. Επιτέλους, το όνειρο γίνεται πραγματικότητα. Η ατμομηχανή με 6 βαγόνια καλύπτει τη διαδρομή των 8 χιλιομέτρων από το Θησείο στον Πειραιά περίπου σε 19 λεπτά. Οι δύο πόλεις, Αθήνα και Πειραιάς, έχουν πλέον συνδεθεί με σιδερένιες γραμμές.
Τα σχόλια του τύπου της εποχής πολλά και καλά. Στις 3 Μαρτίου του 1869 ο «Αιών» γράφει: «Ο σιδηρόδρομος ήρξατο τακτικώς εργαζόμενος από της τελευταίας Παρασκευής. Η συρροή των επιβατών είναι μεγίστη. Οι πάντες δ” ομολογούσι τας μεγίστας ωφελείας, ας η κάταρξις του έργου τούτου υπισχνείται. Ευχόμεθα και αύθις, ίνα η μικρά αύτη γραμμή υπάρξει η αρχή του καθ” όλην την επικράτειαν συμπλέγματος σιδηροδρόμων».
Από το πρώτο επίσημο δρομολόγιο, το 1869, έως τις 16 Σεπτεμβρίου του 1904 οπότε πραγματοποιήθηκε η ηλεκτροδότηση του σιδηροδρόμου, μεσολάβησαν η στρώση διπλής γραμμής και η έναρξη κατασκευής σήραγγας το 1889 από το Θησείο μέχρι την Ομόνοια (Λυκούργου και Αθηνάς), όπου δημιουργήθηκε και ο παλιός σταθμός της Ομόνοιας, ο οποίος εγκαινιάστηκε στις 17 Μαΐου του 1895.
Η υπόγεια σήραγγα και η ηλεκτροδότηση προκάλεσε πάλι πολλά και ποικίλα σχόλια του Τύπου της εποχής. Αξίζει να αναφερθούν μερικά που καταδεικνύουν την αντίδραση του κόσμου της εποχής εκείνης σε κάθε καινοτομία. «Τι να σου πω, αδελφέ, λέγει κάποιος εκ των προσκεκλημένων. Νομίζω ότι πρόκειται να μας κλείσουν «κατά βαρβάρων» με τον Υπόγειον. Και κύψας εις το αυτί του πλησίον του ισταμένου ηρώτησε σοβαρώς:
- Έκαμες την διαθήκην σου;
- Όχι.
- Εξωμολογήθης τουλάχιστον;
- Ούτε.
- Εγώ δεν είχα το θάρρος να έλθω απροετοίμαστος. Αυτή η σήραγξ μου φαίνεται σαν καρμανιόλα.»
Σε άλλο δημοσίευμα, στις 18 Σεπτεμβρίου του 1904, ο χρονογράφος των «Καιρών» με το ψευδώνυμο «Φαληριώτης», γράφει για τον ηλεκτρικό, πλέον, σιδηρόδρομο:
- Ένα δια το Φάληρον πρώτης.
- Μετ” επιστροφής;
- Απλούν, απλούν. Δεν μπορώ να είμαι βέβαιος αν θα φθάσω ζωντανός…
Το 1926 οι ΣΑΠ (Σιδηρόδρομοι Αττικής) που εκμεταλλεύονται το «Θηρίο» της Κηφισιάς, δηλαδή τη Γραμμή από Πλατεία Αττικής μέχρι Κηφισιά, με διακλάδωση από Ν. Ηράκλειο μέχρι Λαύριο, και οι «Τροχιόδρομοι Αθηνών – Πειραιώς» που εκμεταλλεύονται τα Τραμ, συνεργάζονται με τον αγγλικό όμιλο «Πάουερ». Από τη συνεργασία αυτή προκύπτουν δύο Εταιρίες: Η «Ηλεκτρική Εταιρία Μεταφορών» (ΗΕΜ) που αναλαμβάνει την εκμετάλλευση των Τραμ και της Γραμμής της Κηφισιάς και οι «Ελληνικοί Ηλεκτρικοί Σιδηρόδρομοι» (ΕΗΣ).
Οι ΕΗΣ αναλαμβάνουν τις υποχρεώσεις της πρώην ΣΑΠ και ταυτόχρονα τη δέσμευση να βελτιώσουν την υπάρχουσα γραμμή και να επεκτείνουν την υπόγεια σήραγγα ως το σταθμό «Αττική» με διπλή γραμμή για να ενωθεί ο Ηλεκτρικός με την Κηφισιά, με υπόγειο σταθμό κάτω από την «Ομόνοια». Τα έργα ξεκίνησαν τον Ιανουάριο του 1928 και στις 21 Ιουλίου του 1930 εγκαινιάζεται από τον Ελευθέριο Βενιζέλο ο υπόγειος σταθμός «Ομόνοια». Αργότερα, το 1948 και το 1949 εγκαινιάζονται αντίστοιχα οι σταθμοί «Βικτώρια» και «Αττική».
Το 1937 η ΗΕΜ αναλαμβάνει την Ηλεκτροκίνηση του σιδηροδρόμου Κηφισιάς και το 1938 καταργεί το Θηρίο για την πραγματοποίηση του έργου. Τα έργα, όμως, λόγω της κρίσιμης περιόδου, δεν ολοκληρώνονται και φτάνουμε έτσι στο 1950, οπότε παραχωρείται από την ΗΕΜ στην ΕΗΣ η ολοκλήρωση του έργου Ηλεκτροκίνησης και η εκμετάλλευση του σιδηροδρόμου Αθηνών – Κηφισιάς. Οι ΕΗΣ συνεχίζουν τα έργα που καταλήγουν σταδιακά το 1957 με τη λειτουργία του σταθμού της Κηφισιάς. Έτσι, η συγκοινωνία από Πειραιά μέχρι Κηφισιά με τον Ηλεκτρικό Σιδηρόδρομο είναι πλέον πραγματικότητα.
Την 1 Ιανουαρίου του 1976 οι ΕΗΣ περιέρχονται στο Ελληνικό Δημόσιο και μετονομάζονται σε ΗΣΑΠ. Α.Ε. (Ηλεκτρικοί Σιδηρόδρομοι Αθηνών – Πειραιώς).
Σε όλη αυτή τη διαδρομή του, από το 1869 έως σήμερα, ο σιδηρόδρομος έζησε στιγμές μεγαλείου και συμφορές. Μετέφερε βασιλείς, υψηλούς επισκέπτες, έδωσε το παρών στους Ολυμπιακούς Αγώνες του 1896, μετέφερε στρατιώτες του πολέμου 1912 – 1913. Βομβαρδίστηκε και επέζησε, πραγματοποιώντας εκατομμύρια δρομολόγια, που εξυπηρέτησαν δισεκατομμύρια επιβάτες.
http://feedproxy.google.com/~r/sansimeragr/frontpage/~3/KJi2BvLn8SI/609